LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe betaalt aanbetaling niet terug.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Martijn van B
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2012 19:56

Hollands Nieuwe betaalt aanbetaling niet terug.

Ongelezen bericht door Martijn van B »

Op 14 augustus heb ik een bestelling gedaan bij Hollands Nieuwe en 26,= aanbetaald. Op 15 augustus bedacht ik me en annuleerde de aankoop. Geen probleem, netjes bevestiging ontvangen. Binnen 2 dagen zou de aanbetaling teruggestort worden. Dat is snel, dacht ik nog.
Op 15 september dacht ik ineens: Hé, dat geld is er nog niet. HN Gebeld, Foutje. Binnen 2 weken staat het op uw rekening. Nee, zei ik de wettelijke termijn van 2 weken is al verlopen, ik wil mijn aanbetaling per direct retour hebben.
Een aantal malen bellen en mailen levert steeds het zelfde antwoord op. Sterker nog, op 3 oktober ontving ik een mailtje van klantenservice dat ze binnen 2 weken mijn geld terug gaan betalen. Het is nu inmiddels 3 weken na 15 september (hun "eigen" startdatum) en 7 weken na de werkelijke startdatum en ik heb nog steeds geen geld mogen ontvangen.
Wie heeft er tips? Ik weet het, het gaat maar om "slechts" 26 euro, maar dan wordt het bij mij principieel. Doet een bedrijf dit 100 keer per maand, hebben ze toch dik 30.000 euro op de bank staan wat niet van hun is. Ik noem het diefstal.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Hollands Nieuwe betaalt aanbetaling niet terug.

Ongelezen bericht door Har06 »

Martijn van B schreef:Op 14 augustus heb ik een bestelling gedaan bij Hollands Nieuwe en 26,= aanbetaald. Op 15 augustus bedacht ik me en annuleerde de aankoop. Geen probleem, netjes bevestiging ontvangen. Binnen 2 dagen zou de aanbetaling teruggestort worden. Dat is snel, dacht ik nog.
Op 15 september dacht ik ineens: Hé, dat geld is er nog niet. HN Gebeld, Foutje. Binnen 2 weken staat het op uw rekening. Nee, zei ik de wettelijke termijn van 2 weken is al verlopen, ik wil mijn aanbetaling per direct retour hebben.
Een aantal malen bellen en mailen levert steeds het zelfde antwoord op. Sterker nog, op 3 oktober ontving ik een mailtje van klantenservice dat ze binnen 2 weken mijn geld terug gaan betalen. Het is nu inmiddels 3 weken na 15 september (hun "eigen" startdatum) en 7 weken na de werkelijke startdatum en ik heb nog steeds geen geld mogen ontvangen.
Wie heeft er tips? Ik weet het, het gaat maar om "slechts" 26 euro, maar dan wordt het bij mij principieel. Doet een bedrijf dit 100 keer per maand, hebben ze toch dik 30.000 euro op de bank staan wat niet van hun is. Ik noem het diefstal.
Zo zo HN is een dief ? aangifte gedaan ? gebruik svp niet dit soort strafbare bewoordingen in het openbaar

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe betaalt aanbetaling niet terug.

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Martijn van B schreef:Op 14 augustus heb ik een bestelling gedaan bij Hollands Nieuwe en 26,= aanbetaald. Op 15 augustus bedacht ik me en annuleerde de aankoop. Geen probleem, netjes bevestiging ontvangen. Binnen 2 dagen zou de aanbetaling teruggestort worden. Dat is snel, dacht ik nog.
Op 15 september dacht ik ineens: Hé, dat geld is er nog niet. HN Gebeld, Foutje. Binnen 2 weken staat het op uw rekening. Nee, zei ik de wettelijke termijn van 2 weken is al verlopen, ik wil mijn aanbetaling per direct retour hebben.
Een aantal malen bellen en mailen levert steeds het zelfde antwoord op. Sterker nog, op 3 oktober ontving ik een mailtje van klantenservice dat ze binnen 2 weken mijn geld terug gaan betalen. Het is nu inmiddels 3 weken na 15 september (hun "eigen" startdatum) en 7 weken na de werkelijke startdatum en ik heb nog steeds geen geld mogen ontvangen.
Wie heeft er tips? Ik weet het, het gaat maar om "slechts" 26 euro, maar dan wordt het bij mij principieel. Doet een bedrijf dit 100 keer per maand, hebben ze toch dik 30.000 euro op de bank staan wat niet van hun is. Ik noem het diefstal.
Beste Martijn,

Erg vervelend om te lezen dat uw geld nog steeds niet retour is. Wij kijken graag nog eens met u mee.

Stuurt u ons een bericht via http://www.mc0.nl/hn_webformulier/stel-je-vraag/, of aan hollandsnieuwe op Facebook of Twitter?

Wij kijken uit naar uw bericht.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Gesloten