LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge telefoonrekening KPN Internet op je mobiel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
lollypop

Hoge telefoonrekening KPN Internet op je mobiel

Ongelezen bericht door lollypop » 03 aug 2011 15:01

Ik heb sinds juni een oude iphone 3gs gekregen van een vriendinnetje, ik zit bij de provider HI van KPN en wou graag internet op mijn mobiel.

Hiervoor ben ik naar de telefonie winkel in mij dorp geweest en heeft de medewerker mobiel internet op mijn mobiel aangesloten.

Ik ben ook naar de website van HI geweest om eindeloos internet aan te vragen, toen ik een smsje kreeg met internet instellingen ging ik er van uit dat het geregeld was.

Tot ik 11 juli een rekening van 1300 euro kreeg omdat ik mobiel had zitten internetten buiten mijn bundel! Ik heb 26 juli een getekende brief gestuurd, met de vraag of ik hierop uitleg kom krijgen, en uitgelegd hoe ik internet heb aangesloten.

Tot aan vandaag nog niets gehoord, dus ik dacht bel de klanten services of ze al iets meer weten, aangezien ze mij al afgesloten hadden. Nu blijkt dat ik nog een rekening van 2600 euro heb gekregen op 27 juli, met de zelfde redenering.

Ik vind dit heel absurd hoog ten eerste en ook onmogelijk om mij 2 rekeningen in een maand te sturen? Ook is het wettelijk bepaald om mij van te voren aan te geven dat ik boven mijn normale kosten ga (dat normaal 13,95 P.M. is) en dat nooit gebeurd is.

Nu ben ik ten einde raad, want er werd mij net verteld dat ik mijn rekeningen moet afkopen anders wordt helemaal de stekker er uit getrokken, en dat ik eerst moet betalen en dat ze dan een inzagen op mijn probleem kunnen doen.

Kan iemand mij hier advies op geven, helpen of mee denken met wat ik kan/moet doen?

Vriendelijke Groeten,

Julie van Benthem

GodsSon

Re: Hoge telefoonrekening KPN Internet op je mobiel

Ongelezen bericht door GodsSon » 03 aug 2011 16:12

lollypop schreef: Hiervoor ben ik naar de telefonie winkel in mij dorp geweest en heeft de medewerker mobiel internet op mijn mobiel aangesloten.
Als hun internet er op zetten dan zou het goed moeten zijn, dat dit niet is geeft aan dat er daar iets fout is gegaan. Ik snap trouwens niet dat je later nog een keer internet erop zet, maar vooruit.
lollypop schreef: Ik ben ook naar de website van HI geweest om eindeloos internet aan te vragen, toen ik een smsje kreeg met internet instellingen ging ik er van uit dat het geregeld was.
Naief, heb je een bevestiging gekregen dat internet geactiveerd is/was op je abonnement?
lollypop schreef: Ik vind dit heel absurd hoog ten eerste en ook onmogelijk om mij 2 rekeningen in een maand te sturen? Ook is het wettelijk bepaald om mij van te voren aan te geven dat ik boven mijn normale kosten ga (dat normaal 13,95 P.M. is) en dat nooit gebeurd is.
Welke wet?

tnt35

Ongelezen bericht door tnt35 » 03 aug 2011 16:56

lollypop schreef:Ik heb sinds juni een oude iphone 3gs gekregen van een vriendinnetje, ik zit bij de provider HI van KPN en wou graag internet op mijn mobiel.

Hiervoor ben ik naar de telefonie winkel in mij dorp geweest en heeft de medewerker mobiel internet op mijn mobiel aangesloten.

Ik ben ook naar de website van HI geweest om eindeloos internet aan te vragen, toen ik een smsje kreeg met internet instellingen ging ik er van uit dat het geregeld was.

Tot ik 11 juli een rekening van 1300 euro kreeg omdat ik mobiel had zitten internetten buiten mijn bundel! Ik heb 26 juli een getekende brief gestuurd, met de vraag of ik hierop uitleg kom krijgen, en uitgelegd hoe ik internet heb aangesloten.

Tot aan vandaag nog niets gehoord, dus ik dacht bel de klanten services of ze al iets meer weten, aangezien ze mij al afgesloten hadden. Nu blijkt dat ik nog een rekening van 2600 euro heb gekregen op 27 juli, met de zelfde redenering.

