LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Omdat Simpel switcht van het KPN netwerk naar T-Mobile wilde ik overstappen naar Hollands Nieuwe.
Op 6 januari heb ik me bij HN online aangemeld voor een Sim-Only met nummerbehoud, een dag of drie later werd ik gebeld door HN dat nummerbehoud voor mijn nummer geblokkeerd zou zijn.
Vermoedelijk heeft Simpel dit gedaan i.v.m. de aanstaande wisseling van netwerk, mijn abonnement bij Simpel is overigens al lang contractvrij.
HN stelde voor de aanvraag te annuleren (was immers nog binnen de 7 dagen), het vooruit betaald terug te storten en als de Simpel netwerkwisseling voltooid was gewoon opnieuw een aanvraag te doen.

Op 13 januari controleerde ik online de status en zag dat er ineens toch een nummerbehoud gepland was op de 14e om 8.30 uur.
Vreemd, was het nummer dan toch vrijgegeven?? Er gebeurde die dag echter niets, dus ik wilde HN even bellen hierover..............

Bellen????? Naar Hollands Nieuwe??? dat blijkt helemaal niet te kunnen!!!

Je kan een terugbelverzoek indienen met een hele beknopte omschrijving van je vraag, als het hén uitkomt bellen ze je terug (volgens de site binnen 2 werkdagen) Na 3 werkdagen kreeg ik een mail dat ze meer tijd nodig hadden, op dat moment was ik het wel zat en stuurde een brief waarin ik e.e.a. uitlegde en nogmaals verzocht de beloofde annulering uit te voeren.
5 dagen nadat ik het verzoek ingediend had belde er eindelijk iemand terug, ik heb (nu voor de 3e keer) verzocht de annulering alsnog uit te voeren, dat zou hij doen, maar hij klonk erg twijfelachtig, ik had niet het gevoel dat dit goed ging komen.
De status van het nummerbehoud stond altijd nog op de 14e , dus afgelopen maandag heb ik daarom maar weer een online berichtje gestuurd, vanmorgen kreeg ik weer het geautomatiseerde antwoord dat ze "meer tijd nodig hebben".

De status van de aanvraag is daarnet veranderd:
Mijn abonnement is vandaag gewoon geactiveerd op het tijdelijke nummer wat ik in afwachting van het nummerbehoud gekregen had.

Kortom, niets nieuws onder de zon bij Hollands Nieuwe, gewoon de belabberde service die we al van zoveel providers kennen.
Het enige nieuwe is het feit dat je ze niet eens kan bellen :evil: , ook andere contact gegevens zijn pas na enig zoeken op de site te vinden.

Jammer dat de eerste maand en de aansluitkosten per i-deal betaald moeten worden, dat is niet te storneren.
Ik voorspel dat februari straks gewoon geïncasseerd gaat worden. :evil:
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 26 jan 2011 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door SirPeter »

Hollands nieuwe is gewoon Vodafone trouwens.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

SirPeter schreef:Hollands nieuwe is gewoon Vodafone trouwens.
Dat wist ik, daar maken ze ook geen geheim van.

Kennelijk gebeurt er op de achtergrond wel iets, want de status, die een uur geleden op geactiveerd stond, is nu ineens blanco.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Vanmiddag kreeg ik n.a.v. bovenstaande een privé berichtje van Hollands Nieuwe, het blijkt dat men er vanmorgen net mee bezig was, gezien het feit dat de status op hun site in een uur tijd twee keer veranderde is geloof ik ook dat dit de waarheid is.
Toevallig dat men er dus net aan werkte op het moment dat ik mijn bericht hier schreef :D
Ik heb toegezegd gekregen dat het nu opgelost is en het betaalde bedrag z.sp.m. teruggestort wordt.

