LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik voel me misleid door T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Juist81
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2018 15:30

Ik voel me misleid door T-mobile

Ongelezen bericht door Juist81 »

Hallo,

November 2017 abonnement afgeloten. Eind januari aan de bel getrokken omdat er niets gefactureerd werd. Een medewerker van Tmobile start een onderzoek hoe dat kan gebeuren, omdat ik de toestel al had ontvangen. Medewerker tmobile belt mij zelfde dag terug, na haar onderzoek deelt ze mee dat er geen aanvraag voor nieuw abonnemt gevonden kan worden en zodoende de toegestuurde toestel "Gratis" is. Bevestigend tot 3 keer toe feliciteerd ze mij en vraagt ze of ik een nieuw abonnemt wil. Nou dank u voor de gratis toestel en doe er dan maar nog 1.
6 Maanden later komen ze dus er achter dat het niet gratis is en na mijn verbazing ondek ik tot een maand terug dat ik dus nu vast zit aan 2 abonnementen. Na een lange en drukke telefoon verkeer komen ze met een oplossing dat ik de toestel terug kan sturen en al me betaalde toestelkrediet kosten ingehouden zullen worden maar dat ze wel de abonnement kosten terug storten en ontbinden de contract.

Dat vind ik zeker geen goedmakertje na een blunder van Tmobile. En mee werken doen ze ook niet om de medewerker van het gesprek aan te spreken en tot getuigen te roepen terwijl ze dat makkelijk kunnen. Dat zou dus snijden in eigen vinger zijn. Eerlijkheid is ver gezocht bij Tmobile. Dat terzijde een goedmakertje hebben ze dus ook niet te bieden.

Had de optie om de toestel te behouden en door te betalen of om terug te sturen en betaalde toestel krediet kosten was ik wel kwijt.

T-Mobile accepteert wel de fout, "kan" gebeuren zeggen ze. Maar wel laten betalen ondertussen en GEEN redelijk compensatie voorstellen. IK vind dat ze met een beter voorstel kunnen komen.

Heb zelf voorgesteld om de abonnement te behouden waar ik in principe voor heb getekend, maar wil wel dat T-mobile hun eigen verantwoordelijkheid voor zich neemt. "Toestel is gratis" zei een medewerker van T-Mobile met idnummer ...…? (die heb ik nog).

Graag zou ik hier advies bij willen hoe verder?

mvg

M.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ik voel me misleid door T-mobile

Ongelezen bericht door mahadma »

Juist81 schreef:
18 dec 2018 15:47
Hallo,

November 2017 abonnement afgeloten. Eind januari aan de bel getrokken omdat er niets gefactureerd werd. Een medewerker van Tmobile start een onderzoek hoe dat kan gebeuren, omdat ik de toestel al had ontvangen. Medewerker tmobile belt mij zelfde dag terug, na haar onderzoek deelt ze mee dat er geen aanvraag voor nieuw abonnemt gevonden kan worden en zodoende de toegestuurde toestel "Gratis" is. Bevestigend tot 3 keer toe feliciteerd ze mij en vraagt ze of ik een nieuw abonnemt wil. Nou dank u voor de gratis toestel en doe er dan maar nog 1.
6 Maanden later komen ze dus er achter dat het niet gratis is en na mijn verbazing ondek ik tot een maand terug dat ik dus nu vast zit aan 2 abonnementen. Na een lange en drukke telefoon verkeer komen ze met een oplossing dat ik de toestel terug kan sturen en al me betaalde toestelkrediet kosten ingehouden zullen worden maar dat ze wel de abonnement kosten terug storten en ontbinden de contract.

Dat vind ik zeker geen goedmakertje na een blunder van Tmobile. En mee werken doen ze ook niet om de medewerker van het gesprek aan te spreken en tot getuigen te roepen terwijl ze dat makkelijk kunnen. Dat zou dus snijden in eigen vinger zijn. Eerlijkheid is ver gezocht bij Tmobile. Dat terzijde een goedmakertje hebben ze dus ook niet te bieden.

Had de optie om de toestel te behouden en door te betalen of om terug te sturen en betaalde toestel krediet kosten was ik wel kwijt.

T-Mobile accepteert wel de fout, "kan" gebeuren zeggen ze. Maar wel laten betalen ondertussen en GEEN redelijk compensatie voorstellen. IK vind dat ze met een beter voorstel kunnen komen.

Heb zelf voorgesteld om de abonnement te behouden waar ik in principe voor heb getekend, maar wil wel dat T-mobile hun eigen verantwoordelijkheid voor zich neemt. "Toestel is gratis" zei een medewerker van T-Mobile met idnummer ...…? (die heb ik nog).


Graag zou ik hier advies bij willen hoe verder?

mvg

M.
U kunt toch logischerwijze er 100% van uit gaan dat T-Mobile geen gratis telefoons weggeeft.
Er zal best een fout zijn gemaakt ergens, maar ik geloof niet dat u kunt bewijzen ()zoals bij een rechtbank) dat die medewerker heeft gezegd dat dit toestel "gratis" was. U belde toch niet met de derde eikenboom in de sprookjeslaan in Kaatsheuvel?

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Ik voel me misleid door T-mobile

Ongelezen bericht door k2p »

Hoeveel toestelkredietkosten heb je al betaald? En wat is de nieuwprijs van het toestel?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik voel me misleid door T-mobile

Ongelezen bericht door berndv »

Het lastige is dat u zult moeten zien te bewijzen dat u de telefoon als gift heeft ontvangen. En ik vrees dat u dat niet gaat lukken. U zou kunnen proberen om alle logbestanden op te vragen die van u bekend zijn, aan dit verzoek moeten zij gehoor geven, maar hier zijn vaak wel wat kosten aan verbonden. Dan is het nog de vraag of in deze logbestanden te herleiden is dat deze toezegging is gedaan.

Aan de andere kant, er ligt vermoedelijk wel een getekende overeenkomst.

Gesloten