LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ontvang ik de codes van ING?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jolante72
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2020 22:39

Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door jolante72 »

Wie kan mij helpen.
Bij mijn ING , moet ik inloggen met een code , die mijn bank stuurt naar mijn smartphone , ik heb geen APP van de bank op mijn smartphone , en wil dat ook niet , mede doordat ik al twee maal ben beroofd.
ik heb een prepaid van Vodafone , die op hun beurt de code moet doorsturen naar mijn smartphone , want meerdere keren heb ik de ING gevraagd waarom ik de codes alsmaar niet ontvangt , hun antwoord was de provider waar je en abonnement heb op de smartphone , met andere woorden moet ik bij Vodafone zijn.
En daar zit het probleem , keer op keer contact op genomen , en keer op keer moest ik dit doen en dat doen , en nog as het niet goed
Het is wel een tijdje goed gegaan , en de laatste weken , kan ik vaak niet inloggen bij de ING omdat ik weer geen codes ontvang van Vodafone , ook kan ik dan niet internet bankieren , is zo vreselijk frustrerend , mijn vraag , wat kan ik nog meer doen om de codes te ontvangen.

Alvast bedankt.
.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Eerlijk gezegd snap ik niet veel van uw verhaal. Gebruikt u nog geen scanner dan? Je logt tegenwoordig in met je (oude) gebruikersnaam en wachtwoord, dan scan je de kleurencode, dan wordt er om een (nieuw) wachtwoord gevraagd en dan krijg je een code op de scannner die je intypt in MijnING.

Wat heeft Vodafone hiermee te maken vraag ik mij af?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je geen app wilt gebruiken blijft alleen de scanner over.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door scontra »

jolante72 schreef:
21 feb 2020 22:54
Wie kan mij helpen.
Bij mijn ING , moet ik inloggen met een code , die mijn bank stuurt naar mijn smartphone ,
.
Vraag de 'scanner' aan waarmee u kunt inloggen en u bent van het sms'je met de tan-code verlost.
Bij het inloggen heeft u dan geen telefoon meer nodig.
Binnenkort verdwijnt de sms-code sowieso.
:oops: : u moet wel ingelogd zijn op "mijn ING" om de scanner te kunnen aanvragen en om deze, na ontvangst, te kunnen activeren, dat is dan éénmalig, maar zonder die ene sms-code gaat het niet.

:idea: Of ga met uw smartphone, bankpas en legitimatiebewijs langs een service punt van ING en laat daar de ontvangst van uw sms-code opnieuw instellen.
Uw prepaid provider heeft hier echt niets mee te maken, dat is een slap verhaal van een excuustruus !

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Soms heb je nog een TANcode nodig, voor beleggen bv. Er zijn meer gevallen waar je nog een Tcode voor nodig hebt. Echter wat ING niet vertelt is dat je je telnr. moet laten registreren bij een ING punt. Dus met je bankpas, ID kaart of paspoort, pincode naar zo'n punt en daar maken ze dat in orde. Je telnr. alleen in MIJN ING zetten is niet voldoende. Maar voor gewoon bankieren heb je geen TAN code nodig, wel een scanner. Het heeft dus niets met uw provider van doen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Ellen1953 schreef:
22 feb 2020 14:24
Soms heb je nog een TANcode nodig, voor beleggen bv. Er zijn meer gevallen waar je nog een Tcode voor nodig hebt. Echter wat ING niet vertelt is dat je je telnr. moet laten registreren bij een ING punt. Dus met je bankpas, ID kaart of paspoort, pincode naar zo'n punt en daar maken ze dat in orde. Je telnr. alleen in MIJN ING zetten is niet voldoende. Maar voor gewoon bankieren heb je geen TAN code nodig, wel een scanner. Het heeft dus niets met uw provider van doen.
:? :?
Sorry hoor, ik heb alles bij ING maar dit verhaal heb ik nog nooit meegemaakt. Beleggen gaat via MijnING en de goedkeuring van opdrachten via de app, mijn tel. nr. heb ik nog nooit laten registreren (zou niet weten waarom) en installatie kan gewoon thuis.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb twee maanden geleden ook mijn handy nummer moeten laten registreren bij de ING. Zo vreemd is dat niet. Ondanks dat het al zeker tien jaar bekend was. Vijf minuten bij een servicepunt was het opgelost.

