LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
partymuisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2010 19:39

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door partymuisje »

Hallo allemaal,

Help help,

Ik heb telefonisch een hi online abonnement afgesloten met nummerbehoud. Ten 1e hebben ze me het verkeerde contract afgeloten.
Omdat ik jaren geen contract heb gehad. Weet ik nog van eerder dat je je tijdelijk nummer in je contract gebruiken kon gebruiken als vervanging, todat je eigen nummer ingaat.

Heb na 6 dagen met Hi contact opgenomen om te vragen wat voor contract ik nu had. Zeiden ze mij dat ik een 0 euro abonnement had. Ik wat is dat? Nou na de uitleg ik mijn gsm per die dag uitgeschakeld totdat mijn nummer ingaat. Ik was bij de telefonische bestelling hiervan niet van op de hoogte gesteld.

Nu heb ik mijn telefoon rekening gekregen waarvan 6 dagen gebruik internet 268 euro!!!! Ik krijg een hartaanval. Kan iemand reanimeren?

Wat moet ik nu doen? Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt,

mariekedevriez
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2010 09:20

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mariekedevriez »

Nou het verhaal hier onder mij zou ik zo kunnen kopiëren... precies hetzelfde verhaal. ipv 517 euro gaat het bij mij om 520 euro...
Natuurlijk was ik ook niet op de hoogte van deze regeling, ook ik ging er van uit dat mn abonnement meteen in ging, welliswaar met een ander nummer...

bij mij hebben ze het geld er nog niet af kunnen halen, maar ik heb herhaaldelijk naar de klantenservice gebeld, en de een reageert heel anders dan de ander. Zo bot en kortaf als de een is, soms heb je geluk met iemand die het indd ook echt heel rot vindt.
De conclusie is dat ik wél eerst die 520 euro moet betalen, de klacht ligt daar bij de commissie, en zodra deze terecht bevonden wordt krijg ik m'n geld terug, zo niet, dan ben ik het kwijt...
Ook heb ik gelezen / gehoord dat je een goede brief moet sturen, dan is je kans groter dat je het terug krijgt... is er hier op de site niet zo'n voorbeeld brief???
Dit is toch echt te schandálig voor woorden dat de nog steeds hier zo mee door kunnen gaan, en dat wij er allemaal met open ogen intrappen?!?!?!
Ik ben 25 jaar, en écht niet de meest naïeveling die hier rondloopt! Heb telefonisch héél nadrukkelijk gevraagd of er geen addertjes onder het gras zitten, en of het niet op een of andere manier toch duurder uitvalt. Ik heb alle mogelijke scenario's voorgelegd, maar 'nee mevrouw, echt, u betaalt elke maand dit bedrag, 2 jaar lang, en verder niets'...
Schandááálig!

Dantevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2010 17:37

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Dantevw »

mich24 schreef:
Elkitchtasso schreef:KPN/Hi heeft dus een hele leuke manier gevonden om klanten eenmalig €300 - €1500 te laten betalen.

En dat zogenaamd zodat je geen dubbele kosten hoeft te betalen. (Wat denken wij goed met u mee)
Daarom,je hebt helemaal gelijk :roll:

Komt ie weer mijn oneliner in dit verhaal:

Eigen verantwoordelijkheid
hier wil ik je toch graag even verbeteren. eigen verantwoordelijkheid, ok helemaal waar. maar dan moet wel vermeld staan op de plaatsen waar het vermeld zou moeten staan.
namelijk het staat niet onder het kopje "voorwaarden van dit abbonement" en tevens niet onder het kopje "algemene voorwaarden"
waar staat het wel, bij een of ander vraagtekentje wat bij alle andere plaatsen enkel een toelichting geeft, maar in dit geval een voorwaarde.
maar aangezien je bij het bestellen enkel hoeft te bevestigen dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden en de voorwaarden van dit abbonement, ga je feitelijk niet akkoord met de tijdelijke sim en het 0-abbo.
zoals ik al eerder in mijn post heb aangegeven zouden ze bij hi dus even 5 a 10 minuten de tijd moeten nemen (echt, het kost niet meer tijd) om een extra vinkje onderaan de pagina aan te maken onder die van de algemene voorwaarden, waarbij de klant aangeeft kennis te hebben genomen van dit 0-abbo.

gelukkig lijkt hi er niet moeilijk over te doen om het geld terug te storten bij een officele klacht via de webcare. en dit zou ik dan ook iedereen adviseren. echter dat neemt niet weg dat het beter voorkomen had kunnen worden. en dat kan dus erg gemakkelijk vanuit de kant van hi.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Ow maar wat jij zegt,zal ik ook niet ontkennen.
Wij kregen zelfs laatst van KPN een brief met de 3 gouden regels, waaronder de regel wat betreft het 0 euro abonnement.

