LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Hutchers »

Net als jullie heb ik een probleem met Hi dankzij mijn tijdelijke telefoonnummer.

Ik heb een abonnement met nummerbehoud afgesloten bij Hi, ik kreeg de telefoon en Sim de volgende dag al thuisgestuurd. Natuurlijk ben ik blij met mijn nieuwe telefoon en ga ik hem uitproberen. Op de brief stond dat de overeenkomst op 31 Juli inging, dus ik denk dan dat dat betekend dat mijn abonnement op die datum ingaat (en dat ik dus met dubbele abonnementskosten zit, tot mijn nummer is overgezet, maar dat terzijde.) Ruim een maand later wordt er, zonder waarschuwing 517,40Euro van mijn rekening afgehaald. Dit omdat ik gebruik heb gemaakt van het internet, met mijn nieuwe telefoon. Datzelfde internet dat 2,50Euro kost in mijn nieuwe abonnement.

Ik heb zojuist de klantenservice van Hi gebeld. Eindelijk kreeg ik een onvriendelijke dame aan de telefoon die zei dat ik zelf maar beter de voorwaarden online had moeten lezen en dat ze niets voor me kon betekenen. Ik moest maar een mail sturen naar de klachtenafdeling. Ze kon me ook niet doorverbinden omdat die alleen met e-mails werken en niet telefonisch bereikbaar zijn.

Ze kon ook nog vermelden dat ik maar het best heel snel kon betalen, omdat ik anders het incassobureau op mijn dak krijg en dan wordt het alleen nog maar duurder. So much for klantvriendelijkheid.

Heeft iemand al een reactie van Hi ontvangen? Ik weiger namelijk ook om dit bedrag te betalen, en samen staan we sterk, toch?

Renethedude
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 21:41

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Renethedude »

Wat een "feest der herkenning" is dit... alleen is de term "feest" hier wel ernstig misplaatst. Ik heb een zelfde soort geval bij de hand, wat is er gebeurd:

Bij mijn vorige provider (Telfort) is er het nodige verkeerd gegaan met het omzetten van een belbundel, hetgeen diverse financiele consequenties heeft gehad. Uiteindelijk is dit overigens volledig opgelost maar er ging wel erg veel tijd in zitten om het gedaan te krijgen. Ik wilde vervolgens dus mijn contract opzeggen (zat in opzegtermijn, klopte allemaal) hetgeen een pijnlijke aangelegenheid bleek te zijn maar uiteindelijk is gelukt. :roll:
Hierna wil je uiteraard een andere provider en uiteindelijk kwam ik bij Hi terecht. Telefonisch op 9 augustus 2010 een abonnement + internet afgesloten (Sim only, 1 jaar, 575 minuten/1150 sms en eindeloos online XtraSnel Internet om precies te zijn). Hier begon het allemaal; Hi wist me al vrij snel van een simkaart te voorzien (11 augustus), met het welbekende tijdelijke nummer uiteraard. Telefonisch is mij nooit iets verteld over het nul uren-abonnement en in de bijgaande documentatie staat eveneens niets vermeld, maar dit sla ik verder even over want ik zie genoeg verwijzingen en links in overige berichten in dit forumdraadje :)
Op 25 augustus - tot mijn verbazing was mijn nummer nog steeds niet omgezet - ontving ik een brief met daarin de mededeling dat mijn nummer niet kon worden overgezet. Mijns inziens logisch want Hi had het bij de verkeerde provider geprobeerd te regelen (Vodafone, niet Telfort). Ik ben in de telefoon geklommen en heb uitgelegd wat er niet klopte. 2 september viel de volgende brief op de mat, dit keer met de mededeling dat mijn nummer pas per 1 oktober overgezet wordt naar Hi, met de mededeling dat het zgn "overstapproces" 5 werkdagen in beslag neemt (dus heb ik het nu per 1 oktober of 8 oktober... wie zal het zeggen...) :?:
Telefonische navraag mijnerzijds leverde weinig op, het proces kon niet versneld worden. In de weken daarna nam mijn bloeddruk stelselmatig weer iets af :wink: totdat ik gisterenavond (22 september, wellicht ten overvloede ;) ) ineens een SMS kreeg met de mededeling dat een automatische incasso van EUR 1021,96 mislukt was (joh... eind van de maand he!), inclusief de mededeling dat ik die dag nog moest betalen om afsluiting te voorkomen. Hi Klantenservice gebeld, deze kwamen terug met de mededeling omtrent het bewuste nul uren-abonnement. Wel was men bereid een zgn "spoedklacht" aan te maken.
Ik ben bang dat het hier echter niet eindigt: online (via Mijn Hi) heb ik de faktuur bekeken en deze behelst slechts de periode van 11 augustus t/m 4 september. Mijn bel- en internetgedrag is echter sinds die periode niet veranderd dus ik vrees dat er nog een faktuur met een aardig bedragje in de pijplijn zit. Inmiddels ben ik gestopt met (zelf) bellen, internet op mijn telefoon raak ik al helemaal niet meer aan. Ik ben hier behoorlijk ziek van...

