LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe - Geen dekking dus telefoonnummer kwijt!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
freddy.jeurissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2016 14:16

Hollandsnieuwe - Geen dekking dus telefoonnummer kwijt!

Ongelezen bericht door freddy.jeurissen »

Samenvatting onderaan...

7 April bestelde ik een abonnement met telefoon bij Hollandsnieuwe. 16,- per maand voor de simonly en 22,- per maand voor het toestel. Dit is in een combinatie aangekocht (zoals het vroeger altijd was echter staat het nu gespiltst op het contract).

8 April werd de telefoon geleverd.

9 Mei is het abonnement ingegaan en begonnen de problemen. Ik had hele slechte dekking waardoor ik thuis vaak totaal geen bereik had en op veel plaatsen waaronder ook thuis, bij mijn ouders en in de stad (Roermond) geen internet. Dit is allemaal door Hollandsnieuwe bevestigd na uitvoerige controle vanuit hun kant.

De enige oplossing op dat moment was dat ze het abonnement zouden stopzetten en dat ik de telefoon in een keer zou afkopen. De wettelijke bedenktijd van het abonnement was nog niet verstreken maar die van de telefoon wel. Dit door de late aansluiting van het abonnement ivm nummerbehoud. Op deze manier is het dus maar gokken wanneer je iets afsluit bij hun. De enige oplossing volgens hun was om de telefoon in een keer af te kopen en dan zouden zij het abonnement stopzetten. Dit behoort voor mij helaas niet tot de financiële mogelijkheden dus had ik volgens hun pech.

Ik beklaag mij via Facebook want dit lijkt mij niet de manier van handelen in dit geval. Hierop wordt mijn telefoonnummer gevraagd (want dit hebben ze niet?) zodat ze mij kunnen bellen (terwijl ik geen bereik heb). Ik kom dus in discussie met ze en nu wordt de oplossing aangedragen dat we het beste het abonnement zo laag mogelijk kunnen zetten en dat ik dan ergens anders een simonly afsluit. Nog duurder dus en mijn nummer kwijt. Hierop ben ik maar eens gaan dreigen dat ik dit op iedere mogelijke plek ging plaatsen zodat iedereen weet welke gok genomen wordt wanneer je bij hun iets afsluit. Ik hoop dat dit dan wel iets uithaalt.

Ja, het werkt. Binnen een aantal minuten wordt ik gebeld door iemand van Hollandsnieuwe. Het is inmiddels 19 mei trouwens. Ik kom met de medewerker tot een oplossing om het telefoonabonnement door te laten lopen a 22,- per maand en het simonly abonnement stop te laten zetten zodat ik bij een andere provider een simonly kan afsluiten. We afgesproken dat ik een andere provider zou zoeken en hun een bericht zou sturen als ik deze had.

Tele2 bied mij een oplossing aan zodat mijn kosten niet veel duurder uitvallen. Het toestel wordt echter niet ondersteund maar na testen met een simkaart van iemand anders lijkt het prima te werken. Ik sluit het abonnement af en geef dit door aan Hollandsnieuwe via een PB op facebook. Ik krijg hierop de reactie dat het in orde wordt gemaakt.
Hoi Freddy, jammer dat je ons gaat verlaten en wensen jou veel belplezier bij onze collega's. Tele2 zal de aanvraag voor nummerbehoud toesturen en wij zullen daarop reageren en het abonnement beeindigen. Mvg, Rodney
Nu krijg ik weer een bericht van Tele2 dat het niet in orde is:
Beste meneer/mevrouw Jeurissen,
Fijn dat je klant bij ons wilt worden. Je wilt je mobiele telefoonnummer 06******** houden. Maar we kunnen het helaas nu nog niet overnemen: je contract bij provider Hollandsnieuwe loopt namelijk nog tot 9-5-2017. Heb je daar vragen over, bel dan zelf even met je huidige provider.
We kunnen je huidige provider pas twee maanden voor het einde van dit contract vragen of we je nummer kunnen overnemen. Bel je ons tegen die tijd op 020 - 7544444? Dan maken we het snel in orde.
We houden contact.
1 Juni Dus ik reageer weer op facebook naar Hollandsnieuwe toe. Of het nu eens opgelost kan worden?
Er wordt wederom telefonisch contact opgenomen met mij waarin de medewerker nu gewoon zegt dat dit helemaal niet is afgesproken en dat ik pech heb. Ze gaan mijn nummer niet vrijgeven! Ik ben dus gewoon hoe dan ook mijn nummer kwijt of ik heb er geen bereik mee!

Ondertussen zijn op facebook allerlei berichten verwijderd van personen die mij gelijk geven en dit onderbouwen.

Wat kan ik hier nog meer mee doen? Ik heb alles nog vrij vriendelijk neergezet hier maar dit is niet hoe er met mij is om gegaan.

Stukken zijn ook terug te lezen via https://www.facebook.com/hollandsnieuwe ... nref=story

Telefoon en simonly met abonnement besteld, geen dekking dus ben mijn telefoonnummer kwijt of zit met een abonnement zonder dekking! Retourrecht verlopen omdat de telefoon 5 weken voor activatie abonnement geleverd is. Geen oplossing vanuit Hollandsnieuwe.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe - Geen dekking dus telefoonnummer kwijt!

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Geachte meneer Jeurissen,

Allereerst heel vervelend om te vernemen dat u problemen ondervindt met uw mobiele abonnement. Namens hollandsnieuwe onze excuses voor het ontstane ongemak.

Naar aanleiding van ons telefoongesprek bevestig ik u hierbij dat uw huidige telefoonnummer op 17-06-2016 wordt overgezet naar Tele2.

Wij zullen u verder telefonisch of via Facebook op de hoogte blijven houden omtrent de toestelkosten die nog voldaan dienen te worden.

Hopende u voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Hollandsnieuwe - Geen dekking dus telefoonnummer kwijt!

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wauw. Een reactie na 13 dagen.
Nu maar hopen dat ze woord houden.

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Hollandsnieuwe - Geen dekking dus telefoonnummer kwijt!

Ongelezen bericht door MM919 »

Het lijkt uiterst vreemd dat Hollands Nieuwe geen dekking zou hebben met welke dienst dan ook In uw gebied. Zij zijn onderdeel van Vodafone en weliswaar op enig matje geroepen door de conculega's van dit forum echter de dekking zou geen probleem moeten zijn. Facebook etc. Dat helpt niet. De service van Hollands Nieuwe voor mijn part maar enige dekking? Foei Vodafone.

Gesloten