LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Begin mei wou ik overstappen van tele2 naar Hollandsnieuwe. Alles opgestuurd en vervolgens heeft Hollandsnieuwe nummerbehoud aangevraagd bij tele2. Toen dit geregeld was bleek dat Hollandsnieuwe niet het toestel kon leveren wat ik had aangevraagd. Op zich al vreemd omdat je niet een toestel mag aanbieden wanneer deze niet op voorraad is. Vervolgens heb ik aangegeven het abbonement en dus nummerbehoud te willen annuleren.
Vervolgens wou ik dus overstappen naar Vodafone met nummerbehoud. Maar Vodafone krijgt een afwijzing van nummerbehoud omdat Hollandsnieuwe deze al heeft aangevraagd en niet heeft geannuleerd. Na zeker 5 uur bellen met Tele2 en Hollandsnieuwe blijkt dus dat Hollandsnieuwe het nummerbehoud niet of niet correct heeft geannulleerd. Ook een extern bedrijf die over alle porteringen gaat heeft dit bevestigt. Hollandsnieuwe blijft vervolgens aangeven niks te kunnen/willen doen. Omdat volgens hun zeggen ze het nummerbehoud al geannuleerd hebben.
Sta nu als consument met de rug tegen de muur, en het lijkt er nu op dat ik na 17 jaar door het niet mee willen werken van Hollandsnieuwe mijn telefoonnummer kwijt ben.

Falco Yellow
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 dec 2014 19:38

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door Falco Yellow »

En bij Tele2 blijven, is dat een optie om je nummer te behouden?
Als ik de lijst met klachten zie van Hollandsnieuwe is dat wel de laatste die ik een nummer dat ik al 17 heb toevertrouw.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Wil juist niet naar hollandsnieuwe, maar naar Vodafone. Maar die kunnen het nummer niet overnemen. Omdat hollandsnieuwe het nummerbehoud niet goed heeft geannuleerd.
Bij Tele2 blijven is ook geen optie. zijn verhuisd en in ons nieuwe huis waardeloos bereik.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door encore »

Vodafone kan gewoon een nummerportatie uitvoeren. De latende provider kan het nimmer niet vasthouden. Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij Tele2. Die hebben een nummerloos abo nu en gecancelde np. Het systeem moet dat koppelen zonder een nieuw abo te triggeren. Een derde-lijns medewerker kan dit zo voor je fixen. En dan moet Voda gewoon opnieuw een np inschieten bij Tele2, liefst zonder bedenktijd.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Hallo encore, wat bedoel je met een nummerloos abo.
Had nu een telefoon gekregen van tele2 dat hun een bericht naar hollandsnieuwe hebben gestuurd. Waar volgens tele2 nu de fout ligt is dat Hollandsnieuwe het nummerberhoud met de verkeerde klant gegevens heeft aangemeld en met de juist heeft afgemeld. Alleen kunnen ze me niet vertellen wat de verkeerde klantgegevens waren.

BenteLief
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jun 2015 10:21

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door BenteLief »

Wat ik niet begrijp....HollandsNieuwe is van Vodafone!!!! Alles valt namelijk daaronder, netwerk alles, als de instellingen op je telefoon wilt gebruiken krijg je namelijk te maken met het netwerk van VF. Vreemd ;-) Zoals Sizz overigens dus ook van VF is. Zou dus op zich niet zo moeilijk moeten zijn.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Gisteren nog weer contact gehad met Tele2. Hun zouden uitzoeken of hun wat voor mij konden beteken. Maar helaas. Zowel tele2 als het externe bedrijf die de porteringen doen blijven wijzen naar Hollandsnieuwe. Deze heeft het nummerberhoud niet of niet juist geannuleerd. Het probleem zit er waarschijnlijk in. Dat ze het nummerbehoud zonder klantgegevens hebben aangevraagd en met klantgegevens hebben afgemeld. Waardoor het systeem het waarschijnlijk niet goed verwerkt.
En Hollansnieuwe wil hier dus niks in doen.
Hollansnieuwe is denk ik inderdaad een onderdeel geworden van Vodafone. Maar dit soort zaken blijven waarschijnlijk toch gescheiden. Wanneer je iets koopt bij de mediamarkt kan je er ook niet mee terug gaan bij de saturn. Terwijl het ook 1 bedrijf is.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

hallo vandaag onderstaande mail naar de phonehouse Netherlands (aangezien hun de typhone onderdeel van hun is) Vodafone libertel (eigenaar van Hollandsnieuwe) en Hollandsnieuwe
Nu hopen dat er iemand actie gaat ondernemen

Geachte heer/ mevrouw




Op 2 mei heb ik een contract via typhone (onderdeel van phonehouse Netherlands) een contract aangevraagd bij Hollandsnieuwe. op 3 mei kreeg ik een bericht van de typhoe dat het toestel de nokia lumia 1020 niet voorradig was. En kreeg ik een ander toestel aangeboden. Wat op zich al vreemd is omdat een toestel al helemaal niet mag worden aangeboden wanneer het niet voorradig is.
Vervolgens heb ik dus het abbonnemet op 12 mei geannuleerd. Vervolgens wou ik via de phoneshop een abbonnement bij Vodafone aanvragen. Alleen hun krijgen een afwijzing van het nummerberhoud omdat in systeem staat dat Hollandsnieuwe het nummerberhoud niet heeft geannuleerd. Vervolgen vanaf 12 mei al meerdere malen contact gehad met de klantenservice van Hollandsnieuwe, tele2 en typhone.
En iedereen blijft vervolgens wijzen naar Hollandsnieuwe. Bij de kilantenservice van Hollandsnieuwe krijg ik alleen elke keer te horen dat ze me niet willen helpen. Vorige week nog maals contact opgenomen en toen werd mij gezegd dat ze het door zouden zetten naar een andere afdeling. En dat ik binnen twee werk dagen bericht zou krijgen. Inmiddels al weer twee maal contact opgenomen omdat we inmiddag alweer een week verder zijn. En vanmorgen kreeg ik weer te horen van een medewerker (Shiwani) dat ik moest wachten op bericht, of uberhaupt bericht zou krijgen wist ze me ook niet te vertellen.
Tele2 is heeft vervolgens ook een poging gedaan of ze het buiten Hollandsnieuwe uit het systeem kunnen halen. En contact gehad met een extern bedrijf die over de porteringen gaat. Maar die kunnen helaas niks voor mij betekenen. Waar het volgens Tele2 waarschijnlijk verkeerd gaat in het systeem is dat het nummerberhoud zonder klantgegevens is aangevraagd en met klantgegevens is afgemeld.
Vandaar dat ik nu via deze wijze een klacht bij jullie indien. Omdat ik graag zou willen dat het nummerberhoud bij hollandsnieuwe zo snel mogelijk op een correcte wijze word geannuleerd.
Verwacht toch zeker vandaag nog een bericht van jullie over de afhandling van het nummerbehoud.
Verder stel ik ook de phonehous Netherlands hiervoor verantwoordelijk aangezien typhone een onderdeel van hun is. En typhone in dit geheel de aanvrager is en dus ook voor een correcte annulering moet zorgen

wilma 52
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2015 00:14

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door wilma 52 »

Een zeer bekend probleem. ik wacht terwijl 5 juni bevestigd is dat het abonnement geannuleerd is. Nu nog steeds op de oplossing het is volgens mij al alle diverse afdelingen af geweest maar nummer behoud is nu naar diverse afdelingen geweest en inmiddels zijn we naar 14 dagen nog steeds niks verder terwijl ik niet eens een simcard van hun heb.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Hallo Wilma

Vorige week nog contact gehad met de phonehouse (typhone). Deze hebben mij toegezegd alles uit te zoeken en op te lossen. Maar hier niks meer van vernomen. Mijn nummer zou volgens de gegevens op 28 juni worden overgezet. Maar gelukkig tot op vandaag nog niks gebeurt. Nu maar alles opnieuw aanvragen en kijken hoe het nu gaat.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

menkoolthof schreef:Op zich al vreemd omdat je niet een toestel mag aanbieden wanneer deze niet op voorraad is.
Waar haal je dat vandaan?

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Van een bekende die al 15 jaar in de telecom werkzaam is.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

menkoolthof schreef:Van een bekende die al 15 jaar in de telecom werkzaam is.

Goh, en al die telefoons dan welke pas bv vanaf een bepaalde datum verkrijgbaar zijn ? Zeg dat de Iphone 7 vanaf 1 sept 2015 verkrijgbaar is.....reken er dan maar op dat zo'n 3 maanden van te voren er mee geadverteerd gaat worden.

Dat een telefoon niet op voorraad is is vervelend maar dat je er niet mee zou mogen adverteren lijkt mij erg sterk.

Heeft HN niet aangegeven wanneer zij wel konden leveren ?

