LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Fleer
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2009 19:27

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Fleer »

Mijn zoon heeft ook een abonnement met nummerbehoud aangevraagd. Kreeg een nota van 276,77 Euro over de periode 28 augustus tot 9 september, terwijl hij in de veronderstelling was een abonnement van Hi Online 20 met onbeperkt internet te hebben aangeschaft. Bellen met de infolijn leverde op dat het abonnement gelijk goed werd gezet, om verdere problemen te voorkomen, maar dat dan nummerbehoud niet mogelijk was. Om verdere problemen te voorkomen hebben we daar bij ingestemd. Hij vertelde ook dat we over de nota een klachtenbrief moesten sturen. Dat is gebeurd. Een paar dagen daarna kregen we een sms dat de nota niet was betaald en dat binnen 3 dagen betaald moest worden, anders werd het nummer afgesloten. Maar weer de klantenservice gebeld en uitgelegd hoe het was gegaan. Zegt de man doodleuk dat hij dat kon zien en dat het abonnement ingaande de dag van ons telefoontje goed gezet was. Maar dat we natuurlijk de nota van de periode daarvoor gewoon moesten betalen! Ik las hem een brief voor van de heer Marco Visser, directeur Mobiel, die ook op dit forum te vinden is, en die de rekening kwijtschold. Daar had de man bij klantenservice niks mee te maken en hij kon er verder ook niks aan doen. Ik ben natuurlijk niet van plan voor de eerste dagen zo'n hoge rekening te betalen. De manier waarop dit gaat riekt meer naar oplichting, iets wat je van een bedrijf als KPN niet zou verwachten. Gezien alle reacties op dit forum lijkt het me goed om hier maar eens flink de publiciteit in te gaan. Wie helpt?

kneli
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:51

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door kneli »

Ik help. Heb gisteren een brief gekregen van Hi dat ik het geld vóór 1 oktober over moet maken, anders sluiten me ze helemaal af en brengen ze de overige abonnementskosten in rekening en geven ze mijn gegevens door aan Preventel etc. Maar ik heb nog helemaal geen reactie gehad op mijn klacht (wat tot 20 dagen kan duren) en ik ben dus ook niet van plan iets te betalen voor ik hier een reactie op heb gekregen. Ben van plan vandaag een aangetekende brief te sturen, om nogmaals duidelijk te maken dat ik het er niet mee eens ben en dat als ik geen positieve reactie ontvang de rechtsbijstand zal inschakelen.

We kunnen ons ondertussen ook melden bij radar, eens kijken of we er zo aandacht mee krijgen.

Wie mij persoonlijk nodig heeft: guus_knelissen(apenstaartje)hotmail(punt)com

marcobos
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2009 11:56

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door marcobos »

Hier nog een slachtoffer. Hi houdt het simpel. Dat is toch de slogan die ze gebruiken?

Ik ben er vandaag per waarschuwings sms er achter gekomen. 'Neem contact op met je provider over je data verkeer kosten'. Deze bleken al over de 300 euro te lopen, zoals bij zo vele. Ik hoef het volledige verhaal niet te gaan herhalen, want iedereen hier heeft hetzelfde doorstaan. Ik wacht ook eerst mijn mail af.
Wel heb ik de nota laten 'parkeren' bij Hi, zoals de helpdesk medewerker mij heeft aangeraden. Dan wordt de nota in de wacht gezet totdat het 'onderzoek' is afgerond. Ik weet niet wat ik hiervan moet verwachten, maar het lijkt me duidelijk dat deze gang van zaken niks te maken heeft met extra service (vroegtijdig gebruik kunnen maken van je simkaart) maar meer met geldklopperij.

Ik laat nog van mij horen.....

Gr. Marco

machdas
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:18

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door machdas »

Bij mij lijkt deze zaak inmiddels opgelost.