Vooralsnog is er niet teruggekoppeld door Hi - ik ben heel benieuwd waar dit gaat eindigen... hou jullie op de hoogte. Ik zie hier en daar dat Hi toch met nette oplossingen komt dus ik vertrouw erop dat ik eruit kom met hen.

Reacties en tips zijn uiteraard van harte welkom. Voor degenen die iets soortgelijks overkomt: veel sterkte en succes allemaal!

stuiver009
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2010 17:04

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door stuiver009 »

Het is beroerd maar het staat op de site.: maar waarom achter een vraagtekentje en niet gewoon glashelder????


Nummerbehoud
Hoe werkt nummerbehoud?
Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik: voor het bellen, sms'en en het gebruik van data betaal je het buitenbundel tarief. Het €0,- abonnement is geldig totdat je oude nummer overkomt van je oude aanbieder. Vanaf dat moment gaat je gekozen Hi Abonnement in. Je kan dus je oude simkaart blijven gebruiken met je oude nummer. Je krijgt per brief bericht op welke datum je nieuwe abonnement in gaat.

Extra informatie

Heb je een abonnement, zeg dan je lopende contract niet op als je een verzoek tot nummerbehoud hebt gedaan. Het proces wordt hierdoor vertraagd

Zorg ervoor dat (binnenkort) je oude contract is afgelopen, anders betaal je dubbel abonnementsgeld

Het €0,- Abonnement is maximaal vier maanden geldig. Na die vier maanden gaat automatisch je gekozen Hi Abonnement in en betaal je maandelijks het abonnementsgeld

Hutchers
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 sep 2010 11:22

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Hutchers »

Hoi Stuiver,

Dit bericht heb ik ook twee keer gekregen van de klantenservice, het is gewoon onduidelijk. Maar zelfs al zou het duidelijk zijn; Hoe kan het internet dat ik in mijn abonnement heb 2,50 in de maand kosten, en kost datzelfde internet opeens 517 euro als het erbuiten zit? Voor updates waar je niet eens om vraagt. Dat vind ik misleidend.

Mijn telefoon is trouwens vandaag afgesloten. Way to go vrienden van Hi!

heisa
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2010 13:30

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door heisa »

