LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Je ontvangt een Hi EUR 0,- abonnement zodra je een verzoek tot nummerbehoud indient. Je behoudt dit abonnement totdat je nummer is overgenomen door Hi. Je betaalt in deze periode geen abonnementskosten en ontvangt geen bundeltegoed. Het verbruik wordt volgens het buitenbundel tarief berekend.

Het Hi EUR 0,- abonnement ontvang je maximaal 4 maanden. Wanneer je te behouden nummer niet binnen 4 maanden overgenomen kan worden door Hi gaat het door jouw gekozen abonnement en de eventuele voordeelbundels in op je tijdelijke nummer. Oftewel je tijdelijke mobiele telefoonnummer wordt dan je vaste mobiele telefoonnummer.

Je betaalt voor het gebruik van je tijdelijke mobiele telefoonnummer. Je betaalt voor het bellen, sms’en en het gebruik van internet op je mobiele telefoon het buitenbundel tarief.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement hi.nl:
Als je de functie "Nummerbehoud" aanvinkt bij de aanvraag van nummerbehoud ontvang je een melding. Als je op het vraagteken klikt ontvang je alle informatie over dit abonnement.

Informatie Hi EUR 0,- abonnement winkel:
Bij het aangaan van een abonnement in de winkel staat de informatie met betrekking tot het Hi EUR 0,- abonnement op de formulieren die je ondertekent.

Het is je eigen verantwoordelijkheid om jezelf voldoende te informeren over het abonnement dat je afsluit. Dit houdt in dat je alle informatie via de website dient te lezen of op de formulieren die je ondertekent.

Alle informatie omtrent de procedure voor het behoud van je mobiele telefoonnummer vinden op de website van Hi middels onderstaande link.

http://www.hi.nl/nummerbehoud

Indien er vragen zijn of je probleem is nog niet opgelost, verzoek ik je vriendelijk een e-mail te sturen naar [email protected] Ik help je dan persoonlijk graag verder. Zou je zo vriendelijk willen zijn de volgende gegevens te vermelden?

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- omschrijving klacht

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

rrenes
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010 22:00

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door rrenes »

Nummerbehoud van een andere provider + overstappen naar een andere provider = geen dubbele kosten!:)

dus ook geen 2 simkaarten die je kan gebruiken omdat je abonnement niet is ingegaan:) want je andere abonnement is nog bezig!dus anders heb je dubbele kosten!

kortom! waar gaat dit heen met nederland! of de forummers hier zijn 18 en hebben nog nooit een abonnement gehad!en kijken niet goed na wat daadwerkelijk de procedures zijn van het afsluiten met nummerbehoud van een abonnement(ook wel lui genoemd, verklaard gelijk de wat dikkere bevolkingsgroei van de afelopen jaren in Nederland of nederland wordt inderdaad dommer zoals gezegd wordt!

WouterZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2010 13:35

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door WouterZ »

Ook ik ben hier de dupe van heb ik net gemerkt. Ik ga nu een brief opstellen en door een advocaat laten versturen. Meteen maar met grof geschut komen lijkt me het slimste. Het zijn gewoon een stel afzetters, zoals ze met klanten omgaan.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Helaas Wouter. Lees het forum maar eens goed rond hier..

Berrydieallesweet
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2010 18:24

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Berrydieallesweet »

Yuyumy schreef:Nou na de discussie die ik gehad heb over de eerste rekening van EUR 195, van ik nu in een tweede discussie. De eerste rekening heb ik uiteindelijk toch maar betaald, omdat het een beetje mijn woord tegen het hunne was. Ze beweerden nu dat het 0-contract stond uitgelegd met een vraagteken bij het aangaan van het abonnement. Ik kan me niet herinneren dat dat er eerder stond, maar ik kan natuurlijk niets bewijzen. Ik heb het dus toch maar betaald....had ik beter niet kunnen doen....nu een rekening geincasseerd van mijn rekening voor 495! euro! We zijn op het moment van de eerste rekening wel meteen gestopt met bellen en internetten totdat werkelijke abo inging, maar nu bleek dat eerste rekening nog niet alle kosten omvatte... :x

De medewerkers hebben notabene zelf ook toegegeven dat het niet in de alg voorwaarden staat en dat het erg onduidelijk is. Je mag dan toch verwachten dat KPN hier collectief iets voor regelt????
Domme mensen wat verwachten jullie dan ?