Wat ik heb gedaan en wat ik een ieder kan aanraden:
- Laat het afgeschreven bedrag direct terugboeken (storneren) door de bank.
- Verspil geen tijd aan de tokkies van de telefonische of e-mail-klantenservice, maar stuur direct een aangetekende brief met uitleg waarom je het geld hebt laten terugboeken. Het adres:

Postbus 13500
9700 EG GRONINGEN

Ik ontving na enkele weken een brief terug van Marco Visser (directeur Mobiel bij KPN) met de mededeling "Hierbij laat ik u weten dat u deze kosten eenmalig terugkrijgt". Hoewel ik eerst nog een aanmaning van Hi kreeg, heb ik enkele dagen later inderdaad een creditnota ontvangen. De hele telefoonrekening is me daarmee kwijtgescholden (inclusief aansluitkosten, haha).

kneli
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:51

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door kneli »

Ik heb ondertussen een aangetekende brief gestuurd naar Hi, maar heb hier nog niets op terug gekregen. In de aanmaning stond dat ik vóór 1 oktober betaald moest hebben, anders zou ik afgesloten worden waarna heraansluiting niet meer mogelijk zou zijn, en werden de abonnementskosten in één keer in rekening gebracht. Heb de rechtsbijstand gebeld, maar die deden onder de 225 euro niets, en aangezien ik het risico liep een BKR registratie op te lopen als ik niet voor 1 oktober betaalde raadde die mij aan het geld toch over te maken.

Heb dit dus inmiddels ook gedaan en kan dus weer bellen en internetten, maar ik verwacht nog steeds een reactie op de brief die ik heb gestuurd en net zoals bij vele anderen dat ik het geld tóch gecrediteerd krijg.

Voor de rest wil ik iedereen aanraden om een mailtje naar Radar te sturen waarin je de situatie uitlegt. Heb ik zelf ook gedaan en ik denk dat als ze maar genoeg mailtjes krijgen ze er wel wat mee zullen doen.

Succes nog allemaal,
Guus.

Adriaanverh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2009 07:42

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Adriaanverh »

Beste mensen, ik dacht ik meld me hier ook eventjes, heb exact hetzelfde probleem. Nu vertelde een student rechten mij gisteren dat ik hier absoluut nooit voor getekend heb (op je contract staat immers duidelijk dat de overeenkomst een 2 jarig abbo betreft + online internet en dat die overeenkomst in gaat op, in mijn geval, 15 september). Nu is het bij mij zelfs zo dat mijn nummer 'preventief' geblokkeerd is. Daarop heb ik natuurlijk de klantenservice gebeld die mij kon melden dat ik dan waarschijnlijk 'echt een hele hoge nota heb', in haar woorden.

Heb dus nog geen flauw idee hoe hoog de nota gaat worden, weet bij voorbaat dat ik hem niet kan betalen (ben student) en vind sowieso de hele zaak werkelijk belachelijk, verwacht dit totaal niet van een bedrijf als Hi waar ik in het verleden gewoon echt goede ervaringen mee heb opgedaan.

Ik ga maandag maar eens bellen, dacht ik laat me even horen hier. Gelukkig / helaas ben ik niet de enige die het probleem ervaart.

Er is af en toe een klachtenlijn genoemd in dit en vergelijkbare topics, mag ik vragen wat daar het nummer van is want ik kan dat echt niet vinden. Bij voorbaat dank.

ABoonstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2009 10:38

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door ABoonstra »

Ik zet mijn naam hier ook maar even onder.

In augustus (ook al) een HTC Hero besteld, met eindeloos online.
De rest van het verhaal mag ondertussen bekend zijn.
Mijn eerste rekening bedroeg 700 euro, daarna gelijk gestopt met internetten.
Tweede rekening, van de periode tussen het opstellen en ontvangen van de eerste rekening, was ook nog eens 450.

casdekker
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 sep 2009 17:12

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door casdekker »

Half september een brief gekregen van Marco Visser waarin staat dat er uit eenmalige coulance 750eu is gecrediteerd, de resterende 250eu zou ik nog wel moeten overmaken. Ook stond er in de brief dat het hele Hi Online 0 gebeuren wel degelijk in de Algemene Voorwaarden staat, bij de brief zat een bijlage waar dat dus zou moeten staan, helaas was dit niets meer dan een screenshot van de vragenrubriek van de Hi site, dus niet uit de Algemene Voorwaarden, dus niet rechtsgeldig. Ondertussen heb ik er nog een rekening van een paar euro er boven op gekregen, dit omdat ik met mn telefoon de klantenservice heb gebeld en daar weiger ik voor te betalen. Ook kreeg ik vandaag een aanmaning om alsnog die resterende 250 te betalen.
Ik heb ondertussen een brief terug geschreven maar nog geen antwoord gehad.

