LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TScholten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2009 21:05

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door TScholten »

Zucht, ben bijna blij om te zien dat ik niet de enige was...

Zoals velen via internet 25online abbo met een HTC Hero besteld. Alles goed doorgenomen, bij aankomst goed de papieren doorgelezen en jep daar staat het een 25online abbo met een tijdelijk nummer, jippie.

Rekening 1.. 260 euro.
Gebeld, geklaagd, gemailed, geklaagd.... 20 werkdagen gewacht.. voorbij.. nog niets..
Rekening 2.. 300 euro. ( was wel gestopt na 1ste rekening.. maar was te laat :()

Zucht kreun steun...

lotharovic
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2009 10:45

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door lotharovic »

Kreeg afgelopen week een telefoontje van KPN dat alle datakosten worden vergoed! dit was zo'n 600 euro dus ben hier echt heel blij mee!
Je moet je er vooral niet bij neerleggen maar er echt fanatiek achteraan gaan.
Hoop dat het bij jullie ook allemaal vergoed wordt.

Succes allemaal!
groeten

gbp
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2009 19:38

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door gbp »

Ook ik kreeg afgelopen zaterdag de schriftelijke toezegging dat alle door mij ten onrechte gemaakte kosten vergoed worden. Hiervoor was (gelukkig) maar één brief nodig. De inhoud van deze brief is terug te lezen in mijn bericht van 21 oktober jl. Iedereen die nog niks terugheeft: volhouden!

Gr.
Niels

gbp
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2009 19:38

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door gbp »

Oja, ook is mij toegezegd dat mijn Hi Online 20 abonnement met terugwerkende kracht per 1 november is ingegaan. Dit zou pas medio november zijn ivm nummerbehoud. Met het tijdelijke nummer wat werd afgegeven door KPN is het dus blijkbaar wel gewoon mogelijk om het HI-online abonnement eerder te activeren dan het moment waarop je nummer vrijkomt bij je oude provider?! :?

Volgens mij gaan ze inzien dat ze niet al te slim bezig zijn.

mr_petit
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:28

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mr_petit »

KPN flikt dit dus niet alleen met HI, maar ook met KPN flexibel abonnementen.
Ik ben ook nergens geinformeerd over het 'nul-abonnement'.
Gelukkig valt de schade mee: ik moet waarschijnlijk ongeveer 75 euro oid gaan betalen; de teller staat nu op 65 euro, en er moeten nog ca. 10 dagen van het 0 abonnement in rekening gebracht worden (in mijn geval ongeveer 45 euro meer dan 1 maand abo kosten, en ben geen student meer, dus heb wat meer pecunia dan sommigen hier), maar het is natuurlijk een belachelijke gang van zaken.
Het meisje van de helpdesk wist precies waarover het ging, en dat het op de site te lezen was. Ik had ook kunnen bellen, en voor de rest kon ze er niets aan doen.
Bellen? Ja hallo, met mr_petit... zitten er ook addertjes onder het gras van jullie contract?!? (ik weet ff niet hoe ik me zo'n gesprek moet voorstellen).
Ik laat het bedrag niet storneren, aangezien ik niet de kans wil lopen afgesloten te worden, maar ik wil wel een 'brief op hoge poten' sturen.

Waar zou ik dat het beste naar toe kunnen sturen?
Gewoon naar het hoofdkantoor?
Koninklijke KPN N.V
Postbus 30000
2500 GA Den Haag

Helaas-Pindakaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Helaas-Pindakaas »

Helaas-Pindakaas schreef:Ook ik heb dit , geen verdere uitleg nodig.

Ben er zo'n 250 euro armer van geworden maar leg me er zeker niet bij neer.
Om toch nog even hierop terug te komen. Ik heb een aangetekende brief verzonden waarin ik heb vertelt dat ik er niet van gediend was en er niet mee akoord ging. Hierna nog een paar keer gebeld.

Vandaag het bericht gekregen dat mijn rekening vervalt. :D

Hoop zelf dat ze dit voor de nieuwe abonnees duidelijker maken, scheelt ze zelf ook een hoop gezeik.

Wibbs
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2009 19:39

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Wibbs »

Ook ik heb hetzelfde probleem mbt het tijdelijke nummer bij Hi en de gemaakte kosten in deze periode. Vooral dankzij het internet heb ik inmiddels een rekening van een kleine 500 euro. Ik heb hierover al gebeld en zou binnen 5 werkdagen teruggebeld worden, maar het is inmiddels 9 werkdagen verder. Blijkt maar weer hoeveel hi om haar klanten geeft...Omdat ik nog niets gehoord heb, heb ik vandaag een aangetekende brief naar Hi gestuurd.

Rsiebelt
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2010 01:17

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Rsiebelt »

Ik heb exact het zelfde probleem met HI. Via internet Hi 35 eindeloos online abonnement afgesloten met nummerbehoud. Kreeg een tijdelijk '0' euro abonnement tot mijn nummer was overgezet. Helaas zonder enige informatie. Heb daardoor 170 euro extra moeten betalen voordat mijn afgesproken abonnement inging.Zie dat veel mensen worden belazert en hoop dat Radar hier iets mee gaat doen. Ik heb Radar een mail gestuurd & natuurlijk Hi direct gebelt maar de medewerker zij dat elke provider het zelfde protocol hier voor had ik vertelde de beste man dat ik 5 providers heb versleten en nog nooit problemen heb ondervonden. Na goede reacties te hebben gelezen in dit forum ga ik morgen een aangetekende brief sturen zoals iedereen moet doen. Succes!