Het blijft wel een nadeel dat je niet kunt bellen en afhankelijk bent van hoe druk het daar is. Er is wel iets voor te zeggen voor het feit dat ze, wanneer ze je terugbellen door het invullen van het formulier al op de hoogte zijn waar het over gaat en je ook geen dure 0900 kosten hebt, maar het kan ook nodeloos vertragen.
Er kunnen zich problemen voordoen die een snellere actie noodzaken, ik denk aan diefstal van je toestel of technische problemen, als je de pech hebt dat men (zoals in mijn geval) pas na 5 werkdagen terugbelt en er ook nog een weekend tussen zit ben je een week verder voor je contact met ze hebt.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening, het probleem is in ieder geval opgelost.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ik denk dat die mailtjes bij binnenkomst gelijk gesorteerd wordt op prioriteit en denk dat diefstal gelijk in behandeling wordt genomen. Als het namelijk 3 dagen duurt voor het in behandeling wordt genomen dan heeft HN er namelijk zelf schade van.
Vindt het eigenlijk wel een efficiënte manier van werken bij HN. Ze missen dan wel de 0900 inkomsten maar omdat ze sneller kunnen werken hoeven ze geen extra helpdesk te hebben die inkomende gesprekken afhandelen. Daarmee besparen ze weer arbeidskosten mee. Voor de klant kan dit ook gunstig zijn omdat je weet dat het in behandeling wordt genomen en uitgezocht wordt.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

SirPeter schreef:Ik denk dat die mailtjes bij binnenkomst gelijk gesorteerd wordt op prioriteit en denk dat diefstal gelijk in behandeling wordt genomen. Als het namelijk 3 dagen duurt voor het in behandeling wordt genomen dan heeft HN er namelijk zelf schade van.
Die schade zal heus wel in de kleine lettertjes ingedekt zijn en geheel bij de klant liggen, HN hanteert een vorm van pre-paid, dus een dief kan alleen het beltegoed opmaken. Het wordt alleen link als je automatisch opwaarderen hebt ingesteld, dit zul je dan als de bliksem moeten uitschakelen, maar ja, dat kan dan alleen maar online en je hebt niet altijd direct toegang tot internet.
Vindt het eigenlijk wel een efficiënte manier van werken bij HN. Ze missen dan wel de 0900 inkomsten maar omdat ze sneller kunnen werken hoeven ze geen extra helpdesk te hebben die inkomende gesprekken afhandelen. Daarmee besparen ze weer arbeidskosten mee. Voor de klant kan dit ook gunstig zijn omdat je weet dat het in behandeling wordt genomen en uitgezocht wordt.
Ik heb ze twee keer benaderd en beide keren na 2 dagen een mail gekregen dat ze "meer tijd nodig hebben", er staat verder duidelijk in dat het automatisch gegenereerde mails zijn en je er niet op kunt antwoorden.
Dat irriteert toch echt wel, van mij hadden ze liever beide opties mogen bieden, klanten kunnen dan kiezen of ze kosteloos teruggebeld worden of als er meer spoed bij is kunnen kiezen voor een 0900 nummer.
Het heeft nu 3 weken geduurd met 2 online verzoeken, een schriftelijke brief en een post hier op Radar voor het opgelost is.

Overigens lees ik op internet soortgelijke ervaringen met HN, maar goed, als je naar negatieve ervaringen zoekt vind je ze van elke provider, hoe goed die ook zijn best doet.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Yme »

CaptainSlow schreef:Overigens lees ik op internet soortgelijke ervaringen met HN, maar goed, als je naar negatieve ervaringen zoekt vind je ze van elke provider, hoe goed die ook zijn best doet.
Amen! Veel mensen realiseren zich dat niet.

Als je in zee gaat met een nieuw bedrijf dan kun je er het beste maar vanuit gaan dat je te maken krijgt met zaken die nog niet helemaal soepel lopen. Of ben ik gewoon voorzichtig?

ladybird1201
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2011 16:28

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door ladybird1201 »

Natuurlijk heeft iedere provider zijn negatieve kanten. In dit geval is het echter een structureel probleem dat je de klantenservice niet kunt bereiken!! Als ze dan nog doen wat ze zeggen: contact met jou opnemen of reageren op e-mail...

Ik heb mijn bestelling geplaatst op 10 januari 2011. Op 23 januari had ik nog steeds geen sim-kaart ontvangen en werd de bestelling nog verwerkt. Ik ben gaan informeren - per e-mail- waarom mijn bestelling nog werd verwerkt en wanneer ik de simkaart kon verwachten. Op 26 januari heb ik verzocht om teruggebeld te worden binnen 2 werkdagen.

Op beide berichten heb ik geen reactie (behalve een standaardbericht dat mijn vraag meer tijd kost dan 2 werkdagen) gekregen. Op 2 februari kom ik erachter dat mijn abonnement is geactiveerd! Dat is onmogelijk als je de simkaart niet hebt ontvangen... Dus opnieuw de klantenservice gemaild met het verzoek om te worden teruggebeld.