Mijn vriend heeft preceis hetzelfde geintje als iedereen hier met Hi. Of wij even 613 euro betalen en anders gebeurt er een heleboel. Ook de opmerking, het staat duidelijk op de site.....uh...ja...onder een vraagteken bij nummerbehoud, waar dus niemand onder kijkt want wie weet er nou niet wat nummerbehoud inhoud....We kregen nu uiteindelijk een brief met dreiging na dreiging na dreiging met als laatste opmerking een bkr registratie als we echt niet betalen.
Wat ik nu begrijp kijkend naar de datum van de opening van deze pijler dat dit soort praktijken al meer dan een jaar aan de gang zijn.
Heeft iemand al contact gahd met de geschillencommissie en is er iemand ook al mee naar de rechter geweest?? Ben heel erg benieuwd want wij zijn echt niet van plan om te gaan betalen en ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit mag.
Als wij een rekeing van 50 euro binnen hadden gekregen dan hadden we ook drie keer geslikt maar ok uiteindelijk wel betaald...maar dit staat toch niet in verhouding met elkaar. Begrijp gewoon niet dat dit al zo lang aan de gang is en dat zo'n groot bedrijf dit zo kan maken tegenover zijn klanten.
Hoop heel graag iets te horen van mensen die al contact hebben gehad met de geschillencommissie want ik weet niet zo goed wat ons nu voor de rest te wachten staat.
Wat ik ook begrijp is dat eht bij verschillende mensen kwijt gescholden is. Betekent dit niet dat als je het bij de ene kwijtscheld je het bij een ander ook moet doen, of snap ik nu iets niet meer.

fietsenmaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2010 01:03

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door fietsenmaker »

Hallo beste mensen,

Ik heb KPN vrijwel meteen een klacht gestuurd waarin ik duidelijk heb vermeld wat er mis is gegaan.Feit is dat ze mij alleem aan het lijntje hebben gehouden. Ze weten dondersgoed dat zij verkeerd hebben gehandeld. Ze hebben mij toegezegd dat ze mijn klacht serieus zouden nemen maar dat bleek te mooi om waar te zijn.

Vorige week heb ik eindelijk een brief thuis gestuurd gekregen waarin stond dat ik contact moest opnemen met 1 of andere vage medewerkster van KPN. In dit gesprek kon ik mijn verhaal doen en kon ook KPN het 1 en ander toelichten. Donderdag 14 oktober jongsleden heb ik deze mevrouw aan de lijn gehad en het was toch niet te geloven hoe men zo brutaal een klant te woord kan staan! Ik vertelde haar dat ik belde naar aanleiding van de toegezonden brief. Toen ze in het systeem keek vertelde me ze doodleuk dat ze niets over de zaak kon zeggen omdat de zaak al naar de deurwaarderskantoor is verstuurd?? Waarom sturen julie mij dan een brief waarin ik contact met julie moet opnemen? En waarom laten julie mij dan zo lach wachten?? Had het dan meteen gezegd!! Ik ben echt ongelofelijk kwaad op deze mensen. Mijn mobiele nummer die ik verdomme al 4 jaar heb hebben ze zonder pardon afgesloten! Ik kon bewijzen dat ik het financieel krab had op dit moment dat ze mijn nummer wouden afsluiten en toch konden ze geen uitstel tot betaling voor mij regelen.

Ik laat het hierbij zeker niet zitten en lig dus echt niet wakker van een deurwaarderskantoor. Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de anderen is afgelopen. Laat het hier niet bij zitten!

Groetjesss

Nadja79
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 nov 2006 12:53

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Nadja79 »

Ook ik sluit me helaas aan bij de lange lijst van KPN-Hi slachtoffers. mijn verhaal:

Onlangs heb ik online een nieuw Hi 20 abonnement met numerportering aangevraagd. Op 20 oktober heb ik de sim kaart voor dit abonnement ontvangen.

Deze sim kaart heb ik in na ontvangst in gebruik genomen met de veronderstelling dat kosten volgens de voorwaarde van mijn afgesloten Hi-20 abonnement verrekend zouden worden.

Toen ik na twee dagen een sms met de tekst 'saldo' naar 1244 verzond werd ik onaangenaam verrast door de melding dat er een bedrag van bijna 250 euro in rekening gebracht zou worden voor het gebruik van data.

Ik heb mijn KPN-Hi contract hierop nagelezen en hierin staat uitsluitend de volgende passage.

"De looptijd van deze overeenkomst is afhankelijk van de datum waarop KPN uw nummer succesvol porteert. De minimum looptijd van 1 of 2 jaar start op de datum van portering. Deze wordt door ons schriftelijk aan u bevestigd. Indien de portering niet succesvol kan worden start de minimum looptijd na verloop van 4 maanden na de datum van ondertekening van deze overeenkomst. U betaalt, tot het moment waarop het nummer wordt geporteerd, geen abonnementskosten. De kosten die worden gemaakt met het bellen en met data (bijvoorbeeld sms) worden wel in rekening gebracht."

