LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Manoola
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2009 13:41

Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Ongelezen bericht door Manoola »

Een paar maanden geleden heb ik via het internet een mobiele abonnement afgesloten bij Hi voor Euro 38,90 / m2. Nu ik mijn rekeningen ontvang blijkt dit bedrag exclusief BTW te zijn en komt er nog eens 19% bovenop. Dit stond nergens vermeld op hun website en naar ik weet moeten prijzen gericht op de consument incl. BTW aangeboden worden. Ik heb ondertussen 2 brieven naar Hi / KPN gestuurd, zonder enige reactie.

Zijn er meer mensen die een abonnement hebben afgesloten bij Hi en ook BTW apart belast krijgen, dus bovenop het bedrag waarvoor zij een contract zijn aangegaan?

Ik ga dit probleem binnenkort neerleggen bij de geschillencommissie en zou derhalve willen weten of er meer mensen zijn die hiermee zijn geconfronteer.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gidii
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2007 19:15

Re: Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Ongelezen bericht door Gidii »

Wat voor bedrag wordt er nu berekend ? En wat voor bedrag staat er in je contract waar je akkoord mee gegaan bent ?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Een paar maanden geleden heb ik via het internet een mobiele abonnement afgesloten bij Hi voor Euro 38,90 / m2.
weet je zeker dat het geen vloerbedekking is wat je hebt gekocht. Die gaan namelijk per vierkante meter.. :mrgreen:

haarts
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 sep 2009 17:09

Re: Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Ongelezen bericht door haarts »

Heb je het abonnement op de Hi website afgesloten? Of bij een reseller?
In de regel is het zo dat prijs van abonnementen en telefoons inclusief BTW is. Op je factuur (of online account) staat echter de BTW los vermeld.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

De tarieven die op de website van Hi worden vermeld zijn de tarieven inclusief BTW. Wanneer je een bijvoorbeeld een Hi Bel & Sms EUR 25,- abonnement hebt, betaal je EUR 25,- per maand. Op je telefoonrekening staat bij periodieke kosten EUR 21,01 vermeld. Dit zijn de kosten voor je abonnement exclusief BTW. Immers, EUR 21,01 keer 119 % is EUR 25,-.

Ditzelfde geldt voor de berekening van je belminuten en het bedrag dat hiervoor in rekening gebracht. Bij het voorbeeld van het Hi Bel & Sms EUR 25,- abonnement ontvang je 170 belminuten. Een belminuut kost exclusief BTW EUR 21,01 / 170 belminuten is EUR 0,12. Het bedrag inclusief BTW is EUR 25,- / 170 belminuten is EUR 0,15. Dit tarief staat ook vermeld op de website van Hi, zie onderstaande link.

http://www.hi.nl/Productinfo/Abonnement ... nement.htm

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

Manoola
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2009 13:41

Re: Hi-tarieven incl. of excl. BTW ???

Ongelezen bericht door Manoola »

Nee het was echt geen vloerbedekking :lol:

Ja, ik had inderdaad het contract met de juiste bedragen. Het heeft al met al zo'n 5 maanden geduurd, maar het probleem is opgelost. Het bleek geen BTW te zijn, maar ik kreeg gewoon rekeningen voor een abonnement van bijna 19,5% meer. Zodoende mijn link met BTW. Na 4-5 maanden corresponderen ontving ik eindelijk een correcte rekening. Ook de teveel betaalde bedragen hebben ze gecrediteerd, op een aantal Euro's na.....

Het is vervelend dat je met zoiets geconfronteerd wordt, vooral als het je eerste ervaring is met een firma.

Gesloten