LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat je begint over iemand bewust misleiden vind ik nogal ver gaan. maar dat ter zijde. Hoe weet jij dat het zo niet moet in Mol? En trouwens, ik voer niks in in mol, komt er zo uitgerold..

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:Dat je begint over iemand bewust misleiden vind ik nogal ver gaan. maar dat ter zijde. Hoe weet jij dat het zo niet moet in Mol? En trouwens, ik voer niks in in mol, komt er zo uitgerold..
Ik zeg niet dat het zo is, het lijkt er op (beter lezen :wink: ). Verder kan ik je alleen iets vertellen hoe je dit online afsluit. Tijdens dit proces kom je dergelijke informatie niet concreet tegen.

Verder ben ik in onderhandeling met KPN waarin zij zich coulant opstellen, bravo!
Laatst gewijzigd door able2 op 12 jan 2010 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Ik kom het ook niet concreet tegen hoor met aansluiten. Dit staat op het contract.

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:Ik kom het ook niet concreet tegen hoor met aansluiten. Dit staat op het contract.
Het contract wat jij bedoeld, is dit hetzelfde als de "overeenkomst mobiele telefoonaansluiting"?

Rsiebelt
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2010 01:17

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Rsiebelt »

Ik heb exact het zelfde probleem met HI. Via internet Hi 35 eindeloos online abonnement afgesloten met nummerbehoud. Kreeg een tijdelijk '0' euro abonnement tot mijn nummer was overgezet. Helaas zonder enige informatie. Heb daardoor 170 euro extra moeten betalen voordat mijn afgesproken abonnement inging.Zie dat veel mensen worden belazert en hoop dat Radar hier iets mee gaat doen. Ik heb Radar een mail gestuurd & natuurlijk Hi direct gebelt maar de medewerker zij dat elke provider het zelfde protocol hier voor had ik vertelde de beste man dat ik 5 providers heb versleten en nog nooit problemen heb ondervonden. Na goede reacties te hebben gelezen in dit forum ga ik morgen een aangetekende brief sturen zoals iedereen moet doen. Succes!


Kreeg zojuist telefoon van Kpn met excuses, erg nette meneer die het probleem erkende als zeer vervelend. De hele som word zsm terug gestort. Hij wist ook te vertellen dat de website word aangepast om problemen in het vervolg met nieuwe klanten te vermijden. Laat je niet belazeren & klim in de pen stuur een aangetekende brief naar Marco Visser ( directeur KPN ). Iedereen succes :mrgreen:

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

able2 schreef:
mich24 schreef:Ik kom het ook niet concreet tegen hoor met aansluiten. Dit staat op het contract.
Het contract wat jij bedoeld, is dit hetzelfde als de "overeenkomst mobiele telefoonaansluiting"?
Yepz

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

Rsiebelt schreef:
Laat je niet belazeren & klim in de pen stuur een aangetekende brief naar Marco Visser ( directeur KPN ). Iedereen succes :mrgreen:
Ik heb gister brieven de deur uit gedaan (1x aangetekend + 1x normaal) naar:

KPN
Klantenservice
Postbus 13500
9700 EG GRONINGEN

en

KPN B.V
Postbus 30000
2500 GA DEN HAAG

Helaas mich24, dit stond niet in het contract. Die lees ik altijd aandachtig en anders had ik geweten van het 0-uren abonnement. Ik hoop, en ik verwacht dat ik er uit kom met KPN.

Able2
Laatst gewijzigd door able2 op 14 jan 2010 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Heb je gelezen wat ik dikgedrukt had? Maar jij heb geen nb aangevraagd he. dan staat het er ook niet

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:Heb je gelezen wat ik dikgedrukt had? Maar jij heb geen nb aangevraagd he. dan staat het er ook niet
Ik weet niet precies wat een NB is?

Onnoz
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:25

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Onnoz »

Zelfde probleem, €304,54 euro aan kosten van tijdelijk abbonement.

Kan iemand me helpen met precieze instructies wat ik moet gaan doen?

Brief naar Marco Visser? (Adres?)
Bellen Klantenservice?

Alvast bedankt,

Onno

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

Onnoz schreef:Zelfde probleem, €304,54 euro aan kosten van tijdelijk abbonement.

Kan iemand me helpen met precieze instructies wat ik moet gaan doen?

Brief naar Marco Visser? (Adres?)
Bellen Klantenservice?

Alvast bedankt,

Onno
Onnoz,

Ik zou eerst het topic even doorlezen, hier staat (denk ik) alle informatie in. Succes!

