Inflatietoeslag MijnSimpel?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ben Specnatz
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2023 14:32

Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Ben Specnatz »

inflatie correctie mogen zij (mijnsimpel) toepassen, ook al is er geen inflatie, maar deflatie. hier wordt niet over gesproken in advertentie.
Heb contract van 10euro voor 2 jaar met 8GB data en 30euro "aanmeldingskosten"
Mijn vrouw heeft nu contract voor 10euro met 14 GB data en 0euro aanmeldingskosten, plus 1mnd gratis.
Ik betaal dus nu voor mijn CONTRACT en onterechte inflatie zie hierboven , GEEN 10euro MAAR 38.86euro. Omdat ik abonnement heb.
Dit is een inflatie van van 388.6 procent. Er is dus sprake van deflatie en die gaat verder, in plaats van INFLATIE.
Bij CBS staat precies vermeld waar inflatie aan te wijten is, Hier staat dus niets over telefonie, maar wel b.v. over levensonderhoud enz.
Door gebruik te maken van INFLATIE ipv VERHOGING kan men niet opzeggen, dit wordt gedaan door kartelvorming met andere aanbieders.

Hieronder uitleg bij mijn berekening van 38.86euro tegenover die van mijn vrouw 10euro plus 1mnd gratis
Basis is 10.00euro/mnd
14 GB ipv 8GB: 25.00euro/mnd meer voor 6GB extra (2x12.50euro)
Aanmeldkosten 2.50euro/mnd
INFLATIECORRECTIE volgens voorwaarden 0.86euro/mnd
Dus totaal 10 + 25 + 2.50 + 0.86 maakt 38.86 EURO/mnd wat mijn vergelijkbare contract is ipv 10euro van mijn vrouw

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In uw ogen mag er dus geen aanbieding gemaakt worden en mogen er geen andere pakketten aangeboden worden?
Tijdelijk geen aansluitkosten is een actie, geen besparing die elke maand doortelt. Aansluitkosten betaald men eenmalig.

U beiden betaald €10,- per maand. U voor uw pakket waar u tevreden mee bent en uw vrouw voor haar pakket.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien in de algemene voorwaarden of contract vermeld staat mag er een inflatie correctie van de afgelopen jaar toegevoegd worden.

Inflatie was vorig jaar 11,6%. Dus met dat mag er een verhoging plaats vinden.

Ik zie heel veel getallen staan in uw bericht. Ik raak het spoor kwijt.

Indien u niet eens bent met de stijging dan kunt u terecht bij uw rechtsbijstandverzekering of www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... ediensten/

rwolters
Berichten: 1478
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door rwolters »

Blader voor de gein eens door je administratie van de afgelopen jaren en je zult zien dat er ieder jaar prijsindexaties zijn geweest bij vrijwel alle contracten en abonnementen. Het valt alleen dit jaar meer op door de hoge inflatie.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Als we op deze manier gaan rekenen wordt het niets. Ik betaalde vroeger voor 250Mb bijna 25 euro per maand. Dat zou volgens u dus 100 euro per Gb zijn ofwel 1400 euro per maand in het geval van uw vrouw.
Of ik zie het anders ik bespaar nu 1390 euro per maand met mijn huidige abonnement.
Of rekent u eens andersom, wat uw vrouw extra krijgt tov van u. Dat is een flinke besparing.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben Specnatz schreef:
30 mei 2023 16:13
Dit is een inflatie van van 388.6 procent. Er is dus sprake van deflatie en die gaat verder, in plaats van INFLATIE.
Snap je het zelf nog? Ik niet, in ieder geval.

Het leest vooral als problemen zoeken waar ze er niet zijn, maar wellicht dat een nadere, meer concrete toelichting me op andere gedachten brengt.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik snap hier werkelijk helemaal niks van. Die berekening kan ik al niet volgen en de rest van het verhaal van TS ook niet. Waarin ik niet de enige ben zo te lezen. En dan ontbreekt er nog wat informatie zoals wanneer de contracten zijn afgesloten.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als ik het goed begrijp zit het zo:
- TS heeft een al lopend contract van 10 euro voor 2 jaar met 8GB data en 30euro aanmeldingskosten.
- Zijn partner heeft net een nieuw contract afgesloten voor 10 euro met 14 GB data en zonder aanmeldingskosten, plus 1 maand gratis.

Vervolgens berekent TS op onnavolgbare wat hij volgens hem zou moeten bijbetalen om dezelfde faciliteiten te krijgen al zijn vrouw, en noemt dat fictieve extra bedrag inflatietoeslag en maakt een onbegrijpelijke opmerking over deflatie.

De prijs van een lopend contract vergelijken met een nieuwe, gunstige aanbieding? Dat mag, al is het in mijn ogen weinig zinvol. Het fictieve prijsverschil heeft in ieder geval niets te maken met inflatie of inflatiecorrectie.

Al jaren lang sluit ik elke twee jaar een nieuw Sim-only contract af bij dezelfde provider. Vrijwel altijd is het nieuwe contract gunstiger dan het oude. Ik vind dat prima.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Cro »

Ik vraag me soms echt af hoe dit soort berichten door het filter van Radar komen, waarbij ze ieder eerste topic van iemand controleren voordat dit goedgekeurd wordt voor plaatsing. Met dit soort onzinnigheden kan toch helemaal niemand iets.

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Inflatietoeslag MijnSimpel?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Er klopt letterlijk geen ene ruk van je berekeningen en je conclusies.

Zinloos om hier op in te gaan als je al niet eens snapt hoe een aanbieding werkt.

Succes Don Quixote!

Plaats reactie