Er staat echter niet vermeld volgens welk contract dit wordt berekend of tegen welke kosten. Enig zoekwerk in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden op de KPN-Hi website leerde mij dat tot de portering van mijn telefoonnummer een Hi-0 abonnement van kracht is. Kosten hiervoor kon ik echter niet terug vinden.

Gelukkig heb ik na twee dagen zelf ontdekt welk abonnement, met bijhorende absurd hoge kosten er tijdelijk op mijn KPN-Hi simkaart van kracht zijn, waardoor ik deze kaart tot de portering niet zal gebruiken.

De term: "klacht nummerportering hi' invoeren bij google.nl leerde mij dat ik helaas niet de enige ben met dit probleem.

KPN-Hi kan deze problemen voorkomen door duidelijker aan klanten te communiceren dat er tot de nummerportering een Hi-0 abonnement van kracht is waar (hoge) kosten aan verbonden zijn. Daarnaast wil ik adviseren om na een x bedrag een sms naar de klant te sturen met de gemaakte kosten. Dit doet KPN-Hi nu al bij datagebruik in het buitenland.

Telefonisch contact met de klantenservice van KPN-Hi leverde uitsluitend een verwijzing naar de algemene voorwaarden op. Een goede basis voor de komende twee jaar is op deze manier door KPN gelegd.

Ik kan niet wachten tot de dag dat ik over kan stappen naar een andere provider.

Dantevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2010 17:37

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Dantevw »

hier ook het zelfde verhaal wat ik ook bij vele anderen zie.

abbo afgesloten voor 15 euro per maand met daarbij een Hi eindeloos online bundel voor 4.95 extra per maand.
nummer behoud aangevraagd daarbij, maar van de KPN een brief gekregen dat deze overzetting niet voltooid kon worden omdat er een verkeerd simkaartnummer zou zijn ingevult.
hier werd verder niets vermeld over dat ik actie diende te ondernemen. ik ging er volkomen vanuit dat de mensen van hi dit zouden regelen en/of mij zouden informeren van de status.

rekening: 231,-
hiervan het grootste deel door internet gebruik.
nu stelt de EU regelgeven dat in het buitenland een maximum van 65 euro of iets dergelijks is. helaas wordt je dus niet beschermt door deze regels zolang je in Nederland zelf blijft.


**EDIT**
Klacht is nu in behandeling genomen bij hi. ik ben benieuwd waar ze mee aan gaan komen. Verdere ontwikkelingen omtrent deze situatie zal ik hier verder vermelden.

**EDIT 2**
Gelukig toch gel terug gekregen voor het gedeelte van het internet. het gedeelte van het smsen en bellen bleef staan, maar dat leek mij ook vanzelfsprekend.
al met al is het jammer dat je eerst zo'n hoge rekening moet ontvangen en er achteraan moet gaan, maar uiteindelijk tevreden met hoe het afgehandeld is, en dus een groot deel van de rekening terug heb gekregen.

tbv de Hi website verbetering wil ik ze sterk adviseren om naast het checkboxje die je dient aan te vinken dat je accoord gaat met de algemene voorwaarde, nog een 2e te maken die je aan moet vinken om akoord te gaan met het tijdelijke nummer en 0-abbonoment bij nummerbehoud. zo'n extra checkbox aanmaken is voor een webmaster ook niet meer dan 10 minuten werk namelijk.
Laatst gewijzigd door Dantevw op 09 nov 2010 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

fietsenmaker
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 sep 2010 01:03

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door fietsenmaker »

Beste mensen,

Zoals de meeste van ons weten begint cabaretier Youp van het Hek
binnenkort een heksenjacht tegen de telefoonproviders in ons land. T-bobile, UPC etc etc...

