LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] internetplusbellen KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ysselsteyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2006 11:27

internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door ysselsteyn »

Ik heb sinds kort het internetplusbel-abonement van KPN. Dit werkt op zich perfect, ik heb alleen 1 klein probleem.
Als ik zelf aan het bellen ben naar iemand en iemand anders probeert mij te bellen dan krijgt deze geen bezet-toon maar hij hoort de telefoon gewoon overgaan en denkt dus dat ik niet thuis ben. Nog iemand die hier problemen mee heeft of heb ik iets verkeerd ingesteld?
Ik heb de helpdesk nog niet gebeld maar ik dacht misschien kan ik het via jullie oplossen voordat ik naar die helpdesk moet bellen a 10 cent p.m. en je eerst 15 minuten in de wacht staat.

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Heb je al gekeken bij Mijn KPN/InternetPlusBellen/VoiceMail en Doorschakelen/Bij in gesprek. Deze moet op uit staan.

ysselsteyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2006 11:27

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door ysselsteyn »

deze stond al uit dus dat was het niet.

helpdesker
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:03

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door helpdesker »

Bel dan toch ff met kpn, ze kunnen je vast wel helpen. Hoe dan ook er zal een oplossing moeten komen voor het probleem, toch.
Bel dan met storingsdienst 0800-0407 en laat je doorverbinden.
Zo bel je in ieder geval gratis. :lol:

ysselsteyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jan 2006 11:27

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door ysselsteyn »

heb ik inmiddels gedaan maar onze vrienden daarzo weten het zelf ook niet. :?
Dus dat schiet lekker op!!!

Hajena
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 13:10

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Hajena »

Hoi
Ik heb precies het zelfde, weet ook niet waarom dit is.
Heb ook geen voicemail nog, krijg KPN niet te pakken, reageren ook niet op mijn klacht mail.
Stelletje nietsnutten.

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

ysselstein,

je hebt op de experia box 2 tel aansluitingen,verwissel de stekker
eens met de andere aansluiting.

ook kun je de experia box een keer resetten .2 minuten wachten en dan
weer de stekker erin.

succes.

wiewatwaar

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door hamer »

@wiewatwaar; je hebt toch geen stekker in tel1 of tel2 zitten die vanuit de splitter komt?! Ik moet er wel bij zeggen dat ik de Experia heb aangesloten boven waar ik ook een tel.aansluiting heb. Voorheen geen probleem, alleen de laatste 3 dagen geen telefoon, geen internet. Er brandt slechts het lampje van de Power en de Voip of zoiets :oops:
Dat resetten, omschrijf dat eens exact, want dat doen ze niet in gebr. handleiding. Eerst stekker uit, dan met scherp voorwerp op knopje en na enkele minuten weer stekker er in? :cry:

Myrna
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:33

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Myrna »

Haaaai,
Ook wij hebben dikvette problemen met het internetplusbellen (zie ook mijn geplaatste klachtenrelaas). Het probleem is inderdaad dat KPN een wachtrij van hier tot ginder heeft, zelf personeel op plaatsen zet die je van hulp moeten kunnen zijn, maar het ook niet weten en ze telkens een week respijt vragen. :x
Wij hadden dezelfde klacht met de bezettoon, maar ook dat de telefoon overging nadat je een gesprek had beeindigd. Verder dat je de telefoon opneemt, je de kiestoon krijgt, je moet ophangen en vervolgens het gesprek wel kunt krijgen. Argh...argh... lang leve de telefonie!
Wij hebben inmiddels een rekening van zowel de Belbasis als het Internetplusbellen gekregen.
Vandaag (na ongeveer twee weken) kregen we een mail met daarin de melding dat het internetplusbellen nu helemaal geinstalleerd is. We zijn benieuwd....
Groeten,
Myrna :x

Myrna
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:33

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Myrna »

Hallo,
Daar ben ik weer. Kijk ook eens onder het kopje Internet.
Daar staan nog meer 'vrienden van de KPN'.
Groeten,
Myrna

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

Geplaatst op 16 Feb 2006 11:28 door Verstuur mail hamer
@wiewatwaar; je hebt toch geen stekker in tel1 of tel2 zitten die vanuit de splitter komt?! Ik moet er wel bij zeggen dat ik de Experia heb aangesloten boven waar ik ook een tel.aansluiting heb. Voorheen geen probleem, alleen de laatste 3 dagen geen telefoon, geen internet. Er brandt slechts het lampje van de Power en de Voip of zoiets Embarassed
Dat resetten, omschrijf dat eens exact, want dat doen ze niet in gebr. handleiding. Eerst stekker uit, dan met scherp voorwerp op knopje en na enkele minuten weer stekker er in? Crying or Very sad


1e de splitter ingan line komt dus rechtstreeks van ingang kpn af.
een uitgang van de splitter gaat naar de tel1 aansluiting van de experia box de andere naar adsl van de experia box.

dus nooit op de telefoon aansluiting rechtstreeks aansluiten!

vbw resetten het volgende ,haal de stroom eraf(doe de stekker er weer in .
druk de reset knop in. waacht even een tiental seconden.. dan kijken of alles werkt!