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Skann »

Nou werk ik al een behoorlijke tijd in een telefoonwinkel. Nou moet je ook nooit een Hi Online afsluiten. Ten eerste betaal je alles per minuut, en vervalt je bundel na 1 maand. :twisted:
Tevens krijg je geen advies wat je met je tijdelijke simkaart moet doen, zoals in de winkel. Je moet echt je oude simkaart gebruiken totdat je nieuwe abonnement ingaat. Maar Nederlanders denken bij Hi Online, ooh dat is 3 euro per maand goedkoper, dat moet ik hebben!! En lezen de voorwaarden niet goed..

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

Helaas, ik heb ook dit probleem.

Ik heb gebeld met de klantenservice, zij konden niks voor mij betekenen. Moet ik vaker bellen.

Ik heb een digitaalklachtenformulier ingevuld, moet ik dit ook schriftelijk doen, en wat is danj het adres.

Hebben jullie verder nog tips. Alvast heel erg bedankt.

Able2

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Even een vraagje. Je weet dat je een contract afsluit met nummerbehoud dat het contract niet gelijk in gaat? Sterker nog, bekijk je contract en je ziet de ingangsdatum van het contract. Dus dan zal ik wel heel gek denken, maar als je de simkaart van de nieuwe provider al gaat gebruiken, dan weet je dat er kosten gaan ontstaan!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

En wat betreft de mensen dat ze hun rekening vergoedt krijgen en alsnog KPN compleet afbranden. KPN staat in zijn recht en kan jullie allemaal je rekening laten betalen. Ik vind het nogal wat dat KPN dit uit coulance zomaar laat vallen ( de facturen), dus ondanks dat het niet al te duidelijk staat, KPN staat domweg in hun recht. Dus een klein beetje meer coulance vanuit jullie naar KPN zou wel netjes zijn.

Verder heb ik niks met KPN indirect te maken. Ik werk bij een onafhankelijke telecomwinkel en ben alleen dealer. Ik vermeld er ALTIJD bij dat je er niet mee moet gaan bellen.
Laatst gewijzigd door mich24 op 11 jan 2010 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

dawid schreef:Nou, ik sluit een abonnement af bij Hi.nl.
Nokia E71, Hi25 abo met eindeloos online 2 jaar.

Kan telefoon ophalen bij postkantoor. Zit simkaart bij. Met een tijdelijk nummer, omdat ik mijn oude nummer van debitel wou behouden. Mijn logische aanname was dat ik meteen op mijn abo zou bellen/internetten. Mijn maandelijkse kosten zouden 22,45 bedragen 1ste jaar. Echter heb ik nu al een rekening van 60 euro omdat ik erachter kwam dat ik NIET op mijn abo aan het bellen ben.
Dit bedoel ik btw

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:Even een vraagje. Je weet dat je een contract afsluit met nummerbehoud dat het contract niet gelijk in gaat? Sterker nog, bekijk je contract en je ziet de ingangsdatum van het contract. Dus dan zal ik wel heel gek denken, maar als je de simkaart van de nieuwe provider al gaat gebruiken, dan weet je dat er kosten gaan ontstaan!
Ik snap je punt, je hebt deels gelijk. Maar wanneer meerdere mensen hetzelfde probleem hebben (zie ook tweakers.net) is er vaak een onduidelijkheid aan de aanbodkant, en niet aan de klantkant (lees: misleiding).

Wat betreft jouw opmerking. Het ingangsdatum van mijn abbo ging gelijk in. Dus dan weet je niet dat er kosten ontstaan. Ik had dit wel geweten wanneer er stond: ivm met overschrijving van uw oude nummer hebben wij eerst voor u een 0,- abbo ingesteld. Let wel, de verbruikerskosten van u abbo gelden hier niet!

Snap je Mich24

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

citaat uit een contract ( heb er lukraak eentje bijgepakt)

U betaalt, tot het moment waarop het nummer wordt geporteerd,geen abonnementskosten. De kosten die worden gemaakt met het bellen en met data ( bijvoorbeeld sms) worden wel in rekening gebracht

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:citaat uit een contract ( heb er lukraak eentje bijgepakt)

U betaalt, tot het moment waarop het nummer wordt geporteerd,geen abonnementskosten. De kosten die worden gemaakt met het bellen en met data ( bijvoorbeeld sms) worden wel in rekening gebracht
Tja, helaas staat het niet in de overeenkomst die ik hier voor mij heb liggen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

hmmz. vaag. ik bekijk zomaar even wat contracten met nb, en zie het er bij allemaal staan. Maar goed, voor alsnog is het je eigen verantwoording.

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:hmmz. vaag. ik bekijk zomaar even wat contracten met nb, en zie het er bij allemaal staan. Maar goed, voor alsnog is het je eigen verantwoording.
Eens, maar men kan ook bewust iemand misleiden. Ik weet niet of er bij KPN sprake van is, maar het begint er wel op te lijken.

Skann
Berichten: 30
Lid geworden op: 10 jan 2010 18:11

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Skann »

mich24 schreef:hmmz. vaag. ik bekijk zomaar even wat contracten met nb, en zie het er bij allemaal staan. Maar goed, voor alsnog is het je eigen verantwoording.
In de winkel moet je dit inderdaad zo invoeren in MOL. Misschien dat ze op Hi.nl anders werken? Maar dat lijkt me heel sterk..

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

Skann schreef:
mich24 schreef:hmmz. vaag. ik bekijk zomaar even wat contracten met nb, en zie het er bij allemaal staan. Maar goed, voor alsnog is het je eigen verantwoording.
In de winkel moet je dit inderdaad zo invoeren in MOL. Misschien dat ze op Hi.nl anders werken? Maar dat lijkt me heel sterk..
Dit werkt dus niet zo

Gesloten