LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi zegt niet graag Doei

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ilse Roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:03

Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Ilse Roos »

Op 11 augustus 2012 bel ik naar Hi om door te geven dat ik mijn abonnement per direct stop wil zetten. Dit is mogelijk omdat ik al langer dan de oorspronkelijke contractduur bij Hi aangesloten ben. De beleefde medewerker van Hi werkte het gesprek netjes af en geeft aan dat per 11 september mijn verbinding verbroken word. Einde gesprek.

Vandaag op 12 september 2012 werkt mijn telefoon gewoon nog. Dat is bijzonder want de beleefde medewerker van Hi gaf duidelijk aan dat mijn verbinding verbroken zou worden. Er is dan vanaf de dag dat ik belde, 11 augustus, sprake van precies 1 maand opzeg termijn + 1 dag verbazing. Blijkbaar denkt Hi daar anders over. Ze geven aan dat er helaas helemaal niets genoteerd is naar aanleiding van mijn gesprek op 11 augustus. Ook is hier niets over terug te vinden in het systeem. Dat betekent simpelweg dat de ( nieuwe ) maand opzegtermijn vandaag ingaat en ik een maand extra kosten maak.

De medewerker van vandaag gaf aan dat ik wel kan zeggen dat er een telefoongesprek plaatsgevonden heeft, maar dat dit geen enkele waarde heeft aangezien zij er niets over terug kunnen vinden. Naast dat dit enorm slordig en amateuristisch van het bedrijf is, wekt die reactie de suggestie dat ze van mening zijn dat ik dit opzettelijk doe. Dus omdat zij niets terug kunnen vinden, zal ik wel verkeerd zitten. Of dit opzettelijk doen om onder de maand opzegtermijn uit te komen. Schaamteloze en misselijkmakende projectie van hun eigen grimmige werkwijze .

Aangezien Hi een suggestieve beschuldiging hier of daar niet schuwt, lijkt me het gepast een soortgelijke opmerking te plaatsen. De manier van werken bij Hi neigt naar oplichting, het is ordinair stelen van klanten. Het callcentre systeem bied bij dit soort bedrijven namelijk weinig ruimte voor fouten. Alles is met een paar clicks geregeld en zodanig ingericht dat het simpel te bedienen is. De ruimte voor de fout die bij mij gemaakt is dus opzettelijk gecreëerd en gewoon toegestaan bij Hi. Een call centre medewerker heeft helemaal geen belang bij dit soort smerige handelingen, tenzij dit aangemoedigd word door bijvoorbeeld een bonus structuur. Door later de klant voor gek te zetten omdat er niets terug te vinden is, is de oplichting compleet en zit ik dus nog een maand aan het abonnement vast zonder daar iets tegen in te kunnen brengen.

Het meest vervelend is de onbehulpzame en ongeïnteresseerde houding van de medewerker die ik vandaag gesproken heb. Er zijn namelijk best wat controle middelen te bedenken om te achterhalen of mijn verhaal klopt. Natuurlijk zitten ze daar bij Hi helemaal niet op te wachten, want dat zou aantonen dat zij een fout maken. En zo lopen zij hun extra geld mis. Bij een bedrijf met dalende inkomsten is stelen blijkbaar de enige oplossing. Maar mijn verhaal is te controleren!

De manieren om dit te controleren zou alsvolgt kunnen gebeuren:
Een screenshot van de bel historie van de telefoon waarmee ik naar Hi gebeld heb, op de dag en tijd waarvan ik claim mijn abonnement opgezegd te hebben. Hi kan namelijk wel express gegevens laten verdwijnen, ik heb natuurlijk zelf bewijs dat dit gesprek plaatsgevonden heeft. Ook de tijdsduur van het gesprek is aan te tonen.

Vervolgens kan ik op precies dezelfde manier aantonen dat ik vandaag weer contact gehad heb. Leg die twee documenten naast elkaar en je kan zien dat er precies 1 maand + 1 dag tussen zit. Hieruit is op te maken dat ik wel degelijk in de veronderstelling was dat mijn abonnement na het vorige gesprek stopgezet was, en ik nog 1 maand opzegtermijn zou hebben.

Tevens kan ik een copy van mijn nieuwe contract laten zien, met daarop de datum van ingang. Daar is uit op te maken dat ik een goede reden had om mijn oude abonnement op te zeggen, om extra onnodige kosten te voorkomen. Ik wilde de periode tussen het ingaan van mijn nieuwe contract en het aflopen van mijn oude contract bij Hi natuurlijk zo kort mogelijk maken.