Able2

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

able2 schreef:
mich24 schreef:Heb je gelezen wat ik dikgedrukt had? Maar jij heb geen nb aangevraagd he. dan staat het er ook niet
Ik weet niet precies wat een NB is?
nummerbehoud

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

mich24 schreef:
able2 schreef:
mich24 schreef:Heb je gelezen wat ik dikgedrukt had? Maar jij heb geen nb aangevraagd he. dan staat het er ook niet
Ik weet niet precies wat een NB is?
nummerbehoud
Sorry, maar ik ben je ff kwijt. Ik kom van vodafone, ga naar KPN en heb ook nummerbehoud aangevraagd. De kosten die bij nummerbehoud in rekening worden gebracht is nu juist het probleem.
Zoals Rsiebelt al aangaf, ze erkennen de klacht en het wordt veranderd op de site om toekomstige onduidelijkheden te voorkomen. Zoals ik hier alles op het forum lees, handelt Hi/KPN het netjes af.

Able2

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door mich24 »

Wij zijn mekaar kwijt geloof ik. In ieder geval, succes ermee!

able2
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:16

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door able2 »

Bedankt allemaal. Ik heb mijn geld ook terug, gelukkig.

Klantenservice bellen had voor mij geen zin. Een brief werkte voor mij perfect. Hierna belde iemand mij van klantenservice, waarbij ik vast contact persoon had. Ik wens de anderen ook succes!

Able2

Seraphinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2010 11:22

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Seraphinus »

heey allemaal,

ik ben ook het dupe geworden van deze praktijken, ik kreeg na een klacht ingedient te hebben via de klantenservice (waar ik gelijk kreeg en geen rekening hoefde te betalen) de volgende email.

Geachte heer Selten,

Bij mij is een klacht in behandeling over datakosten op uw eerste factuur.
Dit wordt veroorzaakt doordat uw nummer 06 31287948 nog niet is overgenomen van uw vorige provider.
Op het tijdelijke nummer wat KPN u ter beschikking heeft gesteld is dan een 0 euro data abonnement active.
Als het nr. is overgenomen gaat het abonnement zoasl u heeft aangevraagd in werking.

edit: wegens te snel lezen en geïriteerd raken heb ik niet gelezen dat dit bedrag is terug geboekt. heb gebelt met hi klantenservice hierover en ben er toen achter gekome dat ik dit geld terug kreeg.

na veel over en weer gepraat en de helpdeskmedewerker dingen vrage op de afdelingen ben ik erachter gekomen dat ik de rekening moet betalen waarna ik de helft terug krijg. heb een nieuwe klacht aangevraagt voor de andere helft wegens slechte informatie.

ik was begonnen om zelf een klacht aan te maken, toen ik terug werd gebelt door die persoon die mijn ander klacht had behandelt. heb hem het verhaal uitgelegd, en zei als er inderdaad niks in de brief stond over het €0 abbo dan krijgt u volledige bedrag terug. op hoop van zege.

hou jullie op de hoogte



Dit staat ook uitvoerig beschreven in het contract dat u heeft gekregen.
De data kosten zijn dan ook terecht in rekening gebracht.

Echter ik kan mij voorstellen dat het, als u het contract niet heeft gelezen, onduidelijk is.
Ik kan dan ook een eenmalige coulance van €200,00 exclusief BTW invoeren.
Dit houdt in dat er €238,00 wordt gecrediteerd. Omdat de nota vandaag 21 januari wordt geincasseerd wordt het bedrag op uw rekening overgemaakt.

Voor vragen en opmerkingen kunt u mij bellen op onderstaand telefoonnummer of reageren via deze mail.

Met vriendelijke groet.




Ik heb het contract na gelezen, staat niks in over dat het abbo vertraagd word geactiveerd bij het aanvragen van nummerbehoud. Ook heb ik een brief ontvangen over dat per 29 dec vorig jaar mijn nummer omgezet werd, (3 dagen na het ontvangen van mijn telefoon en het installeren van de simkaart waar ik overigens meteen de juiste instellingen voor internet en alles kreeg van hi) Niks geen melding over dat de kosten die ik nu maakte buiten gebruik vielen. Mijn smskosten en belkosten zijn niet berekent, alleen mijn data kosten wel. Aangezien ik een telefoon heb die constant internetverbinding heeft. en ik veel internette op mijn telefoon (voor mijn studie ICT, en gwn spellen of zo in de trein) is mijn rekening opgelopen tot in de 500 euro!! aan de klantenservice heb ik tot 4x toe aangegeven dat ik dit nie ga betalen. waarop hun zeide dat de rekening aangepast ging worden want er was een fout gemaakt.

na deze email wilde ikcontact opnemen met die gast die mij de email heeft gestuurd, waarop deze niet opnam.. ik hou jullie op de hoogte, ik heb iniedergeval nu bewijst dat ik niet de enigste ben en ddat bijna iedereen gelijk heeft gekregen. alvast bedankt voor deze informatie.