Verdiep je in de materie VOOR je de eerste factuur krijgt dan heb je geen verassingen en misverstanden.

Dit is echt prima dicht getimmerd als je het proces volgt en al ZOU dit niet het geval zijn is het logica die blijkbaar ontbreekt bij jullie bel dummies.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Plus dat er altijd op het contract een ingangsdatum aangegeven staat hou jij je daar niet aan kan je verwachten dat je de sjaak bent.

JeannineJ
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 aug 2010 13:50

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door JeannineJ »

De vele berichten in dit onderwerp laten zien dat er wel degelijk iets mis is mich24 en ook Lotte van hiwebcare.

Het lijkt er op dat KPN/Hi nog weinig geleerd heeft van alle problemen, want met het MTV Mobile abonnenment maken ze opnieuw dezelfde fouten die hier al honderd keer genoemd zijn: totaal onduidelijk of op zijn nminst verholen informatie.

Bij mij viel twee weken geleden een rekening van 1084 euro op de mat. Na bellen met MTV Mobile bleek dat het vanwege het nummerbehoud was. De rekening is zo hoog vanwege het zgn 'ongelimiteerd internetten' waarvoor dit abonnement is afgesloten. Met een traditioneel abo (wat men hier 'prepaid' noemt) betaal je je daar scheel voor.

Ook ik werd in eerste instantie hufterig behandelt, want tja: het stond immers duidelijk in de voorwaarden en op de website? Uiteraard heb ik alles meteen nogmaals uitgeplozen, en pas nadat ik nogmaals een (nep) bestelling doorliep bleek dat in tamelijk onduidelijke bewoordingen (en ja, daarover valt achteraf heel makkelijk over te doen) bij het aanvinken van nummerbehoud een pop upje verschijnt waarin staat dat je een tijdelijk GRATIS nummer krijgt, waarvoor je GEEN kosten hoeft te betalen, TENZIJ je er mee belt.

In de voorwaarden en op het contract/overeenkomst staat NIETS hierover. Op de overeenkomst staat dat hij (en ben ik een sufferd als ik denk dat een overeenkomst hetzelfde is als het abonnement? Yeah, right! ) ingaat op het moment van ontvangst van de telefoon. Nietsvermoedend ga je vervolgens telefoneren en internetten.

Toen we de telefoon ontvingen heb ik voor de zekerheid alles nog eens nageplozen, want ik weet hoe erg het mis kan gaan met Internettelefonie. Mijn broer is daar eens gigantisch mee het schip in gegaan, dus ik was voorzichtig. Ik voel mij dan ook echt belazerd, mich24. Ik snap dat jij als winkelverkopen andere ervaringen hebt, maar dit valt blijkbaar buiten jouw werkgebied en ervaring!

Waar dit alles mij heel erg aan doet denken is de misleiding van vliegtuigmaatschappijen met goedkope vluchten, waar later allerlei kosten bij bleken te komen. De reclame met deze vluchten hebben ze moeten aanpassen, want, ondanks dat het op een gegeven moment in een bestelling duidelijk werd dat de prijzen veel hoger werden, zag men dit toch als misleiding. In het geval van de hi/mtv mobile abonnementen is het echter VEEL MISLEIDENDER: je ziet helemaal niet de extra kosten, maar krijgt in een flits iets heel kleins en heel vaags onder je neus waar je geen enkel probleem mee verwacht (wie heeft er nou nooit een nummer meeverhuisd?), en vervolgens is op GEEN ENKELE manier duidelijk wat er gebeurd als je je telefoon meteen gaat gebruiken.

DIT MOET NET ALS DE GOEDKOPE VLUCHTEN VERBODEN WORDEN! En ik hoop dat de consumentenorganisaties er iets aan gaan doen. Op verschillende sites, ook bij Kassa, staan deze verhalen nu.

