LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
123Daan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2013 14:20

Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door 123Daan » 03 okt 2013 14:28

Ik kan iedereen die overweegt om een Huawei aan te schaffen dit sterk AFRADEN!!! De 3 jaar garantie en vervangend toestel binnen 3 dagen klinkt misschien aantrekkelijk, maar je komt bedrogen uit!

Dit is mijn ervaring met Huawei:

Een nieuw merk dat 3 jaar lang Pick up en Return garantie biedt op haar toestellen, dat klonk mij als muziek in de oren! Dus op 9 april dit jaar besloot ik dat merk een kans te gunnen, en schafte een Huawei P1 aan. Ik heb toestel in gebruik genomen en 6 maanden, naar tevredenheid, gebruikt. Op 12 september, slechts 6 maanden na het in gebruik nemen van het toestel, besloot mijn Huawei P1 dat het lezen van de sim-kaart niet meer nodig is. Geen nood aan de man, ik kan immers gebruik maken van de 3x3 Smart Deal. Dat is fijn, dan heb ik binnen drie dagen weer een functionerend toestel in handen, ideaal!

Maar zoals dat vaak bij reclames gaat, loopt dat toch net wat anders... Eerst wordt mijn toestel afgehaald op mijn thuisadres, maar ik ben niet aanwezig. Ik had ook niet voor niets een ander adres doorgegeven op de reparatieaanvraag. Goed, een foutje kan gebeuren. Vervolgens nieuwe aanvraag, dit keer wordt mijn toestel wel netjes afgehaald. Fijn, want mijn oude toestel valt bijna uit elkaar! Binnen drie dagen krijg ik ook netjes bericht:

Er is een stickertje in mijn toestel verkleurd en de conclusie die wordt getrokken is: waterschade. Dus mijn toestel functioneert, afgezien van de simkaart-lezer, prima maar er wordt helemaal niks gerepareerd want ik heb "waterschade".

MIJN TELEFOON IS NIET EENS IN DE BUURT VAN WATER GEWEEST!!!

Huawei smartservice gebeld, die verwijzen naar hun reparatiedienst Dynafix die ik kan bellen à €0,45 per minuut, altijd fijn! Nou na een gesprek van 10 minuten à €4,50 is de conclusie dat het stickertje toch echt verkleurd is en dat zij dan niks onder de garantie kunnen repareren. En het wordt nog mooier, want als ik mijn toestel ooit nog terug wil zien dan moet ik eerst even €60,- aftikken. Ja dat leest u goed €60,- en dan krijg ik mijn toestel ONGEREPAREERD terug. Joepie! Dus met andere woorden biedt Huawei geen Pick up & Return garantie, maar gewoon een Return garantie: zwaai maar dag met je handje.

sjohie
Berichten: 8933
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door sjohie » 03 okt 2013 14:37

123Daan schreef:Ik kan iedereen die overweegt om een Huawei aan te schaffen dit sterk AFRADEN!!! De 3 jaar garantie en vervangend toestel binnen 3 dagen klinkt misschien aantrekkelijk, maar je komt bedrogen uit!

Dit is mijn ervaring met Huawei:

Een nieuw merk dat 3 jaar lang Pick up en Return garantie biedt op haar toestellen, dat klonk mij als muziek in de oren! Dus op 9 april dit jaar besloot ik dat merk een kans te gunnen, en schafte een Huawei P1 aan. Ik heb toestel in gebruik genomen en 6 maanden, naar tevredenheid, gebruikt. Op 12 september, slechts 6 maanden na het in gebruik nemen van het toestel, besloot mijn Huawei P1 dat het lezen van de sim-kaart niet meer nodig is. Geen nood aan de man, ik kan immers gebruik maken van de 3x3 Smart Deal. Dat is fijn, dan heb ik binnen drie dagen weer een functionerend toestel in handen, ideaal!