Om te voorkomen dat ze hetzelfde trucje gewoon nog een keer uithalen heb ik vandaag maar liefst 3 keer terug gebeld naar Hi met de vraag de stopzetting te bevestigen. Alle drie de medewerkers konden het nu terugvinden en bevestigen, maar wilden geen bevestiging per mail of post sturen. Niet geheel onverwacht natuurlijk.

Met een beetje simpele logica en papierwerk is dus snel te constateren dat ik wel degelijk op 11 augustus 2012 gebeld heb met het verzoek mijn abonnement per direct stop te zetten. Ik zou anders stapelgek moeten zijn, om uit het niets op 12 september te bellen. Wat denkt Hi nou? Dat ik vandaag wakker geworden ben en dacht, laat ik Hi een spreekwoordelijk oor aannaaien? Ik ga een verhaal bedenken dat precies klopt qua aantoonbare data, en ook volledig logisch is gezien mijn nieuwe contract om vervolgens onder die maand opzegtermijn uit te komen? Ik heb wel wat beters te doen. Ik verwacht daarom excuses en de directe stopzetting van mijn abonnement zonder kosten van een extra maand.

met vriendelijke groeten,

Ilse Roos Gravemaker

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ilse Roos schreef:Op 11 augustus 2012 bel ik naar Hi om door te geven dat ik mijn abonnement per direct stop wil zetten. Dit is mogelijk omdat ik al langer dan de oorspronkelijke contractduur bij Hi aangesloten ben. De beleefde medewerker van Hi werkte het gesprek netjes af en geeft aan dat per 11 september mijn verbinding verbroken word. Einde gesprek.

Vandaag op 12 september 2012 werkt mijn telefoon gewoon nog. Dat is bijzonder want de beleefde medewerker van Hi gaf duidelijk aan dat mijn verbinding verbroken zou worden. Er is dan vanaf de dag dat ik belde, 11 augustus, sprake van precies 1 maand opzeg termijn + 1 dag verbazing. Blijkbaar denkt Hi daar anders over. Ze geven aan dat er helaas helemaal niets genoteerd is naar aanleiding van mijn gesprek op 11 augustus. Ook is hier niets over terug te vinden in het systeem. Dat betekent simpelweg dat de ( nieuwe ) maand opzegtermijn vandaag ingaat en ik een maand extra kosten maak.

De medewerker van vandaag gaf aan dat ik wel kan zeggen dat er een telefoongesprek plaatsgevonden heeft, maar dat dit geen enkele waarde heeft aangezien zij er niets over terug kunnen vinden. Naast dat dit enorm slordig en amateuristisch van het bedrijf is, wekt die reactie de suggestie dat ze van mening zijn dat ik dit opzettelijk doe. Dus omdat zij niets terug kunnen vinden, zal ik wel verkeerd zitten. Of dit opzettelijk doen om onder de maand opzegtermijn uit te komen. Schaamteloze en misselijkmakende projectie van hun eigen grimmige werkwijze .

Aangezien Hi een suggestieve beschuldiging hier of daar niet schuwt, lijkt me het gepast een soortgelijke opmerking te plaatsen. De manier van werken bij Hi neigt naar oplichting, het is ordinair stelen van klanten. Het callcentre systeem bied bij dit soort bedrijven namelijk weinig ruimte voor fouten. Alles is met een paar clicks geregeld en zodanig ingericht dat het simpel te bedienen is. De ruimte voor de fout die bij mij gemaakt is dus opzettelijk gecreëerd en gewoon toegestaan bij Hi. Een call centre medewerker heeft helemaal geen belang bij dit soort smerige handelingen, tenzij dit aangemoedigd word door bijvoorbeeld een bonus structuur. Door later de klant voor gek te zetten omdat er niets terug te vinden is, is de oplichting compleet en zit ik dus nog een maand aan het abonnement vast zonder daar iets tegen in te kunnen brengen.

Het meest vervelend is de onbehulpzame en ongeïnteresseerde houding van de medewerker die ik vandaag gesproken heb. Er zijn namelijk best wat controle middelen te bedenken om te achterhalen of mijn verhaal klopt. Natuurlijk zitten ze daar bij Hi helemaal niet op te wachten, want dat zou aantonen dat zij een fout maken. En zo lopen zij hun extra geld mis. Bij een bedrijf met dalende inkomsten is stelen blijkbaar de enige oplossing. Maar mijn verhaal is te controleren!

