LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Hollands Nieuwe

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
familieruys
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2013 20:39

Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door familieruys » 25 feb 2013 20:48

Op 11 januari kreeg ik van Hollands Nieuwe een telefoon geleverd, een Samsung Galaxy Y. Al snel bleek dat het toestel zichzelf uitschakelde en weer inschakelde, zonder aanwijsbare reden. Ik heb het toestel daarom binnen de zichttermijn van zeven werkdagen aangetekend geretourneerd naar Hollands Nieuwe. Vervolgens begon het gezeur. Ik heb inmiddels twee maanden abonnement en bezorgkosten betaald voor in totaal € 53,50. Ik heb Hollands Nieuwe keer op keer per mail verzocht en gesommeerd om tot restitutie over te gaan, maar iedere keer komen ze met een ander verhaal. Zo moest ik eerst maar bellen met de pakketdienst van Hollands Nieuwe, want er zou, ondanks dat ik niet heb aangegeven dat ik een nieuw toestel wilde, een nieuw toestel onderweg zijn. Ik heb gebeld met deze pakketdienst en de levering van de nieuwe telefoon werd geannuleerd. De pakketdienst zou Hollands Nieuwe hiervan op de hoogte brengen en dan zou ik mijn geld retour ontvangen. Niets is minder waar. Vervolgens vroeg Hollands Nieuwe mij om mijn track and trace nummer door te geven, anders kunnen ze niets voor me betekenen. In ene is de telefoon dus niet meer te traceren, terwijl er toch al zogenaamd een nieuwe onderweg was. Vervolgens moest ik maar een printscreen maken van mijn betaling, want ook die kunnen ze niet vinden. Ik ben inmiddels zover om de kwestie neer te leggen bij mijn rechtsbijstandverzekering, maar ik kan een ander alleen maar aanraden: ga niet met Hollands Nieuwe in zee. Je krijgt er spijt van.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 26 feb 2013 10:11

Beste heer of mevrouw Ruys,

Na het lezen van het bericht over het verloop van de retournering, kan ik mij voorstellen dat u zoekende bent naar een oplossing. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken.
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, heb ik uw persoonlijke gegevens nodig. Zou u mij in een privé bericht uw orderid / postcode+huisnummer / emailaders (waarmee het abonnement besteld is) willen sturen?

Graag ontvangen wij de gegevens, zodat het voor u nagezocht kan worden en wij kunnen zoeken naar een passende oplossing.
Vriendelijke groeten,
hollandsnieuwe
familieruys schreef:Op 11 januari kreeg ik van Hollands Nieuwe een telefoon geleverd, een Samsung Galaxy Y. Al snel bleek dat het toestel zichzelf uitschakelde en weer inschakelde, zonder aanwijsbare reden. Ik heb het toestel daarom binnen de zichttermijn van zeven werkdagen aangetekend geretourneerd naar Hollands Nieuwe. Vervolgens begon het gezeur. Ik heb inmiddels twee maanden abonnement en bezorgkosten betaald voor in totaal € 53,50. Ik heb Hollands Nieuwe keer op keer per mail verzocht en gesommeerd om tot restitutie over te gaan, maar iedere keer komen ze met een ander verhaal. Zo moest ik eerst maar bellen met de pakketdienst van Hollands Nieuwe, want er zou, ondanks dat ik niet heb aangegeven dat ik een nieuw toestel wilde, een nieuw toestel onderweg zijn. Ik heb gebeld met deze pakketdienst en de levering van de nieuwe telefoon werd geannuleerd. De pakketdienst zou Hollands Nieuwe hiervan op de hoogte brengen en dan zou ik mijn geld retour ontvangen. Niets is minder waar. Vervolgens vroeg Hollands Nieuwe mij om mijn track and trace nummer door te geven, anders kunnen ze niets voor me betekenen. In ene is de telefoon dus niet meer te traceren, terwijl er toch al zogenaamd een nieuwe onderweg was. Vervolgens moest ik maar een printscreen maken van mijn betaling, want ook die kunnen ze niet vinden. Ik ben inmiddels zover om de kwestie neer te leggen bij mijn rechtsbijstandverzekering, maar ik kan een ander alleen maar aanraden: ga niet met Hollands Nieuwe in zee. Je krijgt er spijt van.

