LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Hallo,

Meestal sluit ik een contact voor twee jaar af bij een mobile provider, Twee maanden voor het einde ga ik op zoek naar wat voor mij aantrekkelijk is en kan het zijn dat ik switch van provider met nummerbehoud. Tot nu toe is dit zonder problemen verlopen (T-Mobile, Vodafone, Hi, etc.). Ik ben geen groot verbruiker dus leek mij de aanbieding van Hollands Nieuwe een goede optie. Mijn contract bij Vodafone liep op 14 feb. 2012 af. Op 2 jan. 2012 heb ik een twee jarig contract bij HN voor 275 belminuten/SMS/MB afgesloten en direct nummer behoud aangevraagd i.v.m. opzegtermijn van 30 dagen, tevens met de gewenste ingang datum van 14 feb. 2012. Direct daarna een e-mail met de activering van Mijn Hollands Nieuwe ontvangen en hierin stond dat het nummerbehoud in aanvraag was met de gewenste van datum 14 feb.. Twee dagen daarna brief met sim kaart ontvangen en opgeborgen. 14 februari sim kaart erin met de veronderstelling dat 15 februari mijn eigen nummer actief zou zijn, want zo is het bij de andere providers ook gegaan. Helaas was dit niet zo dus een mail naar HN en ik kreeg als antwoord dat het 26 feb. zou worden maar dan heb ik dus twee providers dus dubbele kosten. Oke dat nam ik voor lief maar er zat mij iets niet lekker 26 feb. is op een zondag. 23 feb. heb ik HN gebeld hoe het met mijn nummer behoud staat en daar kreeg ik een vaag verhaal dat het 1 maart zou worden maar dat ze dit met het hoofdkantoor moest regelen, ik heb aangegeven dat ik 1 maart niet accepteer. Het vertrouwen bij mij was bijna tot nul gedaald en heb Vodafone gebeld hoe het met de aanvraag van HN staat i.v.m. mijn nummerbehoud en hier werd mij verteld dat de eerste aanvraag was afgewezen maar dat HN hier niet op gereageerd heeft (ook naar mij niet). 24 feb. ingelogd op MHN en tot mijn verbazing staat hier dat mijn nummerbehoud ingaat op 23 mrt. dus gebeld en aangegeven dat ik 23 mrt en de dubbele kosten niet accepteer weer een vaag verhaal over dat het hoofdkantoor dit regelt dus zeg ik doe mij dat het tel. nr van het hoofdkantoor en dat kan dus niet. Stand van zaken tot nu toe: door het callcentre wordt het probleem bij het hoofdkantoor HN neergelegd en die zoekt uit waar het probleem ligt. Ook wordt dan bekeken of de contract datum verschoven kan worden naar 23 mrt. 2012. Ik wordt hierover teruggebeld maar ik denk niet dat HN zal bellen Voor mij is het helder, HN heeft gewoon zitten slapen en eigenlijk ben ik er klaar mee en ook dat heb ik bij HN aangegeven.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Fred,

Erg vervelend om te vernemen dat dit zo is gelopen. Als je ons je gegevens stuurt in een privébericht, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fred.vanderzeeuw

Als je toch bij HN zou blijven (wat ik waag te betwijfelen gezien je bericht), dan zou ik in elk geval schriftelijk de schade (de ekstra kosten) verhalen op deze prijsvechter.

Sukses, Maxiem.

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Maxiem,

Bedankt voor het advies. Ik zal voor HN een brief opstellen voor van de extra kosten die ik moet maken.

