LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hi Smartcare

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Henk1245

hi Smartcare

Ongelezen bericht door Henk1245 »

Hallo Mensen,

Ik vroeg mij af wie er nog mee onmenselijke problemen heeft met Smartcare en Hi.

Dit lijkt mij wel de moeite waard Radar om even uitzending met KPN/HI en Smartcare.

4 uur service??
Gelijkwaardig toestel?
Afspraken niet nakomen?
Oude Toestel gewoon terug sturen en zeggen dat het gerepareerd is?

Ongeloofelijk en dan het Hi/forum - met de moderators en vrienden met constant excuses aanbieden. En de helpdesk van Smartcare om te huilen.

Ik ben opzoek naar meer mensen met ervaringen met HI/smartcare..

berndv

Re: hi Smartcare

Ongelezen bericht door berndv »

Zoekfunctie van dit forum al gebruikt, zijn namelijk genoeg topics over te vinden.

Hi-Webcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Henk1245,

Vervelend om te lezen dat je slechte ervaringen met SmartCare hebt. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent.

Wil jij je 06-nummer en een klant- of bankrekeningnummer sturen naar [email protected] en aangeven wat er precies is gebeurd?

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

trieske77

Ongelezen bericht door trieske77 »

Hallo Mensen,

Ook ik heb een klacht over smartcare en hoe het gaat bij Hi.
Zondag begaf me telefoon het (deze heb ik pas 6 maanden)
Ik bellen en naar de winkel en weer bellen ...
Uiteindelijk zouden ze hem komen ophalen dinsdagmiddag jl op me werk.
Werkelijk zo onbeschoft ben ik nog nooit behandeld door die man . :evil:
Ik moest tekenen kreeg me leentoestel niet eerst te zien en serieus mijn collega's dachten .. Wat is dit?
Ik doe het doosje open probeer me kaartje erin te doen .. Past hij niet!!!!
Een telecom bedrijf die dat niet snapt... hoe erg !!! :?
Vervolgens bel ik met die klacht en zouden ze s'avonds komen voor een ander toestel.
Ik wacht nog steeds ... Heb dus al twee dagen niks geen telefoon.
Vanmorgen weergebeld en nu komen ze morgenochtend langs..
Ik maak me echt zorgen en ook om me toestel want lees veel slechte dingen op internet over dit bedrijf en hun kunde .
Word Vervolgd !!!!

Stefanini

Ongelezen bericht door Stefanini »

Hallo mede-gedupeerden,

Ik kan jullie de hand schudden. Hi gaf mij ook een leentoestel toen mijn toestel kapot ging. Binnen 2 weken kon ik hem ophalen in de winkel (ik was de klantenservice zat dus had het in de winkel geregeld) Nou ik helemaal blij hij deed het weer. En toen na 1 week vertoonde mijn telefoon weer exact dezelfde problemen! Nou ik toch maar met Hi smartcare gebeld. Ze hebben hem opgehaald inmiddels wacht ik ook 7 weken en 3 dagen op mijn toestel. Ik werd niet op de hoogte gehouden. Ik heb zelf al 6 á 7 keer gebeld. De tweede keer vroeg ik of ze me op de hoogte wilden houden. Nou dat gingen ze zeker doen. Dat gebeurde niet dus ik moest er zelf steeds achteraan bellen. Er werd vaak beloofd dat ze terug zouden bellen erover binnen 2 werkdagen dit is tot op heden nog nóóit gebeurd. En meneer moderator Kevin harstikke aardig dat je het vervelend vind. Maar wat hebben wij er aan? Er gebeurt toch niks. Het lijkt me zeker de moeite om hier een tros radar uitzending over te maken. Ik zie ook op het Hi forum ontzettend veel gedupeerden met exact dezelfde problemen. Ik vind het heel triest. Ik ga volgende week naar de Hi winkel in Eindhoven en dan hoop ik dat ze het daar oplossen.