De manieren om dit te controleren zou alsvolgt kunnen gebeuren:
Een screenshot van de bel historie van de telefoon waarmee ik naar Hi gebeld heb, op de dag en tijd waarvan ik claim mijn abonnement opgezegd te hebben. Hi kan namelijk wel express gegevens laten verdwijnen, ik heb natuurlijk zelf bewijs dat dit gesprek plaatsgevonden heeft. Ook de tijdsduur van het gesprek is aan te tonen.

Vervolgens kan ik op precies dezelfde manier aantonen dat ik vandaag weer contact gehad heb. Leg die twee documenten naast elkaar en je kan zien dat er precies 1 maand + 1 dag tussen zit. Hieruit is op te maken dat ik wel degelijk in de veronderstelling was dat mijn abonnement na het vorige gesprek stopgezet was, en ik nog 1 maand opzegtermijn zou hebben.

Tevens kan ik een copy van mijn nieuwe contract laten zien, met daarop de datum van ingang. Daar is uit op te maken dat ik een goede reden had om mijn oude abonnement op te zeggen, om extra onnodige kosten te voorkomen. Ik wilde de periode tussen het ingaan van mijn nieuwe contract en het aflopen van mijn oude contract bij Hi natuurlijk zo kort mogelijk maken.

Om te voorkomen dat ze hetzelfde trucje gewoon nog een keer uithalen heb ik vandaag maar liefst 3 keer terug gebeld naar Hi met de vraag de stopzetting te bevestigen. Alle drie de medewerkers konden het nu terugvinden en bevestigen, maar wilden geen bevestiging per mail of post sturen. Niet geheel onverwacht natuurlijk.

Met een beetje simpele logica en papierwerk is dus snel te constateren dat ik wel degelijk op 11 augustus 2012 gebeld heb met het verzoek mijn abonnement per direct stop te zetten. Ik zou anders stapelgek moeten zijn, om uit het niets op 12 september te bellen. Wat denkt Hi nou? Dat ik vandaag wakker geworden ben en dacht, laat ik Hi een spreekwoordelijk oor aannaaien? Ik ga een verhaal bedenken dat precies klopt qua aantoonbare data, en ook volledig logisch is gezien mijn nieuwe contract om vervolgens onder die maand opzegtermijn uit te komen? Ik heb wel wat beters te doen. Ik verwacht daarom excuses en de directe stopzetting van mijn abonnement zonder kosten van een extra maand.

met vriendelijke groeten,

Ilse Roos Gravemaker
Heeft u wel eens van laster en smaad gehoord ? U beschuldigt Hi hier meermaals van oplichting en diefstal, het opzettelijk laten verdwijnen van informatie over het opzeggesprek enz.

U heeft bij de eerste opzegging niet gevraagd naar een bevestiging van de opzegging. U heeft niet geverifieerd of het de opzegging goed geregisstreerd is. U heeft niet iets schriftelijk erachteraan gestuurd om de opzegging nog eens te communiceren.

U kunt nog zo hard roeptoeteren maar u kunt enkel aantonen dat er een gesprek is geweest met Hi op 11-8 en u kunt niet aantonen waarover dat gesprek ging.

En nee, ik werk niet bij/voor Hi.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Brainless »

Je kan ook online (Mijn Hi) en per mail opzeggen, dan heb je dit gelijk zwart op wit, en hoef je je zelf niet "gek" te maken door enkele keren terug te bellen.

Daarnaast werkt de klantenservice niet met een bonus.

Een uitdraai van jouw "bewijs", is geen bewijs.
Het bewijst alleen dat je gebeld hebt met de klantenservice van Hi en niet dat je ook hebt opgezegd.
Daarnaast... je wilt niet weten hoeveel mensen proberen bedrijven een ''oor" aan te naaien door oa opzeggingen te verzinnen.

Ilse Roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:03

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Ilse Roos »

Tijdens het eerste gesprek op 11 augustus gaf de medewerker aan een bevestiging te sturen. Nooit ontvangen. Tijdens het gesprek van vandaag gaf Hi aan helemaal geen bevestiging te versturen. Huh?