Bij ons is het zo dat ook wij het geld teruggehaald hebben, om de simpele reden dat anders de huur niet beteaald kon worden. Ook hier de ervaring dat de helpdesk niet goed werkt, al zitten er goede en slechte mensen. Wat het grootste probleem lijkt is een gebrek aan communicatie binnen het bedrijf van Hi/mtv mobile zelf.

Ik heb op aanraden van een helpdeskmedewerker namelijk meteen een email/klacht verstuurd, want dan zou volgens deze medewerker 'de rekening even geparkeerd worden tot het probleem aan de orde was geweest'. Dit laatste gebeurde, ondanks onmiddelijke reactie van MTV mobile ('ik heb uw klacht doorgestuurd') niet. Een paar dagen later kwam er per sms een dreigement van afsluiting als er niet meteen betaald werd. De medewerkster die ik daarop uitlegde wat mij was aangeraden wist verder niet wat er gebeurd was, maar vertelde dat de klacht binnen 15 dagen behandeld zou worden, en de afsluiting op zijn vroegst over een maand pas zou plaatsvinden. We konden dus rustig de behandeling afwachten. Twee dagen later was de telefoon afgesloten.

Weer gebeld. De medewerker was erg verbaasd over de snelle afsluiting, dit was volgens hem erg ongebruikelijk. Hij heeft dan ook de aansluiting hersteld, en vervolgens begon het wachten weer. In plaats van een behandeling van de klacht kreeg ik echter vandaag een aanmaning, met de mededeling dat men een incassobureau wil inschakelen. Ik heb er nu genoeg van. De communicatie binnen het bedrijf is zo beroerd dat je er als klant de dupe van wordt, terwijl je al een keer belazerd bent.

Er wordt door hi en sommigen hier te makkelijk gedaan alsof mensen maar wat aanklooien als ze een abo afsluiten, maar dit klopt niet. Het tegenovergestelde is waar: men verwacht een inzet en begrip van klanten die gewoon niet redelijk is. Bij mij gaat het er dan ook niet echt in dat dit probleem veroorzaakt wordt door 'onbedoelde onduidelijkheid' van hi en 'onkunde' of 'onervarenheid' van hun klanten. Dit is geldklopperij, ondanks de zogenaamde coulanceregelingen met sommige gedupeerden. Hi staat helemaal niet in zijn recht. Het wordt tijd dat een rechter zich hierover buigt, denk ik.

Ik ga nu ook maar brieven aan de verschillende adressen in dit draadje sturen. Helpdesk via telefoon en email werken niet.

Vriendelijke groet, en laat je niet kisten!



Jeannine

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

JeannineJ schreef:
bij het aanvinken van nummerbehoud een pop upje verschijnt waarin staat dat je een tijdelijk GRATIS nummer krijgt, waarvoor je GEEN kosten hoeft te betalen, TENZIJ je er mee belt.

Jeannine

Je boosheid is misplaatst. Je hebt dit onderwerp blijkbaar al goed gelezen, en toch ga je er mee bellen. simpel toch, sorry hoor maar dan doe je het alsnog zelf.. :shock:

velde046
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 aug 2010 13:25

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door velde046 »