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Nee het toestel was niet meer leverbaar en kreeg een low budget toestel aangeboden.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

menkoolthof schreef:Nee het toestel was niet meer leverbaar en kreeg een low budget toestel aangeboden.

Ok, er is nogal een verschil tussen niet op voorraad zijn en niet meer te leveren zijn.
Ervan uitgaande dat het laatste jou is overkomen, dan nee dat zou ik dan ook niet accepteren.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

mijn toestel was inderdaad niet meer leverbaar, en werd nog wel gewoon via de website aangeboden.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Geachte heer Olthof,

De status van uw order is momenteel:
Status Divers

Uw aanvraag is opnieuw afgewezen door Vodafone. Er is nog steeds een goedkeuring nummerbehoud bij Hollands Nieuwe.





Met vriendelijke groet,

[Persoonsgegevens verwijderd]
Phoneshop.nl

DisclVandaag kreeg ik onderstaand bericht van de phoneshop. Datum van portering is al gesloten. Maar nog steeds niet mogelijk om over te de stappen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2016 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe »

Beste meneer Olthof,

Ik begrijp dat het vervelend is dat uw aanvraag voor nummerbehoudaanvraag niet naar wens verloopt. Wij kijken graag het één en ander voor u na.

Kunt u ons een bericht sturen naar hollandsnieuwe op Facebook op Twitter. U kunt daarin vermelden dat u ons bericht n.a.v. het contact op het forum van Tros Radar.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Hallo

Vandaag nogmaals contact gehad met typhone. Die gaven mij aan een bericht te hebben gestuurd naar hollandsnieuwe. Maar wat er vandaag tot mijn schrik gebeurde is dat ik geen netwerk meer heb. En wanneer ik mijn eigen nummer bel, dat er dan word aangegeven dat het nummer momenteel buiten gebruik is. Vervolgens nogmaals met typhone contact opgenomen, en die gaven aan dat ik maar even geduld moet hebben en rustig moest afwachten tot dat ik bericht van hun zou krijgen. Hoe lang dit zou gaan duren konden ze mij niet vertellen. Dus momenteel zit ik zonder telefoon.
Ondertussen heb ik in twee maanden tijd meer dan 8 uur klantenservicen moeten bellen. En nu zijn mijn abbonementkosten bij tele2 ook nog omhoog gegaan,omdat een korting van twee jaar had. En het onmogelijk is om over te stappen. Daarnaast ben ik voor mijn werk ook nog afhankelijk van mijn telefoon. Wie gaat dit allemaal vergoeden??
Leuk hoor zo'n bericht hier boven van Hollandsnieuwe. Maar wat schiet ik daar mee op. Heb tig keer telefonisch contact gehad van met Hollandsenieuwe. Een aantal keren een online webformulier ingevuld. Het enige wat je dan terug krijgt is een automatisch bericht dat ze binnen 2-4 werkdagen contact opnemen. Maar vervolgens hoor je helemaal niks meer. En nu de vraag of ik het via facebook wil doen??
Kom op nou zeg. Net of mijn klacht daar ineens mee opgelost word. Als hollandsnieuwe een beetje service wil bieden, dan nemen ze met spoed contact met mij op. Maar hoe?? telefonisch kan niet meer, want dit hebben ze al uit de lucht weten te halen.

menkoolthof
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 mei 2015 19:59

Re: Hollandsnieuwe weigert mee te werken

Ongelezen bericht door menkoolthof »

Hierbij even weer een update over de stand van zaken momenteel.
Gisteren werd mijn nummer dus helemaal uit de lucht gehaald. Vanmorgen met Tele2 contact gehad en die geven aan dat mijn nummer inderdaad naar Hollandsnieuwe is gegaan. Vervolgens Hollandsnieuwe gebeld en die blijven vervolgens volhouden dat mijn nummer niet naar hun is gegaan. maar waar die wel is gebleven kunnen ze ook niet zeggen. Vervolgens krijg je te horen dat een afdeling van Hollandsnieuwe er druk mee bezig is. Maar op het moment dat je vraagt of ze je even kunnen door verbinden. Dan is dit niet mogelijk. Dus heb ik de vraag gesteld of de betreffende afdeling mij even kan bellen, omdat ik gewoon zonder telefoon zit. Maar dit was ook niet mogelijk. Moet maar rustig afwachten tot ze je een mailtje sturen. Maar op wat voor termijn dit zou zijn kunnen ze ook niet zeggen.
Dus dan moet je maar gewoon rustig zitten afwachten zonder telefoon. Waar je tegenwoordig behoorlijk afhankelijk van bent.

Gesloten