Om een opzegging dus goed te laten verlopen moet je om een bevestiging vragen, nog een keer checken, nog een keer bellen etc. Waarom is dat allemaal nodig? zo moeilijk is het niet, tenzij je als bedrijf andere intenties hebt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ilse Roos schreef:Tijdens het eerste gesprek op 11 augustus gaf de medewerker aan een bevestiging te sturen. Nooit ontvangen. Tijdens het gesprek van vandaag gaf Hi aan helemaal geen bevestiging te versturen. Huh?
Dus niet meer in de gaten gehouden of nog eens een keer voor gebeld gedurende een maand.
Ilse Roos schreef: Om een opzegging dus goed te laten verlopen moet je om een bevestiging vragen, nog een keer checken, nog een keer bellen etc. Waarom is dat allemaal nodig? zo moeilijk is het niet, tenzij je als bedrijf andere intenties hebt.
Zo moeilijk is het ook niet om 2 dagen later nog een keer te bellen en na te vragen of het goed gegaan is. Zoals brainless ook al schreef is het ook mogelijk om online op te zeggen, dan heeft men direct bewijs van de opzegging.

Zo moeilijk om even bovenop een opzegging te blijven zitten is het ook niet. Altijd even iets schriftelijks nasturen door e-mail, online of desnoods per ouderwetse aangetekende post.

De medewerker kan ook gewoon een fout hebben gemaakt of er kan iets anders mis zijn gegaan. Voor hetzelfde geld is de medewerker uit het systeem geknikkerd na het gesprek en had deze de gegevens niet meer van degene die belde met de opzegging oid. Gaat er bij u echt nooit iets mis ? Maakt u dan echt nooit een fout ? Oh wacht even u had de opzegging ook veel beter kunnen doen.

U zult moeten bewijzen dat u heeft opgezegd en dat kunt u simpelweg niet. Hoe hard u daar ook overheen wil roeptoeteren met beschuldigingen jegens het bedrijf. Neem het verlies en leer ervan.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door tenormin »

Ilse Roos schreef:Tijdens het eerste gesprek op 11 augustus gaf de medewerker aan een bevestiging te sturen. Nooit ontvangen. Tijdens het gesprek van vandaag gaf Hi aan helemaal geen bevestiging te versturen. Huh?

Om een opzegging dus goed te laten verlopen moet je om een bevestiging vragen, nog een keer checken, nog een keer bellen etc. Waarom is dat allemaal nodig? zo moeilijk is het niet, tenzij je als bedrijf andere intenties hebt.
Hoe goed je je statement hebt gemaakt in je openings topic: is nu in je commentaar wel te bespeuren dat je inderdaad toch om bevestiging had moeten vragen en ja, nog eens bellen. Waarom die Belmaatschappijen het moeilijk doen terwijl het makkelijker kan? Wat dacht je zelf: "hang" je nog een extra maand aan ze vast. Het is jammer genoeg algemeen bekend, maar je moet nu eenmaal een "ouwe zeur" zijn en (met alles waar je van af wilt) meer moeite doen. Zo werkt het tegenwoordig.

Ilse Roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:03

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Ilse Roos »

je zegt iets op en krijgt een mondelinge bevestiging, van een bedrijf dat zelden tot nooit fouten maakt als het gaat om het sturen van een rekening. waarom is dat niet voldoende? Op wonderlijke wijze is de klant vaak het slachtoffer, niet het bedrijf. Dat is het frustrerende. Natuurlijk kan je ( en moet je blijkbaar ) alles dubbelchecken, maar als niemand daar wat van zegt wordt het normaal gevonden, wat wel uit jullie reacties blijkt. Jullie verdedigen een kromme werkwijze. Dat recht heb je, ik oordeel daar niet over. Mijn kwaadheid komt vanuit de veronderstelling dat die werkwijze Normaal is, ik vind het niet normaal.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:Waarom die Belmaatschappijen het moeilijk doen terwijl het makkelijker kan? Wat dacht je zelf: "hang" je nog een extra maand aan ze vast. Het is jammer genoeg algemeen bekend, maar je moet nu eenmaal een "ouwe zeur" zijn en (met alles waar je van af wilt) meer moeite doen. Zo werkt het tegenwoordig.
Klanten maken het zichzelf moeilijk door dit soort zaken telefonisch te regelen. De meeste providers bieden netjes online mogelijkheden om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken om op te zeggen, inclusief directe schriftelijke bevestiging.

Ilse Roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:03

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Ilse Roos »

Het zou niet uit moeten maken. Al stuur je een briefkaart. Het is gewoon slechte service. En duur op deze manier.

