LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
vm81
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 23:32

Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door vm81 »

Ik ben sinds 10 jaar abonnee bij Hi heb 2 mobiele telefoon abonnementen. Sinds kort hebben ze een nieuwe abonnementsvorm met een leasetoestel. Mijn ene 'oude’ abonnent betaal ik €47,50 en krijg ik 700 mb internet en 250 belminuten en een gratis telefoon. Mijn leaseabonnement kost €50,- en daarvoor krijg ik 500 mb internet en 150 belminuten en een leasetoestel. Ik betaal dus meer en krijg minder…

Nu is in december mijn toestel gestolen bij een auto inbraak. Ik heb geen verzekering genomen, want ik heb nog nooit problemen ondervonden met mijn toestel en dit nieuwe leaseabonnement is voor mij geheel nieuw. Maar er wordt mij een brief gestuurd waarin ik verteld wordt dat ik een gelijkwaardig toestel krijg of iets wat in de buurt komt van mijn oude toestel. Verder krijg ik een boete van bijna €90,-. Vervolgens komt mijn vervangende toestel: een Samsung pocket mini… Nou niet echt gelijkwaardig aan een Samsung Galaxy S11!

Ik bel op en vraag om uitleg bij de servicedesk. Ik heb niets aan het nieuwe toestel want ik kan hem niet voor mijn werk gebruiken en ik kan de tiptoetsen niet bedienen. Er wordt mij verteld dat ze er niets aan kunnen doen zo zijn de regels nou eenmaal. Ik vraag of ze dan ook mijn abonnement omlaag brengen, want ik betaal voor een abonnement met een Galaxy S11 niet voor een met een pocket mini en het nieuwe toestel kan ik amper gebruiken. Maar nee dat kan ook niet.
Nu hoor ik later dat ze standaard een Pocket mini geven als vervangend toestel als je geen verzekering hebt. Waarom zetten ze dit niet gelijk in de brief dan? (schrijf dan niet dat je een gelijkwaardig toestel krijgt!)
Mijn vriend belt ook nog een keer de servicedesk, hij wordt in de wacht gezet en vervolgens opgehangen. Dus ik bel zelf weer en wordt ook opgehangen. Vervolgens bel ik nog een keer en krijg ik iemand die alleen maar standaard ingestudeerde verhaaltje kan opdreunen 20x hetzelfde achter elkaar.
Alle keren vraag ik om een (floor)manager te spreken, maar krijg te horen: nee kan niet, nee die is er niet, nee want die verteld u toch hetzelfde…

Is het dan teveel gevraagd dat ik serieus te woord wordt gestaan??? Iemand die niet een ingestuurd stukje opdreunt, iemand waarvan ik het gevoel krijg dat ze serieus naar me luistert en mijn klacht op een normale serieuze manier met me wil behandelen. Totaal geen flexibiliteit! Totaal geen inlevingsvermogen!

Ze zouden je (trouwe) klanten beter serieuzer kunnen nemen en enigszins tegemoet kunnen komen (of me in ieder geval het idee te geven dat ze me willen helpen)!

Conclusie: Het nieuwe lease abonnement is duurder, je krijgt er veel minder voor terug en als klap op de vuurpijl is de service een dikke vette min.

Ik wil graag zsm overstappen naar een andere provider! Maar beide abonnementen zijn helaas nog niet afgelopen bij Hi.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door Rim69 »

Waarom zou Hi verantwoordelijk moeten zijn voor de diefstal van jouw mobieltje? Dat is jouw probleem. Je moet überhaupt blij zijn dat je nog iets van ze krijgt.

Ook zeer vreemd dat het nieuwe leaseabonnement duurder is dan je oude abonnement. Prijzen gaan normaal nooit omhoog. Alles wordt alleen maar goedkoper.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door Brainless »

Diefstal valt nu eenmaal niet onder de dekking van het standaard lease contract.
Je hebt gewoon 90E betaald voor je nieuwe (mindere) telefoon.

Je hebt alleen maar recht op een gelijkwaardige telefoon als tijdelijke oplossing bij herstel van je eigen telefoon. Voor diefstal had je dus wel de extra verzekering moeten afsluiten.
Schade als gevolg van diefstal, verlies, brand en aan jou toe te rekenen schade (bijvoorbeeld water-, val- en drukschade) vallen niet onder de Basis Toestelservice. Deze schade komt dus voor jouw rekening, tenzij je gebruik maakt van onze Aanvullende Toestelservice.

