Hollandse Nieuwe geen contact...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
E Biezen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2021 18:14

Hollandse Nieuwe geen contact...

Ongelezen bericht door E Biezen »

Even wat frustratie kwijt, want de klantenservice bij Hollandse Nieuwe geeft 0,0 service.

Onze oudste dochter heeft een Samsung A70 bij Hollandse Nieuwe. Hier heeft ze helaas weinig geluk mee.

In het verleden is haar eerste toestel, drie keer ter reparatie aangeboden en toen heeft ze een nieuw toestel ontvangen. Het huidige toestel is op 20 april 2021 ook voor de derde keer weer naar dynafix ( reparatie bedrijf dat Hollandse Nieuwe gebruikt) verzonden. De Samsung A70 is voor haar dus niet echt betrouwbaar gebleken.

Op de track and tracé van dynafix, konden we zien dat het toestel niet reparabel was en dat dit al op 22 april 2021 naar Samsung is terug gestuurd.
Wij zouden, volgens de website, binnen 5-10 dagen een reactie ontvangen over de status. Nadat deze tijd op 6 mei al flink overschreden was, hebben wij contact opgenomen met Dynofix. Zij gaven aan dat we naar Samsung moesten bellen, want die hadden het toestel nu. Wij belden dus naar Samsung, hier werd ons door verteld dat Hollandse Nieuwe moest bellen naar de dealerlijn van samsung.

Daarop hebben we contact met Hollandse nieuwe, die aangaf dat zij niet gingen bellen, want dat is niet de procedure.

Daar sta je dan als klant. Ieder bedrijf hebben mijn man en ik op 6 mei minimaal 3x aan de lijn gehad ( meer dan 3 uur bezig geweest) om duidelijk te krijgen wanneer het toestel van onze dochter terug zou komen of een nieuw toestel naar onze dochter verzonden zou worden. Het bekende kastje naar de muur verhaal is hier groot.

Niemand binnen alle drie de bedrijven, nam echt eigenaarschap om dit voor ons te regelen. Iedereen verschuilt zich achter procedures. Die dus blijkbaar niet werken. Oplossingen worden niet geboden.

Uiteindelijk werd er afgelopen maandag 17mei 2021 een nieuw toestel geleverd ( dus 4 weken later dan geconstateerd was dat het toestel niet meer gemaakt kon worden) maar...... toen deze telefoon geleverd werd mochten we meteen een betaling afrekenen. Dat was niet de afspraak. En ik durf niet te betalen want dat geld zie ik dan vast niet meer terug.
Dus de bezorger vertrok weer met de telefoon.


Hollandse Nieuwe meteen weer gebeld, hier een behulpzame dame gesproken die ons beloofde om de verantwoordelijke de volgende dag te laten bellen om een en ander op te lossen. Zij gaf ook aan dat er zeker niets betaald moet worden.

We zijn 4 dagen verder, die verantwoordelijke neemt haar verantwoordelijkheid niet want nog steeds niet gebeld. Wij daarentegen hebben al 5x weer gebeld maar lopen tegen de muur op, want de medewerkers die je wel te pakken krijgt kunnen of willen ons niet naar de verantwoordelijke doorverbinden...Op donderdag 18 mei iemand aan de lijn gehad die iets meer is gaan doorvragen, zij geeft aan dat er zeker contact opgenomen wordt, via mail of telefoon, in de komende week. Weer afwachten dus. Wel meteen aangegeven dat een mailtje mij erg laf overkomt en dat ik zeker een telefoon verwacht.....

Ook geven de medewerkers steeds aan dat het erg druk is. Vervelend voor hen, maar dit komt deels door hun eigen beleid, want inmiddels hebben mijn man en ik zeker 6 uur met de klantenservice aan de lijn gezeten, terwijl het m.i. een kwestie van een telefoontje was geweest vanuit de verantwoordelijke.
Het frustreert enorm dat er niet een keer contact is opgenomen mbt de status.

Vandaag op dinsdag 25 mei tot 18 uur nog steeds niks vernomen....

Toch heel bijzonder dat een telefoniebedrijf blijkbaar zelf niet goed kan telefoneren.

Wat ik nu wil weten, welke stappen kan ik nu het beste ondernemen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hollandse Nieuwe geen contact...

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt een 2delig overeenkomst. Aan de ene kant je mobiele abonnement, aan de andere kant je telefoon die vaak op afbetaling is gekocht.

Op een mobiele telefoon zit 2 jaar wettelijke garantie. Je hebt recht op reparatie, een vervangende product of je geld terug. En met geld terug bedoel ik alleen het geld van je mobieltje, dus niet je abonnement kosten.

Er staat niet bij wat voor rekening het is, en raar dat de bezorger ermee komt. Want een pakket bezorger bezorgd geen rekeningen van een andere bedrijf. Mogelijk waren de bezorgkosten van het pakketje niet betaald?

Mijn tip is om alle communicatie per mail te doen, zodat je bewijs hebt. Ook alleen met Hollandse Nieuwe, want met hun heb je een contract gesloten en niet met iemand anders.

Mijn advies is om per mail (kort en vriendelijk) aan Hollandse nieuwe te vragen om binnen 14 dagen met een oplossing te komen. Doen ze het niet, dan kan je de koopovereenkomst gedeelte te ontbinden (alleen het mobiel, niet het abonnement (https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ )).

Eventueel kan je naar het https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ voor een bindend uitspraak. Hou wel rekening mee dat dit een paar weken kan duren.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hollandse Nieuwe geen contact...

Ongelezen bericht door Cro »

Seinhuis schreef:
26 mei 2021 05:39


Er staat niet bij wat voor rekening het is, en raar dat de bezorger ermee komt. Want een pakket bezorger bezorgd geen rekeningen van een andere bedrijf. Mogelijk waren de bezorgkosten van het pakketje niet betaald?
Dat hoeft niet vreemd te zijn hoor, dit soort bezorgingen gaat regelmatig met eigen koeriers en dan, afhankelijk van het soort vervanging of reparatie, kan er inderdaad een factuur betaald moeten worden bij ontvangst. Jammer dat TS niet aangeeft wat deze factuur exact betreft.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hollandse Nieuwe geen contact...

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Hopelijk heb je steeds de naam genoteerd van de persoon die je gesproken hebt? Inderdaad is per mail communiceren verstandig, om hen in gebreke te stellen.
Het wil nog wel eens helpen om (na officieel, schriftelijk in gebreke stellen, en onvoldoende oplossing) je issue op klacht.nl te zetten.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Hollandse Nieuwe geen contact...

Ongelezen bericht door WZZ »

Hollandsnieuwe is leverancier, dus Hollandsnieuwe is aanspreekpunt en verantwoordelijk voor service en reparatie. Niemand anders.

Gesloten