Als ik/we niet gauw een bevredigend antwoord en oplossing krijgen, dan denk ik dat het tijd wordt om naar Radar zelf te stappen, of de Geschillencommissie ed..

Fredpothof
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 20:09

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Fredpothof »

Hallo allemaal.

Hiet weer een teleur gestelde Hi klant.

Ook heb ik een abonnement afgesloten 2 jaar A 19,95 p/m en 2.50 eindeloos online. (2e jaar 9,95)
Ook ik schrok van mijn eerste factuur. Bijna 90 euro. Ik heb mij toestel online aangeschaft. HTC HERO. En gekozen voor nummer behoud. Ik heb niet geklikt op het vraagtekentje. Het was voor mij duidelijk. ( dacht ik)
De klantenservice gebeld en die zeiden gewoon dat ik de site goed had moeten doorlezen. Nou, ik vind dat hun de informatie beter moeten vermelden. Het is in mijn ogen gewoon een valkuil waar al veel klanten de dupe van zijn geworden.
Ik heb gewoon een contract. Ingaande op 2 oktober 2009. Voor 2 jaar. IK heb geen nul euro abonnement afgesloten en dat is voor mij dan ook niet rechtsgeldig.
En waarom zou je op het vraagtekentje klikken ? Er staat zelf al bij :Wil je je huidige nummer behouden? (Dit kan ook als je nu nog geen klant van Hi bent)
Let op: je hoeft niet zelf je oude abonnement op te zeggen, dit gebeurt automatisch!. Duidelijke taal toch.... . Maar ze rukken je we een poot uit.
Ik heb inmiddels een brief klaar liggen de aangetekend naar Hi in Groningen gaat.
IK ben benieuwd wat het gaat worden

gbp
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2009 19:38

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door gbp »

Mij is hetzelfde overkomen en ik heb daarom vandaag de volgende brief naar KPN klantenservice gestuurd:

Geachte heer/mevrouw,

Eind juli 2009 heb ik via het internet bij u een Hi Online 20 abonnement (incl. Eindeloos online) afgesloten voor de duur van 2 jaar.

De ingangsdatum van deze overeenkomst is 4 augustus 2009. Zie hiervoor de bijlage: “overeenkomst mobiele telefoonaansluiting”.

Tot mijn grote schrik zie ik nu dat er bedragen worden geïncasseerd die niet overeenkomen met de afgesproken abonnementsgelden.
Tijdens een telefoongesprek met één van uw collega’s verteld zij dat ik momenteel gebruik maak van een € 0,- abonnement en dat het gebruik van de afgelopen periode niet valt onder het door mij afgesloten Hi Online 20 abonnement. Het Hi online 20 abonnement zou pas ingaan op het moment dat het nummerbehoud omgezet zal worden (lees: 16 november 2009).

Zoals hierboven al vermeldt staat in de “overeenkomst mobiele telefoonaansluiting” dat de overeenkomst ingaat op 4 augustus 2009.
Ook ben ik op geen enkele wijze geïnformeerd over het feit dat ik tot 16 november 2009 gebruik maak van een € 0,- abonnement en dat al het gebruik van de diensten, tot het moment dat mijn nummerbehoud wordt geactiveerd, niet onder het Hi Online 20 abonnement vallen.

Ik heb de proef op de som genomen en fictief opnieuw op dezelfde wijze het abonnement aangevraagd. Bij de vraag of ik gebruik wil maken van nummerbehoud word ik niet gewezen op het € 0,- abonnement wat eventueel van toepassing kan zijn. Ook word ik niet doorverwezen naar de pagina met veelgestelde vragen waar deze informatie is terug te lezen (uw collega wees mij op deze pagina tijdens het telefoongesprek). Ook in de “Overeenkomst mobiele telefoonaansluiting” staat nergens een verwijzing naar dit € 0,- abonnement, net zo min als in uw brief van 8 september 2009 waarin u bevestigd dat het nummerbehoud per 16 november is geregeld.

Zonder hier zelf om te vragen werd mij tijdens het telefoongesprek al snel een coulance- regeling aangeboden door 50% van het dataverkeer van de maand september te vergoeden. Hier kan ik echter niet mee akkoord gaan.