Het is nu 5 februari en ik heb nog steeds geen reactie ontvangen. Ondertussen moet ik wel mijn abonnement betalen, terwijl ik totaal niets daarvoor terug krijg... ik voel me behoorlijk opgelicht!

Puur het feit dat je niemand kunt spreken geeft een onaangenaam gevoel. Het probleem is waarschijnlijk zo te verhelpen door iemand van de klantenservice aan de lijn te krijgen. Ik vind het dus helemaal niet zo logisch dat ze niet te bereiken zijn, omdat een 0900nummer duur zou zijn voor klanten. Bied dan beide mogelijkheden aan! Ik raad dus iedereen af om bij Hollandsnieuwe een abonnement te sluiten, want mocht er een probleem zijn, dan hang je!

DJRico68
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2011 18:47

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door DJRico68 »

Inderdaad, ook hier hetzelfde probleem.
Abonnement aangevraagd, is reeds geactiveerd en de simkaart heb ik nog steeds niet ontvangen. Ben nu al drie weken dagelijks aan het mailen en teugbel verzoeken aan het sturen, maar echter tevergeefs. Nu al drie weken alleen maar de standaard ontvangstbevestigingen en de zin Dank voor uw begrip.
Begrip hiervoor heb ik allang niet meer. is het geen vorm van oplichting? want bij de aanvraag staat levering binnen 2 werkdagen, en ik ben nu drie weken tevergeefs aan het wachten op de simkaart of een reactie van hun zogenaamde klantenservice.
Ook op twitter zijn ze te vinden met de standaard zin: Heeft u uw vraag/klacht gemaild want dan kunnen we contact met u opnemen. En dat doet ze dus niet.

sanne1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2011 21:19

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door sanne1234 »

Ook hier heel veel gezeur met Hollands nieuwe. Ik heb mijn simkaart ontvangen en geactiveerd. Blijkt dat het telefoonnummer dat ik heb niet hetzelfde is als op mijn papieren en mijn account staat. met als gevolg dat ik de hele dag gebeld wordt door mensen die denken dat het nummer van iemand anders is. verder zou ik ook nummerbehoud krijgen maar volgens mijn account is nu na een maand mijn gehele bestelling nog steeds in behandeling. Ook betaal ik 17,50 (175 min + 1000 sms) maar krijg ik alleen maar tegoed voor de belminuten.
Ik heb al minsten 4 keer geprobeerd te mailen en 3 verzoeken tot terugbellen gegeven. Op de mail krijg ik een standaart reactie dat ze meer tijd nodig hebben voor het oplossen van het probleem en terugbellen hebben ze nog nooit gedaan. de incasso's zijn ze echter wel goed in. Kortom inderdaad ouderwets gezeur....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Yme schreef:
CaptainSlow schreef:Overigens lees ik op internet soortgelijke ervaringen met HN, maar goed, als je naar negatieve ervaringen zoekt vind je ze van elke provider, hoe goed die ook zijn best doet.
Amen! Veel mensen realiseren zich dat niet.

Als je in zee gaat met een nieuw bedrijf dan kun je er het beste maar vanuit gaan dat je te maken krijgt met zaken die nog niet helemaal soepel lopen. Of ben ik gewoon voorzichtig?
Sterker nog, ik denk dat bij de bedrijven waar alle klagende forummers werken net zo goed fouten worden gemaakt. Tenzij wij hier natuurlijk allemaal supermensen zijn die geen fouten maken.

Linapin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2011 11:18

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Linapin »

Pff dan weet ik alvast wat mij te wachten staat. Ook ik heb een abonnement afgesloten en betaald maar ik heb geen sim-kaart ontvangen. Het bedrag is al op 31 januari van mijn rekening afgeschreven!

Het is gewoon niet normaal dat je betaalt voor een product maar dat er niets wordt geleverd,je blijft maar mailen en terugbel aanzoeken indienen maar niemand die je terugbelt. Ik vind dit echt geen normale gang van zaken. Er wordt zelfs bij mijn bank gezegd dat het probleem zich vaker heeft voorgedaan en dat je misschien moet beslissen om aangifte te doen.

Ik word er gewoon niet goed van!!Hollands Nieuwe werd juist aanbevolen door een goede vriend maar ik raad het zeker aan niemand aan!!! Het is zo waardeloos hoe zij met mensen(klachten)omgaan.

Hagenus
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2011 12:36

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Hagenus »

Ik heb zelf inmiddels iets meer als een maand Hollands Nieuwe voor mijn beide zoontjes. Degene met nummerportering ging inderdaad ook mis. het heeft even geduurd maar is opgelost. Echter nu is er een nog groter probleem ontstaan. Het geld voor de nieuwe periode is 10 februari van mijn rekening afgeschren. Vervolgens heeft Hollands Nieuwe wel de data maar niet de tegoeden aangepast. Wat dus inhoud dat het beltegoed nu zo goed als op is. Natuurlijk weer een mail gestuurd met de standaard reactie dat ze proberen met twee werkdagenantwoord te geven. Vandaag een antwoord terug ontvangen waar ik niets mee kan.

Volgens onze gegevens maak je gebruik van het nieuwe tegoed en is hierbij het probleem opgelost.
Onze excuses voor de vertraging.
Als je nog vragen hebt over dit antwoord, dan horen we het graag.

Vriendelijke groeten,

Sandra Derogee

Klantenservice

Dit klopt dus voor geen meter want zoals het nu staat heb ik mijn nieuwe vergoed dus al verbeld. En ja hoor ik kan weer niets anders doen als een mail sturen en hopen op een reaktie. Leuk hoor adverteren met beheersing van beltegoed en vervogens betalen en helemaal geen beltegoed krijgen.
Ik ben benieuwd wanneer en wat voor reactie ik nu weer ga krijgen,

paola66
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:53

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door paola66 »

De eerste maand van mijn abonnement verliep goed, totdat de 2e maand inging, er werd wel geld van mijn rekening afgeschreven, maar niet opgewaardeerd, dus kan al 1 1/2 week niet bellen, er reageert niemand op mijn mailtje.
Erg fustrerend dat je niemand kunt bellen !! Het leek erg mooi, maar 't werkt dus voor geen meter !!
IK BEN GEWOON ZO BOOS !! Het maakt ze gewoon niets uit !! GRRRR

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door LeoZ »

Hollands Nieuwe... doet mij denken aan een nieuwe haring... maar dan wel een ranzige, niet te eten haring... kan zo de vuilnisemmer in... :mrgreen:

Nee, Vodafone... daar maak je geen vrienden mee... en die reclame van Hollands Nieuwe... is net zo flauw als die eerder genoemde... haring! :mrgreen:

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Yme »

Hagenus schreef:Volgens onze gegevens maak je gebruik van het nieuwe tegoed en is hierbij het probleem opgelost.
Onze excuses voor de vertraging.
Als je nog vragen hebt over dit antwoord, dan horen we het graag.

Vriendelijke groeten,

Sandra Derogee

Klantenservice

Dit klopt dus voor geen meter want zoals het nu staat heb ik mijn nieuwe vergoed dus al verbeld.
paola66 zegt hetzelfde probleem te hebben dus ik denkdat je het tegoed wel hebt gekregen maar op de website misschien niet goed staat? Ben benieuwd naar het volgende antwoord dat je van ze gaat krijgen.

evarosa
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 19:49

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door evarosa »

mijn beltegoed was ook van mijn rekening afgeschreven maar niet te zien op mijn hollandsnieuwe, ik kreeg wel netjes een email dat er een storing is geweest waardoor er iets mis is gegaan en ze netjes het beltegoed erop zetten

Hagenus
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2011 12:36

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Hagenus »

Ik heb die email niet gehad maar vandaag na ruim 1 week en geen reactie kan mijn zoontje eindelijk weer bellen. Ik ben nu al bang voor volgende maand. Voor nu is het in orde.

umberto56
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:42

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door umberto56 »

Dan je wel, ik zet hem direct op MIJN ZWARTE LIJST! Morgen neem ik nog wel een
Hollandsche nieuwe (zonder uitjes), waarschijnlijk uit Denemarken of Noorwegen en al maanden in het vat.

Hagenus
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2011 12:36

Re: Hollands Nieuwe ouderwets waardeloos

Ongelezen bericht door Hagenus »

Oke nu ook een positive noot. Hollands nieuwe houd dit forum in de gaten en na aanleiding daarvan kreeg ik van hen een bericht. Aangezien ik 5 euro extra op mijn account had gestort zodat er gebeld kon blijven worden hebben zij dit nu vergoed. Dat vind ik echt wel heel netjes. Dus laten we hopen dat alles met opstart problemen te maken heeft en als ze dat dan netjes oplossen geef ik ze toch zeker het voordeel van de twijfel.

Gesloten