Ik heb mijn telefoon nummer en e-mail als persoonlijk bericht bij HN achtergelaten, ben benieuwd of ze zullen reageren.

groet. Fred :(

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Hollands Nieuwe,

Ik heb op deze en een aantal andere fora de klachten gelezen aangaande de problemen die klanten ondervinden met uw organisatie. Ik moet constateren dat dit diep triest is.
Heeeeeeeeeeel veel soortgelijke problemen waar weinig tot niets mee wordt gedaan. Het is daardoor dan ook meer dan logisch om het contract en contact met uw organisatie te stoppen omdat, gezien de ervaringen van diverse fora met Hollands Nieuwe, ook mijn probleem door u niet opgelost zal worden. Uw heeft zich niet aan uw eigen contractuele afspraak gehouden en daardoor mij met onnodige extra kosten opgezadeld. Deze extra kosten zal ik voor u inzichtelijk maken en bij u in rekening brengen.

Met vriendelijk groet,
Fred van der Zeeuw

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fred.vanderzeeuw

Het is naar mijn mening te betreuren dat deze prijsvechter (Hollandsnieuwe) onvoldoende gebruik maakt van de mond tot mondreklame waarvoor consumenten onder elkaar (kunnen) zorgen. Dat soort gratis reklame is onontbeerlijk voor het welslagen van een jonge onderneming. Een eerste vereiste is dan, dat je zoveel mogelijk voorkomt dat er problemen ontstaan en als er zich wel problemen voordoen, dan moet je als bedrijf natuurlijk zorgen dat die snel en adequaat worden opgelost. Zonder een telefonische gratis helpdesk waarmee de klant direkt kontakt kan opnemen, is dat m.i. niet mogelijk.


Maxiem.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Fred,

Zoals we ook telefonisch aangegeven hebben heb je in principe niet te maken met extra kosten zodra je contract bij ons nog niet actief geworden is. Door gebruik van de simkaart is dit bij jou wel het geval geweest, vandaar dat we het hoofdkantoor om een compensatie gevraagd hebben. Zodra we een update hebben hoor je het direct.

Vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Hollands Nieuwe,

De telefonische contacten met HN zijn uiterst vriendelijk geweest en er is vanuit HN toegegeven dat een aantal zaken niet goed zijn verlopen en heeft hiervoor excuses gemaakt. Ook heeft HN aangegeven wat ze doen om problemen op te lossen om deze te voorkomen en welke problemen (uitdagingen) HN al heeft opgelost. Ook heeft HN mij een redelijk voorstel tot compensatie gedaan daarvoor mijn dank!

Wat ik jammer vindt is dat uit het bovenstaande bericht de suggestie gewekt wordt dat door het in gebruik nemen van de sim kaart de problemen zijn ontstaan en dat is niet zo. Het zou HN sieren als ze zouden omschrijven wat er gebeurt is, hoe HN het probleem aangepakt heeft en aangeeft hoe HN dit gaat voorkomen. Daarmee wek je vertrouwen!!

Met vriendelijk groet,
Fred van der Zeeuw

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fred.vanderzeeuw
Het zou HN sieren als ze zouden omschrijven wat er gebeurd is, hoe HN het probleem aangepakt heeft en aangeeft hoe HN dit gaat voorkomen. Daarmee wek je vertrouwen!!
Helemaal mee eens, maar......................... dat gaat zeker niet gebeuren. Je gaat natuurlijk niet de eigen vuile was buiten hangen.

Fijn dat alles nu is opgelost.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Tinka25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 11:34

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door Tinka25 »

Ik wacht al meer dan een maand op een nieuwe simkaart, nadat mijn telefoon is gestolen. Er is al twee keer via de mail toegezegd dat er een nieuwe simkaart is opgestuurd, maar tevergeefs.

Ik heb al meer dan 30 mails gestuurd, meer dan de helft wordt niet beantwoord.

Adresverficaties via de mail mogen ook niet baten.

Erg vervelend!!!!

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Tinka,

Ik ken de voorgeschiedenis van jouw probleem niet. Ik neem aan dat je de stappen hebt ondernomen die in de voorwaarden van HN worden genoemd. Als dit het geval is heb je volgens mij recht van ontbinding van de overeenkomst tussen jouw en HN. Je zou de incasso kunnen blokkeren en de laatste incasso terug vorderen totdat ze aan hun verplichtingen hebben voldaan.