We mogen met zn allen natuurlijk niet vergeten hoe KPN is omgegaan met haar klanten en de smerige spelletjes die de KPN-mederwerkers met ons hebben gespeeld. Daarom raad ik iedereen aan om Youp een email te sturen met daarop je klacht.

Ik heb al via Youp's email [email protected] mijn verhaal gedaan en hoop dat de rest volgt. Niet geschoten is natuurlijk altijd mis!

stuiver009
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 sep 2010 17:04

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door stuiver009 »

De algemene voorwaarden zijn niet geheel waterdicht. KPN heeft mij mijn geld terugbetaald en toegezegd het nul euro contract onder de loep te nemen.
(Er staat ergens dat het contract is bedoeld om te voorkomen dat je hoge kosten hebt)

Dus niet te snel wanhopen of zeggen dat je het maar beter had moeten lezen:
Wel betalen, dan een nette brief naar de KPN en dan een weekje of twee wachten. Ik denk dat we Joep van 't Hek dankbaar mogen zijn, heeft vast ook op dit probleem zijn weerslag gehad.

succes!

Dantevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2010 17:37

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Dantevw »

bovenstaande bericht geupdate. positief nieuws.
zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5#p1057165

thomy
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2010 16:22

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door thomy »

Om mensen met dit probleem enigzins gerust te stellen, bij deze mijn ervaring (met goede afloop).

Ik had zonder het te weten ook een tijdelijk 0-euro abbonement gekregen van Hi. Aangezien ik hier dus niet van op de hoogte heb ik vrolijk zitten internetten op m'n nieuwe Samsung Galaxy S, wat leidde tot een rekening van ongeveer 900 euro.

Zoals de meeste mensen op dit forum al aangeven kan de helpdesk van Hi dit probleem niet voor je oplossen en moet je een brief schrijven met je klacht naar Hi klantenreacties. Dit heb ik dan ook gedaan met een uitgebreide beschrijving van mijn klacht, en enige dreigement voor vervolgstappen als ze niet op mijn klacht in zouden gaan.

Het duurt bij Hi ongeveer 2 weken voordat de klacht in behandeling genomen is en een maand voordat ze erop reageren. Je moet dus even geduld hebben. Na een maand heb ik in ieder geval gelukkig reactie gehad van Hi klantenreacties waarbij men aangaf het geld te crediteren. Ze hebben dan nog wel blijkbaar 2-3 weken voor nodig om deze creditering uit te voeren.

In eerste instantie had ik de acceptgiro van die 900 euro ook direct gestorneerd. Echter is dit niet zo'n goed idee. De klacht afhandeling duur namelijk zo lang, tegen de tijd dat je een reactie van Hi hebt op je klacht, hebben ze je al geregistreerd bij het BKR vanwege het niet betalen van een rekening. In dat geval ben je verder van huis, aangezien je zo'n registratie helemaal lastig kan aanvechten. De stornering heb ik om deze reden achteraf maar teruggedraaid.

Succes gewenst voor iedereen die z'n geld nog terug moet krijgen!

josclephas
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:36

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door josclephas »

-
Laatst gewijzigd door josclephas op 21 jun 2011 15:16, 2 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Zucht..

Waarom gebruiken jullie de sim dan?

Hieronder een verhaaltje:

Jip belt met Janneke, en Janneke zegt, goh, wat heb jij een gek nummer?
Zegt Jip ja is mijn nieuwe simkaart van KPN en die doet het al.
Dus Janneke zegt, gaat dat wel goed dan. Ja hoor zegt Jip, jij doet het gewoon.