Hi-Webcare

Hi Trieske,

Ik kan me voorstellen dat je niet tevreden bent over de manier waarop je geholpen bent en dat je een leentoestel waar je simkaart niet in werkt.

Heb jij inmiddels al een ander leentoestel gekregen?

Wil jij ook je 06-nummer en een klant- of bankrekeningnummer sturen naar [email protected]? Dan ga ik voor je nakijken wat de status van je toestel is.

@Johan,

Jij hebt een nieuw toestel gekregen. Kan ik hiermee je klacht als opgelost noteren?

@Stefanini,

Ik ben voor jou aan het achterhalen wat de status van jouw toestel is. Omdat jij ook hebt gereageerd op het Hi Forum ga ik je via die weg verder helpen. Ik heb daar namelijk al je gegevens bij de hand!

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

anneterhaar

Ongelezen bericht door anneterhaar »

Ook ik heb klachten over smartcare.. heel jammer!
Ik heb onderstaande op het forum van hi geplaatst!

Via deze weg wil ik een klacht indienen over Smartcare.
Ik ben al jaren klant bij Hi en heb altijd goede ervaringen gehad met jullie. Nu is het echter zo dat ik eind 2012 mijn abbonement heb verlengt en hierbij een lease telefoon heb genomen omdat dit werdt aangeraden door de verkoper aan de telefoon. Ook betaal ik extra voor het kosteloos maken van mijn telefoon.
Dit kwam goed uit want eind november hield mijn telefoon (samsung galaxy s advance) er spontaan mee op. Dus ik gebeld en netjes een afspraak gemaakt met smartcare om deze op te laten halen. Alles verliep volgens afspraak en twee weken later op 6 december had ik mijn telefoon weer terug. Ik kwam er echter meteen achter dat er geen achterkantje/klepje bij zat terwijl deze wel was meegegeven bij het ophalen van mijn telefoon. Ook op het formulier stond aangegeven dat deze retour mee terug geleverd had moeten worden. Ik heb nog geen 5 minuten later op diezelfde 6 december teruggebeld naar hi en nadat ik doorverbonden was met smartcare werd mij verzekerd dat ik het achterkantje binnen 5 werkdagen binnen zou hebben.
Vervolgens heb ik gewacht en gewacht (ik dacht dat het misschien in verband met de feestdagen wat langer zou duren), maar 1 januari heb ik weer gebeld omdat ik mijn achterkantje nog steeds niet had ontvangen. Na een aantal excuses van de mevrouw in kwestie werd mij beloofd dat opnieuw binnen 5 werkdagen mijn achterkantje op gestuurd zou worden. Helaas gebeurde dit wederom niet. 14 januari weer gebeld en toen kon de mevrouw van smartcare mij vertellen dat de achterkantjes niet meer geleverd konden worden. Nadat ik haar had uitgelegd dat ik geen nieuwe wilde bestellen, maar ik mijn achterkantje aan hun mee had gegeven tijdens de reparatie van mijn telefoon en dus gewoon mijn achterkantje terug wilde en ik niets met die bestellingen te maken had, bood ze wel duizend x haar excuses aan en zei ze dat ze zich diep schaamde. Ik kreeg binnen 5 werkdagen een achterkantje op gestuurd (blijkbaar waren er nu ineens wel achterkantjes aanwezig) en werd einde van de week door hun gebeld om na te gaan of het achterkantje al bij mij afgeleverd was. VERVOLGENS WERDEN DE AFSPRAKEN WEER NIET NAGEKOMEN! Vandaag lichtelijk geirriteerd weer gebeld, en de meneer van smartcare gaf aan dat hij wederom een mail had gestuurd naar de afdeling sales en dat ik verder maar moest afwachten. Het spijt me zeer, maar ik ben het vertrouwen in de smartcare services volledig kwijt. Tot 3 maal toe worden er dingen beloofd en niet nagekomen. Ik zit al ruim 1,5 maand zonder achterkantje van mijn telefoon en dit bevorderd absoluut de houdbaarheid van mijn telefoon niet. Waarom worden er dingen belooofd en vervolgens gewoon niet nagekomen? Waarom is er bij smartcare niemand die erop toe kan zien dat opdrachten/verzendingen ook daadwerkelijk worden uitgevoerd? En waarom verteld de meneer van smartcare mij zonet gewoon dat ik anders volgende week nog maar een x moet bellen als het achterkantje weer niet verstuurd is? Wat een slechte services. Ik hoop dat iemand van Hi mij hiermee kan gaan helpen, want tegen de tijd dat ik mijn achterkantje ga ontvangen ben ik volgens mij alweer toe aan een nieuw abbonement/telefoon of is mijn telefoon zo gammel dat hij opnieuw gerepareerd kan worden.