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Starr »

Ik heb exact hetzelfde gehad met Ben mobiel (na overloos gezeik met een simkaart die het niet deed). Tegenwoordig heb ik een simpele oplossing voor dergelijke zaken: ik neem alle gesprekken zelf op.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Jolijn »

De medewerker van vandaag gaf aan dat ik wel kan zeggen dat er een telefoongesprek plaatsgevonden heeft, maar dat dit geen enkele waarde heeft aangezien zij er niets over terug kunnen vinden.

Medewerkster had ook kunnen zeggen dat er dan op 8 augustus bij hen blijkbaar iets is misgegaan.
Dat er niets te vinden is, wil natuurlijk niet zeggen dat de fout bij jou ligt.

Ilse Roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:03

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Ilse Roos »

Zelf de gesprekken opnemen is een hele goede! Dat ga ik ook maar doen. Het is wel erg dat het moet...Bescherm jezelf tegen de fouten die een bedrijf zou kunnen maken, maar betaal wel netjes je rekening elke maand. Dat is een vreemde situatie natuurlijk.

En als ze idd gewoon hadden gezegd dat de fout net zo goed bij hen had kunnen liggen en een compromis hadden willen sluiten, was de situatie al heel anders. Nu wordt je eigenlijk voor gekkie uitgemaakt, einde gesprek en nog een maand betalen. Slecht hoor.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Ilse Roos,

De situatie die je hierboven hebt beschreven is inderdaad vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. Sorry hiervoor.

Ik wil graag kijken of ik je hierbij zou kunnen helpen. Wil je mij een privéberichtje sturen met je 06 nummer en een klant- of bankrekeningnummer? Ook mag je me een e-mail sturen naar [email protected]. Wil je dan 'Tros Radar - Christy' als onderwerp gebruiken?

Groetjes,

Christy
Hi Webcare

Word er zo moe van
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 sep 2012 14:44

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Word er zo moe van »

SORRY en VERVELEND zijn standaard uitdrukkingen die HI gebruikt!
Het probleem moeten jullie niet bij de klant neerleggen maar bij HI
Het is toch niet zo moeilijk om een bevestiging per mail te sturen lijkt mij?
Arrogantie en onwil dat is het!!

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi,

Met mijn berichtje hierboven probeer ik juist aan te geven dat er geen sprake is van onwil. Sterker nog, ik wil heel graag helpen. Om uit te zoeken wat er gebeurd is heb ik gegevens nodig. Als blijkt dat er hier iets mis is gegaan, wordt het probleem zeker vanuit onze kant opgelost.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare

Ilse Roos
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2012 13:03

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Ilse Roos »

Na contact met Christy van Hi Webcare is het probleem netjes opgelost, bedankt!

drevil360nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
Locatie: Heerlen

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door drevil360nl »

Wat dacht je van gewoon een briefje sturen. Heb ik ook gedaan. Abo zonder problemen beëindigd.

zigster123
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:03

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door zigster123 »

Ilse Roos schreef:Zelf de gesprekken opnemen is een hele goede! Dat ga ik ook maar doen. Het is wel erg dat het moet...Bescherm jezelf tegen de fouten die een bedrijf zou kunnen maken, maar betaal wel netjes je rekening elke maand. Dat is een vreemde situatie natuurlijk.

En als ze idd gewoon hadden gezegd dat de fout net zo goed bij hen had kunnen liggen en een compromis hadden willen sluiten, was de situatie al heel anders. Nu wordt je eigenlijk voor gekkie uitgemaakt, einde gesprek en nog een maand betalen. Slecht hoor.
Denk er wel om dit te melden aan het begin van het gesprek, als de persoon aan de andere kant het niet wil, mag het niet gebeuren.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ach hou op schei uit.. Type eens 'hi', 'kpn' en 'telfort' in op deze site en je kunt je lol op over alle klachten...

Succes...

gstarmen21
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 apr 2012 22:46

Re: Hi zegt niet graag Doei

Ongelezen bericht door gstarmen21 »

Nog steeds geen nieuwe Galaxy note gekregen. ben op vrijdag 21 september naar de winkel gegaan maar ze konden geen nieuw toestel meegeven. voor de 4e keer is hij nu ter reparatie aangeboden.
Maar bij de e-repair status zegt hij dat de order is afgerond vanaf eind vorige week. maar ze versturen het nog steeds niet naar de winkel op.

En er staat bij Garantie JA maar geen reparatiewerkzaamheden na prijsopgave???

Er komt helemaal geen vergoeding van de kant van Hi en ook geen nieuw toestel.

Radar, graag dit onderwerp behandelen!

Gesloten