Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jack046
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mei 2019 20:34

Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door Jack046 »

Goede avond, zijn er meer mensen die ook tot zijn of haar verrassing een hogere maandprijs moet betalen omdat in de kleine letters van het contract staat dat zijn een inflatie correctie mogen toepassen? Ik heb al vanaf het begin van het mobiele tijdperk een mobiel abonnement en sinds vorig jaar mei heb ik bij Hollandse Nieuwe een abonnement afgesloten, tot mijn verbazing moet ik nu per 1 oktober 1,3% meer gaan betalen voor de inflatie die er bij komt. Dit heb ik in al de jaren dat ik een mobiel abonnement heb gehad nog nooit mee gemaakt. Een contract is toch een contract? Dus een vastgestelde prijs is toch ook echt een vastgestelde prijs. Ik vind het schandalig dat dit zo maar kan. Ik kan toch ook niet opzeggen wanneer het mij uitkomt?
Ben eens benieuwd hoe jullie erover denken. Groetjes Jack

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit onderwerp is al vele malen aan bod gekomen op dit forum. Het mag gewoon en het geeft u niet het recht om het contract voortijdig te ontbinden.

DeZevendeHenk
Berichten: 789
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Waarom het contract er niet gewoon even bijpakken en lezen waar u mee akkoord bent gegaan ipv van hier open deuren in te trappen?
Als vanaf de begintijd al een contract had maakt u me wel nieuwsgierig waar u hiervoor dan zat?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon uw leesbril opzetten en het contract nalezen wat u afgesloten hebt. Dan is alles duidelijk.

Of kees het op de computer. Kunt u de letters vergroten.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zijn er dan abonnementen die nooit aangepast worden? Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door Cro »

Jack046 schreef:
30 sep 2021 20:24
Een contract is toch een contract?
Dit klopt helemaal, pak dus je contract erbij en kijk in de voorwaarden behorende bij dit contract of het mogen doen van een inflatie correctie is toegestaan. Zo ja, dan mag dit gewoon, zo nee, dan mag het niet.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik verbaas me er echt over dat het blijkbaar veel mensen nooit eerder is opgevallen dat abonnementen al sinds mensenheugenis worden geïndexeerd. Dat gebeurde 45 jaar geleden al met de Donald Duck. En daarvoor waarschijnlijk ook al, maar daarvoor ben ik nog niet oud genoeg. Ik neem aan dat TS ook verontwaardigd is als het salaris ieder jaar wordt geïndexeerd.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Uit de Algemene Voorwaarden Hollandsnieuwe:
8. tarieven
8.1. Voor de gebruikmaking van de Diensten is Klant de door hollandsnieuwe vastgestelde bedragen verschuldigd. De bedragen worden vastgesteld op grond van de op dat moment van toepassing zijnde Tarievenoverzicht. Het Tarievenoverzicht met daarin alle tarieven vind je terug op de Website. Voor de vaststelling van de verschuldigde bedragen is de administratie van hollandsnieuwe steeds bindend.
8.2. De te betalen tarieven worden met BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen verhoogd, tenzij anders vermeld.
8.3. hollandsnieuwe behoudt zich het recht voor om ieder jaar op 1 oktober de tarieven aan te passen op basis van de inflatie. De hoogte hiervan wordt bepaald door de Consumentenprijsindex van het CBS. De inflatiecorrectie geldt voor klanten die op het moment van aanpassing langer dan 3 maanden klant zijn en voor klanten die op dat moment langer dan 3 maanden geleden hun hollandsnieuwe Abonnement hebben verlengd.

Hoe duidelijk wil je het hebben ?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jack046 schreef:
30 sep 2021 20:24
Goede avond, zijn er meer mensen die ook tot zijn of haar verrassing een hogere maandprijs moet betalen omdat in de kleine letters van het contract staat dat zijn een inflatie correctie mogen toepassen?
Blijkbaar heeft U (na afsluiten van) het contract dit wel gelezen want anders wist U dit niet. En waarom dan hier vragen als U er zelf mee akkoord gegaan bent.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Hollandsnieuwe, de vastgestelde indexatie op je abonnement??????

Ongelezen bericht door sjohie »

Dus u weigert ook alle aangeboden indexaties van uw salaris/uitkering/pensioen, omdat er een vast salarisbedrag in uw originele arbeidscontract staat? :wink:

U heeft een wederzijdse overeenkomst, die zegt dat Hollandse Nieuwe u een aantal telecomdiensten levert, en dat u hen daarvoor een maandelijkse vergoeding doet toekomen. Onderdeel van die overeenkomst, is zoals hierboven al uitgelegd, de optie dat zij per 1 oktober de prijzen mogen indexeren.

Het is een "package deal" met een scala aan voorwaarden, waar u mee bent akkoord gegaan.

Gesloten