Jammer Hi dat jullie hierdoor jullie goede naam toch een beetje verliezen.

Met vr. gr.
Annerike

Natascha320

Ongelezen bericht door Natascha320 »

Ik heb ook klachten hierover, heb ook een forum hier op gezet maar daar reageren ze niet eens op!!!

Ik ben al 10,5 week bezig, mijn mobiel had ik pas en toen was er al wat mee mis.
Viel steeds helemaal uit. 8 november kwamen ze om toestel op te halen en kreeg leen toestel waar een heleboel op geblokkeerd is. Nu na 10,5 week begint deze dezelfde kuren te vertonen als mijn eigen toestel. Donderdag komen ze die weer omruilen en krijg ik weer een ander toestel!!!
En als je belt dan zeggen ze doodleuk, u moet even geduld hebben, u word zo snel mogelijk gebeld! Nou na 10,5 week ben ik niet geduldig meer want het zou 10 werkdagen duren!!!
Dus ook ik heb problemen het hi/smartcare. Snap niet waarom ze klanten zo lang laten wachten en afpoeieren en geen nieuw toestel geven.
Hoop dat er snel wat aan te doen is want dit kost klanten!!!

Natascha320

Ongelezen bericht door Natascha320 »

Ik ben het helemaal met Annerike eens.
Hi raakt zo haar goede naam kwijt.
Smartcare beloofde mij idd ook iedere keer dat ze mij zouden terug bellen maar moet iedere keer zelf bellen. Is toch geen service!!!
Hoop idd ook dat ik nu ook geholpen word door hi om dit op te lossen!!!

Groeten Natascha

anneterhaar

Ongelezen bericht door anneterhaar »

Heb vandaag een reactie gekregen op mijn oproep op het forum van hi. Heel fijn dat meneer kevin de moderater van hi reageerd, maar aan zijn excuses en doorverwijzing van mijn probleem naar de juiste afdeling heb ik niets. Ik lees op het forum van hi, talloze problemen met smartcare zoals hierboven ook al omschreven en telkens geven de moderaters hetzelfde excuus en geven ze aan het probleem bij de juiste afdeling te hebben aangekaart. Maar dit lost niets op, mensen moeten zelf een afspraak blijven maken en blijven bellen. DRAAI HET OM! WIJ ZIJN DE KLANTEN, BEL ONS TERUG MET DE OPLOSSING, jullie hebben ons nodig hi! Mij lijkt het een geschikt onderwerp voor een uitzending van tros radar, misschien dat hi dan wakker word en de problemen met smartcare oplost!

Hi-Webcare

Hi Natascha320,

Vervelend om te lezen wat er is gebeurd. Ik snap dat je daar niet tevreden over bent. Ik wil graag met je meekijken om een gepaste oplossing te bieden.

Ik heb je een privébericht met meer informatie gestuurd.

@Annerike,

Omdat jij je bericht ook al op het Hi Forum hebt geplaatst ga ik je via die weg verder helpen. Ik heb daar namelijk al jouw gegevens bij de hand.