En zo gaat het dagen en weken verder, en Jip en Janneke hebben de leukste verhalen en smsjes aan de telefoon. Tot er een enveloppe op de deurmat valt bij Jip. Jip opent de enveloppe en schrikt heel erg van het bedrag wat er op de rekening staan. Jip belt boos het grote KPN op en vraagt om uitleg.KPN legt uit, joh, u heeft er mee gebeld,terwijl er geen abonnement aan verbonden is ( ja het 0 euro abonnement) en dat u zelf verantwoordelijk bent voor het gebruik van de Simkaart. Nou stoute KPN zegt Jip boos,dit kan zomaar niet,en hangt boos op. Jip krijgt het niet voor elkaar om de rekening gecrediteerd te krijgen en gaat vervolgens met allemaal andere mensen boos doen op KPN. Want ja,ook al heeft Jip de fout zelf gemaakt. KPN is de grote stouterd!!! En Jip blijft boos en boos, en KPN zijn in ene grote oplichters. Wat wel jammer is, dat Jip nog nooit gehoord heeft van eigen verantwoordelijkheid, en daarom vind ik Jip eigenlijk maar een arme stumper!!

josclephas
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:36

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door josclephas »

-
Laatst gewijzigd door josclephas op 21 jun 2011 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

josclephas
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:36

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door josclephas »

-
Laatst gewijzigd door josclephas op 21 jun 2011 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

josclephas schreef:Dit is wel zo'n beetje hoe het gegaan is ja. Maar KPN moet zoiets gewoon duidelijker vermelden. Dit heb ik ook in de brief gezet dat dit in de toekomst beter moet. Het onder een vraagtekentje zetten vind ik schandalig.

Ik weet het dat ik zelf alles beter had moeten lezen en dat zal ik in de toekomst ook zeker doen. Maar vermeld zoiets gewoon duidelijker. Daar heeft iedereen baat bij. Er word NERGENS gewaarschuwd dat het niet verstandig is om te gaan bellen, sms-en en vooral niet internetten.
Jij geeft het toe dat je fout zit,maar toch claim je bij KPN, niet geschoten is altijd mis,dus in dit kan ik het wel waarderen van jou.

Maar het gaat me om de mensen die zelf de fout maken,en dan te pas en onpas KPN zwart maken,terwijl hun fout zitten!

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

KPN/Hi heeft dus een hele leuke manier gevonden om klanten eenmalig €300 - €1500 te laten betalen.

En dat zogenaamd zodat je geen dubbele kosten hoeft te betalen. (Wat denken wij goed met u mee)

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Elkitchtasso schreef:KPN/Hi heeft dus een hele leuke manier gevonden om klanten eenmalig €300 - €1500 te laten betalen.

En dat zogenaamd zodat je geen dubbele kosten hoeft te betalen. (Wat denken wij goed met u mee)
Daarom,je hebt helemaal gelijk :roll:

Komt ie weer mijn oneliner in dit verhaal:

Eigen verantwoordelijkheid

Elkitchtasso
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 nov 2010 15:39

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Elkitchtasso »

Maar waar eindigt dan eigen verantwoordelijkheid en begint de plicht om duidelijk tarieven te vermelden? Als de kleine lettertjes ook nog steeds lastiger te vinden zijn, dan kom je op een gegeven moment op een punt dat het misleiding is.

Daarnaast zijn we het er denk ik allemaal over eens dat de bestraffing voor het onzorgvuldig lezen volledig buiten proportie is. (Wat zullen de kosten voor KPN zijn als een klant €500,- moet betalen?)

Daarnaast is het niet zo dat je als bedrijf alles maar mag, als een klant heeft gehapt. Denk bijvoorbeeld aan de App "I am rich" voor de Iphone a $999,-. De app bleek alleen maar te bestaan uit een animatie van een diamantje. Zes mensen hadden het gekocht. Zelf verantwoordelijk, zelf transactie gedaan, alles bewust en wel. Toch is geoordeeld dat de App niet voor zo'n prijs verkocht mag worden.

Als dat wel mag begin ik een bedrijf dat computerschermen verkoopt. Ze zijn niet duur, slechts €100,- In de voorwaarden zet ik alleen wel dat de koper éénmalig nog eens €1500,- moet betalen voor een brief met de geschiedenis van de monitor (een stukje service, toch leuk om te weten) die ze later ontvangen. Van de 1000 mensen die ik aanspreek zijn er vast 3 die dat laatste regeltje over het hoofd zien.

Snap je mijn punt?

Gesloten