Mvg Fred

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Hollandse Nieuwe,

Ik merk dat het hoofdkantoor er niet echt vaart achter zet om het voorstel wat mij gedaan is te bekrachtigen. Daarom zal ik er van mijn kant wat druk achter zetten. Als ik voor 6 maart geen antwoord heb vorder ik het maand bedrag direct terug.

Met vriendelijk groet,
Fred van der Zeeuw

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fred.vanderzeeuw

Het ziet er naar uit, dat het "hoofdkantoor" weinig tot niet slagvaardig is als het er op aankomt. Dan is damage control middels een webcareteam natuurlijk ook zinloos.

Maxiem.

Tinka25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 11:34

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door Tinka25 »

Beste Fred,

Klopt. Ik heb precies gedaan zoals in de voorwaarden is aangegeven.

Het vervelende is dat ik -zolang er dus niets verkeerd gaat- best tevreden ben met Hollandsnieuwe. Alleen dit is nu de tweede keer in korte tijd dat er iets misgaat en er wordt helemaal niet op mijn emails gereageerd. Ik heb nu een belverzoek gedaan, ik hoop dat ik om 13.05 uur wordt gebeld.

Ik heb al verschrikkelijk veel emails gestuurd, maar er volgt alleen een standaard bevestiging, of een bericht dat de kaart allang is verzonden. Maar dit is niet waar. Ik begin er erg moedeloos van te worden. Het is nu bijna 5 weken, en ondertussen is er 2 keer afgeschreven zonder dat ik van het abonnement gebruik heb kunnen maken.

Katinka

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Katinka,

Je zou de incasso kunnen blokkeren en de beide incasso's terug kunnen vorderen totdat ze aan hun verplichtingen hebben voldaan.

Fred

MAXIEM

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door MAXIEM »

katinka
Beste Katinka,

Je zou de incasso kunnen blokkeren en de beide incasso's terug kunnen vorderen totdat ze aan hun verplichtingen hebben voldaan.
Dat lijkt me geen slecht idee. Als je dat doet, dan moet je dat natuurlijk wel even doorgeven aan dit fraaie bedrijfje.

Maxiem.

Tinka25
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 okt 2011 11:34

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door Tinka25 »

Ik zal even ze even op de hoogte brengen.

Ik heb gister een telefonisch onderhoud met ze gehad. Na 19 minuten kreeg ik iemand aan de telefoon. Ze was not amused toen ik zei dat ik niet geloofde dat de simkaart op de bus was gegaan. Het was volgens HN de schuld van TNT of de schuld lag bij mij. Ik heb nooit problemen met de post, kan mij voorstellen dat dit misschien 1 keer fout gaat, maar 2 keer wordt ongeloofwaardig.

Ik heb gevraagd of de kaart aangetekend kan worden verzonden, of dat ik hem ergens afhaal, maar beide opties zijn niet mogelijk. Ik moest een alternatief adres opgeven, maar het zou in ieder geval nog zeker 5 werkdagen duren. En dat terwijl ik al 5 weken wacht, ongelooflijk.

Wordt vervolgd. Vriendelijk dank voor jullie tips.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Fred,

Het hoofdkantoor heeft het inmiddels in orde gemaakt. Excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Katinka,

De simkaart is verzonden, we gaan er vanuit dat het probleem daarmee is opgelost. Ik wil je verzoeken de besproken 5 werkdagen even af te wachten.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.

fred.vanderzeeuw
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 feb 2012 10:20

Re: Hollands Nieuwe tot nu toe waardeloos

Ongelezen bericht door fred.vanderzeeuw »

Beste Hollands Nieuwe,

Bedankt voor het storten van de compensatie op mijn rekening, maar het is niet het geen wat we afgesproken hebben. Ik zou de volledige maand februari en maart gecompenseerd krijgen ik heb maar de helft ontvangen dus eigenlijk een half bedankje. Waar is de andere helft?

Met vriendelijke groet,
Fred van der Zeeuw

Gesloten