Maar zoals dat vaak bij reclames gaat, loopt dat toch net wat anders... Eerst wordt mijn toestel afgehaald op mijn thuisadres, maar ik ben niet aanwezig. Ik had ook niet voor niets een ander adres doorgegeven op de reparatieaanvraag. Goed, een foutje kan gebeuren. Vervolgens nieuwe aanvraag, dit keer wordt mijn toestel wel netjes afgehaald. Fijn, want mijn oude toestel valt bijna uit elkaar! Binnen drie dagen krijg ik ook netjes bericht:

Er is een stickertje in mijn toestel verkleurd en de conclusie die wordt getrokken is: waterschade. Dus mijn toestel functioneert, afgezien van de simkaart-lezer, prima maar er wordt helemaal niks gerepareerd want ik heb "waterschade".

MIJN TELEFOON IS NIET EENS IN DE BUURT VAN WATER GEWEEST!!!

Huawei smartservice gebeld, die verwijzen naar hun reparatiedienst Dynafix die ik kan bellen à €0,45 per minuut, altijd fijn! Nou na een gesprek van 10 minuten à €4,50 is de conclusie dat het stickertje toch echt verkleurd is en dat zij dan niks onder de garantie kunnen repareren. En het wordt nog mooier, want als ik mijn toestel ooit nog terug wil zien dan moet ik eerst even €60,- aftikken. Ja dat leest u goed €60,- en dan krijg ik mijn toestel ONGEREPAREERD terug. Joepie! Dus met andere woorden biedt Huawei geen Pick up & Return garantie, maar gewoon een Return garantie: zwaai maar dag met je handje.
Een simkaarthouder kan natuurlijk door vochtschade prima kapot gaan. En er zijn meer soorten vocht dan "water", denk aan zweet terwijl de telefoon in je broekzak zat tijdens de hete dagen afgelopen zomer. :wink:

Wat betreft Dynafix, de algemene voorwaarden van de 3x3 deal zeggen duidelijk dat Huawei ervoor kan kiezen deze dienst uit te laten voeren door een derde partij.

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door Berenice » 03 okt 2013 15:43

Denk dat dit meer ligt aan Dynafix dan aan Huawei. Ik heb echt het idee dat Dynafix eerst alle toestellen in een grote bak met water mikt en dan pas aan het repareren slaat. Ongeveer 90 % van de toestellen die daar heen gaan hebben waterschade.

olaf79
Berichten: 8265
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door olaf79 » 03 okt 2013 16:17

En dan nog. Vocht moet een mobiel gewoon tegen kunnen. Er is namelijk geen plek op aarde waar geen vocht is, tenzij je midden in de woestijn staat, en dan gaat ding weer kapot door de hitte en zandkorrels.

Het is normaal dat je een mobiel in je hand houd (=zweet;vocht), het is normaal dat je je mobiel in je broekzak stop. Het is gewoon een k*tsmoes (excuus voor het woord) om onder garantie uit te komen.

Ik zou overigens de verkoper benaderen en niet huawai. Aangezien je binnen 6 maanden zit, ligt de bewijslast dat je iets gedaan hebt met je telefoon dat niet hoort bij de verkoper. Een gekleurd stickertje is onvoldoende bewijs.

JanTinusPlukvet
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet » 03 okt 2013 16:22

Een tip voor iedereen die met Dynafix te maken gaat krijgen:
Maak foto's van de binnenkant en buitenkant van je telefoon!
Voordeel is dat je je eigen telefoon goed gezien hebt alvorens je opstuurt en je bewijzen hebt.

Mocht Dynafix beweren dat er waterschade is vraag je foto's op van hen.
Vergelijk die met je eigen foto's (stempels met waterschade lopen uit).
Krassen/deuken aan de buitenzijde geldt hetzelfde voor
Indien er bij jou geen schade was confronteer je ze met jou foto's. Print het liefst de datum ook mee op je foto voordat je verzend (de meeste camaera's kunnen dat wel)

Stuur desnoods de foto's mee met je kapotte telfoon! (Dan weten ze op voorhand al dat jij de toestand van jou telefoon goed kent)

Ok, het is ff werk, maar blijkbaar moet dat met deze boeven.

edit: toegevoegd 'stuur desnoods' enz.

olaf79
Berichten: 8265
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door olaf79 » 03 okt 2013 17:03

JanTinusPlukvet schreef:Een tip voor iedereen die met Dynafix te maken gaat krijgen:
Maak foto's van de binnenkant en buitenkant van je telefoon!
Voordeel is dat je je eigen telefoon goed gezien hebt alvorens je opstuurt en je bewijzen hebt.