Je kunt een Aanvullende Toestelservice afsluiten voor Schade, Verlies & Diefstal of voor allemaal, de Totaal variant.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Rim69 schreef:Waarom zou Hi verantwoordelijk moeten zijn voor de diefstal van jouw mobieltje? Dat is jouw probleem. Je moet überhaupt blij zijn dat je nog iets van ze krijgt.

Ook zeer vreemd dat het nieuwe leaseabonnement duurder is dan je oude abonnement. Prijzen gaan normaal nooit omhoog. Alles wordt alleen maar goedkoper.
Lease contracten zijn op dit moment de meest dure contracten die je kan afsluiten zeker die van Hi en KPN. Tevens gaan de prijzen bij elke provider omhoog ten op zichte van 1 á 2 jaar geleden.
Ik zou ook iedereen aanraden niet aan zo'n lease constructie te beginnen aangezien de voorwaarden je vertellen dat KPN (dus ook Hi en Telfort) elk gewenst een boete kunnen geven mocht je het toestel kwijt zijn of dat hij beschadigd is. En wat ook veel mensen vergeten is de dat de restwaarde van het toestel altijd voor KPN is.

Vraag ik mij toch af wie wordt er nou beter van deze leaseconstructie?!?!?
Graag zou ik iedereen aanraden! Laat jezelf informeren!
Voor een eerlijke vergelijking kijk ik altijd op http://www.belkostenwijzer.nl.

De consument in iedergeval niet!

MVG,

Henk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door berndv »

vm81 schreef: Is het dan teveel gevraagd dat ik serieus te woord wordt gestaan??? Iemand die niet een ingestuurd stukje opdreunt, iemand waarvan ik het gevoel krijg dat ze serieus naar me luistert en mijn klacht op een normale serieuze manier met me wil behandelen. Totaal geen flexibiliteit! Totaal geen inlevingsvermogen!
Inlevingsvermogen zal er vast zijn, ik denk dat iedereen oprecht kan zeggen dat ze met u meevoelen. Maar dat veranderd op geen enkele manier de regels of voorwaarden. Het feit dat u 20x hetzelfde heeft gehoord heeft bij uzelf nog geen belletje doen rinkelen dat zij het net voor u kunnen of gaan oplossen? Wat is volgens u de klacht op een normale serieuze manier behandelen? U gewoon geven waar u om vraagt?

Het toestel is uit uw auto gestolen, welke verantwoordelijkheid draagt Hi of KPN hierin? U had een aanvullende verzekering kunnen afsluiten, maar dat vond u niet nodig, dus waarom moet Hi opdraaien voor a, het feit dat de telefoon uit uw auto is gestolen, en b, dat u geen aanvullende verzekering dacht nodig te hebben?

grizzly1972
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2010 17:38

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door grizzly1972 »

Als eerste zou ik zeggen verdiep u heel goed wat nu het beste abo voor u is. Je ziet de bomen daar het bos niet meer ik weet het en als je niet goed uitkijkt betaal je dus onnodig meer.

Verder was het wellicht verstandig geweest om vooraf te bedenken wat de gevolgen zijn als uw toestel kwijt raakt of gestolen wordt. Stel je vergeet je jas waar je telefoon in zit.. en je hebt deze telefoon nodig?
Wat stond er in de voorwaarden mbt diefstal verlies?? Gelijkwaardig is niet hetzelfde toestel.. kijk daar ga je al..En wat is dan gelijkwaardig?

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Vm81,

Vervelend om te lezen wat er gebeurd is en dat je het gevoel hebt dat je niet serieus wordt genomen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik kan me voorstellen dat je daar niet tevreden over bent. Ik wil je hiermee graag verder helpen.

Ik heb je een privébericht met meer informatie gestuurd.

Groeten van Hi,

Kevin
Hi Webcare

rensv
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2013 17:19

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door rensv »

Hoi Vm81.

Ik heb het zelfde probleem ondervonden. ik heb gemerkt dat iedereen bij de klantenservice van Hi langs elkaar heen praat en er komt gewoon niets concreets uit. Het enige wat ze willen vangen is een boete en laten je met het leasecontract zitten. ik heb gehoord dat hier meer mensen problemen mee hebben. ik heb ook geen verzekering afgesloten omdat het gedekt zou worden onder onze eigen verzekerking, dit heeft hebben ze bij hi ook bevestigt dat ik hem daar onder zou kunnen terug krijgen. echter lease betekent geen eigendom van en hierdoor kun je hem niet verhalen op je eigen verzekering.

Is Hi met een oplossing gekomen bij jou? Ze hebben inderdaad aangegeven in het begin dat je een vervangend toestel krijgt met hetzelfde besturingssysteem maar ze trekken alles wat ze gezegd hebben terug en gooien het op eigen verantwoordelijkheid en ik kan niet zien wat destijds besproken is.

ik ben zelf ook al jaren klant van hi maar vind dit echt zeer ongepast hoe ze met deze leasecontracten omgaan.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door Barman »

rensv schreef:ik heb ook geen verzekering afgesloten omdat het gedekt zou worden onder onze eigen verzekerking, dit heeft hebben ze bij hi ook bevestigt dat ik hem daar onder zou kunnen terug krijgen. echter lease betekent geen eigendom van en hierdoor kun je hem niet verhalen op je eigen verzekering.
Dat had je zelf toch ook kunnen bedenken. Je weet toch waar je voor verzekerd bent.

rensv
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2013 17:19

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door rensv »

DRS. H.H. Tennis schreef:
Barman schreef:
rensv schreef:ik heb ook geen verzekering afgesloten omdat het gedekt zou worden onder onze eigen verzekerking, dit heeft hebben ze bij hi ook bevestigt dat ik hem daar onder zou kunnen terug krijgen. echter lease betekent geen eigendom van en hierdoor kun je hem niet verhalen op je eigen verzekering.
Dat had je zelf toch ook kunnen bedenken. Je weet toch waar je voor verzekerd bent.
Helemaal eens met Winterman !
Ik heb dit een aantal keer gevraagd bij de medewerkers van Hi en zij hebben me verzekerd dat dit geen enkel probleem zou zijn. Doordat je een andere telefoon zou krijgen, met dus een en Emei nummer, moest ik hem alleen overnemen aan het einde van het contract.

lesjuh2
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2013 19:49

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door lesjuh2 »

goeie avond,
Mijn man Heeft zijn abbo lopen via hi, al 4 jaar. En al 4 jaar lang heeft hij heel erg gezeik bij hi Qua toestellen.
Zo heeft hij 2 maanden geleden een abbo afgesloten bij hi met een lease toestel, (Samsung galaxy S3)
Na een maand wou hij niet meer opladen, en het toestel wou niet meer aan.
Toen hebben wij eerst een batterij opgestuurd gekregen, toen ging het toestel aan. En in de avond willen wij het toestel opladen, en hij doet niks meer.
Toen dus maar weer met hi gebeld, Ondertussen 7 opladers aan de telefoon gehad. En het nog niet willen doen!
Toen hebben hun het toestel opgehaald.
In totaal zijn wij het toestel 3 weken kwijt geweest, Afgelopen vrijdag hebben wij het toestel weer terug gekregen.
Het toestel is heel erg beschadigt terug gekomen!
Op het batterij stond Batery test fail. En ja hoor je raad het al, het toestel ging dus niet aan.
Wij weer hi gebeld, en hebben gezegd wat er mis was, Toen konden we kiezen of het toestel werd weer opgehaald. Of we moesten maar een nieuwe batterij kopen.
We hebben zelfs gedreigd om onze abbo's daar weg te flikkeren, en over te gaan op een andere provider.
Hi klantenservice zegt gewoon, Dan moet u dat maar doen!
LEKKER KLANT GERICHT HI!
Daarna zijn we maar naar een hi winkel gegaan!
We werden daar wel goed ontvangen. Maar zodra wij een nieuwe toestel begonnen te eissen Werd er in ene gezegt, Ja maar meneer dat kunnen wij niet zomaar doen.
Wij hebben ook te maken met klanten service!
Nou moeten wij dus morgen weer gaan bellen met dat stomme klantenservice van hi
En dat terwijl wij er eigenlijk helemaal geen puf meer voor hebben!
We hebben een verzekering op het toestel!
En daar word dus niet na gekeken.

Wat kunnen wij nu het beste doen om een nieuw toestel te kunnen krijgen?


Wij zien uw reactie graag tegemoet

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klacht Hi leasecontract & klantenservice

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Lesjuh2,

Wat jammer om te zien dat er problemen zijn met het toestel. Ik kan me goed voorstellen dat dit erg vervelend is. Graag wil ik met je meekijken in de gegevens om te zien wat er precies gaande is.

Om dit te kunnen doen heb ik het 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer nodig. Deze kun me mailen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Smartcare S3.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten