LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internet via vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

internet via vodafone

Ongelezen bericht door glorixjim »

Beste mensen,

Een maand geleden zat ik zonder vaste internet aansluiting thuis. en via mijn telefoon kon ik toch nog internetten, dit heb ik een week of 3 gedaan. Wel rekening gehouden dat het geld zou kosten (geen grote bestanden downloaden, verbinding zoveel mogelijk verbreken enz.)

Via WAP was ik er achter gekomen dat Vodafone ook de zgn blox heeft, om voor 9,50 in de maand onbeperkt te kunnen internetten.
Ik probeerde deze dienst aan te zetten op mijn telefoon. een paar dagen lang, en steeds kreeg ik het berichtje terug, wegens een technische storing is het niet mogelijk je aan te melden probeer het later nog eens.

Daarna weer een vaste aansluiting gekregen thuis. En per 11-10 een ander telefoon abonement bij een andere provider. Dus vanaf die datum de aansluiting zelden gebruikt.

Nu kreeg ik vorige maand, de rekening van oktober een bedrag van maar liefst 365,82 euro. Waar ik normaal rond de 40 euro zit.
Ik dacht dat is veel geld, maar die blox stonden niet aan het zou wel kunnen kloppen. Ik geld lenen om die rekening te kunnen betalen. rekening betaald. En wat denk je krijg ik vandaag een rekening van 566,32 euro, voor 11 dagen intenetten.

Heb ik net gebelt met Vodafone, ik heb volgens hun 1490 mb verbruikt en dat maakt het zo duur.
Dat is bijna 1,5 gb. Je kan mij niet wijs maken dat dat zo duur is. Voor dat geld kan ik bijna 4 jaar een vaste onberperkte supersnelle lijn nemen.
Ook klopt het niet dat ik voor 9.50 euro onberperkt kan internetten als ik dat vooraf aangeef, maar als ik dat niet doe kost het bijna 100x zoveel.

Is er mischien iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt.

George van Ruitenbeek

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door glorixjim »

wat een hulp zeg :(

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door herzon »

Waarmee wil je geholpen worden? Een lening ofzo? Heb je het volgende misschien over het hoofd gezien? http://www.vodafone.nl/prive/prepaid/vo ... sinternet/ Hier staat dat je je elke maand opnieuw moet aanmelden.

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door glorixjim »

ik heb me 5x proberen aan te melden voor de blox en ik heb maar 3 weken geinternet met vodafone. Ik heb momenteel een t-mobile onbeberkt en mijn rekening is weer 25 euro (en 5x meer verbruikt). dat is wel een heel groot verschil of niet. 900 euro of 25 euro

Administrat0r
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:22

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door Administrat0r »

Je had gewoon de klantenservice kunnen bellen dat het niet lukte en of zij het wilde aanzetten? :idea: :roll:

Nouja, ze hebben natuurlijk niet voor niets die BLOX, misschien dat het écht zo duur is zonder BLOX.

useruser
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 nov 2007 09:13

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door useruser »

Ik heb veel geinternet via de blox van vodafone (maar niet zoveel als jij).
En ik heb te hoge rekeningen gekregen. En ik heb het geld teruggekregen.

Het was wel zo: ik heb gewoon zo'n pda met alles erop en eraan die ik af en toe gebruikte, dus ik heb niet mijn gewone computer via Vodafone laten surfen en downloaden.

Ten eerste: er waren 2 blox (nu nog maar 1 geloof ik), 1 was beperkt tot 10 MB per maand, en toen later kwam er (zonder dat men mij daarover vertelde) een ander blox die onbeperkt was, en nog 50 cent per maand goedkoper ook. Ik schakelde als goede klant NIET automatisch over naar het nieuwe Blox die onbeperkt was.
Ik ben daar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel pissig over geweest, en men heeft mij gelijk gegeven. en de boel rechtgezet.
Ik was amper over de 10 MB geweest, dus dit maakte qua data-kosten nog niet zoveel uit.

Maar eerste punt dus: zoek uit per wanneer je precies welke Blox hebt gehad, en check of dat ook de juiste (onbeperkte) Blox is geweest.

Ten tweede: Vodafone heeft mij tot 3 keer toe verkeerde servergegevens aangeleverd, waardoor ik ELKE byte die ik gebruikte met kosten op mijn facturen terug zag komen (alsof ik een zakelijke klant was). Er is eerder al een stuk gecorrigeerd, men is bezig mijn laatste stapel klachten te verwerken.

Overigens heb ik al een jaar lang heel veel klachten met Vodafone, ik probeer mijn 2-jarig contract te doorbreken, simpelweg omdat ze hun kant van het contract niet nakomen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door jor »

We gaan toch een beetje voorbij aan de welhaast achterlijk hoge bedragen die met dit soort internet-gebruik gepaard gaan.De prijzen die nergens echt heel duidelijk vermeld worden zijn in verhouding met normaal internet Extreem hoog! Het is een goudmijn voor de providers en je kunt je af vragen of dit niet aangepakt zou moeten worden. Ieder is natuurlijk zelf verantwoordelijk maar het gaat om bedragen die je echt niet verwacht.Op een ander forum ging iemand in 1 maand voor €1400.- de boot in.

Jor.

useruser
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 nov 2007 09:13

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door useruser »

Nou denk ik niet dat het echt de bedoeling is om via een telefoon op je gewone computer te gaan internetten of downloaden.
Er zijn daarvoor weer speciale data-abonnementen bij een aantal aanbieders.
Wat dat betreft hebben de telecom-aanbieders ook wel een beetje gelijk (denk ik).
Maar goed: meer duidelijkheid over de prijzen en risico's mogen ze absoluut geven, want wat dat betreft geven ze (net als ISP's) allemaal veel info over waarom ze goed en interessant zijn, maar niet over hun negatieve kanten.

En meer info over wat "fair use" nou precies inhoudt is ook welkom.
En belangrijk daarbij is het dan ook belangrijk om aan te geven dat fair use bij een ADSL-abo heel wat anders is dan fair use bij een telefoon-internet-abo.

useruser
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 nov 2007 09:13

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door useruser »

Ik bedoelde (de post hierboven):
Nou denk ik niet dat het echt de bedoeling is om via een telefoon ONBEPERKT HEEL INTENSIEF op je gewone computer te gaan internetten of downloaden.

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door glorixjim »

ik heb niet heel intensief zitten internetten.
en ik denk niet dat er verschil zit tussen internet via en op je telefoon of met je telefoon aangesloten op de pc, het is dezelfde dienst.

useruser
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 nov 2007 09:13

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door useruser »

de dienst is ook wel hetzelfde, maar als je via je pda een beetje 'fair' internet, of via je gewone pc een beetje 'fair' downloadt, dan heb je het wel over verschillende hoeveelheden data (lijkt mij).

maas03
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 nov 2007 19:12

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door maas03 »

Zou het zo kunnen zijn, dat, terwijl je computer aan staat er ongemerkt gebruik gemaakt is van je verbinding??
Een kennis van mij is zo bijna € 3000.= kwijt geraakt.
Het zijn z.g. DIALERS.
Je kunt hiervoor een klein programma'tje downloaden dat je hiervoor beschermt.
frans

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Hallo glorixjim,

Wat vervelend dat je zo’n hoge factuur hebt ontvangen.
Ik wil graag kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Daarom heb ik je zojuist een mail gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Antoine
Vodafone Web Relations

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door glorixjim »

bedankt voor je reactie Antoine, ik heb je een mail gestuurd. Ik ben benieuwd

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door glorixjim »

Beste mensen, Vodafone heeft bij hoge uitzondering, uit coulance, alsnog de Zorgeloos Internet BloX (€9,50 per maand) aangesloten en met terugwerkende kracht vanaf september verrekend.
Ik ben blij en heel tevreden. Bedankt Vodafone.

bozeman
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 okt 2007 12:19

Re: internet via vodafone

Ongelezen bericht door bozeman »

Blijft toch vreemd dat je in het ene geval tot duizenden euros kwijt bent en het voor 9,50 vooraf kan afkopen. Daaruit blijkt wel dat je het eiegenlijk oplichting zou kunnen noemen, en misbruik van de onkunde van de consument.

Waarom zijn de tarieven e.d. zo ondoorzichtig en onduidelijk? Erg jammer.

Fijn wel voor jou dat je geholpen bent. Grappig om te zien dat Vodafone hier met medewerkers rondneust/speurt op zoek naar klachten. Ze zouden je ook gewoon kunnen helpen als je de servicelijn belt.

Gesloten