Mocht Dynafix beweren dat er waterschade is vraag je foto's op van hen.
Vergelijk die met je eigen foto's (stempels met waterschade lopen uit).
Krassen/deuken aan de buitenzijde geldt hetzelfde voor
Indien er bij jou geen schade was confronteer je ze met jou foto's. Print het liefst de datum ook mee op je foto voordat je verzend (de meeste camaera's kunnen dat wel)

Stuur desnoods de foto's mee met je kapotte telfoon! (Dan weten ze op voorhand al dat jij de toestand van jou telefoon goed kent)

Ok, het is ff werk, maar blijkbaar moet dat met deze boeven.

edit: toegevoegd 'stuur desnoods' enz.
Goede tip. Echter, bij de meeste smartphones zijn de vochtstikkers niet zichtbaar in het batterijcompartiment (en dan heb je dus niks aan die foto).

angel1978
Berichten: 6448
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door angel1978 » 03 okt 2013 17:07

olaf79 schreef:
JanTinusPlukvet schreef:Een tip voor iedereen die met Dynafix te maken gaat krijgen:
Maak foto's van de binnenkant en buitenkant van je telefoon!
Voordeel is dat je je eigen telefoon goed gezien hebt alvorens je opstuurt en je bewijzen hebt.

Mocht Dynafix beweren dat er waterschade is vraag je foto's op van hen.
Vergelijk die met je eigen foto's (stempels met waterschade lopen uit).
Krassen/deuken aan de buitenzijde geldt hetzelfde voor
Indien er bij jou geen schade was confronteer je ze met jou foto's. Print het liefst de datum ook mee op je foto voordat je verzend (de meeste camaera's kunnen dat wel)

Stuur desnoods de foto's mee met je kapotte telfoon! (Dan weten ze op voorhand al dat jij de toestand van jou telefoon goed kent)

Ok, het is ff werk, maar blijkbaar moet dat met deze boeven.

edit: toegevoegd 'stuur desnoods' enz.
Goede tip. Echter, bij de meeste smartphones zijn de vochtstikkers niet zichtbaar in het batterijcompartiment (en dan heb je dus niks aan die foto).
Maar dat is bij Huawei toch net even anders.
Als ik 't klepje weghaal bij de batterij, dan zie ik hier al meteen heel duidelijk zo'n sticker zitten.
Haal ik de batterij ook van z'n plek, dan komt daar meteen nog een sticker te voorschijn.

Deze stickers zijn in mijn telefoon overigens overduidelijk niet aangedaan ( door vocht ), terwijl mijn telefoon ook gewoon in mijn zak en zelfs in de regen gebruikt wordt.

Is er dus toch een sticker gekleurd ( als je dit zelf controleert ), dan is er toch echt iets meer mee gebeurd dan alleen in de zak of in de regen lopen...

olaf79
Berichten: 8265
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door olaf79 » 03 okt 2013 17:18

angel1978 schreef:
olaf79 schreef:Goede tip. Echter, bij de meeste smartphones zijn de vochtstikkers niet zichtbaar in het batterijcompartiment (en dan heb je dus niks aan die foto).
Maar dat is bij Huawei toch net even anders.
Als ik 't klepje weghaal bij de batterij, dan zie ik hier al meteen heel duidelijk zo'n sticker zitten.
Haal ik de batterij ook van z'n plek, dan komt daar meteen nog een sticker te voorschijn.

Deze stickers zijn in mijn telefoon overigens overduidelijk niet aangedaan ( door vocht ), terwijl mijn telefoon ook gewoon in mijn zak en zelfs in de regen gebruikt wordt.

Is er dus toch een sticker gekleurd ( als je dit zelf controleert ), dan is er toch echt iets meer mee gebeurd dan alleen in de zak of in de regen lopen...
Tsja maar hoe controleer ik of die sticker betrouwbaar is. Ook een sticker kan zijn werk goed of slecht doen. Misschien is die sticker wel zo ontworpen dat hij na een jaar of tween sneller verkleurd zodat je dan altijd een nieuw smartphone moet kopen.
Gekleurde sticker, dus vocht, dus geen garantie, is verkeerde conclusie.

Als zo'n sticker gekeurd is door, zeg, tno of kema, zou ik het misschien nog vertrouwen.

angel1978
Berichten: 6448
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door angel1978 » 03 okt 2013 17:42

olaf79 schreef:
angel1978 schreef:
olaf79 schreef:Goede tip. Echter, bij de meeste smartphones zijn de vochtstikkers niet zichtbaar in het batterijcompartiment (en dan heb je dus niks aan die foto).
Maar dat is bij Huawei toch net even anders.
Als ik 't klepje weghaal bij de batterij, dan zie ik hier al meteen heel duidelijk zo'n sticker zitten.
Haal ik de batterij ook van z'n plek, dan komt daar meteen nog een sticker te voorschijn.

Deze stickers zijn in mijn telefoon overigens overduidelijk niet aangedaan ( door vocht ), terwijl mijn telefoon ook gewoon in mijn zak en zelfs in de regen gebruikt wordt.

Is er dus toch een sticker gekleurd ( als je dit zelf controleert ), dan is er toch echt iets meer mee gebeurd dan alleen in de zak of in de regen lopen...
Tsja maar hoe controleer ik of die sticker betrouwbaar is. Ook een sticker kan zijn werk goed of slecht doen. Misschien is die sticker wel zo ontworpen dat hij na een jaar of tween sneller verkleurd zodat je dan altijd een nieuw smartphone moet kopen.
Gekleurde sticker, dus vocht, dus geen garantie, is verkeerde conclusie.

Als zo'n sticker gekeurd is door, zeg, tno of kema, zou ik het misschien nog vertrouwen.
maar dat was de vraag toch niet? Vraag was of de stickers te zien zijn en of je zelf dus kunt controleren of de constatering van dynafix over het verkleuren van de sticker klopt.. Dat is dus zo.
daarnaast is de tel van ts een half jaar oud ( net als die van mij ). Automatisch verkleuren van de sticker is dus ook niet het geval ( 8 maanden oud hier ). Blijft nog over dat dynafix gewoon zelf heeft gezorgd voor de verkleuring ... Maar dat is dus niet door TS gecontroleerd.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door GJvdZ » 04 okt 2013 17:05

olaf79 schreef: Tsja maar hoe controleer ik of die sticker betrouwbaar is. Ook een sticker kan zijn werk goed of slecht doen. Misschien is die sticker wel zo ontworpen dat hij na een jaar of tween sneller verkleurd zodat je dan altijd een nieuw smartphone moet kopen.
Gekleurde sticker, dus vocht, dus geen garantie, is verkeerde conclusie.

Als zo'n sticker gekeurd is door, zeg, tno of kema, zou ik het misschien nog vertrouwen.
Tsja, hoe controleer je of iets betrouwbaar is. Wie zegt dat mensen die zeggen dat het toestel niet met vocht in aanraking is geweest betrouwbaar zijn? Die hebben er immers net zo goed belang bij om de waarheid te verdraaien als bedrijven die garantie zouden moeten leveren.

123Daan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2013 14:20

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door 123Daan » 24 okt 2013 13:36

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef: Tsja maar hoe controleer ik of die sticker betrouwbaar is. Ook een sticker kan zijn werk goed of slecht doen. Misschien is die sticker wel zo ontworpen dat hij na een jaar of tween sneller verkleurd zodat je dan altijd een nieuw smartphone moet kopen.
Gekleurde sticker, dus vocht, dus geen garantie, is verkeerde conclusie.

Als zo'n sticker gekeurd is door, zeg, tno of kema, zou ik het misschien nog vertrouwen.
Tsja, hoe controleer je of iets betrouwbaar is. Wie zegt dat mensen die zeggen dat het toestel niet met vocht in aanraking is geweest betrouwbaar zijn? Die hebben er immers net zo goed belang bij om de waarheid te verdraaien als bedrijven die garantie zouden moeten leveren.
Ik hoop van harte dat je zelf een keer te maken krijgt met Dynafix, dan piep je wel anders...

Heb inmiddels 2 maal schriftelijk (mail) laten weten aan dynafix dat ik niet van plan ben om te betalen, omdat ik het niet eens ben met de constatering vochtschade, dus dat mijn toestel gerepareerd moet worden binnen de garantie of dat ik een onafhankelijke second opinion wil.

Dynafix stuurt netjes een mail dat ze jouw klacht/vraag/opmerking hebben ontvangen en vervolgens hoor je er nooit meer wat van. Inmiddels werd ik door de logistieke afdeling benaderd om een bezorgafspraak te maken voor mijn ongerepareerde toestel.

Om terug te komen op het punt "JanTinusPlukvet": zelf open maken van je telefoon. Dat lijkt me helaas geen goed plan, want ook daarmee komt de garantie te vervallen.

123Daan
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 okt 2013 14:20

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door 123Daan » 24 okt 2013 13:44

Hierbij trouwens de foto van Dynafix, die waterschade zou moeten aantonen...

http://imageshack.us/photo/my-images/716/ycg4.jpg/

Links van de simkaartlezer (het metalen plaatje rechtsonder) zit volgens mij de vochtindicator, die zou rood verkleurd moeten zijn bij vochtschade

RemiN
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2013 20:19

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door RemiN » 24 okt 2013 23:40

Over Dynafix en waterschade:

Ik heb 4 weken geleden mijn S4 via Vodafone naar Dynafix opgestuurd. Netjes gerepareerd in 3,5 week (ja inderdaad best lang) en vervolgens in een bak waar water bij zat verzonden naar de Vodafone winkel. Bij Dynafix is dus in eerste instantie geen vochtschade geconstateerd, maar juist na terugzending naar de Vodafone winkel wel.

Als dit proces bij mij op deze wijze verloopt, wie kan de consument dan garanderen dat het niet ook vice versa werkt?

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door GJvdZ » 25 okt 2013 16:38

M.Martens schreef:Alle toestellen die bij Dynafix zijn geweest komen terug met waterschade.

"Is er geen waterschade geconstateerd is uw toestel niet bij Dynafix geweest."
Als je al dit soort berichten leest dan moet je bijna concluderen dat iedereen die in Nederland werkt een halve crimineel is. Er lijkt immers geen bedrijf dat fatsoenlijk werk levert.

olaf79
Berichten: 8265
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Huawei ervaring: niet aan beginnen!

Ongelezen bericht door olaf79 » 25 okt 2013 17:39

GJvdZ schreef:
olaf79 schreef: Tsja maar hoe controleer ik of die sticker betrouwbaar is. Ook een sticker kan zijn werk goed of slecht doen. Misschien is die sticker wel zo ontworpen dat hij na een jaar of tween sneller verkleurd zodat je dan altijd een nieuw smartphone moet kopen.
Gekleurde sticker, dus vocht, dus geen garantie, is verkeerde conclusie.

Als zo'n sticker gekeurd is door, zeg, tno of kema, zou ik het misschien nog vertrouwen.
Tsja, hoe controleer je of iets betrouwbaar is. Wie zegt dat mensen die zeggen dat het toestel niet met vocht in aanraking is geweest betrouwbaar zijn? Die hebben er immers net zo goed belang bij om de waarheid te verdraaien als bedrijven die garantie zouden moeten leveren.
Dat is een onzin vraag want elk toestel komt altijd met vocht in aanraking. Als hij daar niet tegen kan dan moet de fabrikant dat ding niet op de markt brengen. Een apparaat dient altijd vocht bestendig te zijn.

Gesloten