LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet gebruik (vodafone)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nici99
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 21:50

Internet gebruik (vodafone)

Ongelezen bericht door nici99 »

Graag zou ik willen weten of jullie hier ook last van hebben en of er iets tegen het volgend onderwerp tegen te doen is:

Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon en ben hiermee druk aan het uittesten geweest. Op dat momentheeft het toestel automatisch contact gelegd met vodafone live. Nu heb ik een rekening gekregen over het gebruik ervan.

De verbinding tot stand brengen is niet bewust gebeurd. Het betreft namelijk een nieuwe telefoon en de verwarring tussen vodafone live en Wifi.

Nu is mijn vraag of vodafone dit zomaar in rekening MAG brengen omdat ik NOOIT om internet gevraagd heb. :(

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Internet gebruik (vodafone)

Ongelezen bericht door GodsSon »

Waarom zouden ze dat niet mogen?
De verbinding is gemaakt met het toestel, als je niet had gewild dat dit mogelijk was had je de verbindingsmogelijkheid moeten blokkeren, dat jij er niet om vraagt wil niet zeggen dat een toestel het niet kan en dus dat je er niet zelf verantwoordelijk voor bent.
Nu is er verbinding geweest, ergo de kosten worden in rekening gebracht (lijkt mij een logisch gevolg).

nici99
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2010 21:50

Re: Internet gebruik (vodafone)

Ongelezen bericht door nici99 »

Dat vind ik onterecht omdat ik een telefoon bel-abonnement heb en geen internet-abonnement. en het word altijd afgerond op 15min. dus als er een verbinding van 2 sec is dan betaal je er 898sec meer. ik ben blij dat de belseconden zo niet berekend worden.

Maar misschien het belangerijkste: moeten we dit zomaar accepteren?

sleijpie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:29

Re: Internet gebruik (vodafone)

Ongelezen bericht door sleijpie »

Tja ik begrijp je probleem.

Je hebt zeker zo'n smart phone..... die hebben nu eenmaal internet nodig.
En daar zijn ze ook voor gemaakt.

Je kunt 2 dingen doen om te voorkomen dat je volgende maand weer zo'n rekening krijgt en dat is

1 met de helpdesk bellen en vragen of ze in je abonnement het internet helemaal blokkeren. (het kan mijn zusje had het zelfde probleem(ligt trouwens aan het toestel en niet aan vodafone))

2 een internet blok nemen voor ik dacht € 9.50p.m. en dan kan je jou toestel ook 100% gebruiken waar het voor gemaakt is en lekker twitteren en zo.

Grtz,

Sleijpie

Gesloten