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

marcg1966

Ongelezen bericht door marcg1966 »

Hallo allemaal, ik krijg na heel veel bellen en telefoon ophalen en terug brengen een nieuwe telefoon opgestuurt omdat samsung hem heeft afgekeurd om te maken.Ze zeiden dat het MAX 3 weken kan duren dat ik mijn nieuwe telefoon in ontvangst kan nemen,maar met mijn ervaring tot nu toe heb ik er weinig tot geen vertrouwen in.Ik ben er zowiezo helemaal klaar mee zowel met smartcare als met HI die geen vervelend voor je doen.Je moet zelf iedere keer bellen hoe het er mee staat en HI zegt dat ze daar niks aan kunnen doen.HI, luisteren jullie wel naar jullie klanten,hoeveel klanten zijn jullie al in de tussen tijd kwijt geraakt.Ik sta vooraan in de rij om mee te gaan naar trosradar om mijn gal te spugen over HI en met name smartcare.

Marc Gardenier

Lyannnne

Ongelezen bericht door Lyannnne »

Hallo allemaal,

Ook ik wil mij graag in dit topic mengen, want ook ik ben één van de velen die slechte ervaringen heeft met Hi Smartcare. Hier komt mijn verhaal:

Op vrijdag 8 februari is mijn leasetoestel (iPhone 4) gestolen. Ik ben toen direct naar de KPN winkel gegaan en ben toen netjes geholpen. Mijn SIM-kaart werd direct geblokkeerd en ik kreeg à la minute een nieuwe mee. Ook wees de verkoper mij op de diensten van Hi Smartcare. Ik zou de Klantenservice moeten bellen (wie mij vervolgens door kon verbinden naar de Hi Smartcare), daar het verhaal uitleggen en zij zouden mij kunnen helpen aan een vervangend toestel. Dit zou mij enkel een boete van €30,- kosten, omdat ik niet hetzelfde toestel kon inleveren aan het einde van mijn contract. De 4-uursservice bleek inderdaad niet in het weekend te gelden en ik kreeg uiteindelijk dinsdag 12 februari het vervangend toestel: een Alcatel One Touch 903. Ook deze koerier heeft gezegd €30,- schuldig te zijn aan Hi. Het vervangend toestel heeft mij vreselijk doen schrikken, gezien de vergelijking met een iPhone 4. Ik ben toen mijn contract nagegaan en wat research gaan doen op het internet, maar ik werd er toen niet veel wijzer van dan te weten dat ik met een Hi Smartcare Basis contract maar geluk moet hebben met een vervangend toestel bij diefstal, en dat er inderdaad een schadevergoeding geëist zal worden. Enkele dagen later kreeg ik echter een brief van KPN: er werd een schadevergoeding gevraagd van €102,76. Mijn vader heeft toen telefonisch contact opgenomen met de Klantenservice. Deze beste man wist te verklaren dat dit bedrag gebaseerd is op de geschatte tweedehands waarde van het toestel aan het einde van mijn contract. Hij kon ons echter niet vertellen waar dit vast ligt: in mijn contract is het in ieder geval niet terug te vinden. Het telefoongesprek is nutteloos geweest en ik ben hier geen stap verder mee gekomen. Ik heb het onderwerp toen nog ook niet kunnen laten rusten, en zeker niet nadat het toestel ook steeds meer mankementen ging vertonen. Ik besloot een bericht te plaatsen op het Hi Forum, waarin ik het verhaal van begin tot eind heb uitgelegd. Nadat de Hi Moderators eerst even de simpelere berichten hadden beantwoord, kreeg ook ik dan na 5 dagen eindelijk reactie. Natuurlijk begrepen zij het probleem oh-zo-goed, maar ze vonden het ook erg jammer dat er verwarring was ontstaan over de schadevergoeding. Het was namelijk niet zo dat er alleen een boete betaald moet worden, maar dat het bedrag gebaseerd wordt op ... *blablabla*. Wat betreft het toestel kon meneer van een afstand niet bepalen wat de oorzaak kon zijn van mijn netwerkproblemen en moest ik het bereik van mijn SIM-kaart maar even testen in een ander toestel. Er was alleen geen sprake van verwarring. Ik begreep het allemaal ontzettend goed: er is tot twee keer toe eenzelfde mondelinge afspraak gemaakt die niet nagekomen wordt. Dit heb ik deze Hi Moderator ook medegedeeld, evenals het feit dat mijn SIM-kaart niet dezelfde problemen gaf in een ander toestel en dat het dus wel vrij duidelijk zou zijn dat het aan het toestel lag. Hierop kreeg ik de reactie dat mijn gegevens doorgestuurd zijn naar de betreffende afdeling (welke in vredesnaam??) en ik op de hoogte gehouden zou worden (hoe dan??). Dit bericht heb ik 12 maart ontvangen en heb tot op de dag van vandaag nog niks gehoord. Ik ben heel benieuwd wanneer, hoe en wat voor een reactie ik mag ontvangen van de Hi. Maar ik ben er ook heel benieuwd naar in hoeverre ik in mijn recht sta wat betreft de schadevergoeding, en wat voor een service ik van Hi mag verwachten bij dit vervangende toestel. Het liefst zou ik mijn abonnement per direct kosteloos opzeggen, de Alcatel weer inleveren en een schone lei beginnen met een nieuw abonnement. Ik zit namelijk nog tot augustus 2014 met dit abonnement en zie dat niet zitten met deze service, en dit toestel.

Met vriendelijke groet,
Lyanne Vos

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Misschien handig om ook even het volgende topic te gaan:
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5&t=130911

Zelfde verhaal, echter valt mij het bedrag van 102 euro dan nog mee. Het blijkt uiteindelijk wel in je voorwaarden te staan.
In geval van verlies of diefstal heeft KPN/Hi wel iets heel onredelijks bedacht: Enerzijds moet het de restwaarde per de dag waarop het toestel verloren of gestolen is betaald worden, maar mijn dochter ook verplicht het contract voort te zetten (met een zeer goedkoop leentoestel). M.a.w. KPN/Hi straft de gedupeerde contractant dubbel. Want in de maandelijkse abonnementskosten zit natuurlijk al een bedrag ter "vergoeding" van de afschrijving verdisconteerd, terwijl niet de restwaarde op einddatum maar restwaarde per vandaag betaald moet worden.

Lyannnne

Ongelezen bericht door Lyannnne »

Hoi Henk,

Bijna hetzelfde verhaal inderdaad. Het klopt dat in de voorwaarden staat aangegeven dat er een schadevergoeding geeist zal worden in het geval van schade of diefstal. Echter ligt het niet in de voorwaarden vast waarop het bedrag van de schadevergoeding gebaseerd wordt. De stand daarin is nu 2-1. Twee punten voor de €30,- (mondeling) en één punt voor de €102,76 (schriftelijk).

Mvg,
Lyanne Vos

Hi-Webcare

Hi Lyanne,

Wat vervelend dat je toestel is gestolen. Dit is altijd een lastige situatie. Je geeft aan dat je contact met ons hebt gehad via het Hi Forum. Ik heb je gegevens opgezocht. Hieruit blijkt dat je geen aanvullende service hebt afgesloten voor verlies/diefstal. Dit houdt in dat er een bedrag in rekening wordt gebracht wanneer je het toestel niet meer in je bezit hebt. Je toestel blijft namelijk eigendom van Hi en moet aan het einde van het contract worden ingeleverd. Kun je het toestel niet inleveren, dan wordt het overnamebedrag in rekening gebracht. We gaan hierbij uit van de waarde van het toestel aan het einde van jouw contract. Dit bedrag wordt in rekening gebracht. Tot het einde van je contract krijg je een simpel vervangend toestel zodat je in ieder geval gebruik kunt blijven maken van je Hi Abonnement.

Het spijt mij dat dit niet in eerste instantie duidelijk is uitgelegd. Ik begrijp dat dit voor verwarring heeft gezorgd. Sorry hiervoor.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten