LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso easyMobile, onterecht?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nobiles
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2006 22:45

incasso easyMobile, onterecht?

Ongelezen bericht door nobiles »

Een paar maanden terug heb via internet een prepaidkaartje voor mijn nichtje aangevraagd bij easyMobile.
Ik heb mijn emailadres doorgegeven, voor het geval er iets mis zou gaan bij het aanvragen.
Omdat mijn nichtje op een ander adres woont heb ik haar postadres doorgegven, zodat het simkaartje bij haar thuis bezorgd zou worden.

Omdat mijn nichtje niet overweg kon met het easyMobile systeem (online opwaarden) heeft ze besloten over te gaan op een prepaidje van Telfort.

Nu heeft easyMobile haar activiteiten per augustus 2006 gestaakt.
Schijnbaar had mijn nichtje een negatief saldo op haar prepaid kaartje, let wel, prepaid kaartje. Je zou zeggen dat je daar geen extra kosten op zou kunnen maken.
EasyMobile schijnt per sms de klanten gesommeert te hebben deze negatieve saldo aan te vullen. Maar omdat mijn nichtje het simkaartje niet gebruikte, heeft zijn geen smsje gezien.

Daarnaast heeft easyMobile ook een 'standaard' mailtje gestuurd naar mensen met een negatief saldo. Nu is dat emailtje natuurlijk naar mijn emailadres verstuurd. Er stond in dat ik binnen 2 weken moest opwaarden, anders zou de rekening overgedragen worden naar een incassobureau. Nu was ik zelf 3 weken op vakantie. En zag ik dit mailtje pas na mijn vakantie.
Een paar dagen later kreeg mijn nichtje van het incassobureau een rekening a 83 euro, terwijl haar negatieve saldo bij easyMobile 10 euro was.

1. Mag easyMobile alleen een aanmaning versturen per e-mail, deze kunnen bijvoorbeeld als spam worden gezien en niet gelezen worden.
2. Kan er op een prepaid een negatief saldo ontstaan?
3 .Zo ja, waarom wacht easyMobile tot ze hun activiteiten staken, met het sturen van aanmaningen? Hierdoor krijgt de gedupeerde klant niet de kans om te klagen bij easyMobile, maar moet het met het incassobureau regelen.
4. Waarom kiest easyMobile ervoor dit tijdens de zomervakantie te doen? Veel mensen zullen een aantal weken weg zijn en worden bij terugkomst verrast door een rekening van het incassobureau.

Mijn nichtje heeft nooit de intentie gehad om bewust een negatief saldo niet te betalen of te ontlopen. Ze is zich er alleen nooit bewust van geweest dat ze een negatief saldo had.

Wat nu? ik heb uiteraard al contact gehad met het incassobureau, bezwaar indienen heeft volgens hun weinig zin.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: incasso easyMobile, onterecht?

Ongelezen bericht door pvd »

Even een itempje waar ?? altijd over zeurt: Wat staat er in de algemene voorwaarden? :roll:

Ik zou overigens niet alles geloven wat het incassobureau zegt en in dit geval bezwaar indienen tegen de extra incassokosten. Je kunt immers aannemelijk maken dat je het smsje en e-mail pas onlangs gelezen hebt.

Kangoeroe
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 jul 2006 15:59

Re: incasso easyMobile, onterecht?

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Ik snap het niet helemaal. Als ik op internet kijk dan lijkt easymobile gewoon nog actief.

Maar goed, ik zou inderdaad ook eens in de contractuele voorwaarden kijken hoe het mogelijk is dat er een negatief saldo ontstaan is.

Dat wil overigens niet zeggen dat een of andere curieuze voorwaarde van easymobile daarmee ook rechtsgeldig is. Elke voorwaarde die in strijd met de wet is, is nietig. Lees: heeft nooit bestaan.

Als easymobile werkelijk gestopt is, dan heb je waarschijnlijk met een failliete boedel te maken. In dat geval is er een curator die namens de schuldeisers van easymobile probeert nog zoveel mogelijk geld bij elkaar te vegen.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: incasso easyMobile, onterecht?

Ongelezen bericht door ?? »

easymobile is niet failliet maar is 'gewoon' gestopt. Te weinig klanten, eigenaar heeft besloten om de stekker er uit te trekken.

Overigens moet je inderdaad de voorwaarden goed lezen. Als het niet om een abo gaat hebben ze in principe geen poot om op te staan, aangezien een negatief saldo bij prepaid onmogelijk hoort te zijn. 'Negatief saldo' en 'prepaid' zijn namelijk in tegenspraak met elkaar.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: incasso easyMobile, onterecht?

Ongelezen bericht door Flipipo »

Niet betalen.. laten ze maar facturen zien!! Want hoe kan prepaid inderdaad negatief zijn... beltegoed op, is niet meer kunnen bellen.... Rara... nieuwe vonds van rekeningen sturen... erg leuk...

Gesloten