Aangezien ik bij het afsluiten van het Hi Online 20 abonnement op geen enkele manier ben geïnformeerd over het tijdelijke € 0,- abonnement ga ik er vanuit dat de gehele som van de door mij ten onrechte gemaakte gebruikskosten worden vergoed.

Gentle1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 16:48

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Gentle1973 »

Tja, ik ben dus ook de pineut, een rekening van ruim €260,-. Ook nooit iets vernomen over een €0-abonnement en twee klantenservicemedewerkers gesproken die ontzettend aardig waren, maar niets konden doen (waarom noem je je afdeling dan klantenservice vraag ik me af).
Er zou een brief in mijn pakket zitten (not!) en tijdens het bestellen een mededeling worden gedaan (not!). Als dat gebeurd zou zijn had ik het wel gezien, ik ben erg nauwkeurig met dat soort dingen. Ik heb zelfs samen met de medewerker van de klantenservice de bestelprocedure doorlopen met gefingeerde gegevens en raad eens: geen melding.

Uiteindelijk maar in de pen geklommen, brief ga ik zo aangetekend verzenden (adres: Klantenreacties Hi, postbus 13500, 9700 EG Groningen).

Ik hoop er maar het beste van.

Toobjuh
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2009 10:55

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Toobjuh »

ik ga morgen ook aan de telefoon hangen met hetzelfde probleem als de rest hier..
mijn vriendin had een abo afgesloten in de winkel met nummerbehoud wat binnen 5 werkdagen geregeld zou zijn..
nu een maand later is dat nog niet gebeurd wegens een foutje maar nu zou het binnen 5 dagen geregeld worden..
maar tot deze tijd maakt zij dus ook gebruik van een 0 euro abbonement.
terwijl er in de winkel waar het abbonement is afgesloten ook niks is gezegd over het het feit dat je prepaid tarieven betaald als je met je tijdelijk nummer belt..
dus dat word morgen even flink klagen want dit kan niet zomaar..
beetje onzinnig dat ze je verwijzen naar het vragen rubriek op hun site.
ben benieuwd hoe het af zal gaan lopen.

MarkSl
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 14:50

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door MarkSl »

Nog een slachtoffer hier! Meer dan 500 euro.. Ik vind de bedragen echt abnormaal en er moet zeker iets tegen gebeuren! Als alleen hier al tientallen gedupeerden zijn, hoeveel zullen er dan wel niet in totaal zijn? Als je ervan uit gaat dat 1% het op internet vermeldt betekent het dat er honderden (misschien wel duizenden) gedupeerden zijn. Het gaat dan om bedragen die richting de honderdduizend euro lopen voor KPN.
Ik heb ook al een aangetekende brief naar KPN gestuurd en ben benieuwd wat hier de reactie op zal zijn. Dan nog denk ik dat er krachten gebundeld moeten worden om iets aan dit probleem voor de toekomst te doen!

Met vriendelijke groet, Mark

Wbollinger
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 15:12

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Wbollinger »

ben ik het helemaal mee eens,

ben zelf ook slachtoffer van deze praktijken geworden, zo'n 470 euro!!!

Nog redelijk wat heen en weer gemaild met KPN klachtenservice, in het kort:

het was mijn eigen verantwoording, want het werd op de website aangegeven, bij het aanvinken van nummerbehoud, achteraf bleek de enige melding hiervan als je op een vraagtekentje drukte. Natuurlijk complete onzin dat zoiets belangrijks daar word vermeld. Er wordt niks hiervan gezegd in de algemene voorwaarden. Dit weer terug gestuurd, en gezegd dat ik niet ging betalen. Ik ben daarna nog eens gemaild dat het op mijn contract zou staan, niet dus! Uiteindelijk is het bedrag van mijn rekening gehaald, en heb het gelijk laten storneren. Daarna kreeg ik opeens een automatisch gegenereerd bericht, m.a.w. ik kon er niet op replyen, dat hoewel het op mijn contract stond (zucht) er een bedrag van 370 werd gecrediteerd en dat ik een afschrift zou krijgen voor de 100 euro die overblijft.

Dat vond ik toch wel apart, er werd mij constant verteld dat ik het fout had gedaan en het mijn verantwoording was/is, maar ik krijg nu wel opeens 370 euro terug. Complete waanzin. Ik ben ook zeker niet van plan die laatste 100 euro te betalen, want dan zou ik ze nog gelijk geven ook. Ik heb nu 2 aangetekende brieven met kopie van mijn contract en die laatste email en het hele verhaal naar kpn opgestuurd.

Hier moet echt actie tegen genomen worden, want het lijkt wel alsof er met alle willekeur op deze praktijken door KPN gereageerd wordt. De een krijgt alles terug de andere niks. Ik zou niks terug krijgen en na twee weken van emailen/bellen met klantenservice krijg ik opeens wel een deel terug. daar ben ik dan wel blij om (alleen die laatste 100 euro nog), maar nog steeds zijn het schandelijke praktijken.

groeten,

Wouter

Marc.2
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2009 09:53

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Marc.2 »

Goededag,

Zelf heb ik laatst ook een abbonnement bij Hi afgesloten waarbij ik heb gekozen om mijn nummer te behouden, heb dit abbonement afgesloten via internet.

Heb nu een tijdelijk nummer gekregen waar ik 'gelukkig' nog niet veel mee heb gebeld.

Vorige week heb ik mijn telefoon binnen gehad en daarbij ook een formulier waar ik heb ingevuld wat mij Simkaart nummer is.

Ik vraag me alleen af hoe snel dit meestal is geregeld dat ik mijn oude nummer weer 'terug' krijg.

Weet iemand toevallig een Mail-adres van Hi voor vragen en eventuele klachten?

Met vriendelijke groet,

Marc

MarkSl
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 14:50

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door MarkSl »

Ik heb vandaag 'eindelijk' bericht ontvangen van KPN. Alle datakosten (ruim 540 euro) worden vergoed! Het lijkt erop dat ze beginnen te beseffen dat ze fout zitten, want bij een telefoontje met de financiële afdeling werd dit zelfs openlijk toegegeven (jammer dat ik het gesprek niet opgenomen heb).
Alsnog vind ik dat er iets veranderd moet worden, zodat er niet meer gedupeerden komen. Het is een kwestie van een kleine aanpassing op de website...

gdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:24

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door gdv »

Ben helaas ook slachtoffer van deze praktijken.
€200,- armer straks!
Alleen omdat het weerbericht op mijn Hero de hele tijd aan heeft gestaan is het zo hoog opgelopen denk ik!

Heb een mail gestuurd,binnen 24 uur reactie dat het mijn eigen schuld is.
Toen een reply gestuurd met, dat mij is toegezegd door een medewerker van de helpdesk er een passende oplossing voor mij werd gezocht "naam bij mij bekend".

Daarop kreeg in een automatisch gegenereerd bericht met, geen tijd voor mijn vraag /geen oplosing voor u klacht!

Nou ja zeg!!!

Wbollinger
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2009 15:12

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Wbollinger »

MarkSl schreef:Ik heb vandaag 'eindelijk' bericht ontvangen van KPN. Alle datakosten (ruim 540 euro) worden vergoed! Het lijkt erop dat ze beginnen te beseffen dat ze fout zitten, want bij een telefoontje met de financiële afdeling werd dit zelfs openlijk toegegeven (jammer dat ik het gesprek niet opgenomen heb).
Alsnog vind ik dat er iets veranderd moet worden, zodat er niet meer gedupeerden komen. Het is een kwestie van een kleine aanpassing op de website...
Dit is dus heel mooi, wij hebben dezelfde brief gestuurd en ik heb vandaag bericht van KPN gekregen, dat ik alsnog de laatste 100 euro moet betalen omdat ik akkoord ben gegaan met alle voorwaarden.

Heel leuk als je dus niet in de algemene voorwaarden iets over het 0 euro abonnement verteld. Blijkbaar verwachten ze dus dat je eerst de hele site gaat uitpluizen.

Oplichters!
Ik heb het helemaal gehad met ze. Heeft iemand tips om een kort geding tegen ze aan te spannen?

Jelmer1603
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:57

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Jelmer1603 »

Hallo allemaal,

Ik heb ook met dit zwaar irritante probleem te maken, hier is mijn verhaal
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=75975

Groeten,
Jelmer

Helaas-Pindakaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Helaas-Pindakaas »

Ook ik heb dit , geen verdere uitleg nodig.

Ben er zo'n 250 euro armer van geworden maar leg me er zeker niet bij neer.

Gesloten