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door hamer »

1e de splitter ingan line komt dus rechtstreeks van ingang kpn af.
een uitgang van de splitter gaat naar de tel1 aansluiting van de experia box de andere naar adsl van de experia box.
er staat toch duidelijk dat 1 kabel van adsl naar modem moet en 1 kabel van het telefoonicoontje naar lijn en NIET naar tel1 ?! :?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door agro »

ca 8 a 10 dagen na de installatie moet het snoertje tussen de splitter en de experia box waar het telefoontje bij staat verwijderd worden, anders werkt de telefoon niet meer, de hele splitter kan er dan eventueel tussenuit gehaald worden, zodat de lijn rechtstreeks in de adsl plug komt.

.
suc6

bjorn4548
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 feb 2006 19:36

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door bjorn4548 »

Voor iedereen:

Het inkomende signaal van KPN moet als eerste aangesloten worden op de splitter, bij LIJN. Vervolgens ga je vanaf de splitter van MODEM naar de ADSL-aansluiting op de Experia-Box, en de telefoonaansluiting van de splitter wordt aangesloten op LIJN op de Experia-Box.

Vervolgens wordt de uitgang TEL1 gebruikt om de telefoontoestellen aan te sluiten. Alle toestellen worden dus aangesloten NA de Experia-Box.

Wanneer het zonder splitter wordt aangesloten (indien mogelijk natuurlijk) gaat het inkomende KPN signaal rechtstreeks in de ADSL-aansluiting op de Experia-Box, en wordt de uitgang TEL1 ook weer gebruikt om de telefoontoestellen op aan te sluiten.

hamer
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jan 2006 09:49

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door hamer »

@bjorn4548; dit is duidelijke taal, hartelijk dank! Alles werkt weer naar behoren, mèt splitter. Waarom zegt de ene splitter er tussen uit en de andere weer niet. Er is zo geen eenduidigheid hetgeen nou net belangrijk is voor leken zoals ik :wink: Overigens vind ik wel dat wanneer ik zelf naar huis bel, hte geluid van de telefoon die overgaat, erg hol en veraf klinken, maar goed, het gaat erom dat je kunt bellen/gebeld worden en normaal internetten :lol:

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door DJD »

Voor iedereen:

Het inkomende signaal van KPN moet als eerste aangesloten worden op de splitter, bij LIJN. Vervolgens ga je vanaf de splitter van MODEM naar de ADSL-aansluiting op de Experia-Box, en de telefoonaansluiting van de splitter wordt aangesloten op LIJN op de Experia-Box.

Vervolgens wordt de uitgang TEL1 gebruikt om de telefoontoestellen aan te sluiten. Alle toestellen worden dus aangesloten NA de Experia-Box.

Wanneer het zonder splitter wordt aangesloten (indien mogelijk natuurlijk) gaat het inkomende KPN signaal rechtstreeks in de ADSL-aansluiting op de Experia-Box, en wordt de uitgang TEL1 ook weer gebruikt om de telefoontoestellen op aan te sluiten.
Staat zo iets niet in de handleiding dan??????

Webb
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2004 19:01

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Webb »

Staat zo iets niet in de handleiding dan??????
Bij ons is alles aangesloten door een monteur van KPN, dat is gratis.

Alles doet het, nog geen enkel probleem gehad.
Dus waarom zelf gaan prutsen??

hurkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2006 23:16

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door hurkie »

Heb sinds 10 dagen Internetplusbellen en ben reeds geporteerd.
Ik heb de Siemens Gigaset 4010 basis aangesloten op Tel1. Splitter is verwijderd. KPN heeft de laatste SW geladen in de experiabox.

Probleem is nu dat bij een inkomend telefoontje, de handset slechts 2x overgaat en daarna niet meer. Degene die belt hoort de toon echter wel gewoon doorgaan. Hoewel de handset niet meer overgaat, geeft met het opnemen (indrukken groene knop) wel gewoon verbinding.

KPN helpdesk zegt nu dat er diverse DECT telefoons niet compatibel zijn met de Experia box en zeggen dat ik maar gewoon een andere telefoon moet aanschaffen op eigen kosten(!). Bij aanschaf IPB was echter niets bekend gemaakt dat bepaalde DECT telefoons niet compatibel zijn, KPN doet hier geheimzinning over.
ook zegt KPN dat de experiabox in orde is en dat het aan de telefoon ligt, een door mij voorgestelde experiabox wissel zou dan ook op mijn kosten zijn indien de wissel niet helpt.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben, wat was hun ervaring met KPN?

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Lahan »

dat heb je met nieuwe techniek, soms werkt het niet met wat pudere techniek...

Gerno
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2006 11:36

Re: internetplusbellen KPN

Ongelezen bericht door Gerno »

Wat mij hier opvalt is dat maar weinig mensen de handleiding daadwerkelijk lezen, het verhaal wat Bjorn beschrijft staat namelijk gewoon in de handleiding.

Ikzelf heb verschillende malen ADSL aansluitingen bij mensen thuis aangesloten, maar heb toen ik mijn Internetplusbellen pakket thuis kreeg gewoon de handleiding erbij gepakt en stap voor stap zoals beschreven de boel geinstalleerd. Alles werkte direct zonder problemen.

En zoals Lahan ook zegt. het is een nieuwe techniek waarbij vast wel eens iets verkeerd gaat. Ik heb dat ook in mijn achterhoofd gehouden toen ik Internetplusbellen aanvroeg. Maar gezien de kosten van mijn vorige ADSL en telefoonaansluiting leverde het mij zo'n besparing op dat ik het risico wel de moeite waard vond.

Gesloten