Ik vind dit heel absurd hoog ten eerste en ook onmogelijk om mij 2 rekeningen in een maand te sturen? Ook is het wettelijk bepaald om mij van te voren aan te geven dat ik boven mijn normale kosten ga (dat normaal 13,95 P.M. is) en dat nooit gebeurd is.

Nu ben ik ten einde raad, want er werd mij net verteld dat ik mijn rekeningen moet afkopen anders wordt helemaal de stekker er uit getrokken, en dat ik eerst moet betalen en dat ze dan een inzagen op mijn probleem kunnen doen.

Kan iemand mij hier advies op geven, helpen of mee denken met wat ik kan/moet doen?

Vriendelijke Groeten,

Julie van Benthem

wel een heleboel geld 3900 euro

henk51

Ongelezen bericht door henk51 » 03 aug 2011 17:56

Ik ben ook naar de website van HI geweest om eindeloos internet aan te vragen
Ook de term eindeloos betekend niet dat je maar onbeperkt kan internetten en downloaden zie uitleg Faire Use Policy op de Hi site. Er zit een limiet aan en raad je daarom ook aan een gebruiks apps op je phone te zetten
toen ik een smsje kreeg met internet instellingen ging ik er van uit dat het geregeld was.
Dit smsje ontvang ik ook op mijn 2e telefoon alleen instaleer ik die niet omdat ik daarop geen internet bundel heb. Je kan dan wel gebruik maken van intenet maar tegen hoge kosten.

gr Henk

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ » 03 aug 2011 19:09

Zelf heb ik ook een abo mét internet van (kpn) Hi en daar is het dus (zoals Henk51 al aangaf) : Faire Use Policy.

Maar ja... wat is : "Fair use Policy", m.a.w. hoeveel data verbruik maximaal in 1 maand?

Máár dan:: vorige week kreeg ik netjes een sms van (kpn) Hi met de mededeling: u heeft 80% van de toegestane maximale data verbruikt, wilt u hierop letten? Met een verwijzing naar de website van Hi, betreft de eerder genoemde Fair use Policy.

Ik hou zelf bij hoeveel data ik via 3G verbruik met het Android appje: Norton Utilities (beta) die ook het dataverbruik laat zien (en de sms'jes en tel. gesprekken).
Ik zat toen op ca. 400 MB verbruik, vermoedelijk is dan het maximum 500 MB, het zou handiger zijn als Hi dit op hun website vermeldt.

Dát sms'je had de TS ook moeten krijgen, tenzij er geen internet-abo bij Hi afgesloten is.... dan betaal je voor elke MB verbruik... en dan wordt het al snel erg duur!

smilie

Ongelezen bericht door smilie » 03 aug 2011 19:44

Hi (KPN) is anders wel bekend dat ze contact met klanten opnemen welke buitensporige verbruik hebben, dus ik vind het heel erg vaak dat het in jou geval niet is gebeurd.
LeoZ schreef:Maar ja... wat is : "Fair use Policy", m.a.w. hoeveel data verbruik maximaal in 1 maand?
FUP is het gemiddelde van alle gebruikers tezamen. Echter, daar wij (als gebruikers) niet weten welke cijfer dat is, blijft het gokken. Beetje transparency vanuit telco zou hierbij zeker gewenst zijn.

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 » 04 aug 2011 11:01

Dit heeft niks te maken met FUB maar een bundel die niet geactiveerd is. Wie daar schuld aan heeft laat ik dan in het midden.

Het beste is om met KPN een betalingsregeling te treffen en ook aan te geven dat het bedrag van 3700 euro buitensporig hoog is. Uit coulance haalt KPN daar meestel een groot deel vanaf.
Ik heb een kennis die hetzelfde probleem heeft gehad, die is van 4000 euro naar 400 euro gegaan.
Daarom advies om contact op te nemen met KPN om te zeggen ik wil wel betalen maar niet dat bedrag omdat ik dat gewoon niet kan. En daarom een regeling wil treffen. Hierop zal KPN je een voorstel doen.

En maak zoveel mogelijk lawaai!

Succes,

MVG,

Henk

Gesloten