Jaarcontract via Simyo vriendendeal stopt niet automatisch

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CaroF
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2021 21:44

Jaarcontract via Simyo vriendendeal stopt niet automatisch

Ongelezen bericht door CaroF »

Heb voor mijn oom ruim jaar geleden bij Simyo Vriendendeal een jaarcontract afgesloten. Hij overleed paar maanden later. ik moest nog veel regelen dus heb zijn telefoon gebruikt tot het jaarcontract om was.

Op de app stond dat ik Kan Verlengen. Daarboven stond contract 1 jaar en dat eindigde op 5 september. Ik was dus in de veronderstelling dat ik dat niet hoef op te zeggen als ik niet verlengde. Voor 5 september de simkaart verwijderd. Blijkt het contract door te lopen, heb uiteindelijk opgezegd op 20 september, daarna kon ik al snel niet meer inloggen.

Contract werd maand later beëindigd.
Ik vind het misleidend dat dit zo benoemd staat. Nooit bericht gehad dat ik dus een ander contract kreeg omdat ik niet had opgezegd.
Mag dit?
Laatst gewijzigd door Radar op 26 nov 2021 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jaarcontract via Simyo vriendendeal stopt niet automatisch

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gelukkig maar dat het automatisch verlengt word. Als je een huis huurt met als start 1 jaar, dan mag je na dat jaar ook gewoon blijven wonen. En als je jaarcontract is afgelopen van je energie aanbieder, dan zit je ook niet ineens zonder gas en licht.
Er is een overeenkomst van een jaar aangegaan die daarna stilzwijgend verlengt word. In dat jaar kan je niet opzeggen, daarna met inachtneming van een opzegtermijn. Het kan zijn dat je een mooie aanbieding krijgt bij een nieuw jaarcontract, maar dat is niet verplicht.

Dus ja, het mag zeker wat hier gebeurd is.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Jaarcontract via Simyo vriendendeal stopt niet automatisch

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Tenzij erbij staat, stopt automatisch loopt het contact door totdat jijzelf opzeg.
Het is gebruikelijk dat abonnementen doorlopen totdat jij opzeg.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Jaarcontract via Simyo vriendendeal stopt niet automatisch

Ongelezen bericht door kweenie »

Gelukkig mag dit en is dit ook gebruikelijk. Anders zouden er niet alleen een hoop mensen ineens niet meer kunnen bellen, maar zouden er ook veel mensen ineens zonder verwarming of electriciteit zitten. Of onverzekerd in de auto rondrijden.

Trouwens, wat ook bij veel bedrijven geldt is dat je na een overlijden het jaarcontract eerder mag stoppen.

Simyo Webcare
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 mar 2009 10:23

Re: Jaarcontract via Simyo vriendendeal stopt niet automatisch

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Beste CaroF,

Allereerst, gecondoleerd met je verlies. Goed dat je even een berichtje achterlaat!

Bij een overlijden werken de zaken anders. Je kunt ook na het afsluiten van een jaar contract kosteloos opzeggen als het om een overlijden gaat. Je kunt ons dan een email met de overlijdensakte sturen en dan betalen we je zelfs nog de gemaakte kosten van het abonnement terug. Gezien je het abonnement zelf hebt gebruikt, is dit helaas niet mogelijk meer.
Meer informatie hierover vind je ook op onze website: https://www.simyo.nl/klantenservice/vra ... rleden-308

Het is inderdaad normaal dat een abonnement na een jaar doorloopt en alleen contractvrij wordt. Vanaf dat moment kan je opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Ik snap dat je hier je vraagtekens bij neerzet, maar het is inderdaad wel de normale gang van zaken.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd!

Groetjes,

Simyo Webcare

Gesloten