bartwillem
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2013 14:24

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door bartwillem » 10 mar 2013 14:51

Ik heb precies dezelfde ervaring met het bedrijf Hollands Nieuwe. En ook ik ook ik zeg: niet met Hollands Nieuwe in zee gaan. Je krijgt er spijt van. Het is een slecht bedrijf.

Eind november heb ik een abonnement afgesloten met een toestel. Dit toestel bleek bij ontvangst defect. Na contact met Hollands Nieuwe heb ik dit teruggestuurd met daarbij de vermelding dat ik van het abonnement/toestel afzag. Dit was geen probleem omdat e.e.a. binnen de zichttermijn van 7 dagen zat. Tot mijn verbazing kreeg ik begin januari een nieuw toestel toegestuurd. Weer contact gehad met Hollands Nieuwe per email met daarin wederom het verzoek om het toestel terug te sturen.

Ik heb het toestel per ommegaande en aangetekend teruggestuurd volgens aanwijzingen. Na 4 weken niets vernomen te hebben en nadat de afschrijvingen op mijn bankrekening gewoon doorgingen weer contact opgenomen. Hollands Nieuwe verzocht mij het track&trace nummer van het pakketje op te sturen. Dit heb ik gedaan. Weer twee weken niets gehoord. Weer contact opgenomen. Toen kwam Hollands Nieuwe voor de tweede keer met het verzoek het track&trace nummer op te sturen (!?!). Dit heb ik gedaan. Als reactie hierop kwam (weer twee weken later) de mededeling dat de telefoon op de verkeerde manier was geretourneerd. Enzovoorts...

Al met al loop mijn abonnement nog steeds en de betalingen gaan gewoon door. Telefonisch is het bedrijf eigenlijk niet te bereiken. Op emails wordt pas heel laat gereageerd en steeds komen er weer andere verzoeken. Dit loopt nu al drie maanden en ik ga nu via mijn rechtsbijstandverzekering bekijken hoe we aan deze flauwekul een eind kunnen maken.

superlois
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2013 13:18

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door superlois » 12 mar 2013 13:30

Ik heb inmiddels al 13 mails!! ontvangen van de klantenservice (die beter de naam klantpestservice kan hebben) over het feit dat ik verkeerd ben ingelicht door ze en ik daardoor al 2 maanden abbonementskosten betaal terwijl ik telefoon en nummer (nog) niet gebruik.
Elke keer komen ze met smoesjes over dat ik de info had kunnen lezen op internet, alleen ga ik niet de hele site uitpluisen als ik mijn vraag via de klantenservice gesteld heb en ook een brief ontvangen heb met instructies

Ik ga de zaak overdragen aan mijn rechtbijstandverzekering, ik heb nl ook al meerdere keren verzorgt mijn abbonement per direct te beeindigen maar daar wordt niet op gereageerd!

Ga nooit met deze organisatie in zee!!

Dit is mijn laatste mail aan Hollandse nieuwe, waarop ik weer een smoesje als antwoord kreeg, hoe klantonvriendelijk kan een organisatie zijn??? we hebben het over 75 euro die ik moet betalen en terug wil omdat ik niks voor teruggekregen heb: telefoon en simkaart waren nog niet eens in gebruik