Wou dat ik vantevoren me er meer in verdiept had. Dit is wel erg triest. Ik ben nu dus ook slachtoffer van dit wazige, ondoorzichtige spelletje van Hi.
Ik ben er nu dus ook achtergekomen dat bij Hi duidelijkheid betekent 'klikken op een linkje dat totaal onbelangrijk lijkt waar je dan nog maar slechte info vindt'.
Kreeg binnen 24 uur een melding dat ik 250 Euro verbruikt had. Schrok me de pleuris. Nabellen bij de klantenservice, ehm klantendesk zullen we maar beter zeggen, leverde alleen maar hoon op en de mededeling dat ik maar moest betalen omdat het 'duidelijk' aangegeven was.
Dat is het dus echt niet, bovendien als je dit al zou vinden dat je een nul-abonnement hebt, weet je nog steeds niet wat de kosten hiervoor zijn.
Wel leuk is dat ik tegenkwam dat voor klanten binnen de Eu sinds juli 2010 een datalimite geldt van 59,50 waarna je via SMS eerst moet bevestigen dat je je hiervan bewust bent en dus akkoord moet geven voor overschrijding, dat mis ik hier dus...
Anyway, ik heb een mailtje naar [email protected] gestuurd en we zullen het wel zien. Vind het wel idioot, andere providers activeren SIM pas op het moment van overgang. Het enige wat ik gedaan heb is even mijn toestel aanzetten om te bekijken hoe het eruitziet, waarna ik een update van Android door de strot geduwd kreeg. Dus nog niet eens ervoor gekozen om iets te internetten.
En dan het argument dat het is om klanten te beschermen tegen extra kosten?! Zet de SIM dan inactief tenzij de klant er uitdrukkelijk om verzoekt. Op dit moment is het dus geen bescherming maar juist een groot risico op extra kosten. Als ik drie maanden gewoon abonnement had betaald was ik 80 Euro kwijt geweest en geen 250 Euro.
Ik hou jullie op de hoogte.

hjvr
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:56

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door hjvr »

Hallo

Ik ben er dus ook ingetrapt. Ik heb bij Hi, via internet, een abonnement genomen met internet en heb daarbij ook nummerbehoud aangegeven.
Toen de telefoon werd geleverd heb ik voor ontvangst getekend en het ding in gebruik genomen.

Grote verbazing toen ik na ongeveer een maand een forse rekening in de bus kreeg. Inderdaad veroorzaakt door het "tijdelijke" nummer van kpn.

Eerst gebeld en daar werd mij verteld dat ik blijkbaar een melding op de site niet had gezien. Daar ben ik naar gaan zoeken (een nep bestelling gedaan) en ik heb die melding uiteindelijk gevonden. Verborgen achter een vraagteken dat een eind rechts van de tekst "Nummerbehoud" stond. Alleen als je op het vraagteken klikt zie je de melding. Ik heb dus geen popup gekregen met een waarschuwing.

Daarna heb ik de papieren die ik in de loop van de tijd van kpn heb gekregen nog eens doorgenomen. En inderdaad, de ontvangstbevestiging is een overeenkomst waar uitgebreid in staat wat het abonnement precies inhoudt. En in de kleine lettertjes onderin (pas in de 5-de alinea) staat dat je niet het overeengekomen abonnement hebt maar het zogenaamde 0 euro abonnement.

Overigens begrijp ik absoluut de logica niet achter de methodiek om eerst een tijdelijk abonnement te leveren en pas na de nummerbehoud procedure het besteld abonnement. Of is het echt bedoeld als geldklopperij?

Waar ik op dit forum vooral benieuwd naar ben is of kpn ooit wel eens dit probleem serieus heeft behandeld. Heeft iemand wel eens zijn geld teruggekregen dat hem/haar op deze manier was afgetroggeld? Heeft iemand wel eens een juridische procedure gestart tegen kpn en wat was het resultaat daarvan?

Graag je reactie.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

velde046 schreef: 1. Dat is het dus echt niet, bovendien als je dit al zou vinden dat je een nul-abonnement hebt, weet je nog steeds niet wat de kosten hiervoor zijn.

2.Wel leuk is dat ik tegenkwam dat voor klanten binnen de Eu sinds juli 2010 een datalimite geldt van 59,50 waarna je via SMS eerst moet bevestigen dat je je hiervan bewust bent en dus akkoord moet geven voor overschrijding, dat mis ik hier dus...

.
1. Is duidelijk te vinden. Het buiten de bundeltarief.

2. Goed lezen,er staat ook duidelijk bij dat dit voor in de EU is,dus niet Nederland.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

hjvr schreef:Hallo

Ik ben er dus ook ingetrapt. Ik heb bij Hi, via internet, een abonnement genomen met internet en heb daarbij ook nummerbehoud aangegeven.
Toen de telefoon werd geleverd heb ik voor ontvangst getekend en het ding in gebruik genomen.

Grote verbazing toen ik na ongeveer een maand een forse rekening in de bus kreeg. Inderdaad veroorzaakt door het "tijdelijke" nummer van kpn.

