LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Koorntjes
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2018 14:09

Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door Koorntjes »

Iedere dag wordt ik wel een paar keer gebeld door bedrijven die willen dat ik bezuinig.
Ze weten niet eens iets van ons verbruik. En zo wel. Ik ben zelf echt mans genoeg om dit zelf te regelen.
En nee ik vul geen enquêtes in of iets dergelijks.
Ik sta geregistreerd bij 't bel me niet register.
Maar hoe zorg ik dat ik niet meer gebeld wordt.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 okt 2018 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Opnieuw registreren bij het Bel me niet register. Na verloop van tijd wil het wel eens voorkomen dat een registratie verdwijnt. Maar ook eenmalig ergens akkoord geven voor een telefoontje kan al genoeg zijn. Dus gewoon even opnieuw registreren.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door Lady1234 »


piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik had dat ook, heb ze een keer verteld dat ze niet mogen bellen omdat ik een NEE/NEE sticker op mijn telefoon heb zitten. (huh?)
Heb dat op zo een serieuze manier verteld dat de zijn gaan twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens. Die ene die toch belde
heb ik verteld dat mijn telefoon alle gesprekken digitaal opneemt. Of dat laatste echt waar is??? dat weet alleen ik.
Maar het heeft wel geholpen.

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door zeug »

piet987654 schreef:
02 okt 2018 17:35
Ik had dat ook, heb ze een keer verteld dat ze niet mogen bellen omdat ik een NEE/NEE sticker op mijn telefoon heb zitten. (huh?)
Heb dat op zo een serieuze manier verteld dat de zijn gaan twijfelen aan mijn verstandelijke vermogens. Die ene die toch belde
heb ik verteld dat mijn telefoon alle gesprekken digitaal opneemt. Of dat laatste echt waar is??? dat weet alleen ik.
Maar het heeft wel geholpen.
Klasse Piet van die sticker :D

--rob--
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 mar 2016 17:08

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door --rob-- »

Geen bekend nummer in het scherm- Altijd minstens 3 keer laten rinkelen voor dat je opneemt. De bellers bellen een aantal nummers tegelijk en de eerste die opneemt is de sigaar, de rest wordt weer opgehangen. Dat scheelt al een heleboel.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door marnix »

--rob-- schreef:
07 okt 2018 12:27
Geen bekend nummer in het scherm- Altijd minstens 3 keer laten rinkelen voor dat je opneemt. De bellers bellen een aantal nummers tegelijk en de eerste die opneemt is de sigaar, de rest wordt weer opgehangen. Dat scheelt al een heleboel.
Doe ik ook altijd, maar mijn vrienden van microsoft laten hem nu langer overgaan.

Legaumais
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018 17:57

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door Legaumais »

Mensen worden in alle landen door deze berichten gestoord.
Hier is een methode (met een Belgisch apparaat) die ook geldig moet zijn met de apparaten die beschikbaar zijn in Nederland. (Excuseer me voor mijn slechte nederlands)
"Eenvoudig, als je een TF TWIST 515 (Belgacom / Proximus) hebt: in" menu "maak je een onderwerp" irritant "in de karakteristieken van deze sectie die je als opties hebt" stille ring "en" geen mogelijkheid om te registreren een bericht "en elke keer dat u een van deze nummers belt, onthoudt u deze in het gedeelte" irritant ", dus de volgende keer dat deze cijfers uw beltoon niet activeren (zodat u niet meer lastig gevallen wordt). deze nummers bellen je, je ziet eenvoudig de rode LED op je TF knipperen om je te laten weten dat iemand je belt en je TF-scherm zal dat nummer tonen. "

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

marnix schreef:
07 okt 2018 12:33
--rob-- schreef:
07 okt 2018 12:27
Geen bekend nummer in het scherm- Altijd minstens 3 keer laten rinkelen voor dat je opneemt. De bellers bellen een aantal nummers tegelijk en de eerste die opneemt is de sigaar, de rest wordt weer opgehangen. Dat scheelt al een heleboel.
Doe ik ook altijd, maar mijn vrienden van microsoft laten hem nu langer overgaan.
"Microsoft" belt niet vanuit een onbekend nummer. Wel vanaf een nepnummer.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door marnix »

Cornelis7 schreef:
07 okt 2018 13:50
marnix schreef:
07 okt 2018 12:33
--rob-- schreef:
07 okt 2018 12:27
Geen bekend nummer in het scherm- Altijd minstens 3 keer laten rinkelen voor dat je opneemt. De bellers bellen een aantal nummers tegelijk en de eerste die opneemt is de sigaar, de rest wordt weer opgehangen. Dat scheelt al een heleboel.
Doe ik ook altijd, maar mijn vrienden van microsoft laten hem nu langer overgaan.
"Microsoft" belt niet vanuit een onbekend nummer. Wel vanaf een nepnummer.
"prive" stond er laatste keer.

Engelengeduld
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 nov 2014 11:48

Re: Hoe stop ik ongewenste telefoontjes?

Ongelezen bericht door Engelengeduld »

Misschien ooit klant geweest bij een van die bellende bedrijven? Ondanks dat je ingeschreven staat in het "bel me niet register' mogen bedrijven waar je ooit klant bij bent geweest je telefonisch lastig blijven vallen tot St. Juttemis!

Gesloten