Seraphinus
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2010 11:22

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Seraphinus »

Ik heb anwoord terug, ik had bijna helemaal gelijk. Mijn data abbo was niet juist gemaakt, waardoor ik nu het gehele bedrag terug krijg na betaling van de rekening. en er was nog een fout gemaakt met mijn bel en sms bundel. waardoor ik daar ook over heen ben gegaan. dit krijg ik met terugwerkende kracht terug.

Ik hoop dat mensen met dezelfde problemen hierdoor het niet bij de rekening laten liggen en een klacht gaan indiennen. zodat dit voor hun ook opgelost word. ook al is het een lage rekening. hi/kpn heeft geen recht op dat geld. dus blijf de klachten aanvechten. uiteindelijk zien ze in dat ze gelijk hebben.

Rienk vdg
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2010 18:57

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Rienk vdg »

Vanmiddag een rekening van € 260,00 ontvangen en door de mevrouw van de helpdesk verwezen naar de algemene voorwaarden. Volgens haar is dit een enkele keer eerder voorgekomen. Ze moeten zich schamen. Mensen die niet weerbaar zijn betalen gewoon. En dat voor de Koninklijke KPN, het lijkt wel één of andere Zuid-Afrikaanse oplichtersbende. Ik kwam toevallig op deze site terecht en ben ervan geschrokken hoevaak dit gebeurt. De brief lag al klaar voor Hi, het bedrag wordt door mij gestorneerd en nu ik dit allemaal lees gaat een kopie van de brief naar de hoofddirectie van die Koninklijke KPN. Ik raad iedereen aan dit niet te accepteren. Je kunt een afgeschreven incassobedrag gewoon storneren.

Oti032
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2010 16:54

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door Oti032 »

Hoi,

In middels alweer 25 januari 2010! Maar ik heb hetzelfde probleem als hier boven zo vaak is genoemd. Kreeg een smsje van knp dat ik hun moest bellen vanwege gemaakte bel/data kosten. Zo gezegd zo gedaan en al een rekening voor 250 euro. Nu moet ik de reking nog krijgen, maar ze attenderen er al vast op. Ze zeiden als ik er niet mee eens was een klacht kon aangeven. Na 3 of 4 keer te zijn door verwezen en een keer dat de verbinding weg viel... Zouden ze er een notitie van maken en doorsturen. Ik zou dan binnen twee a drie weken een reactie ontvangen en zou waarschijnlijk om een coulance regeling gaan (verwacht dat ze dan iets zullen vergoeden maar niet alles). Zodra ik de rekening binnen heb zal ik een aangetekende brief opsturen naar kpn. Ik was verbaasd en "blij" da het zo vaak voorkomt en al zolang.

Mvg,
Paul

el17
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2010 20:59

Re: Hi.nl tijdelijk nummer = gewoon prepaid tarieven dokken!

Ongelezen bericht door el17 »

Rienk vdg schreef:De brief lag al klaar voor Hi, het bedrag wordt door mij gestorneerd en nu ik dit allemaal lees gaat een kopie van de brief naar de hoofddirectie van die Koninklijke KPN. Ik raad iedereen aan dit niet te accepteren. Je kunt een afgeschreven incassobedrag gewoon storneren.
Bij mij hetzelfde. Nummerbehoud aangevraagd, telefoon gebruikt want nergens staat iets over het 0 uren abonnement, factuur van 180 euro ontvangen, rekening gestorneerd en geklaagd via online formulier, uit 'coulance' wordt de helft op de volgende factuur gecrediteerd, maar dan blijft er nog 90 euro over. En dan de factuur van de oude provider nog want dat abonnement is inmiddels afgelopen dus daar betaal ik nu ook het prepaid tarief. Storneren houdt alleen maar op, inmiddels een aanmaning ontvangen, verhoogd met kosten. Nummer zou vandaag worden overgezet, is dus niet gebeurd omdat ik niet 'betaald had'. Nu kan ik helemaal niet meer bellen. Op mijn aangetekende brief die ik stuurde uit onvrede over de klachtenafhandeling per email na 11 dagen nog geen reactie ontvangen.

Gesloten