LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bosjepeters
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2013 23:19

hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door bosjepeters »

In juni 2012 heb ik voor mijn beide zonen een hollandsnieuwe abonnement van Euro 14,- afgesloten. (incl. telefoon, 275 bel/sms en 500 mb bundel) Ik had zelf al een abonnement en was tevreden.
Ik krijg netjes de telefoons, betaal het eerste bedrag aan de postbode. Allemaal geen probleem. Mijn ene zoon is te bereiken, kan bellen, internetten kortom alles. Mijn andere zoon kan bellen, internetten, geen probleem zou je denken. Wij kunnen hem niet bellen. Na ééns goed gekeken te hebben blijkt dat het telefoonnummer dat hij zou moeten hebben, volgens de papieren van hollandsnieuwe helemaal het nummer niet is dat in beeld komt als hij belt, maar er komt een heel ander nummer in beeld. Als ik het nummer belde dat in de papieren stond kreeg ik een gezellige jongeman aan de telefoon en al zijn vrienden zaten in één keer in mijn whattsapp. en vroegen allemaal hoe de nieuwe telefoon beviel, en nog een paar andere leuke opmerkingen en zaken die je als je ruim boven de veertig bent, liever niet wilt weten.
Toen begon de lijdensweg. Met hollandsnieuwe gebeld, blijkt de simkaart gekoppelt te zijn aan een telefoonnummer van iemand ergens in het westen van het land. "we gaan dit regelen" Na nog een aantal telefoontjes en mailtjes gaan ze het weer "regelen". Het was ondertussen juli en mijn zoon was met een vriendje mee op vakantie. Het "regelen"bestond eruit dat het nummer waar hij tot dan toe op te bereiken was geblokkeerd werd.Dit was niet fijn als je 13 jarige zoon in Portugal zit en je probeerd te bereiken, dat was paniek. Gelukkig hebben de ouders van het vriendje dat goed op kunnen lossen. Op een gegeven moment valt er een simkaart op de deurmat. Bellen met hollandsnieuwe wat de bedoeling is. Sim kaart gebruiken, andere doet het niet meer. Ja, daar waren we ook achter. Rekening voor een nieuw abonnement. Ik heb geen nieuw abonnement, hollandsnieuwe heeft een nieuwe simkaart gestuurd omdat de technische dienst het probleem met het nummer ging oplossen. Ja, U heeft gelijkt we storten het terug. Waarachtig, er werd terug gestort.
Het is nu mei 2013, vele mails, telefoongesprekken en frustratie's verder.... worden er nog steeds 3 abonnementen geïncasseerd, is er een kleine terugbetaling, zonder specificatie gedaan over de periodejuni 2012 tot april 2013. ( wij sturen geen specificatie, de technische dienst heeft dit bedrag bepaald.) Ja, de technische dienst..... daar begon het mee...
Weet U hoeveel medewerkers bij de klantenservice werken? Ik heb met 42 ervan gemaild en gebeld.
Ik weet het niet meer, bij de bank blokkeren en wachten op de deurwaarder voor een spookabonnement. Rechtsbijstand inschakelen en dan alle kosten ook in rekening brengen?
Of zou er dan toch bij hollandsnieuwe iemand zijn die alle gegevens eens doorleest, mij belt en dan met een echte oplossing komt???

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door Barman »

bosjepeters schreef: Of zou er dan toch bij hollandsnieuwe iemand zijn die alle gegevens eens doorleest, mij belt en dan met een echte oplossing komt???
Geloof je dat echt? :shock:

Zo snel mogelijk opzeggen die abonnementen.

bosjepeters
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2013 23:19

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door bosjepeters »

Het ergste vind ik dat alle mailtjes beginnen met : bedankt voor je mail, of wat vervelend, ik begrijp...
Boekje zakelijke communicatie gelezen denk ik. Dat noemen ze kalmerende strategieën, daar zit echter wel een voorwaarde aan en dat snappen ze bij hollandsnieuwe niet, het moet namelijk overtuigend overkomen en je moet de intentie hebben om het probleem te willen oplossen, het moet geen loze zin zijn, anders maak je de ander alleen maar bozer.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door Barman »

bosjepeters schreef:Het ergste vind ik dat alle mailtjes beginnen met : bedankt voor je mail, of wat vervelend, ik begrijp...
Boekje zakelijke communicatie gelezen denk ik. Dat noemen ze kalmerende strategieën, daar zit echter wel een voorwaarde aan en dat snappen ze bij hollandsnieuwe niet, het moet namelijk overtuigend overkomen en je moet de intentie hebben om het probleem te willen oplossen, het moet geen loze zin zijn, anders maak je de ander alleen maar bozer.
Wacht maar tot de webcare hier reageert.

