LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
John026
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2011 18:06

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door John026 »

Eerder dit jaar een abbo voor mijn dochter afgesloten. Alles goed, dus twee andere abbo's met nummerbehoud toegevoegd. Lijkt niet te lukken, we kunnen dus niet worden gebeld. Al langer dan een week e-mails gestuurd, ook met terugbel :evil: verzoeken. Hoor of lees helemaal niets meer.

Grondslag
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 sep 2011 16:10

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Grondslag »

Het is weer zo ver, gisteren en vandaag de hele dag storing. Ondertussen nog steeds geen antwoord van de klantenservice gehad aangaande mijn storingsmeldingen en mijn opzegging.
Zo te zien, kan hollandsnieuwe de problemen absoluut niet aan. Storing en stilte, dat is alles wat de klant te horen krijgt van hollandsnieuwe, terwijl de incasso's gewoon door blijven lopen. Er zit een malafide geurtje aan.

GLGriffioen
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 mar 2011 21:06

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door GLGriffioen »

Ik ben helemaal klaar met Hollands Nieuwe, ben nu bijna 1 jaar klant en wil alleen maar van mijn abonnement af. Geen post adres, geen telefoon of faxnummer om op te zeggen. Wel een aantal vage e-mails die al net zo waardeloos zijn als het bedrijf zelf;
-------------------------------------------------------------------------------
Beste Gerard,

Het klopt dat de doorgestuurde instructies nu nog niet mogelijk zijn, echter is het vanaf 26/27 januari wel mogelijk om je abonnement op te zeggen middels de instructies die mijn collega je heeft doorgestuurd.

Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Joyce Hoog
Klantenservice
-------------------------------------------------------------------------------
Geachte mevrouw Bergfeld,

De instructies die u mij hebt gegeven kloppen niet (zie bijlage aan deze e-mail).
Graag wil ik bij deze mijn abbonnement beeidigen per einddatum van mijn lopende contract.

Met vriendelijke groet;

Gerard Griffioen
--------------------------------------------------------------------------------
Date: Fri, 23 Dec 2011 10:08:21 +0100
From: [email protected]
To: xxxx
Subject: Antwoord op je vraag

klantenservice
mijn hollandsnieuwe

Beste klant,

Bedankt voor je mail. Om het abonnement stop te zetten, kies bij de huidige voorafvoordeelbundel "wijzig" en selecteer "ik wil mijn abonnement stopzetten" onder aan de pagina. Er wordt altijd een maand opzegtermijn in acht genomen.

Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Cherrelle Bergfeld

Klantenservice
-------------------------------------------------------------------------------
Hollands Nieuwe neemt mij als klant niet serieus en kloot maar aan.

Ik wil niet tot 26 of 27 januari wachten, ik wil nu opzeggen!

marcelmi
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2012 20:42

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door marcelmi »

Ik heb een probleem met KPN gehad en ondervind sindsdien geen probleem met Hollandsnieuwe mag ook gezegd worden. Mijn belkosten zijn van 120 euro per maand naar 17 euro per maand gegaan. Ik bel er nu 1 jaar mee, heb in die tijd 1 week storing gehad. Ik neem 1 week storing voor lief als ik 1000 euro per jaar kan besparen.

cvloet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2012 14:20

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door cvloet »

Ik had ook een probleem bij Hollandsnieuwe. Vandaag ben ik naar Belcompany gegaan en zij konden wel bellen met Hollandsnieuwe. Het probleem is voorgelegd en wordt nu opgelost.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

marcelmi schreef:Ik heb een probleem met KPN gehad en ondervind sindsdien geen probleem met Hollandsnieuwe mag ook gezegd worden. Mijn belkosten zijn van 120 euro per maand naar 17 euro per maand gegaan. Ik bel er nu 1 jaar mee, heb in die tijd 1 week storing gehad. Ik neem 1 week storing voor lief als ik 1000 euro per jaar kan besparen.
1 week storing..wat vreemd , ik heb slechts 1 week GEEN storing gehad sinds ik via Hollandsnieuw bel.

perry janssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:42

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door perry janssen »

Aangeschaft voor mijn zoon; wat een rotzooi; sinds 1 maand abbo en ik kan nog steeds niet gebeld worden door mensen met T mobile abonnement. In de eerste 2-3 weken ook niet door KPN, Telfort vodafoon etc. Ook nog steeds geen 3 g internet.
Krijg je een mail van ze met 10 vragen of je zus en zo en wanneer het probleem zich voordoet. Mail verstuurd vanaf no-reply adres met het verzoek te replyen

Heb er nu al spijt van
Hollands Nieuwe moet je op vlaggetjesdag in scheveningen kopen en niet in een telefoonwinkel
#HOLLANDSENIEUWE NOOIT AAN BEGINNEN!!!

