LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
papa2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2020 13:03

Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door papa2007 »

Ls,
Mijn moeder heeft n telefoon abonnement bij ziggo maar zij kunnen mij niet helpen. Ik wil graag een telefoonnummer blokkeren. Er wordt elke week op dezelfde dag en op het zelfde tijdstip via mijn moeders telefoon telkens contact gelegd met dit nummer terwijl mijn het nummer niet belt. Ben er zelf achter gekomen na bestuderen van haar laatste faktuur. Heb het nooit gedaan omdat de kosten minimaal zijn. Dit loopt wat ik heb kunnen traceren van faktuur februari 2019 tot heden.
Het kan toch niet zo zijn dat dit maar kan.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jul 2020 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens en telefoonnummer verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Is het telefoonnummer wellicht van een beveiligingsdienst of noodkastje? Deze zoekt eens per dag contact om zeker te zijn dat het systeem werkt.
Hebt u anders het telefoonnummer zodat gekeken kan worden wie of wat er achter zit?

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door Feinel »

Naar welk nummer wordt er dan gebeld?

Vermoed een personenalarmering systeem oid.

sake1987

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Was mijn eerste gedachte ook, persoonsalarmering chek .

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik wacht even op de informatie van TS

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als het elke week op zelfde tijd en dag is.... telefoon er naast en dan kun je die niet gebeld hebben...

En ik begreep niet gebeld worden maar zelf bellen... dat lijkt op alarm of zit ze sinds die datum in dat huis?
Voor nooit gebelde kun je toch ook niets betalen?

Als je gratis 1200 belde kun je vragen of zij dit weten, en dat wekelijks volhouden tot ze het wel weten....
daar vragen ze toch eigenlijk een beetje om....

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door hebra98 »

fonsflons schreef:
31 jul 2020 21:24
hebra98 schreef:
31 jul 2020 19:13
Ik wacht even op de informatie van TS
Mocht je TS per pb om extra info gevraagd hebben, dat wordt niet op prijs gesteld door de moderatie.
>>
Nope, geen PB, info moet hier komen.
Als ik niet weet wat er geblokkeerd wordt kan ik niet aangeven hoe dat moet.
En alle vragen zijn gesteld, volgens mij.

brampater
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2009 00:45

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door brampater »

Kan dan niemand lezen? De vraag is: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?
Dat wil ik namelijk ook weten. Maar ik zie alleen maar reacties als: kan het dit, kan het dat?
Nee, iemand wil dat een nummer dat steeds belt geblokkeerd wordt.
Maakt in deze niet uit waar het vandaan komt of zou kunnen zijn.
Ik heb dat in het verre verleden ook gehad. Kpn had toen een "vang nummer" die moest ik gelijk bellen. Zij konden dan zien wie mij beldde en die persoon kreeg een schrijven en werd door KPN geblokkeerd.
Nooit meer last gehad.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door hebra98 »

brampater schreef:
10 aug 2020 23:01
Kan dan niemand lezen? De vraag is: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?
Dat wil ik namelijk ook weten. Maar ik zie alleen maar reacties als: kan het dit, kan het dat?
Nee, iemand wil dat een nummer dat steeds belt geblokkeerd wordt.
Maakt in deze niet uit waar het vandaan komt of zou kunnen zijn.
Ik heb dat in het verre verleden ook gehad. Kpn had toen een "vang nummer" die moest ik gelijk bellen. Zij konden dan zien wie mij beldde en die persoon kreeg een schrijven en werd door KPN geblokkeerd.
Nooit meer last gehad.
>>
Kun jij niet lezen??
Dit gaat over UITGAAND bellen, niet een inkomend gesprek.

Dan moet je weten waar dit uitgaande gesprek voor is, voor je meehelpt met het blokkeren van een mogelijke alarmering.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

En om je vraag te beantwoorden Bram.... bel je provider en vraag het. Het antwoord verschilt namelijk per provider.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Heeft U al eens opgezocht op internet van wie dit bewuste nummer is ??
U heeft het over een telefoon abonnement bij Ziggo. Is dit een vaste lijn of een mobiel nummer?
Ziggo heeft namelijk allebei? Als het een mobieltje is, kijk dan of er geen vreemde App is ge-installeerd.
Als het een vaste telefoon. Is die telefoon een type met allerlei programmeerbare zaken ? kijk dan
eens of er niets vreemds is geprogrammeerd. Of is dit een oudere domme telefoon waar niets kan worden
geprogrammeerd? Woont uw moeder in een zelfstandig huis of maakt het onderdeel uit van een woongroep,
waar mogelijk, zonder dat zijn het weet allerlei andere zaken, zoals alarmeringen op de telefoon lijn zijn
aangesloten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?

Ongelezen bericht door berndv »

brampater schreef:
10 aug 2020 23:01
Kan dan niemand lezen? De vraag is: Hoe kan ik een telefoonnummer blokkeren?
Dat wil ik namelijk ook weten. Maar ik zie alleen maar reacties als: kan het dit, kan het dat?
Uw sterkste punt is ook niet lezen.
papa2007 schreef:
31 jul 2020 13:26
Er wordt elke week op dezelfde dag en op het zelfde tijdstip via mijn moeders telefoon telkens contact gelegd met dit nummer terwijl mijn (moeder) het nummer niet belt.
brampater schreef:
10 aug 2020 23:01
Ik heb dat in het verre verleden ook gehad. Kpn had toen een "vang nummer" die moest ik gelijk bellen. Zij konden dan zien wie mij beldde en die persoon kreeg een schrijven en werd door KPN geblokkeerd.
Nooit meer last gehad.
Fijn voor u, maar u haalt het blokkeren van een inkomende oproep aan. Dat valt dan ook onder telefonisch overlast, daar zijn inderdaad vaste procedures voor, maar dat is niet wat ts wil weten.

Ik lees alleen maar mensen die behulpzaam zijn om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Iets wat u niet doet. Uitgaande oproepen kunnen namelijk door de meeste providers niet geblokkeerd worden, in ieder geval niet op het niveau van een individueel nummer op een individueel abonnement. Tenminste niet in de 10 jaar dat ik voor een telecomprovider werkte. Bij fraude kan wel een nummer geblokkeerd worden, maar dat gebeurt op netwerkniveau, dus voor alle klanten. Daarnaast kan je als klant wel bepaalde typen nummers blokkeren, zoals 09xx of internationaal.

De gestelde vragen kunnen helpen om tot een oplossing te komen, omdat de oplossing vermoedelijk niet bij de provider ligt, maar in huis van de moeder van ts, of in ieder geval in de gebruikte apparatuur.

Gesloten