LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Hi-smartcare

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
madeleneke
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 12:30

Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door madeleneke »

Goedemiddag,

Ik wilde graag een probleem voorleggen waar ik op dit moment tegen aan loop bij Hi en Smarcare. Het gaat om het volgende;

Voor zes weken terug heeft mijn vriend, zoals gebruikelijk bij een lege accu, zijn telefoon, een sony xperia Z, opgeladen. Nadat het toestel opgeladen was heeft hij even wat geïnternet waarna het touchscreen niet meer goed functioneerde. Ik heb het toestel even voor hem opnieuw opgestart. Het touchscreen werkte in eerste instantie wel maar na 10 seconden begaf het gehele touchscreen het. Toen wij het toestel iets scheef hielden constateerden wij een soort barst of scheur in het scherm onder het scherm zelf. (ik denk het touchscreen)

Gelijk contact opgenomen met de Hi klantenservice, deze jongen heeft mij vierkant uitgelachen omdat een "spontane" barst niet bestaat en ik of mijn vriend het toestel gewoon zou hebben laten vallen.

Hier liet ik het niet bij zitten dus heb ik gegoogled of dit een voorkomend probleem was bij de Sony XperiaZ. En dit bleek inderdaad zo te zijn! Sony gecontacteerd en zij bevestigden dit verhaal en zeiden er ook bij dat de garantieafspraken ook bekend waren bij de reparatiecentra aangezien het om een spontane barst gaat.
Mooi nieuws zou je denken, ik de Hi klantenservice weer opgebeld, zij verzekerden dan ook dat dit kosten loos zou worden gemaakt zo niet dan zouden zij Sony "de wacht aan zeggen".

Toestel werd opgehaald door de servicemonteur en deze meneer kwam met twee theorieën. Het toestel was gevallen, maar dit was uiteindelijk geen optie i.v.m. flipcase om het toestel. Nee, dan hadden we het toestel met onze duim geknikt of het scherm op de knie gehouden zodat het scherm zou barsten. Ik kon mijn oren niet geloven dat zo'n jongen zoiets stompzinnigs zou bedenken.

Uiteindelijk was het toestel aangekomen bij het reparatiecentrum, , kregen we een berichtje dat het toestel gemaakt kon worden voor "maar' 216,59. Aangezien het onze eigen fout was, zij konden namelijk niet zien of dit inderdaad kwam door de temperatuursverschillen of doordat we het toestel zouden hebben laten vallen.

Het toestel hebben we natuurlijk niet laten maken en nogmaals een aantal keer contact opgenomen met de Hi om een bezwaarschrift. Ondertussen het toestel, nog steeds defect, terug laten sturen.

Kregen wij hem vrijdag, 9 augustus terug. De bezorger was er tussen half 11 en 11 uur. Netjes het pakketje afgeleverd in bubbeltjesplastic. Haalde ik het toestel uit het zakje en tot mijn grote verbazing was de gehele achterkant van het toestel naar zijn grootje. Net of iemand met een hamer op het toestel had geslagen. Ik sloeg stijl achterover! Vandaar dat ze bij het reparatiecentrum niet konden zien of het door temperatuursverschillen of door val zou komen.

Gelijk Smartcare gebeld wat dit nou in hemelsnaam moest voorstellen. Zij beweerden in hun geval dat het toestel al kapot was bij aankomst. Gelukkig ben ik niet van gisteren dus heb ik voor het verzenden van het toestel overal foto's van gemaakt. Voorkant achterkant zijkanten alles. Daarnaast heb ik alle formulieren ook bewaard m.b.t. de leentoestel overeenkomst. Hierop staat beschreven wat er mankeert aan het toestel. (dus geen achterkant die aan duizend stukjes ligt)

Een Smartcare medewerker heeft mij verzocht de foto's en de rest van de informatie naar een klachten e-mail adres te sturen. Dit heb ik gelijk gedaan op vrijdag 9 augustus. Dinsdag 13 augustus heb ik weer gebeld om te vragen hoe de stand van zaken was op dat moment. Ik kreeg te horen dat de e-mail ontvangen was alleen dat het wel 7 werkdagen kon duren. Geen probleem, ik wacht nog wel even. Zaterdag 17 augustus heb ik weer gebeld aangezien ik er geen goed gevoel over had. Het meisje aan de telefoon zei dat ik 's maandags tussen 10.00 en 17.00 uur moest terugbellen omdat de persoon in kwestie op zaterdag niet aanwezig zou zijn.