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

perry janssen

Advies:

Als je duidelijk kunt aantonen dat de provider niet levert of niet alles levert wat er is overeengekomen, dan kun je natuurlijk ook eerder de overeenkomst ontbinden en een eventuele schadevergoeding eisen. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld de hier volgende modelbrief:

AAN :

naam en adres van (provider)......

VAN :

naam en adres van (jezelf)

KLANTNR. : vul hier uw klantnummer en kontraktnummer in

BETREFT : ontbinding overeenkomst per (datum noemen)

plaats, datum,

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze brief zeg ik wegens aanhoudend wanpresteren uwerzijds (per direct/met ingang van …..) het contract (kontraktnummer noemen)
op, dat ik met u heb afgesloten met betrekking tot (produkt/produkten noemen). Inmiddels is het (XXX aantal) weken/maanden geleden dat ik het product heb gekregen. Het is u echter tot op heden niet gelukt om mij een goed en werkend product te leveren, terwijl u daartoe ruimschiks in de gelegenheid bent geweest.

(hierna puntsgewijs kort aangeven wat niet goed is)

Ik wens niet langer meer te wachten op een volledige levering van uw product.

Graag ontvang ik van u per omgaande, een bevestiging van ontvangst van deze brief en een bevestiging van de hier bovengenoemde opzegging van de overeenkomst per (datum noemen)

Met vriendelijke groet,

(handtekening)
(naam)


Verstuur de brief vervolgens aangetekend naar de provider. Kies het juiste adres en bewaar zelf een kopie.

Sukses, Maxiem.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze brief is ook te gebruiken bij (struktureel) slecht bereik:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2067

Bonito63
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2012 17:40

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Bonito63 »

Lang leve die goede HN.

Ondanks de diverse klachten over de (niet) bereikbaarheid, blijft deze telefoonprovider zijn klantenservice nog steeds enkel via mail en terugbelservice in stand houden.

In januari van dit jaar claimde HN dat het opwaardeer bedrag nog niet was voldaan en ik ontving hiervoor diverse herinneringsmails. Het bedrag was echter al enige weken daarvoor voldaan en ik stuurde de klantenservice dan ook de referentiegegevens van de gedane betaling. In februari ontving ik een mail waarin werd vermeld dat er 2 maanden achterstand bestond en of ik eventjes wilde betalen. Opnieuw de betalingsreferenties getuurd en verder maar weer even afgewacht.
In maart blokkeerde HN mijn nummer en of ik nu 2 maanden en aansluitkosten wilde betalen. Opnieuw een mail gestuurde en verwezen naar eerdere betalingen en met de klacht dat de blokkering onterecht was en de gerekende aansluitkosten al helemaal onterecht waren aangezien er geen achterstand bestond. Vanaf dat moment bleef het stil als reactie om mijn bewering dat er wel degelijk betalingen waren geweest. Wel bleef ik opwaardeer verzoeken per mail ontvangen. Op 20-05 tegen beter weten in toch maar de reeds betaalde 2 maanden en de aansluitkosten voldaan met het vermelden van wederom een klacht over de handelswijze.
Nu 5 dagen verder ben ik nog steeds niet aangesloten. Kreeg vandaag wel weer een mail, als reactie op de laatste mail van 20-05-12, of ik nu € 40,- wilde voldoen inclusief de eerder betaalde maanden in januari en februari en april en de aansluitkosten.
Ik krijg wel maandelijks netjes een verzoek tot dringende betaling voor het opwaarderen van een geblokkeerd nummer. Hierin functioneert het contact met HN schijnbaar wel.

Kortom, je kunt mails sturen naar HN wat je wilt, met zelfs daarin betaalbewijzen. Op verzoek van HN zelf om betaalbewijzen aan te leveren ontvang ik enkel het dringende verzoek om reeds betaalde nogmaals te voldoen. Nadat er is betaald om een nummer te deblokkeren blijkt dat na 5 dagen er niets mee word gedaan. Niet anders dan het sturen van betaalverzoeken. En nog steeds een geblokkeerd nummer hebben.
Bravo HN, voor het leveren van een fantastische wanprestatie. Wel geld vangen, maar hiervoor geen product leveren.

Ik beschouw het niet leveren van diensten waarvoor wel is betaald als eenzijdige contactbreuk, en ik ga op zoek naar een telecomprovider die wel (ook telefonisch) bereikbaar is, en de administratie en dienstverlening beter op orde heeft.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bonito63

Je schrijft:
Ik beschouw het niet leveren van diensten waarvoor wel is betaald als een eenzijdige contractbreuk en ik ga op zoek naar een telecomprovider die wel (ook telefonisch) bereikbaar is en de administratie en dienstverlening beter op orde heeft.
Als ik jouw bericht zo lees, dan kan ik me dat goed voorstellen.

Maxiem.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Bonito63

Overigens kan ik me ook nog voorstellen dat jij jouw klachten op

http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas

plaatst.

Lotgenoten/bondgenoten kunnen dan meelezen of en hoe jouw klachten worden opgelost door deze toch wel merkwaardige provider.

