LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Michael truijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2021 18:26

Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Michael truijen »

Hallo! Ik ben nieuw hier :)

Ik ben vorig jaar uit interesse (en omdat ik eventueel een nieuw toestel kon krijgen) naar de tmobile store geweest in den haag in de grote marktstraat.
Ik ging erheen om informatie te verkrijgen aangezien 5G eraan zat te komen.

Na een vlot gesprek en een paar babbeltrucks loop ik vrolijk terug naar mijn werk, met een iPhone 11. De verkoper had mij verteld dat deze perfect is voor 5G, en aangezien 5G veel MBs opslurpt moest ik meer mbs nemen dan ik al bij mijn oude abonnement had. Ook had hij verteld dat 5G binnen een aantal maanden zou zijn, vandaar dat ik maar overstag ging en gelijk het nieuwe toestel en abonnement afsloot.

Een aantal maanden later, in december om precies te zijn, zag ik de reclame van tmobile, u kent hem wel...“wij zijn de unlimited”. En ja 5G was blijkbaar overal te verkrijgen... maar tot mijn grote verbazing en na wat vragen aan mijn zwager(ik ben wat betreft mobile telefoon een leek) kwam ik er achter dat de iphone 11 helemaal geen 5G ondersteunt!

Opzich ben ik blij met deze telefoon, en is alles redelijk ok. Alleen voelde ik mij behoorlijk belazerd...
Dus ik bellen met de klantenservice. Elke persoon die ik sprak zou mij terug bellen en geen van alle heeft dat gedaan.
ik ben ondertussen vanaf januari al met meerdere personen aan de telefoon geweest ... die mij geen antwoord geven, niet terug bellen, niet helpen.
1 dame is met een soort van antwoord gekomen, maar echt hoopvol werd ik er niet van aangezien ze het zelf ook niet snapte. Het antwoord luide, “dat ik zelf erachter had kunnen komen dat een iphone 11 niet werk met 5G.”
Tot mijn grote verbazing! aangezien ik naar de winkel ging met een prima werkende telefoon, nog best een half jaar kon wachten, maar door de verkoper erin geluist, en dus maar de winkel uit liep met de veronderstelling dat mijn nieuwe iphone telefoon 5g kan ondersteunen.
En dan nog de extra mbs, extra genomen, “want 5G slurpt mb” en waar ik dus al een half jaar voor betaal...

Ik vind het schandalig! Tuurlijk zou ik er zelf achter kunnen zijn gekomen, maar ik ga toch naar de winkel voor informatie? Dan verwacht ik toch dat ik juist ben geinformeerd?

Ik weet niet goed wat ik hier nu mee kan doen, tmobile geeft geen antwoord, geschillencommissie zou kunnen, of gelijk naar de rechter? Wat denken jullie? Alvast bedankt!

Lady1234
Berichten: 27093
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een aantijgingen weer. Babbeltrucks, erin geluisd.

U ging uit interesse naar een winkel, maar blijkbaar had u geen idee waar u interesse in had, anders had u zich van te voren wel in dat 5G verdiept.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door sjohie »

T-mobile is een provider die bezig is om een 5G netwerk uit te rollen, maar ze verkopen ook abonnementen er óp, en smartphones. Dat betekent niet dat alle door hen verkochte telefoons automatisch 5G ondersteunen. Zonder een letterlijke transcriptie van het gesprek, is hier zo door "ons" niet zoveel zinnigs over te zeggen.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je bewijzen van alles wat je hier opschrijft? Zo niet; dan heb je geen poot om op te staan.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Snelle blik op internet leert dat vanaf 12 5G ondersteund.

Je kunt terecht bij https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/ , met als eis om de koop te ontbinden. Echter, de commissie moet je wel overtuigen van je verhaal en je hebt iets meer nodig dan blauwe ogen en een mooi verhaal. Zonder bewijs is het verspilde moeite.

Een troost is dat 4G niet snel zal verdwijnen en dat in het praktijk bij normaal internet gebruik niet eens zoveel uit maakt

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Sira »

U kunt het toestel toch gewoon gebruiken? Ik heb ook 4G en dat werkt prima hoor. [Offtopic]

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Tja, nooit iets kopen zonder even vooraf te onderzoeken of het voldoet aan de eisen die je er aan stelt.
Je kan nooit bewijzen dat de verkoper heeft gezegd dat de 11 5g ondersteunt.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Sira schreef:
12 mar 2021 14:54
U kunt het toestel toch gewoon gebruiken? Ik heb ook 4G en dat werkt prima hoor. [Offtopic]
Wat een raar antwoord. Als de verkoper heel duidelijk heeft gezegd dat het toestel 5G ondersteunt en dat blijkt niet zo te zijn, dan is dat toch echt een probleem voor TS. Die heeft dat toestel gekocht voor 5G. Je gaat toch ook niet zeggen dat als je een slagroomtaart gekocht hebt en in de doos blijken speculaasjes te zitten, dat die ook lekker zijn?

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Cro »

PeterPeters1966 schreef:
12 mar 2021 18:48
Sira schreef:
12 mar 2021 14:54
U kunt het toestel toch gewoon gebruiken? Ik heb ook 4G en dat werkt prima hoor. [Offtopic]
Wat een raar antwoord. Als de verkoper heel duidelijk heeft gezegd dat het toestel 5G ondersteunt en dat blijkt niet zo te zijn, dan is dat toch echt een probleem voor TS. Die heeft dat toestel gekocht voor 5G. Je gaat toch ook niet zeggen dat als je een slagroomtaart gekocht hebt en in de doos blijken speculaasjes te zitten, dat die ook lekker zijn?
Als TS het aantonen is het natuurlijk het probleem van de verkoper, ik verwacht echter dat daar nog wel eens een probleem kan zitten. Want TS zal dit mogelijk niet op schrift hebben.

De opmerking 5G slurpt MB's kan ik ook niet echt plaatsen, dat zal alleen het geval zijn wanneer je zelf meer data gaat verstoken. Bij een gelijk verbruik zal er tussen 4 en 5G amper verschil zitten.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
12 mar 2021 20:55
... en als daar in staat dat de Iphone 11 5G geschikt is en in combinatie met een 5G abonnement afgesloten is dan zal de verkoper dat contract ook na moeten komen.
Dat staat er natuurlijk niet in.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Iphone 11 ondersteunt 5G niet

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Sterker nog: Ook de iPhone 12 werkt niet altijd op 5G. Deze telefoon kan namelijk een e-sim en een gewone sim hebben en in dat geval draait hij alleen op 4G.
Dit ligt niet aan de provider maar aan de telefoon
In de volgende update wordt dit waarschijnlijk verholpen door Apple.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

Gesloten