Akkoord, misschien had ik iets te snel gebeld maar ik dacht probeer het maandag de 19e augustus gewoon weer. Toen werd mij verteld dat de e-mail helemaal niet ontvangen was. Maar, ik kon de gegevens wel regelrecht naar de persoon sturen die over deze zaken gaat. Geen probleem, heb ik netjes gedaan. Om zeker te zijn van mijn zaak heb ik dinsdag 20 augustus weer gebeld of de e-mail nu wel aan was gekomen. Nee, was het antwoord van de mevrouw aan de telefoon. Dus ik heb éénmaal de e-mail gestuurd naar de man die deze zaken regelt en naar het e-mail adres van het meisje aan de telefoon. (haar persoonlijke e-mail) En ja hoor, het meisje had de e-mail netjes ontvangen en zou deze doorsturen naar haar collega. En ook nu weer, binnen 7 dagen (hopelijk eind van de week) hoorde ik meer. Top!

Netjes gewacht. Maar na het weekend had ik al een vreemd gevoel. Dus heb ik maandag 26 augustus weer opgebeld naar de Hi-smartcare! "Nee mevrouw, we hebben uw e-mail niet ontvangen...." NOGMAALS, de e-mail gestuurd zoals gevraagd werd. Ook werd de afspraak gemaakt, wanneer ik gebeld zou worden had Smartcare mijn e-mail niet gehad. Belden ze me niet, dan was alles in orde. Beetje dom van mijzelf om niet de afspraak te maken mij zowiezo te bellen met of zonder ontvangst van de e-mail. Maar geen telefoontje dus ik ging er van uit dat alles in orde was.

Affin, vandaag, woensdag 28 augustus, weer contact opgenomen met de Hi-Smartcare en had dezelfde jongen als maandag aan de telefoon. Waarop hij weer antwoordde, "Nee mevrouw, wij hebben uw e-mail niet ontvangen". Waarop ik antwoordde dat hij mij beloofd had te bellen wanneer dit het geval zou zijn. Waarop deze jongeman doodleuk antwoordde, "Ja sorry mevrouw maar maandag is altijd een drukke dag en dan kan ik mijn beloftes gewoon niet nakomen" Kom op zeg, doe dan geen beloftes.

Na al deze informatie, kan iemand mij helpen? Ik word hier zó verschrikkelijk moe van. Ik wil gehoord en geholpen worden! Alstublieft!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door devious »

Misschien kan Joop v/d Ende hier een musical van maken?

Teveel tekst. Wat is precies het probleem?

thisisdeborah
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 aug 2013 22:43

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door thisisdeborah »

devious schreef:Misschien kan Joop v/d Ende hier een musical van maken?

Teveel tekst. Wat is precies het probleem?
hahahaha.

Volgens mij is het probleem dat smartcare alle mankementen aan het toestel verwijt aan de TS en zijn/haar vriend. 1 van die dingen is een kapotte achterkant, die niet kapot was tijdens het versturen van de telefoon.

Begrijp ik het zo goed ts?

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Madeleneke,

Wat vervelend om te zien dat je zoveel problemen hebt rondom de reparatie van de Sony Xperia Z. Het spijt me om te zien dat dit al zo lang duurt. Ik wil je hier dan ook graag bij helpen. Wil je mij een e-mail sturen met het 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer waar het om gaat? Deze mail kun je sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/Sony Xperia Z.

Ik zie je mail graag tegemoet zodat we kunnen werken aan een oplossing!

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door marc1766 »

Er is maar één echte goede manier en dat is de foto`s uitprinten, met begeleidende brief waarin je het probleem uitvoerig beschrijft en tevens een klacht indient en dit per aangetekende brief verstuurd. Ze kunnen dan niet ontkennen dat ze het niet ontvangen hebben.
Stel in die brief meteen op dat je binnen 5-10 werkdagen het probleem opgelost ziet.

Lydia1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2013 10:55

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door Lydia1980 »

Hier zelfde soort probleem. 4 weken geleden toestel opgehaald met 24 uurs service die 5 dagen duurde! Heb een Samsung express die vanaf dag 1 steeds trager en trager werd.
Wel verzekerd ook ivm kids.
Probleem 1 was als leentoestel kreeg ik een htc met windows besturing. Leentoestel dient zelfde besturing te hebben. Gelukkig vervangen door een samsung (maar nog trager dan mijn defecte toestel. Kan geen internet verbruiken buiten, amper wifi signaal als ik überhaupt al iets van signaal heb.

Probleem 2 het retour brengen van de telefoon. Afspraak gemaakt om op vrijdag 13 sept tussen 9 en 13 uur. Om half 2 nog niemand, meteen gebeld! Nee mevr afspraak kan ik hier niet terugvinden.
Meteen nieuwe afspraak gemaakt voor dinsdag 17 sept tussen 9 en 13 uur. Krijg ik telefoontje dat hij niet geleverd wordt, want hij stond gisteren pas in het systeem een er moet minimaal 1 werkdag tussen zitten.

