LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands nieuwe, betalen voor transport reparatie garantie ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ericlotte
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 16:51

Hollands nieuwe, betalen voor transport reparatie garantie ?

Ongelezen bericht door ericlotte »

Mijn dochter heeft sinds 29-3-2013 een iPhone 4 waar de aan/uit schakelaar steeds slechter ging werken, totdat deze nu helemaal niet meer aan/uit gaat.
Om het toestel gerepareerd te krijgen moet het toestel of op eigen kosten verzonden worden, of deze kan door Dynafix worden opgehaald tegen € 10,20 kosten. Een derde mogelijkheid is inleveren op een Kiala punt en € 6,- betalen.
Op het call center, gesproken met een Tom, wordt verscholen achter de leveringsvoorwaarden van de fabrikant en wordt vermeld dat Apple de verzendkosten niet betaald. Ook Holland Nieuwe voorziet niet in een kosteloze oplossing.
Dit lijkt mij toch absoluut in strijd met het consumentenrecht om binnen de wettelijke garantie ( en in dit geval zelfs binnen de 6 maanden ) opgezadeld te worden met kosten bij een reparatie ?

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Hollands nieuwe, betalen voor transport reparatie garantie ?

Ongelezen bericht door devious »

HollandsNieuwe, wat vervelend...

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands nieuwe, betalen voor transport reparatie garantie ?

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Ericlotte,

Bedankt voor je bericht. Op al onze toestellen wordt fabrieksgarantie geboden. Hiervoor kan je, zoals je eerder is aangeraden, contact opnemen met de reparatieservice Dynafix. Op het moment dat het een fout is wat niet is veroorzaakt door val-, stoot- en waterschade, zal dit kosteloos worden gerepareerd/vervangen. De verzendkosten worden echter niet door hollandsnieuwe vergoed.

Heb je verder nog vragen? Dan zijn wij bereikbaar via www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice of een bericht op Facebook of Twitter.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

ericlotte schreef:Mijn dochter heeft sinds 29-3-2013 een iPhone 4 waar de aan/uit schakelaar steeds slechter ging werken, totdat deze nu helemaal niet meer aan/uit gaat.
Om het toestel gerepareerd te krijgen moet het toestel of op eigen kosten verzonden worden, of deze kan door Dynafix worden opgehaald tegen € 10,20 kosten. Een derde mogelijkheid is inleveren op een Kiala punt en € 6,- betalen.
Op het call center, gesproken met een Tom, wordt verscholen achter de leveringsvoorwaarden van de fabrikant en wordt vermeld dat Apple de verzendkosten niet betaald. Ook Holland Nieuwe voorziet niet in een kosteloze oplossing.
Dit lijkt mij toch absoluut in strijd met het consumentenrecht om binnen de wettelijke garantie ( en in dit geval zelfs binnen de 6 maanden ) opgezadeld te worden met kosten bij een reparatie ?

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Hollands nieuwe, betalen voor transport reparatie garantie ?

Ongelezen bericht door sadfly »

Het is hier in nderland / europe normaal dat je betaalt voor het terug sturen van ene pakket voor reparatie. Het zou beter zijn als het niet zo was. Daarom kan je ook beter gewoon in een winkel kopen.
Dichterbij , je gata er naar toe levert het in. Alleen schijnen vele mensen nog verbaast te zijn als ze voor terug sturen moeten betalen, er ziet garantie op het toestel. niet op de transporteur :O

Miss Dani
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:07

Re: Hollands nieuwe, betalen voor transport reparatie garantie ?

Ongelezen bericht door Miss Dani »

ericlotte schreef:Mijn dochter heeft sinds 29-3-2013 een iPhone 4 waar de aan/uit schakelaar steeds slechter ging werken, totdat deze nu helemaal niet meer aan/uit gaat.
Om het toestel gerepareerd te krijgen moet het toestel of op eigen kosten verzonden worden, of deze kan door Dynafix worden opgehaald tegen € 10,20 kosten. Een derde mogelijkheid is inleveren op een Kiala punt en € 6,- betalen.
Op het call center, gesproken met een Tom, wordt verscholen achter de leveringsvoorwaarden van de fabrikant en wordt vermeld dat Apple de verzendkosten niet betaald. Ook Holland Nieuwe voorziet niet in een kosteloze oplossing.
Dit lijkt mij toch absoluut in strijd met het consumentenrecht om binnen de wettelijke garantie ( en in dit geval zelfs binnen de 6 maanden ) opgezadeld te worden met kosten bij een reparatie ?





Hey Ericlotte,
Ik zou hier even goed naar kijken... Ik ben gedupeerde: <iframe width="480" height="270" frameBorder="0" src="http://media.vara.nl/player.php?id=186886"></iframe>

Gesloten