Ik zal mijn probleem met jullie nog 1x duidelijk uitleggen

- ik wil klant bij jullie worden en bel met de klantenservice om te vragen of mijn huidige nummer kan worden overgezet, dit is in januari
- jullie vertellen mij dat dit kan zodra mijn huidige abbonement afloopt, op 18 maart
- ik vraag of ik dan wel al een toestel kan bestellen (ivm kijkshop actie) en niet voor de 2 maanden tot 18 maart abbonementskosten hoef te betalen (aangezien ik nog bel met mijn huidige abbonement)
- jullie vertellen mij dat het abbonement bij hollands nieuwe pas ingaat op 18 maart mits ik maar niet bel met de simkaart of geen sms verstuur
- ik vraag aan jullie of ik dan bel het toestel kan testen
- jullie zeggen mij nogmaals dat dit kan met de meegestuurde simkaart mits ik maar niet ga bellen of smsen ermee

dus ik wordt klant en vraag nummerbehoud aan binnen 7 dagen en gebruik de meegestuurde simkaart om te testen of het toestel wat ik ontvangen heb niet stuks is (dit moet ik namelijk van jullie binnen 7 dagen melden)

- vervolgens wordt er op dat moment blijkbaar een automatische sms verstuurd (waar ik geen weet van heb en niet kan zien) en blijkt mijn abbonement geactiveerd te worden
- daardoor betaal ik nu al 2 maandenabbonementskosten van 37,75 per maand terwijl ik toestel en simkaart niet gebruik

ik wil dat jullie deze fout rechtzetten en pas mijn abbonement laten ingaan op 18 maart.

ik krijg van jullie alleen maar smoesjes
- het zou in de communicatie staan dat er een automatische sms verstuurd kan worden (ik heb gebeld naar jullie klantenservice en jullie brief die ik ontvangen heb bij het toestel goed gelezen en beide keren is me dit niet vermeldt. Blijkbaar staat het ergens op de website maar die ga ik toch niet helemaal doorlopen als ik een duidelijke brief van jullie krijg en de klantenservice gebeld heb?)
- ik had een andere simkaart moeten gebruiken om het toestel te testen (dat staat nergen in de communicatie, is niet vermeldt in de brief, wordt niet vertelt door de klantenservice en daarbij heb ik geen andere simkaart in huis om dit toestel te testen aangezien er in de 1phone kleine simkaarten gaan)

Kortom, ik wil niet 2 maanden abbonementskosten betalen voor 1 automatisch verstuurde sms waar ik geen weet van had, ik heb de procedures zoals jullie aangeven in de brief en telefonisch vermeld door de klantenservice gevolgt. Ik heb niet gebeld en geen sms verstuurd dus mijn abbonement had niet geactiveerd mogen worden.

Als dat door technische reden wel gebeurd, dan kan dat gebeuren, maar ik wil dat jullie redelijk zijn en mij niet 2 maanden abbonementskosten laten betalen voor niks!!

Watch4U
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mar 2013 14:52

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Watch4U » 30 mar 2013 15:13

En nog meer klachten over Hollandse Nieuwe.... Dit is toch onbegrijpelijk.?? Kan dit bedrijf niet gestopt worden. Mensen, ga nooit maar dan ook nooit op hun aanbiedingen in. Je komt van een koude kermis thuis..!!

pmjemm
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2013 12:59

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door pmjemm » 11 jun 2013 13:14

Helaas kan ik bovenstaande alleen maar onderschrijven. Ga nooit met dit bedrijf in zee.

Via Hollandse Nieuwe een abbonnement + telefoon HTC Desire C aangeschaft.
Binnen een half jaar is de telefoon diverse malen spontaan gecrashed en nu doet hij het helemaal niet meer. Je zou verwachten dat je simpelweg de telefoon retour stuurt en dat deze dan gerepareerd wordt of een nieuwe telefoon wordt toegezonden. Niets is echter minder waar, je wordt doorgestuurd naar allerlei bedrijven waar je je telefoon naar toe kan sturen. Een voorbeeld is Dynafix in België, een bedrijf waarover het klachten regent. Een ander bedrijf waar ik naar toe werd verwezen is al maanden gesloten en de eigenaar is met de noorderzon vertrokken. Er wordt letterlijk aan de telefoon gezegd dat regeltjes regeltjes zijn en dat de klant op de laatste plaats komt.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 13 jun 2013 10:57

