LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HTC One Mini - haarscheurtjes case

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Eind januari 2014 heb ik via de winkel van Hi de HTC One Mini aangeschaft. Een prachtig toestel waar ik zowel qua uiterlijk als qua software ontzettend tevreden mee ben. Via Ebay heb ik een beschermend siliconen hoesje (die zowel de achterkant als de zijkanten beschermd) en een neplederen tasje aangeschaft voor de bescherming (net zoals bij mijn eerdere toestellen waar het prima bescherming aan bood). Daarnaast zijn mijn mobiele telefoons mij heilig, ondanks dat ze "gratis" zijn i.v.m. het abonnement, zijn ze wel kostbaar en ik pas er dus uitermate goed op.

Twee weken terug ontdekte ik helaas een haarscheurtje aan de zijkant van de case. Ik baalde als een stekker, maar ik verweet het mijzelf want de telefoon zal vast ergens tegen aan gekomen zijn wat ik mij niet meer bewust herinner. So be it. Dit was op een vrijdag overigens.

Op de maandag erna ontdekte ik echter nog 5 andere scheurtjes die er die vrijdag zeker weten niet waren. Sinds dien is het raak. Ik durf de telefoon nog amper in mijn tas te houden, want de scheuren worden steeds groter.

En niet alleen bij mij (voor het gemak kun je op de pagina eventueel direct zoeken naar "scheurtjes"):
- http://www.dadelijk.nu/smartphones/htc- ... cheurtjes/
- http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/5564 ... ini-review
- http://tweakers.net/productreview/87240 ... ilver.html
- http://www.xgn.nl/review/51719/htc-one- ... e-randjes/
- https://www.facebook.com/htcnl/posts/774882655861559

Dit is een greep uit de zoekhits die Google leverde met de zoekwoorden "HTC One Mini haarscheurtjes".

Ik ben dus afgelopen week naar de winkel van Hi geweest, welke mij doorgestuurd heeft naar KPN XL. Zowel bij Hi als bij KPN XL vonden ze de klachten frappant en beiden hebben op het internet bovengenoemde websites bekeken. Zij vinden het onder de garantie vallen en nu is het afwachten wat de reparatieservice vindt. De reparatie zal gemiddeld twee weken duren, dus ik ben erg benieuwd wat het verloop is.

Waar ik echter tegen aan hik. Een tijdje terug hebben jullie de oproep geplaatst voor de Sony Experia, de telefoons die waterdicht en robuust zouden moeten zijn. Sony gaf echter geen haarbreed toe.
Hoe kan ik HTC dus bereiken om aan te geven dat dit een productiefout is en niet alleen bij mij voorkomt? Als antwoord op de mail die ik stuurde, kwam alleen "onze excuses voor het ongemak, wij kunnen de telefoon repareren via Dynafix". Met Dynafix ben ik echter compleet klaar mee (zie de zoekfunctie).

Mijn vragen dus:
A) Zijn er meerdere gebruikers met deze problemen?
b) Hoe kan HTC bereikt worden zodat duidelijk wordt dat dit een productieprobleem is?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door sjohie »

FleeceDeken schreef:Eind januari 2014 heb ik via de winkel van Hi de HTC One Mini aangeschaft. Een prachtig toestel waar ik zowel qua uiterlijk als qua software ontzettend tevreden mee ben. Via Ebay heb ik een beschermend siliconen hoesje (die zowel de achterkant als de zijkanten beschermd) en een neplederen tasje aangeschaft voor de bescherming (net zoals bij mijn eerdere toestellen waar het prima bescherming aan bood). Daarnaast zijn mijn mobiele telefoons mij heilig, ondanks dat ze "gratis" zijn i.v.m. het abonnement, zijn ze wel kostbaar en ik pas er dus uitermate goed op.

Twee weken terug ontdekte ik helaas een haarscheurtje aan de zijkant van de case. Ik baalde als een stekker, maar ik verweet het mijzelf want de telefoon zal vast ergens tegen aan gekomen zijn wat ik mij niet meer bewust herinner. So be it. Dit was op een vrijdag overigens.

Op de maandag erna ontdekte ik echter nog 5 andere scheurtjes die er die vrijdag zeker weten niet waren. Sinds dien is het raak. Ik durf de telefoon nog amper in mijn tas te houden, want de scheuren worden steeds groter.

En niet alleen bij mij (voor het gemak kun je op de pagina eventueel direct zoeken naar "scheurtjes"):
- http://www.dadelijk.nu/smartphones/htc- ... cheurtjes/
- http://www.gsminfo.nl/blog/reviews/5564 ... ini-review
- http://tweakers.net/productreview/87240 ... ilver.html
- http://www.xgn.nl/review/51719/htc-one- ... e-randjes/
- https://www.facebook.com/htcnl/posts/774882655861559

Dit is een greep uit de zoekhits die Google leverde met de zoekwoorden "HTC One Mini haarscheurtjes".

Ik ben dus afgelopen week naar de winkel van Hi geweest, welke mij doorgestuurd heeft naar KPN XL. Zowel bij Hi als bij KPN XL vonden ze de klachten frappant en beiden hebben op het internet bovengenoemde websites bekeken. Zij vinden het onder de garantie vallen en nu is het afwachten wat de reparatieservice vindt. De reparatie zal gemiddeld twee weken duren, dus ik ben erg benieuwd wat het verloop is.

Waar ik echter tegen aan hik. Een tijdje terug hebben jullie de oproep geplaatst voor de Sony Experia, de telefoons die waterdicht en robuust zouden moeten zijn. Sony gaf echter geen haarbreed toe.
Hoe kan ik HTC dus bereiken om aan te geven dat dit een productiefout is en niet alleen bij mij voorkomt? Als antwoord op de mail die ik stuurde, kwam alleen "onze excuses voor het ongemak, wij kunnen de telefoon repareren via Dynafix". Met Dynafix ben ik echter compleet klaar mee (zie de zoekfunctie).

Mijn vragen dus:
A) Zijn er meerdere gebruikers met deze problemen?
b) Hoe kan HTC bereikt worden zodat duidelijk wordt dat dit een productieprobleem is?
Je goochelt wel wat dingen door elkaar, Hi is jouw gesprekspartner, die hebben je het toestel verkocht bij een abonnement schrijf je, en dus zijn zij verantwoordelijk voor het wettelijke feit dat jij recht hebt op een deugdelijk product. Dat zij dit als nieuws horen, en zich in de materie in moeten lezen via door jou aangeleverde links, spreekt boekdelen over de kundigheid van hun medewerkers en organisatie, maar is verder niet bijzonder relevant.

Zij moeten je helpen onder garantie, en dat kan betekenen dat ze er voor kiezen om het toestel naar Dynafix te sturen. Als je daar problemen mee hebt, stel ik voor dat je verhuist, want alle grote Nederlandse telco's doen daar zaken mee, dus daar ontkom je niet aan als het op repareren uit draait.

En wat Sony doet of laat, is niet 1 op 1 te projecteren op HTC natuurlijk, dus ook dat is niet echt relevant in deze.

Je zit nog in de eerste maanden van de garantie, en dus is de bewijslast ten gunste van jou. Maw, Hi moet maar aantonen dat jij iets hebt gedaan waardoor dit gebeurd is.

Als ze stroef gaan lopen doen, is consuwijzer je vriend. Daar kan je alle te volgen stappen inzien, inclusief termijnen, voorbeeldbrieven, en do's en don'ts wat betreft het omgaan met dit soort clubs.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat ik vergeten ben om te vermelden dat mijn telefoon naar e-repair is opgestuurd en niet naar dynafix. Anders had ik mijn telefoon dus gehouden, want dat geëmmer wil ik niet nog eens meemaken.

Natuurlijk snap ik dat je Sony en HTC niet 1 op 1 kunt projecteren. Maar beiden zijn wel grote marktleiders en opmerkelijk is het wel te noemen dat beiden hun poten stijf kunnen houden. Ik noemde het dan ook meer i.v.m. tips die bij Sony (eventueel) succesvol bleken en daarom wellicht ook bij HTC gebruikt kunnen worden.

Ik weet ook niet zeker of je de medewerkers en organisatie als onkundig kunt beschrijven als ze van dit probleem nog niet gehoord hebben. Dat kan gebeuren toch? Zo oud is het toestel nog niet en je kunt imo niet van ze verwachten dat ze alle defecten kennen. Dus ja, ik vind het niet geheel gek dat ze dan ook gaan Googlen.

Bedankt voor je tip van de consuwijzer, ik ga daar direct naar kijken. :)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door sjohie »

FleeceDeken schreef:Bedankt voor je bericht. Ik zie dat ik vergeten ben om te vermelden dat mijn telefoon naar e-repair is opgestuurd en niet naar dynafix. Anders had ik mijn telefoon dus gehouden, want dat geëmmer wil ik niet nog eens meemaken.

Natuurlijk snap ik dat je Sony en HTC niet 1 op 1 kunt projecteren. Maar beiden zijn wel grote marktleiders en opmerkelijk is het wel te noemen dat beiden hun poten stijf kunnen houden. Ik noemde het dan ook meer i.v.m. tips die bij Sony (eventueel) succesvol bleken en daarom wellicht ook bij HTC gebruikt kunnen worden.

Ik weet ook niet zeker of je de medewerkers en organisatie als onkundig kunt beschrijven als ze van dit probleem nog niet gehoord hebben. Dat kan gebeuren toch? Zo oud is het toestel nog niet en je kunt imo niet van ze verwachten dat ze alle defecten kennen. Dus ja, ik vind het niet geheel gek dat ze dan ook gaan Googlen.

Bedankt voor je tip van de consuwijzer, ik ga daar direct naar kijken. :)
Sorry, maar het zijn beide verre van marktleiders, eerder "best of the rest" ver achter Samsung als je sec naar android kijkt, en achter Samsung en Apple als je de hele smartphone markt bekijkt. Los daarvan kan elke fabrikant wel eens een maandagmorgenmodel hebben, denk aan "antennegate" bij de iPhone 4 in de VS, en ook bij Samsung is er wel eens een minder model geweest.

Ik verwacht van mensen bij een winkel die als hoofdtaak hebben het verkopen van smartphones en abonnementen, dat die de vinger aan de pols houden wat dit soort ontwikkelingen betreft, al was het maar uit een professionele nieuwsgierigheid. Overigens hoeven de 5 à 10 telefoons met haarscheurtjes uit die linkjes van je, niet representatief te zijn voor de hele serie, waarvan er honderdduizenden in omloop zijn inmiddels.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Imo horen ze bij de top. ;) Alle merken hebben hun goede en minder goede toestellen inderdaad. Tot nu toe vind ik de wat oudere generatie van HTC de beste (HTC Desire S enz). Of eigenlijk beter zelfs, de Sony Ericsson K800i, de beste ooit. Maar we dwalen af. :+

Natuurlijk, ik verwacht dat primair er ook van. Maar als ik tegenwoordig kijk in de winkels (onafhankelijk over welke branche we hebben) vind ik het überhaupt slecht wat er aan kennis aanwezig is bij het personeel. Leeftijdsgenoten (20/25 jaar) hebben vaak de complete kennis niet en je moet echt zoeken naar een rot in het vak die je eerlijk verder kan helpen. Dus tegenwoordig gezien, verwacht ik er überhaupt al niet veel meer van en vind ik het dus ook niet erg dat het internet erbij gepakt wordt. Dan ben je imo in ieder geval wel eerlijk en loop je niet een onjuist verhaal te verkopen.

Over je laatste zin: daarom heb ik dit topic ook geopend (overigens zijn er nog veel meer webpagina's die over deze problemen schrijven, maar ik heb ze niet allemaal toegevoegd). :) Gevoelsmatig klinkt het voor mij nu als een groot probleem vandaar dat ik graag wil weten wat de verdere ervaringen zijn. Zijn het er inderdaad veel, dan zou ik graag contact op willen nemen met HTC. Als het stil blijft, ligt het aan mijn gevoel.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hoe erg zijn die scheurtjes nu echt ? Doet die het dan niet meer ? Of is het alleen optisch ?

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

De telefoon doet het verder prima. Als je één scheur zou hebben, zou ik mij er ook niet druk om maken. Wel als het er onderhand veel zijn; deze dieper worden en dusdanig eruit komen te zien alsof er straks stukken kunnen afbreken. Ik heb nu dus een hachelijk stuk erin zitten van zeker 7 mm breed die toont alsof het elk moment kan afbreken. Nu weet ik niets van de bouw van telefoons af, dus wellicht zal het wel niet afbreken, maar voor een leek (mij dus) ziet het er wel zo uit.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door olaf79 »

FleeceDeken schreef:Bedankt voor je bericht. Ik zie dat ik vergeten ben om te vermelden dat mijn telefoon naar e-repair is opgestuurd en niet naar dynafix. Anders had ik mijn telefoon dus gehouden, want dat geëmmer wil ik niet nog eens meemaken.

Natuurlijk snap ik dat je Sony en HTC niet 1 op 1 kunt projecteren. Maar beiden zijn wel grote marktleiders en opmerkelijk is het wel te noemen dat beiden hun poten stijf kunnen houden. Ik noemde het dan ook meer i.v.m. tips die bij Sony (eventueel) succesvol bleken en daarom wellicht ook bij HTC gebruikt kunnen worden.

Ik weet ook niet zeker of je de medewerkers en organisatie als onkundig kunt beschrijven als ze van dit probleem nog niet gehoord hebben. Dat kan gebeuren toch? Zo oud is het toestel nog niet en je kunt imo niet van ze verwachten dat ze alle defecten kennen. Dus ja, ik vind het niet geheel gek dat ze dan ook gaan Googlen.

Bedankt voor je tip van de consuwijzer, ik ga daar direct naar kijken. :)
HTC en Sony zijn geen marktleiders tenzij je 2% en 3% marktaandeel marktleider wil noemen. Dat Sony niks aan de klachten over de experia Z wil doen, zal als een boemerang bij ze terug komen. Mensen zullen Sony met troep associeren en hun services als beneden ieder peil. En dat voor een merk dat het al zo moeilijk heeft (deels buiten eigen schuld om, oke).
Over HTC hoor ik over het algemeen niks dan goed. Ik vermoed dat al zij veel klachten krijgen ze wel door zullen hebben dat er iets met dit toestel aan de hand is en passende maatregelen treffen. Ik zou ze zeker het voordeel van de twijfel geven.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door bokkel »

FleeceDeken schreef:Imo horen ze bij de top. ..
Jouw gevoel is dus niet erg reëel. Wellicht dat de scheuren dat dan ook zijn? Overigens kun je haarscheurtjes niet zien, als je ze al kunt waarnemen zijn het echte scheurtjes.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Ik heb mijn toestel inderdaad met denkbeeldige scheuren opgestuurd naar E-repair. ;) Bedankt voor je nuttige bijdrage.

Wellicht dat ik mij ongelukkig uitgeef, maar kunnen we nu weer terug naar het daadwerkelijke onderwerp?

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door bokkel »

welk onderwerp?

Je denkt blijkbaar dat je een fabricagefout hebt opgespoord en dat de fabrikant alle producten moet terugroepen..of iets dergelijks. Maar dat is niet aan jou. Ga gewoon met je kapotte aankoop naar de winkel, die regelt het verder. Einde onderwerp.

FleeceDeken
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jan 2014 21:49

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door FleeceDeken »

Wat een aanname zeg. N.a.v. diverse websites ben ik alleen benieuwd of er meer mensen zijn met dezelfde problemen of niet. Niet meer en niet minder, wellicht even goed mijn berichten lezen voor je zoiets plaatst. ;)
FleeceDeken schreef: Over je laatste zin: daarom heb ik dit topic ook geopend (overigens zijn er nog veel meer webpagina's die over deze problemen schrijven, maar ik heb ze niet allemaal toegevoegd). :) Gevoelsmatig klinkt het voor mij nu als een groot probleem vandaar dat ik graag wil weten wat de verdere ervaringen zijn. Zijn het er inderdaad veel, dan zou ik graag contact op willen nemen met HTC. Als het stil blijft, ligt het aan mijn gevoel.
Dus, een pure onderzoekende vraag. Heb je hier geen ervaringen mee, reageer dan niet. ;)

Xx_David97
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2014 13:24

Re: HTC One Mini - haarscheurtjes case

Ongelezen bericht door Xx_David97 »

Hallo Allemaal,

Ik heb ook scheurtjes in mijn HTC One Mini. Ik heb scherutjes in de zijkant waar de SIM kaart in moet, een grote bij de bovenste vollumeknop, een midden in de rechter zijkant, onder bij de oplaadpoort, en drie in de achterkant. Bij mij is een telefoon heilig en ben er altijd zuinig op. heb ook een officiele htc case gekocht om hem te beschermen. De eerste "haarscheur" verweet ik mezelf, maar later kwamen er meer scheurtjes bij, en ik heb het niet zelf gedaan!! hij is overigens nooit gevallen. Geen krasjes op het scherm of deukjes, alleen die scheurtjes in de case!

Gesloten