Ik krijg korting op een factuur aangeboden als ik geen klacht indien, is dit toegestaan?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ik krijg korting op een factuur aangeboden als ik geen klacht indien, is dit toegestaan?

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
16 sep 2022 07:22
Wat is het verschil? Mag TS volgens jou de bedrijfsnaam nu noemen in een feitelijk relaas, zoals in de openingspost?
Ik denk het wel. Wat TS in ieder geval wél mag zeggen is dat hij een geschil had met [naam provider] en dat ze daarover een schikking hebben bereikt. Bij een zwijgplicht of geheimhoudingsplicht mag zelfs dat niet.

Let wel, ik heb ook nooit geschreven dat de voorgestelde afspraak geen enkele beperking betekent voor TS, maar dat ik die beperking begrijpelijk en redelijk vind (én dat het geen zwijgplicht is).

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ik krijg korting op een factuur aangeboden als ik geen klacht indien, is dit toegestaan?

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
16 sep 2022 07:22
Erthanax schreef:
15 sep 2022 21:27
16again schreef:
15 sep 2022 21:12
In mijn post daarvoor noemde ik de zwijgplicht al expliciet. En die kwam niet zomaar uit de lucht vallen: TS heeft het over verbod op plaatsen van negatieve recensie
Juist. En dat is geen zwijgplicht of geheimhoudingsplicht.
Wat is het verschil? Mag TS volgens jou de bedrijfsnaam nu noemen in een feitelijk relaas, zoals in de openingspost?
Zo lastig is dat toch niet, bij een geheimhoudingsplicht of zwijgplicht mag je het er in principe ook niet over hebben met bijvoorbeeld de buurman wanneer je s'avonds even een biertje drinkt in de tuin bijvoorbeeld. Terwijl een voorwaarde om geen negatieve recensie te plaatsen alleen betrekking heeft op het plaatsen van negatieve recensies. Je kan er dan dus prima een gesprek over voeren in de tuin, op een verjaardag of in de kroeg en ik denk inderdaad zelfs dat een discussie op een forum prima kan, zolang het niet de vorm heeft van een recensie.

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ik krijg korting op een factuur aangeboden als ik geen klacht indien, is dit toegestaan?

Ongelezen bericht door witte angora »

TS zou bijvoorbeeld wel mogen schrijven dat er een mooie schikking is getroffen, en dat de zaak daarmee is opgelost. Is het feitelijk ook, want door de schikking heeft ze feitelijk al gelijk gekregen in de kwestie.

Lex uit Amersfoort
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jul 2020 13:55

Re: Ik krijg korting op een factuur aangeboden als ik geen klacht indien, is dit toegestaan?

Ongelezen bericht door Lex uit Amersfoort »

16again schreef:
16 sep 2022 07:22
Erthanax schreef:
15 sep 2022 21:27
16again schreef:
15 sep 2022 21:12
In mijn post daarvoor noemde ik de zwijgplicht al expliciet. En die kwam niet zomaar uit de lucht vallen: TS heeft het over verbod op plaatsen van negatieve recensie
Juist. En dat is geen zwijgplicht of geheimhoudingsplicht.
Wat is het verschil? Mag TS volgens jou de bedrijfsnaam nu noemen in een feitelijk relaas, zoals in de openingspost?
Een zwijgplicht is dat je moet zwijgen over de zaak. Dat is hier niet van toepassing.
Een schikking is een overeenkomst waar beiden aangeven dat de zaak afgehandeld is. Je mag dan best vertellen wat er gebeurd is en hoe het (naar tevredenheid) afgehandeld is; er is geen zwijgplicht. Maar beide partijen geven wel aan dat de zaak afgedaan is en dus niet opnieuw klagen of onderhandelen over hetzelfde.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik krijg korting op een factuur aangeboden als ik geen klacht indien, is dit toegestaan?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
16 sep 2022 11:02
Is het feitelijk ook, want door de schikking heeft ze feitelijk al gelijk gekregen in de kwestie.
Schikken is geen schuldbekentenis. Het is een simpel rekensommetje. Wat kost het de provider als iemand er werk van gaat maken (qua uren, geld en reputatie) en wat zou het kosten om dat probleem af te komen. Als schikken goedkoper is dan er veel tijd aan te spenderen, dan is dat voor de provider de beste oplossing.
Het kan ook zo zijn dat er uit coulance geschikt word. Een tevreden kan verdiend zichzelf weer terug.

Plaats reactie