Beste Klant,

Het is inderdaad erg vervelend datu zoveel problemen hebt met uw toestel. Heeft u het toestel al een keer ter reparatie aangeboden bij dynafix, of is dit nog niet gebeurd? Op al onze toestellen wordt fabrieksgarantie geboden. Reparaties die onder deze fabrieksgarantie vallen worden inderdaad uitgevoerd door de firma Dynafix in Nuth. Als je telefoon binnen de garantietermijn kapot gaat, en dit niet het gevolg is van vallen, stoten of waterschade, dan kun je je telefoon op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 19:00 uur ter reparatie aanbieden bij Dynafix op telefoonnummer 0348-462812 (lokaal tarief).
Wanneer je een telefoon voor reparatie hebt aangeboden, kun je de status van de reparatie in de gaten houden.
Gezien uw item op klacht.nl, willen wij u vragen om via dat item te reageren. Zo houden we de communicatiestroom overzichtelijk.

Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
pmjemm schreef:Helaas kan ik bovenstaande alleen maar onderschrijven. Ga nooit met dit bedrijf in zee.

Via Hollandse Nieuwe een abbonnement + telefoon HTC Desire C aangeschaft.
Binnen een half jaar is de telefoon diverse malen spontaan gecrashed en nu doet hij het helemaal niet meer. Je zou verwachten dat je simpelweg de telefoon retour stuurt en dat deze dan gerepareerd wordt of een nieuwe telefoon wordt toegezonden. (...)

rfgeelink
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2014 16:46

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door rfgeelink » 07 feb 2014 16:51

Ik heb sinds augustus 2012 een mobiel abonnement bij Hollands Nieuwe voor bellen/sms-en en internet. Sinds het begin heb ik reeds problemen met geen of slecht internet. Daar heb ik toen al 1 of 2 x een nieuwe sim-kaart voor gekregen. Probleem niet opgelost. Ik ben er toen niet mee verder gegaan. Echter nu heb ik regelmatig internet onderweg nodig en wil ik alsnog dat het internetprobleem opgelost wordt. Na verschillende telefoontjes naar de zeer slecht bereikbare helpdesk komen we er nog steeds niet uit. Mijn voorstel was om het abonnement voortijdig kosteloos te beëindigen vanwege slechte diensten. Zij keuren echter deze optie af omdat ik er nu pas mee zou komen. Dit is niet waar. En bovendien, wat maakt dat uit? Het probleem moet toch opgelost worden? Zij zeggen dat ik het wel kan afkopen voor €16,- per maand die nog resteert (7 mnd), dus € 112,-. Ik kom er bij de helpdesk niet door. Zij luisteren slecht en staan dus niet open voor ieder argument dat ik aangeef. Hier moest ik het maar mee doen. Maar ik kan dus bijna niet internetten en ook regelmatig heb ik niet eens mobiel netwerk. Het bereik/netwerk in deze regio (grensgebied Winterswijk e.o.) is gewoon onder de maat. Ik wil zo snel mogelijk van Hollands Nieuwe af zonder daar nog kosten voor te hoeven maken waar ik ook nog nauwelijks iets voor terugkrijg.

mipmar
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 feb 2014 09:09

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door mipmar » 10 feb 2014 19:07

Hollands Nieuwe is een Vodafone kloon dus logisch toch al deze klachten.

Lees mijn topic over vele klachten bij Vodafone.

Vandaag is er nog 1 klacht bij gekomen, ze laten na het aflopen van het Abo gewoon je maand bedrag hetzelfde, terwijl daar 24 maanden lang een aflossing van de telefoon in heeft gezeten. Nu blijkt dus dat ze stilzwijgend het extra bedrag voor die telefoon door laten betalen terwijl alles volledig is afgelost.
Dus 24 X 45 Euro voor abo + toestel, en dan na 24 maanden gewoon 45 Euro blijven betalen terwijl een los abo slechts 24 Euro kost. Verdienste dus 21 euro per maand als je als klant je mond niet open doet.

Hoe kan een zo goed bedrijf toch zo naar beneden vallen in nog geen jaar tijd.