Eerst gebeld en daar werd mij verteld dat ik blijkbaar een melding op de site niet had gezien. Daar ben ik naar gaan zoeken (een nep bestelling gedaan) en ik heb die melding uiteindelijk gevonden. Verborgen achter een vraagteken dat een eind rechts van de tekst "Nummerbehoud" stond. Alleen als je op het vraagteken klikt zie je de melding. Ik heb dus geen popup gekregen met een waarschuwing.

Daarna heb ik de papieren die ik in de loop van de tijd van kpn heb gekregen nog eens doorgenomen. En inderdaad, de ontvangstbevestiging is een overeenkomst waar uitgebreid in staat wat het abonnement precies inhoudt. En in de kleine lettertjes onderin (pas in de 5-de alinea) staat dat je niet het overeengekomen abonnement hebt maar het zogenaamde 0 euro abonnement.
.

Nou, weer zo'n eentje... Klagen na een eigen DOMME fout..
Waarom gebruik je die simkaart?? Je dacht ik haal er mn gemak uit. Verder geef je zelf aan dat je de voorwaarden en contract heb doorgelezen waar het notabene IN staat. Dus waarom kom je hier dan klagen??

pfffff :roll:

(Lees na aanpassing, dit noemt men nou een frustratie antwoord :!: )
Laatst gewijzigd door mich24 op 18 aug 2010 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.

hjvr
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 aug 2010 19:56

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door hjvr »

Nou, weer zo'n eentje... Klagen na een eigen DOMME fout..
Waarom gebruik je die simkaart?? Je dacht ik haal er mn gemak uit. Verder geef je zelf aan dat je de voorwaarden en contract heb doorgelezen waar het notabene IN staat. Dus waarom kom je hier dan klagen??

Mich24
Een waarachtig intelligente reactie van iemand die wel een medewerker van kpn lijkt te zijn.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Nee, het is een klaagpunt wat onterecht is,. je weet het, en vervolgens ga je het gebruiken.. Dan vraag ik me toch :roll:

En mocht ik een kpn medewerker zijn,zou ik wel in een nettere bewoording dingen plaatsen.

Maddawg
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:50

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Maddawg »

mich24, het wordt tijd dat jij eens een beetje inbindt hier.
Je werkt mij echt op de zenuwen. Ik heb eerst een beetje lopen lurken op dit forum, aangezien ik ook een slachtoffer ben geworden van deze Hi KPN valstrik.
Toch maar even hier geregistreerd om jou van repliek te voorzien.

En voor je nou weer gaat lopen roeptoeteren dat ik ook een domme sukkel ben die niet kan lezen, even een stukje extra informatie over de manier waarop mijn aanvraag is geplaatst. Ik heb namelijk bij de webwinkel van the Phone House mijn Hi aanvraag gedaan. En dan komt er NIET een popup / vraagtekentje te staan bij de nummerbehoud optie. Nu jij weer.....

Hoe kan KPN / Hi in hemelsnaam verlangen van de klant dat hij/zij een stukje tekst ergens onderin de FAQ meuk gaat opvragen op de hi.nl site terwijl hij/zij op dat moment op een andere site bezig is? :x

Ik heb geen enkel moment het vermoeden gehad informatie te missen, want ik heb gewoon alle andere algemene voorwaarden kunnen lezen, maar NERGENS op de Phone House site is er iets terug te vinden van de nummerbehoud 0-euro constructie. :shock:

Tot overmaat van ramp: het toestel was er al na 2 dagen, inclusief sim-kaart en mooi welkomst pakket. En pas 3 dagen DAARNA viel er een BRIEF van Hi op de mat. In de obligate 'bla-bla-hiep-hiep-hoera-en-welkom-bij-onze-society'-tekst stond een klein slot alineaatje over het nul contract. Nog niet eens over het internet gebruik..... maar goed. Toen was het leed natuurlijk al lang geleden.

Vraag aan de overige posters: wie heeft al een positief geluid te melden over de klacht afwikkeling? Enige coulances / kwijtschelding? Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties (en nee michievierentwintig, jij mag je mond houden van mij). :twisted:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

tsja,niemand snoert mij de mond. maar goed.. heb toch wel een vraag aan je.