Het gaat mij er echt om dat mensen de sim al gaan gebruiken,en dan achteraf gaan klagen dat er kosten zijn gekomen. Snap je. Lees mijn Jip en Janneke verhaaltje maar. Want zo gaat het :)

Dantevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2010 17:37

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Dantevw »

mich24 schreef:Ow maar wat jij zegt,zal ik ook niet ontkennen.
Wij kregen zelfs laatst van KPN een brief met de 3 gouden regels, waaronder de regel wat betreft het 0 euro abonnement.

Het gaat mij er echt om dat mensen de sim al gaan gebruiken,en dan achteraf gaan klagen dat er kosten zijn gekomen. Snap je. Lees mijn Jip en Janneke verhaaltje maar. Want zo gaat het :)
is je dan niet opgevallen dat het hele abbonement in lettertypeformaat 12 is gechreven, en de "gouden regels" in formaat 4 ? :lol:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Ja,het is ook heus wel een vage regel,maar volgens de wet,en hun voorwaarden mogen ze dit doen he. Het wordt vermeld zeggen ze dan.

Maar gezien die brief,worden ze er zelf ook zat van, en dan denk ik bij mezelf, kap er dan mee.. Mja..

Dantevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2010 17:37

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Dantevw »

conclusie:

bij het kopen onderaan bij deze regeln:
Afbeelding
gewoon nog een 2e hokje maken waarbij de klant akkoord gaat met het 0-abbo.
en zoals als eerder gezegt, de webmaster is daar echt niet meer dan 5 a 10 minuten mee bezig.

Exilebear
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 mei 2010 18:08

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Exilebear »

mich24 schreef:
Elkitchtasso schreef:KPN/Hi heeft dus een hele leuke manier gevonden om klanten eenmalig €300 - €1500 te laten betalen.

En dat zogenaamd zodat je geen dubbele kosten hoeft te betalen. (Wat denken wij goed met u mee)
Daarom,je hebt helemaal gelijk :roll:

Komt ie weer mijn oneliner in dit verhaal:

Eigen verantwoordelijkheid
In de overeenkomst mobiele aansluiting staat in de akkoordverklaring:

''Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik; voor het bellen, sms'en en het gebrik van data betaal je het buitenbundel tarief.
Het €0 euro abonnement is geldig totdat je oude overkomt van je oude aanbieder. Vanaf het moment gaat je gekozen Hi abonnement in. Je kan dus je oude simkaart blijven gebruiken met je oude nummer. je krijgt per brief bericht op welke datum je nieuwe abonnement in gaat. Het €0 is maximaal 4 maanden geldig. na die 4 maanden gaat automatisch je gekozen Hi Abonnement in en betaal je maandelijks het abonnementsgeld."

Staat dit er bij jullie dan niet in? Of niet gelezen?

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Exilebear schreef:
In de overeenkomst mobiele aansluiting staat in de akkoordverklaring:

''Tegelijkertijd met je nieuwe toestel ontvang je een nieuw geactiveerde simkaart. Je krijgt dus tijdelijk een extra nummer waarvoor je geen abonnementsgeld betaalt (het zogenaamde Nummerbehoud €0,- Abonnement). Je betaalt alleen voor het gebruik; voor het bellen, sms'en en het gebrik van data betaal je het buitenbundel tarief.
Het €0 euro abonnement is geldig totdat je oude overkomt van je oude aanbieder. Vanaf het moment gaat je gekozen Hi abonnement in. Je kan dus je oude simkaart blijven gebruiken met je oude nummer. je krijgt per brief bericht op welke datum je nieuwe abonnement in gaat. Het €0 is maximaal 4 maanden geldig. na die 4 maanden gaat automatisch je gekozen Hi Abonnement in en betaal je maandelijks het abonnementsgeld."

Staat dit er bij jullie dan niet in? Of niet gelezen?

Dat lezen al deze mensen hier niet,want KPN licht de boel op.
Vandaar ook, eigen verantwoordelijkheid..

Gesloten