En met hun kloon Hollands Nieuwe op het zelfde vlak ook van alles mis.

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 06 mar 2014 16:38

rfgeelink schreef:Ik heb sinds augustus 2012 een mobiel abonnement bij Hollands Nieuwe voor bellen/sms-en en internet. Sinds het begin heb ik reeds problemen met geen of slecht internet. Daar heb ik toen al 1 of 2 x een nieuwe sim-kaart voor gekregen. Probleem niet opgelost. Ik ben er toen niet mee verder gegaan. Echter nu heb ik regelmatig internet onderweg nodig en wil ik alsnog dat het internetprobleem opgelost wordt. Na verschillende telefoontjes naar de zeer slecht bereikbare helpdesk komen we er nog steeds niet uit. Mijn voorstel was om het abonnement voortijdig kosteloos te beëindigen vanwege slechte diensten. Zij keuren echter deze optie af omdat ik er nu pas mee zou komen. Dit is niet waar. En bovendien, wat maakt dat uit? Het probleem moet toch opgelost worden? Zij zeggen dat ik het wel kan afkopen voor €16,- per maand die nog resteert (7 mnd), dus € 112,-. Ik kom er bij de helpdesk niet door. Zij luisteren slecht en staan dus niet open voor ieder argument dat ik aangeef. Hier moest ik het maar mee doen. Maar ik kan dus bijna niet internetten en ook regelmatig heb ik niet eens mobiel netwerk. Het bereik/netwerk in deze regio (grensgebied Winterswijk e.o.) is gewoon onder de maat. Ik wil zo snel mogelijk van Hollands Nieuwe af zonder daar nog kosten voor te hoeven maken waar ik ook nog nauwelijks iets voor terugkrijg.
Beste rfgeelink,

Excuses voor de verlate reactie. Wat vervelend dat u op dit moment niet optimaal gebruik kunt maken van onze diensten. Uiteraard zoek ik alles graag voor u uit en bekijk ik wat uw mogelijkheden zijn.

Om dit te kunnen zou ik u willen vragen om een aantal gegevens - welke wij nodig hebben - te versturen middels een privebericht.

- Uw postcode
- Uw huisnummer
- Uw e-mail adres
- Uw 06-nummer
- Uw ordernummer.

Ik hoop spoedig van u te horen zodat wij dit kunnen oppakken.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Annelieke Mak
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2014 13:42

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Annelieke Mak » 10 jun 2014 14:03

Beste mensen van Radar,

Nav mijn klachten over abonnement Hollandsnieuw wil ik mijn contract ontbinden. Eerst twee keer 45 min aan de telefoon gezeten om iemand te kunnen spreken. Toen advies om via facebook mijn vraag neer te leggen. Keurig na 3x te hebben moeten mailen een ontbindingsmail in mijn mailbox ontvangen. Ik dacht na drie weken eindelijk mijn abonnement te kunnen ontbinden blijkt de betaal link niet te werken.
Nu ben ik al een week bezig om via verschillende wegen en advies van degene die met mij van hollandsnieuwe chat via facebook de link te kunnen openen. Google chrome moet explorer zijn, de link moet ik kopieren en dan achterstevoren in typen. Ik ben zo braaf om 4 regels link met verschillende tekens in word achterstevoren over te nemen en dan te kopieren in explorer te plakken. Lukt ook niet. Dan moet iki firefox downloaden. Ooh ja en mijn ckookies moet ik verwijderen, instellingen nalopen en op andere computers proberen. Dat laatste heb ik ook reeds op 5 geprobeerd.

Nu heb ik nog meer redenen om bij dit bedrijf weg te willen. Mijn abonnement was al prut omdat ik niet via sms kon opwaarderen waardoor ik niet meer kon bellen en ik zat op de camping en had geen computer bij de hand. Ik kreeg een melding dat ik tijdelijk geblokkeerd was om via sms op te waarderen terwijl ik keer op keer deze instelling had aangefinkt. Dus ik kon niet bellen dus ook niet opwaarderen. Als iemand mij belt hoort die een kiestoon alsof ik in het buitenland zit.