Die begint ook met : "ik begrijp dat het heel vervelend voor je is" en "graag wil ik kijken wat ik voor je kan doen".

Walterv
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 21:16

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door Walterv »

Het concept van Hollandsnieuwe spreekt mij erg aan, maar nu ben ik ook behoorlijk wanhopig...

Ik heb een jaar zonder problemen gebruik gemaakt van een Sim Only abonnement. Ik heb in dat jaar veel reclame gemaakt voor dit dochterbedrijf van Vodafone. Ik ben bij de verlenging van mijn abonnement echter ernstig teleurgesteld in de klantenservice van Hollandsnieuwe.

Ik heb in juli 2012 mijn abonnement met een jaar verlengd en heb daarbij gebruik gemaakt van de actie met de internetbundel voor 5 euro per maand. Groot was mijn verbazing toen ik een aantal maanden later ontdekte dat ik in plaats van de overeengekomen 5 euro sinds de verlenging per 20 augustus 2012 10 euro per maand betaal.

In de verwachting dat dit op een misverstand beruste heb ik de klantenservice verzocht om dit op te lossen. In de eerste e-mail van Hollandsnieuwe is deze fout ook bevestigd, men was alleen vergeten om de fout op te lossen. Toen ik voor de tweede keer verzocht om deze fout te herstellen ging er iets grondig fout. Men stuurde mij een bericht dat ik toch 10 euro per maand moet betalen, omdat ik het internet abonnement een keer aan en uit had geschakeld. Ik citeer ‘Uit gegevens blijkt dat u zelf de bundel een keer heeft uitgezet en daarna weer aangezet en dan vervalt de korting op de databundel. Hopelijk bent u bij deze voldoende geïnformeerd.’

Dit is echter pertinent onjuist en ik kan het bewijzen. Bij het afsluiten van abonnementen ben ik erg voorzichtig. Ik maak altijd een schermprint van de aanvraag op de website en controleer de bevestiging goed. Bij het afsluiten van abonnement gebeurde er iets vreemds,want op de website mocht ik lezen dat ik 5 euro ging betalen en in eerste bevestiging was dit opeens 10 euro per maand geworden. Aangezien ik het toch niet helemaal vertrouwde heb ik de eerste bestelling onmiddellijk geannuleerd en heb ik binnen een paar minuten de aanvraag nogmaals doorlopen met hetzelfde resultaat. Ik ben er vanuit gegaan dat het een foutje was in de bevestigingsmail van de aanvraag. Op 20 augustus bij de ingangsdatum van de verlenging ontving ik een e-mail waarin het tarief van 5 euro officieel is bevestigd. Ik heb vanwege een verwarrende bevestigingsmail binnen 5 minuten twee aanvragen ingediend, van beide aanvragen heb ik een schermprint waarin staat dat ik 5 euro moet betalen, ik heb een officiële bevestiging bij de aanvang van de verlenging en een e-mail van een medewerker welke het tarief aan mij bevestigd. Is het twee keer aanvragen van mijn abonnement op 20 juli de oorzaak voor het vervallen van de korting, het is totaal onduidelijk en de logica ontgaat mij...

Mijn verhaal en de bijbehorende bewijzen heb ik herhaaldelijk aan de klantenservice gestuurd. Ik heb gevraagd om een toelichting en een nadere onderbouwing van het vage standpunt van Hollandsnieuwe, want waaruit blijkt dat deze korting is komen te vervallen en wat bedoelt men met aan het uitschakelen van de internetbundel? Is dat het op 21 juli twee keer uitvoeren van een aanvraag voor een nieuw jaarabonnement? Men trekt mij echter het bloed onder de nagels vandaan door iedere keer mijn vragen en sommaties af te doen met de mededeling 'de korting is komen te vervallen omdat u de bundel aan- en uit hebt gezet.......'

Dan denk je dat er altijd nog een klachtenprocedure bestaat en vervolgens een gang naar de geschillencommissie telecommunicatie. Voor deze gang naar de geschillencommissie moet echter wel de officiële klachtenprocedure zijn doorlopen. Ik heb daarom herhaaldelijk gevraagd om daarover te worden geïnformeerd. In eerste instantie verwijst men mij naar artikel 19.1 van de algemene voorwaarden. Daar staat 'Klant dient klachten of geschillen altijd in eerste instantie in te dienen via het
daarvoor bestemde formulier op http://www.hollandsnieuwe.nl, met vermelding van het Nummer van de Aansluiting.' Ik heb gezocht op de website, maar helaas is er geen formulier te bekennen. Aangezien ik toch al geruime tijd in een mailwisseling met de klantenservice betrokken was, heb ik gevraagd of ik inmiddels onbewust de klachtenprocedure al heb doorlopen en mijn klacht inmiddels neer kan leggen bij de geschillencommissie. Met de daaropvolgende reactie van Hollandsnieuwe zakte werkelijk mijn broek af, de medewerker van de klantenservice schreef mij doodleuk 'Zodra je een klacht naar ons toestuurd worden deze in behandeling genomen. Mag ik je vragen wat je klacht precies was?'

Ik heb er geen vertrouwen meer in. Eigenlijk overweeg ik al langer om Hollandsnieuwe voor dit lullige bedrag van maximaal 60 euro te dagvaarden. Als men kennelijk weigert om de gang naar de geschillencommissie te openen, dan rest mij weinig anders dan een gang naar de rechter. Ik ben het allemaal zo beu, waarom doet men daar niet gewoon hun werk. Als trouwe klant verwacht ik een correcte behandeling en niet dit eindeloze gedoe om je gelijk te halen. Dit kost zoveel energie...

Ik zal mijn gelijk krijgen, linksom of rechtsom... misschien is een actiegroep wel een goed idee. Ik kan mijn vrienden helaas niet meer adviseren om gebruik te maken van Hollandsnieuwe.

bosjepeters
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2013 23:19

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door bosjepeters »

Ik heb om een postadres gevraagd waar ik mijn aangetekende klachtenbrief naar toe kan sturen, kreeg van hollandsnieuwe dit adres:
U kunt uw brief sturen naar hollandsnieuwe, Postbus 11072, 1001 GB Amsterdam.
Ik herken jouw gedachte, het gaat niet eens meer om het bedrag of de fout die in het begin gemaakt is door hollandsnieuwe. Het feit dat ze je zo aan het lijntje houden en iedere keer weer opnieuw vragen wat het probleem is, dit dan van zich afschuiven en weer van voren af aan beginnen, dat maakt me zo boos...

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Walterv schreef:Het concept van Hollandsnieuwe spreekt mij erg aan, maar nu ben ik ook behoorlijk wanhopig...

Ik heb een jaar zonder problemen gebruik gemaakt van een Sim Only abonnement. Ik heb in dat jaar veel reclame gemaakt voor dit dochterbedrijf van Vodafone. Ik ben bij de verlenging van mijn abonnement echter ernstig teleurgesteld in de klantenservice van Hollandsnieuwe.

Ik heb in juli 2012 mijn abonnement met een jaar verlengd en heb daarbij gebruik gemaakt van de actie met de internetbundel voor 5 euro per maand. Groot was mijn verbazing toen ik een aantal maanden later ontdekte dat ik in plaats van de overeengekomen 5 euro sinds de verlenging per 20 augustus 2012 10 euro per maand betaal.