Sukses, Maxiem.

ArjenW
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:14

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door ArjenW »

Inmiddels bel ik al een jaar met Hollands Nieuwe. Qua belkosten ben ik tevreden, de reactietijd van de klantenservice is echter ver beneden peil!!!

Afgelopen jaar heb ik keer of 3 de klantenservice gemaild met een probleem (bellen naar de klantenservice kan immers niet). Aangegeven wordt dat je binnen twee werkdagen een reactie van HN kunt verwachten, geen enkele keer is er door HN binnen de gestelde termijn gereageerd.

Vorige week maandag heb ik mijn laatste bericht naar HN gestuurd. Dit betreft een verzoek om een een nieuwe SIM kaart i.v.m. het kwijtraken van mijn telefoon op dezelfde dag. Tot op vandaag (we zijn nu 8 dagen verder) heb ik nog steeds niks van HN vernomen. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak!

Inmiddels ben ik zover dat ik overweeg om de overstap te maken naar een provider die wel een telefonische klantenservice heeft! Kost misschien meer geld maar een stuk minder frustratie.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ArjenW

Je schrijft:
Inmiddels ben ik zover dat ik overweeg om de overstap te maken naar een provider die wel een telefonische klantenservice heeft! Kost misschien meer geld maar een stuk minder frustratie.
Dat lijkt me (gezien jouw ervaringen), niet onverstandig.

Sukses, Maxiem.

Freeks
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 12:37

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Freeks »

Helaas heb ik me laten verleiden van vodafoon naar hollandse nieuwe over te stappen.
Ik heb de volgende problemen.
Zeer regelmatig heb ik geen ontvangst om te bellen of gebeld te worden.
De databundel werkt helemaal niet. is misschien niet geactiveerd.
Ik heb me al een aantal keren opgegeven bij de klantenservice om terug gebeld te worden, maar tot heden nog niets van hollandse nieuwe gehoord.
Hollandse nieuwe wil alleen nieuwe contracten, maar of je er mee kan bellen vinden ze niet zo belangrijk. Want klantenservice reageert toch niet.
Mensen wees gewaarschuwd, wat je leest over de klachten van hollandse nieuwe is echt waar.
Ik dacht eerst ook dat zal wel meevallen, maar niet dus.
Zodra ik de mogelijkheid heb om terug te keren naar vodafoon met nummerbehoud dan zal ik dit ook direct doen.
Wie weet hoe ik van dit contract af kan komen (loopt nog 23 maanden) zodat ik me nummer weer kan oversluiten naar vodafoon.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door ArneLH »

Freeks schreef:Wie weet hoe ik van dit contract af kan komen (loopt nog 23 maanden) zodat ik me nummer weer kan oversluiten naar vodafoon.
Dat geef je in de rest van je post aan:
art. 6:265 BW schreef:1. Iedere tekortkoming van een partij in de nakoming van een van haar verbintenissen geeft aan de wederpartij de bevoegdheid om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt.
2. Voor zover nakoming niet blijvend of tijdelijk onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas, wanneer de schuldenaar in verzuim is.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Freeks

Je zult dus deze fraaie provider eerst schriftelijk en aangetekend in verzuim moeten stellen en hen dus de gelegenheid geven om de dienst bijvoorbeeld binnen 5 werkdagen optimaal in orde te maken (finale datum noemen). Als zij daar niet in slagen, dan kun je de overeenkomst schriftelijk en aangetekend rechtmatig per direkt ontbinden, dan wel bij betwisting laten vernietigen (door een rechter).

Sukses, Maxiem.

ArjenW
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:14

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door ArjenW »

Echt waardeloos! Vanmorgen maar weer een mail richting HN gestuurd:
===
Beste helpdesk,
Hierbij inmiddels een derde reminder!!!
Op 21 mei, 9 dagen geleden inmiddels, heb ik een aanvraag ingediend voor een nieuwe SIM kaart. Hierbij tevens het verzoek gedaan om hierbij mijn huidige mobiele nummer te kunnen behouden (06 xxxxxxxx). Aanvraag is door mij ingediend i.v.m. het kwijtraken van mijn toestel.

Nu, 9 dagen later, heb ik nog steeds geen reactie van jullie ontvangen, ik vind dit gênant worden...
Uiterlijk vandaag ontvang ik graag een reactie van Hollandsnieuwe met hierin vermeld de termijn waarop ik de nieuwe SIM kaart zal ontvangen.
Groet,
Arjen
===

Hier wordt je gewoon moedeloos van...
Laatst gewijzigd door ArjenW op 30 mei 2012 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ArjenW

Het onderlijnen van tekst heeft bij deze provider naar mijn mening geen enkele zin.

Maxiem.

ArjenW
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2012 10:14

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door ArjenW »

Maxiem

Zo meer naar je tevredenheid?

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ArjenW

Tevreden. :wink:

Maxiem.

Gesloten