Toen ben ik ff zwaar uit mijn plaat gegaan!! Meneer had het vrijdag extra gecheckt op mijn verzoek om na te gaan of de opdracht er nu echt in stond. Niet dus.
Nu afspraak moeten maken voor vrijdagochtend (weer hele agenda op z'n kop).
Ik hoop nu voor ze dat hij echt komt en in goede gerepareerde staat.

Het excuus voor de fouten was dat ze heel veel nieuwe mensen hebben die niet goed weten hoe het werkt!!
Ongelofelijk!

Ik ben normaal echt niet gauw boos, maar heb er nu wel het een en ander uitgegooid.

Meteen hi zelf gebeld en een klacht ingediend over hun manier van werken, want moet wel blijven doorbetalen voor het toestel en mijn abonnement.
Ik kon helaas bij e-repair geen klacht kwijt!

Ben erg benieuwd of het vrijdag opgelost is.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Lydia,

Dat je hierover boos bent geworden kan ik me goed voorstellen. Je wilt natuurlijk je telefoon graag weer terugkrijgen. Laten we er even vanuit gaan dat vrijdag alles goed verloopt. Mocht dit niet zo zijn mag je mij een e-mail sturen.

In die e-mail heb ik een 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer nodig. De mail kan gestuurd worden naar [email protected]/Samsung Express. Ik hoop natuurlijk voor jou dat dit niet nodig hoeft te zijn.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

marc1766
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 apr 2010 16:08

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door marc1766 »

Dat jullie nu doen wanneer je klantnr. en telefoon hebt dat er iets gebeurt, laat me niet lachen.

Heb jullie al verschillende keren mijn gegevens gestuurd, en jullie hebben het fatsoen niet eens te reageren, laat staan dat jullie überhaupt iets ondernemen

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Wat jij hier zegt is niet waar Marc. Ik vind het dan ook erg jammer dat je deze reactie plaatst. Je hebt meerdere berichten op het Hi Forum geplaatst. Hier heb je altijd netjes antwoord op gehad. Ook jouw bericht hier op Tros Radar is in behandeling genomen.

@ Lydia, als jij ons jouw gegevens doorstuurt zullen we ook jouw van een antwoord voorzien zoals ik hier eerder heb aangegeven.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nlforum

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door harley68 »

Dat komt omdat Marc zijn zin niet krijgt en het nu als een persoonlijke opdracht ziet om zich overal mee te bemoeien. :D

bloemmie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:26

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door bloemmie »

Hi-Webcare schreef:Wat jij hier zegt is niet waar Marc. Ik vind het dan ook erg jammer dat je deze reactie plaatst. Je hebt meerdere berichten op het Hi Forum geplaatst. Hier heb je altijd netjes antwoord op gehad. Ook jouw bericht hier op Tros Radar is in behandeling genomen.

@ Lydia, als jij ons jouw gegevens doorstuurt zullen we ook jouw van een antwoord voorzien zoals ik hier eerder heb aangegeven.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nlforum
cristy, marc bedoelt natuurlijk niet de antwoorden die hij hier en op het hi forum krijgt he!!
maar op de verschillende mailtjes , met de door jou gevraagde info, die hij jou stuurde :mrgreen:

Noki
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2013 15:35

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door Noki »

Ook ik heb met Smartcare de slechtste klantervaring sinds jaren.
Zakelijk abonnement bij KPN, Iphone 5 laten vallen, glas kapot.
KPN laat Smartcare langskomen en de monteur constateert binnen een minuut € 265,- kosten voor mij of een ander toestel "waarmee je misschien nog net kunt emailen". Je Iphone lever je dan in, dat zijn nog eens de betere deals (voor Smartcare dan).
Bellen met KPN en Smartcare levert allemaal niets op : "de bal ligt bij u", is het antwoord. Dat is nog eens customer service. KPN zegt dat Smartcare niet volgens de afgesproken afspraken werkt, maar dat interesseert Smartcare voor geen meter. Als klant heb ik daar uiteraard helemaal niets aan.

Ik kom er niet meer uit, het is alleen maar heen en weer bellen zonder enig resultaat. Ik ga maar met m'n Iphone naar een shop waar ze voor €75,- repareren.

Advies aan allen: koop of geen Iphone bij KPN of verwacht helemaal niets van de service van Smartcare. Ze komen weliswaar bij je aan de deur, maar voor € 265,- kan dat vast wel uit.

Groeten,
Noki

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Klacht Hi-smartcare

Ongelezen bericht door Prolix »

+1 Noki
En steek die maar in je zak, Hi-Webcaredames

Gesloten