In de verwachting dat dit op een misverstand beruste heb ik de klantenservice verzocht om dit op te lossen. In de eerste e-mail van Hollandsnieuwe is deze fout ook bevestigd, men was alleen vergeten om de fout op te lossen. Toen ik voor de tweede keer verzocht om deze fout te herstellen ging er iets grondig fout. Men stuurde mij een bericht dat ik toch 10 euro per maand moet betalen, omdat ik het internet abonnement een keer aan en uit had geschakeld. Ik citeer ‘Uit gegevens blijkt dat u zelf de bundel een keer heeft uitgezet en daarna weer aangezet en dan vervalt de korting op de databundel. Hopelijk bent u bij deze voldoende geïnformeerd.’
Beste Walterv,

Zojuist hebben wij gereageerd op uw klacht op Klacht.nl. Graag wil ik u verwijzen naar Klacht.nl voor de reactie vanuit onze kant.

Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag van u.

Met vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door devious »

@hollandsnieuwe

TS is NIET walterv maar dat is bosjepeters

Misschien kun je die beter eerst even helpen dan iemand die een reaktie-op neerzet.

Laat wel zien hoe "goed" de klantenservice is

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door devious »

hollandsnieuwe op Klacht.nl schreef: Beste klant,
Bedankt voor de duidelijke uitzetting van de email.
Ik heb het geheel nogmaals onderzocht, en kom hierbij tot de volgende conclusie:
- op 21-07-2012 heeft u een verlenging op uw abonnement utigevoerd
- op 21-07-2012 heeft u handmatig de MB bundel aan-uit-aan gezet.
- op 20-08-2012 is de verlenging doorgevoerd, zonder de korting die u 21-07 heeft afgesloten.
Ik heb dit bovenstaande doorgegeven aan de desbetreffende afdeling, gezien de wijziging van de bundel voor de verlenging heeft plaats gevonden. Ik heb dit, ter heroverwegingvan de vorige onderzoeken,verstuurd naar de desbetreffende afdeling Momenteel zijn wij in afwachting van de uitslag van dit onderzoek.
Mocht er een uitslag zijn, zal u via email en een bericht op klacht.nl geïnformeerd worden.
Mocht u nog vragen hebben, vernemen wij het graag.
Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe (Maria)
Gaaf. Nog voordat je abo en de kortingen ingaan kun je het al om zeep helpen. Da's ook strakbriljant.
Even denken of ik dat in een metafoor kan omzetten.
Je bent in de Efteling en daar heb je dus gewoon entree betaald. Toen kwam je erachter dat je iets in je auto had liggen en ging dat ophalen. Terug langs de kassa, naar de auto, en dan weer het park in.
Een week later neem je een jaarabonnement omdat dat lekkergoedkoop is. En je hoeft het niet gelijk te betalen. Het jaarabo kost maar 100,-, maar je mag nooit meer terug naar je auto als je iets vergeten bent. Ok, da's best.
Efteling haalt 150,- van je rekening af omdat je een week eerder toch naar je auto was gegaan. Dat je toen geen abo had is bijzaak....eh?

bosjepeters
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2013 23:19

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door bosjepeters »

bedankt devious voor je reactie,
Hollands nieuwe heeft denk ik moeite met lezen, of zou het komen dat ik nog geen klacht op die andere site gezet heb????
Maar ik denk eerder dat het komt omdat de klantenservice geen service is, maar een obstakel. Sorry als ik hierbij de enkeling kwets die wel zijn best doet.

aldo-clements
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2013 13:22

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door aldo-clements »

IK heb al dagen lang geen bereik met me telefoon van hollandsnieuwe,terwijl ik toch alles automatisch betaald op de site staat niks als ik bel hoor ik niets en als ik mail hoor ik niets baal echt ongelovelijk van deze provider heb meer geen verdinding dan wel..... heb me tel nodig voor me werk en mijn vrouw ook.... zo blijven ze toch in gebreke of niet hoe kom ik van deze abonnementen af wil naar een goed provider dan maar iets duurder

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

bosjepeters schreef:In juni 2012 heb ik voor mijn beide zonen een hollandsnieuwe abonnement van Euro 14,- afgesloten. (incl. telefoon, 275 bel/sms en 500 mb bundel) Ik had zelf al een abonnement en was tevreden.
Ik krijg netjes de telefoons, betaal het eerste bedrag aan de postbode. Allemaal geen probleem. Mijn ene zoon is te bereiken, kan bellen, internetten kortom alles. Mijn andere zoon kan bellen, internetten, geen probleem zou je denken. Wij kunnen hem niet bellen.....
Hoi Bosjepeters,

Onze excuses voor de verlate reactie op het bericht. Graag willen wij u vragen om in een privé bericht uw persoonlijke gegevens te versturen. Op deze manier kunnen wij het onderzoek starten en kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Mocht u het wensen, kunnen wij hier telefonisch contact met u over opnemen. U kan in hetzelfde privé bericht aangeven wanneer u deze week bereikbaar bent, met welk telefoonnummer.
Graag vernemen wij de informatie, zodat wij snel kunnen zoeken naar een gepaste oplossing.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

aldo-clements schreef:IK heb al dagen lang geen bereik met me telefoon van hollandsnieuwe,terwijl ik toch alles automatisch betaald op de site staat niks als ik bel hoor ik niets en als ik mail hoor ik niets baal echt ongelovelijk van deze provider heb meer geen verdinding dan wel..... heb me tel nodig voor me werk en mijn vrouw ook.... zo blijven ze toch in gebreke of niet hoe kom ik van deze abonnementen af wil naar een goed provider dan maar iets duurder
Hallo Aldo-clements,

Zou ook u ons een privé bericht willen sturen met uw persoonlijke gegevens? Graag zoek ik de gehele situatie voor u uit, hiervoor is het belangrijk dat ik uw informatie erbij kan pakken.
Zodra wij de informatie hebben ontvangen, pakken wij het direct op.

Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door Barman »

devious schreef:@hollandsnieuwe

TS is NIET walterv maar dat is bosjepeters

Misschien kun je die beter eerst even helpen dan iemand die een reaktie-op neerzet.

Laat wel zien hoe "goed" de klantenservice is
Als Webcare grijp je ieder lichtpuntje aan dat je ziet.

bosjepeters
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mei 2013 23:19

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door bosjepeters »

Contact gehad met Hollandsnieuwe, terug stortingen zijn gedaan. Ik heb goede hoop dat het "spook"abonnement in juni niet meer bestaat.

sandy05
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2013 13:49

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door sandy05 »

Ben blij dat jullie wel geholpen zijn .
Ik kreeg ook een verzoek om mijn gegevens door te geven en dat ze het dan voor me uit zouden zoeken, nadat ik op dit forum mijn beklag had gedaan, maar helaas reageren ze niet.
Dus mocht er toch nog iemand een rechtszaak aanspannen of iets dergelijks, ik meld mij graag aan.
Mijn 2 jarige contract loopt in maart 2014 af en ik klaag al vanaf dag 1 over slecht bereik en een verkeerd abonnement dat ik heb gekregen.
Ook heb ik voor mijn dochter een abonnement dat al is afgelopen, maar ik kan pas opzeggen totdat ik mijn compensatie heb gekregen, anders heb ik daar geen recht meer op, word er gezegd.En zij verdommen het om deze uit te betalen. Zeg het deze maand toch maar op, want ik gun ze geen cent meer.
Ze zeggen dingen toe en vervolgens trekken ze het weer terug.
Ik neem nooit meer een abonnement bij deze provider en wie het horen wil raad ik hollandsnieuwe af.
Ik heb al heel wat mensen af weten te schrikken en ik zal dit ook zeker blijven doen.
5 bedrijven die een abonnement wilden afsluiten voor hun medewerkers en mijn hele familie, schoonfamilie en zeer grote vriendenkring heb ik mijn ervaring verteld en verwezen naar dit forum , waarna ze hun keuze toch op een andere provider hebben laten vallen.
Dus Hollands nieuwe blijf vooral zo klantvriendelijk.
Als we dit allemaal doen zal het hun toch heel wat klanten kosten.

Hollandsnieuwe begin er niet aan!!!!!!


Mvg
Sandy

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: hollandsnieuwe ik ben wanhopig, iemand een idee?

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste Sandy,

Zojuist heb ik ook gereageerd in een ander topic waarin u gereageerd heeft. Zoals daar aangegeven heb ik gezien dat u contact heeft gehad met een collega van mij en dat hier is een passende oplossing uit is gekomen.

Mocht u in de toekomst nog vragen voor ons hebben dan kunt u bij ons terecht op Facebook en Twitter.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

Gesloten