LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door MissBrew »

In februari 2014 heb ik mijn Iphone 5C gekregen via T-Mobile. Deze kreeg wat problemen met de batterij, hij was heel snel leeg en gaf onbetrouwbare batterij informatie aan, dit was eind 2015.
Dus begin dit jaar heb ik dit toestel vervangen voor een ander toestel.

Nu stonden er nog foto's op mijn Iphone, dus in augustus heb ik deze aangesloten aan mijn laptop en toen gebeurde het........
mijn batterij zette helemaal uit en mijn telefoon is opengesprongen, dus compleet waardeloos en ik heb mijn foto's dus ook niet.

Via Apple support het adres gekregen van een ICentre in mijn buurt en daarheen gebracht.
Prijsindicatie als het niet onder garantie viel was maximaal € 250,00

Nu krijg ik de prijsopgave van het ICentre:
Een ander toestel voor € 368,13 of
mijn kapotte toestel terug voor € 34,94. Dan mag ik het gaan proberen bij T-Mobile, want daar komt het toestel vandaan.

Dus geen woord over mijn foto's, of die nog te redden zijn.

Ik ben altijd netjes en zorgvuldig met mijn telefoon omgesprongen en ik vind dat een telefoon aansluiten op een laptop is toch het minste is wat je moet kunnen doen met een smartphone.

Is deze klantonvriendelijk normaal en moet ik het daar maar mee doen? of zijn er nog optie's? Kan ik mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen?

Ik was altijd wel Apple minded maar nu.....

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door john18 »

Je moet ten alle tijden bij de bedrijf zijn waar je je telefoon hebt gekocht! Dus T mobile. Lees de volgende site: http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Waarom gaat iedereen toch naar ICentre?

MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door MissBrew »

Ik kreeg dat advies van Apple Support, om naar het ICentre te gaan.
Het is een Apple dus daar advies vragen leek mij niet zo gek.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door Moneyman »

MissBrew schreef:Ik kreeg dat advies van Apple Support, om naar het ICentre te gaan.
Het is een Apple dus daar advies vragen leek mij niet zo gek.
Advies vragen klinkt misschien niet gek. Maar je bent al 35 euro kwijt voordat je uberhaupt de juiste persoon hebt aangesproken. Dan lijkt het ineens een stuk gekker... :?

MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door MissBrew »

Moneyman schreef:
MissBrew schreef:Ik kreeg dat advies van Apple Support, om naar het ICentre te gaan.
Het is een Apple dus daar advies vragen leek mij niet zo gek.
Advies vragen klinkt misschien niet gek. Maar je bent al 35 euro kwijt voordat je uberhaupt de juiste persoon hebt aangesproken. Dan lijkt het ineens een stuk gekker... :?
Daar heeft u absoluut gelijk in! Maar ik heb de telefoon daar gebracht in de hoop mijn foto's terug te krijgen maar daar heeft niemand bij Apple het over.

MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door MissBrew »

john18 schreef:Je moet ten alle tijden bij de bedrijf zijn waar je je telefoon hebt gekocht! Dus T mobile. Lees de volgende site: http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Waarom gaat iedereen toch naar ICentre?

Omdat bedrijven zoals Philips en Bosch een stuk minder spastisch doen?
Zeker Philips heeft een super klantenservice en doet niet aan klanten van een kastje naar de muur verwijzen.
Misschien had ik mazzel maar door die ervaring dacht ik dat rechtstreeks naar de leverancier gaan het handigste zou zijn.
Trouwens zei de meneer van het ICentre dat als het via T-mobile moest, zij contact met T-mobile op zouden nemen. Blijkbaar is dat een roze olifant.

natuurmens
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2007 13:25
Locatie: Berltsum

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door natuurmens »

Dat gebeurd ook bij overladen van rolstoelen. Ik heb al paar keer geluk gehad de monteur zij dat ze bol staan. e stoel geeft het wel aan. Overladen komt vaker voor met batterijen maar word niet zoveel aandacht aan besteed

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Iphone 5c 16 G, batterij uitgezet (net niet ontploft)

Ongelezen bericht door puma73 »

natuurmens schreef:Dat gebeurd ook bij overladen van rolstoelen. Ik heb al paar keer geluk gehad de monteur zij dat ze bol staan. e stoel geeft het wel aan. Overladen komt vaker voor met batterijen maar word niet zoveel aandacht aan besteed
Ik gebruik al 16 jaar een elektrische rolstoel en mijn batterijen zijn nog nooit overladen. Dit kan alleen als de beveiliging stuk is en dat komt (bijna) nooit voor.

Gesloten