Ik snap wel dat mensen er boos en vervelend om worden, maar iedereen weet dat KPN een bedrijf is wat erg moeilijk is met procedures,ik weet er zat van,prive met een ipb aanvraag en met een mobiele aanvraag in ene een ander nummer geven :roll:, dus ik zal KPN heus niet zomaar in het gelijk stellen als het zo mocht zijn.

Maar KPN zal altijd op zijn streep blijven staan. Het staat ook wel in de kleine lettertjes,en daar zal KPN altijd op blijven herroepen.Alsof ik niet zal vinden dat KPN die simkaarten maar eens blokkeert voordat het abbo in gaat, zoals bij TMO/Vodafone en zelfs eigen onderdeel Telfort. Het voorkomt een hoop discussie. Maar ja,het staat op de contracten en daar reclameren ze zich op.

Mijn erger punt is vooral dat ik niet begrijp dat mensen die sim gaan gebruiken en zien dat het een ander nummer is, en ja, dat vind ik dom. Als je een nieuwe abbo aanvraagt met nummerbehoud, dan krijg je een nieuwe sim mee,die ingaat op het moment van de overzetting. Waarom zijn er dan mensen die hem gaan gebruiken?

Het is natuurlijk ook vervelend als ik antwoorden geef die niet in het straatje vallen van de poster, omdat ik eerlijk antwoord geef.Ik ben hier niet om mensen af te zeuren, ik vind het mooi om hier te lezen. Maar soms zijn er wel erg domme vragen, en domme vragen/klachten verdienen soms domme antwoorden!

margriet1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:38

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door margriet1985 »

@ mich24

mich24 schreef:
Mijn erger punt is vooral dat ik niet begrijp dat mensen die sim gaan gebruiken en zien dat het een ander nummer is, en ja, dat vind ik dom. Als je een nieuwe abbo aanvraagt met nummerbehoud, dan krijg je een nieuwe sim mee,die ingaat op het moment van de overzetting. Waarom zijn er dan mensen die hem gaan gebruiken?

Het is natuurlijk ook vervelend als ik antwoorden geef die niet in het straatje vallen van de poster, omdat ik eerlijk antwoord geef.Ik ben hier niet om mensen af te zeuren, ik vind het mooi om hier te lezen. Maar soms zijn er wel erg domme vragen, en domme vragen/klachten verdienen soms domme antwoorden!
het is niet direct altijd een domme fout.. de klantenservice zal door blijven gaan met geld afkloppen als het één niet meer mag doen ze het volgende wel weer.. Ik moet mijn telefoon 24/7 aanhouden tot het nummerbehoud er door is anders zou het mislukken.. mijn toestel staat automatisch in verbinding internet (en nee je kan dat niet uitzetten) In de post hierna zal ik mijn verhaal plaatsen..

margriet1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2010 11:38

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door margriet1985 »

Hier is mijn bericht zoals ik deze ook op het forum van Kassa heb gezet..


Hier hebben we (mijn vriend en ik allebei) het probleem met hoge rekeningen van HI door het nummer behoud ook.. Als we dit van te voren hadden geweten waren we nooit naar Hi overgestapt.. Ik heb eerder nummerbehoud gedaan bij vodafone, t-mobile, kpn mobile, Orange, Rabomobiel Allemaal 1 jarige abonnementen dus al vele gehad dus maar dit nog nooit meegemaakt .. Ik kon altijd meteen bellen en gebeld worden met mijn tijdelijke simkaart in m'n nieuwe toestel zonder extra kosten..

Probleem 1:
Bij de bestelling op http://www.hi.nl op 11-07-2010 ging het gelijk al mis.. Eerst de gegevens van mijn vriend doorgegeven en daarna de mijne.. beide orderbevestigingen kwamen op mijn mail binnen,
- In mijn bevestiging stond zijn bankrekening nummer en zijn geboortedatum maar wel gewoon mijn oude telefoonnummer voor het nummer behoud en mijn e-mailadres
- In zijn bevestiging stond ook zijn bankrekeningnummer en geboortedatum maar wel zijn eigen oude nummer maar dan weer mijn e-mailadres.
dus het hele spul was in de war en het was weekend dus maandag gelijk achteraan gebeld en na een heel lang gesprek á 10 ct per minuut eindelijk opgelost.