Ellen1953
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 mei 2019 09:25

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Ellen1953 »

Niet iedereen heeft of wil een APP.Om te beleggen heb je dan een SMS code nodig.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Lowieze »

TS heeft het helemaal niet over beleggen, maar over inloggen met een code via haar telefoon.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Vraag de scanner aan, sluit een prepaid abbo af op je mobiel kan al voor 2,50 p/mnd tegenwoordig, sim-only dus vul je gegevens aan in je bank omgeving,...

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door honda98 »

vodafone heeft een slechte dekking vandaar dat u de codes niet ontvangt. KPN heeft een beter net werk dan vodafone.
ik heb zelf ook een fodafone prepaid waar ik niets meer mee doe van wege het slechte bereik. ik gebruik mijn KPN prepaid
telefoon voor pech onder weg en sms codes van digiD en die komen allemaal goed binnen.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Moneyman »

honda98 schreef:
24 feb 2020 14:35
vodafone heeft een slechte dekking vandaar dat u de codes niet ontvangt.
Vandaar dat ik op mijn mobiel met Vodafone-abonnement alle smsjes wél ontvang...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook ik heb geen probleem met het ontvangen van smsjes , ik heb al sinds jaar en dag Vodafone.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door honda98 »

Moneyman schreef:
24 feb 2020 15:52
honda98 schreef:
24 feb 2020 14:35
vodafone heeft een slechte dekking vandaar dat u de codes niet ontvangt.
Vandaar dat ik op mijn mobiel met Vodafone-abonnement alle smsjes wél ontvang...
dan heb jij geluk :lol:

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door honda98 »

moederslink schreef:
24 feb 2020 17:03
Ook ik heb geen probleem met het ontvangen van smsjes , ik heb al sinds jaar en dag Vodafone.
dan heb jij ook geluk :lol:

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Moneyman »

honda98 schreef:
24 feb 2020 17:05
Moneyman schreef:
24 feb 2020 15:52
honda98 schreef:
24 feb 2020 14:35
vodafone heeft een slechte dekking vandaar dat u de codes niet ontvangt.
Vandaar dat ik op mijn mobiel met Vodafone-abonnement alle smsjes wél ontvang...
dan heb jij geluk :lol:
Of het probleem heeft gewoon een andere oorzaak.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb geen Vodafone, maar er is helemaal niets mis met hun dekking.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Franskia »

Het zou inderdaad aan de dekking van Vodafone kunnen liggen. Krijg regelmatig bezoek van mensen die bij mij thuis geen dekking hebben en het zijn dan altijd Vodafone-klanten. Moeten dan naar buiten om ontvangst te hebben op hun telefoon.

Vis1969
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2017 00:30

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Vis1969 »

Ik weet van minstens twee mensen dat zij slecht tot geen bel/sms bereik hebben in bosrijk gebied met hun vodafone abonnement. Wellicht veroorzaakt door de bomen, internet van kpn werkt wel. Zo is het uiteraard met meer aanbieders en locaties het geval. Vervelend als je daardoor gehinderd wordt. Simpel werkt op div locaties ook regelmatig niet voldoende goed.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hoe ontvang ik de codes van ING?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Vis1969 schreef:
26 feb 2020 12:37
Ik weet van minstens twee mensen dat zij slecht tot geen bel/sms bereik hebben in bosrijk gebied met hun vodafone abonnement. Wellicht veroorzaakt door de bomen, internet van kpn werkt wel. Zo is het uiteraard met meer aanbieders en locaties het geval. Vervelend als je daardoor gehinderd wordt. Simpel werkt op div locaties ook regelmatig niet voldoende goed.

Alleen heeft Simpel geen eigen netwerk maar maakt gebruik van netwerk van T-Mobile. Merk wel dat KPN in de bosrijke gebieden veelal het beste netwerk heeft.

Gesloten