Probleem 2:
nummerbehoud was niet mogelijk
mijn nummerbehoud werd niet goedgekeurd door Vodafone
mijn vriend zijn nummerbehoud niet door KPN
Maar we hadden allebei Rabo Mobiel (voor de rabo hadden we wel vodafone en kpn) maar we hadden wel rabomobiel simkaartjes in de telefoon en ook die simkaartnummers doorgegeven.
Via de 06-12001200 die je heel leuk gratis kunt bellen word je automatisch doorgeschakeld naar Rabomobiel omdat daar het oude abonnement nog loopt. dus weer de dure klantenservice van hi gebeld. Ze kunnen dan ook nog eens niet beide klantnummers in 1 keer afhandelen i.v.m. privacy dus moet je 2x aan de lijn al die nummertjes intoetsen en vragen inspreken waar die telefoonrobot niks van snapt voordat je eindelijk iemand aan de telefoon krijgt die minstens 3x door moet verbinden..


Probleem 3:
Ik kreeg weer een brief dat mijn simkaartnummer die ik doorgaf niet klopte. Ik erachteraanbellen dus weer na lang aan de telefoon gehangen te hebben kreeg ik een vrouw aan de telefoon die zei dat het allemaal al goed was en ik niks fout had gedaan. Die van mijn vriend was goed maar ze hebben gewoon verzuimd om onze nummers door te geven (volgens de klantenservice kwam dat omdat we niet 24/7 onze telefoons aan hadden staan. Daardoor kunnen onze nummers pas per 30 augustus en 1 september ingaan en daarom mogen we van hun absoluut niet onze nieuwe telefoons uitschakelen.


Probleem 4: Hoge rekeningen
Mijn rekening die tot 18 augustus 2010 gaat valt nog mee die is ruim 80 euro ( telefoon heeft 3 week uitgestaan), maar mijn vriend moet bijna 300 euro betalen.. en dan komt er straks nog 2 week aan kosten bij.. we hebben de telefoons nu dag en nacht aan en ze hebben automatisch continu verbinding met internet (als je het uitzet via het menu gaat ie automatisch weer aan als je op de telefoon bijvoorbeeld een mailtje doorkrijgt via gmail..

We hebben net weer contact gehad met de klantenservice en ze willen niks voor ons doen we moeten betalen (het is al automatisch afgeboekt) als we het geld terughalen via de bank komt er een incassobureau/deurwaarder.. en meneer Bounli die we spraken zegt gewoon doodleuk dat het abonnement pas ingaat als het nummerbehoud is gelukt en dat we maar beter hadden moeten lezen.. Alleen het staat nergens aangegeven wij hebben het niet gezien.. ook niet in de voorwaarden bij het afsluiten..

Nu na een tijdje speuren op het internet vinden we heel veel mensen met dit probleem en het blijkt ook dat het staat aangegeven dat het geld kost.. dat zou je kunnen vinden als je je abonnement aanvraagt op internet bij zo'n vraagtekentje op het invulformulier voor de aanvullende voorwaarden.. Normaal gesproken zijn deze vraagtekens voor hulp bij invullen en niet voor informatie.. Dus als je weet hoe je je naam adres enz. moet invullen (wat niet zo moeilijk is) klik je daar niet op..

Als je op de hi website zoekt naar de voorwaarden kun je een pdf bestand downloaden en hier staat veel meer in dan de voorwaarden die je kunt lezen bij het afsluiten van een abonnement.

Alles staat aangegeven op de website alleen je moet heel goed zoeken en dat zeggen ze er van te voren niet even bij.. Maar het staat wel ergens verstopt dus de pest is dat je geen poot hebt om op te staan..

Ik heb gevraagd of we verder van het abonnement kunnen afzien en na deze betaling en we onze telefoons retour kunnen sturen maar dit kan alleen binnen 8 dagen na ontvangst van het toestel.. maar binnen die 8 dagen wisten we nog niet van deze problemen..

We voelen ons ontzettend opgelicht !!! van een bedrijf zoals Hi/kpn verwacht je wel dat ze betrouwbaar zijn.. Dit zijn ze dus zeker niet !!!


Ook lezen we van veel verschillende mensen op meerdere forums (uit 2008 en 2009 al) dat ze ook graag willen dat dit opgelost word (dus duidelijker aangegeven wordt) zodat dit niet meer voorkomt.. maar ze zetten hun oplichtingspraktijken dus nogsteeds voort..

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door atesli »

Heb momenteel een tijdelijk nummer van t-mobile.
Was bang dat ik dit probleem ook zou krijgen maar ik heb gewoon mijn bundel gekregen op mijn tijdelijke nummer.

De belstatus verwerkt het ook allemaal goed.
Woensdag gaat mijn portering plaatsvinden.
Hopelijk gaat dat ook goed.

Jammer voor de HI gebruikers dat dat bij HI zo niet werkt.
Maar als het in de voorwaarden staat is het eigen schuld.

Gr,
ATESLI

fietsenmaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2010 01:03

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door fietsenmaker »

Nooit meer KPN voor mij.

Ik ben ook slachtoffer geworden van deze oplichtingpraktijken.
Via internet heb ik 2 maanden geleden een abonnement afgesloten.
Ik had ook gekozen voor nummerbehoud maar nergens heb ik kunnen lezen dat
er bij een nummerbehoud extra kosten komen met zo een simkaart van KPN.
Ik heb pas enkele dagen nadat ik de simkaart heb binnengekregen een brief van kpn ontvangen waarin duidelijk vermeld stond dat er extra kosten erbij kwamen wanneer je belt of smst. Hiervoor hebben ze het nooit vermeld. Schandalig dat ze het zo laat vermelden. Het kwaad was al geschied want ik zat al op een bedrag van rond de 500 euro.
Ik heb meteen de klantenservice gebeld en ik kreeg een vrouwtje aan de lijn die mij vertelde dat ze niets voor mij kon omdat ik nog geen specificatie van mijn belbundel had ontvangen. Ze stelde mij op mijn gemak door te zeggen dat het wel goed zou komen en ik merkte dat ze wel heel snel op wou hangen.
Ik heb daarna voor de gein even gekeken hoe duur een smsje koste; 2 euro!!
2 euro voor een smsje!!! Dit moest wel een fout van kpn zijn want een smsje boven je belbundel kan nooit zo duur zijn dacht ik.

Ze hebben daarna het bedrag van mijn rekening afgehaald. Ik ben vrijwel meteen naar mijn bank gegaan om het geld terug te storneren. Kort daarop kreeg ik het welbekende dreigende smsje dat ik het bedraf moest betalen of dat mijn abonnement zou worden afgesloten.

Ik heb daarna ook weer met de klantenservice gebeld en na een pittig gesprek adviseerde hij mij om het bedrag maar te betalen. Ik vertelde hem dat ik dat bedrag nooit van mijn leven zal betalen en dat ik het bedrag niet eens kon ophoesten omdat ik het financieel krap heb.

Ondertussen is mijn abonnement afgesloten en ben ik op mijn nummer niet mee bereikbaar! Ik heb hierdoor schade erg veel schade opgelopen en ben zelfs mijn bijbaantje hierdoor kwijtgeraakt! Ik heb de KPN mederwerker nog duidelijk gemaakt dat ik mijn nummer erg nodig had en ik had gehoopt dat ze de betaling konden uitstellen (uitstel tot betaling) maar dit was voor hem geen optie!

Ik heb ondertussen een brief gestuurd naar KPN en ben benieuwd of ze mijn klacht serieus zullen nemen. Ik had dit echt nooit verwacht van KPN en vraag me af waar ze mee bezig zijn als ik de reacties in deze topic zien.

Ik wens iedereen veel succes en jullie horen het van mij hoe het allemaal afloopt!

Groetjesss...

Gesloten