En nu ben ik bereid om netjes mijn afkoopsom te betalen en geven zij mij niet een normale betaallink.
Ik vind ze vreselijk in gebreke. Hoeveel gekke dingen moet ik nog proberen om netjes te kunnen betalen waardoor ik mijn nummer kan behouden voor de volgende provider?

Dus ook ik raad niemand Hollandsnieuwe aan. En ik wil zo spoedig mogelijk betalen om hiervan af te zijn.

astrid1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2014 22:25

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door astrid1964 » 14 jun 2014 22:31

Ik heb afgelopen dinsdag 10-06-2014 geprobeerd mijn contract te verlengen bij Hollands Nieuwe en daarbij een telefoon te bestellen die ik maandelijks zou betalen. Na afloop bleek dat ik een extra abonnement heb aangemaakt.
De site is nl minder handig dan Holland Nieuwe doet voorkomen.
Ik heb direct geprobeerd contact op te nemen via mail, brief en de telefoon. Per mail heb ik inmiddels meerdere keren gedaan. Telefonisch wordt je meer dan 20 minuten in de wacht gezet a 0,15 per minuut. Per mail wordt beloofd dat je binnen 2 werkdagen wordt terug gebeld, maar ook dat gebeurt niet.
Inmiddels is er wel al gebeld dat de telefoon geleverd wordt, met de nieuwe sim. En doet Hollands nieuwe gewoon alsof hun neus bloed.
Het is niet mogelijk op korte termijn contact te krijgen met hollands Nieuwe, het telefoonnummer is bijna niet te vinden. Dit is eigenlijk het grootste manco van Hollands Nieuwe, ze zijn niet bereikbaar. Klanten moeten alles zelf uitvinden. Lukt dat niet, dan zoek je het maar uit, en heb je een probleem.
Ik ben nu ca 3 jaar abonnee bij Hollands nieuwe, maar dit is een zeer groot minpunt. Ik denk erover om over te stappen naar een andere provider,

Groeten Astrid

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 16 jun 2014 10:44

Beste Astrid1964,

Wat vervelend dat u niet gelukt is in contact te komen met onze klantenservice. Graag zouden wij u verder willen helpen bij deze situatie. Zou u middels een privebericht de volgende gegevens naar ons willen sturen zodat we deze er bij kunnen pakken:

- Uw postcode
- Uw huisnummer
- Uw e-mail adres
- Uw 06-nummer
- Uw ordernummer

Ik hoop spoedig van u te horen zodat wij dit kunnen oppakken.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

hollandsnieuwe
verified
Berichten: 416
Lid geworden op: 26 jan 2011 13:51
Contacteer:

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door hollandsnieuwe » 16 jun 2014 10:49

Annelieke Mak schreef:Beste mensen van Radar,

Nav mijn klachten over abonnement Hollandsnieuw wil ik mijn contract ontbinden. Eerst twee keer 45 min aan de telefoon gezeten om iemand te kunnen spreken. Toen advies om via facebook mijn vraag neer te leggen. Keurig na 3x te hebben moeten mailen een ontbindingsmail in mijn mailbox ontvangen. Ik dacht na drie weken eindelijk mijn abonnement te kunnen ontbinden blijkt de betaal link niet te werken.
Nu ben ik al een week bezig om via verschillende wegen en advies van degene die met mij van hollandsnieuwe chat via facebook de link te kunnen openen. Google chrome moet explorer zijn, de link moet ik kopieren en dan achterstevoren in typen. Ik ben zo braaf om 4 regels link met verschillende tekens in word achterstevoren over te nemen en dan te kopieren in explorer te plakken. Lukt ook niet. Dan moet iki firefox downloaden. Ooh ja en mijn ckookies moet ik verwijderen, instellingen nalopen en op andere computers proberen. Dat laatste heb ik ook reeds op 5 geprobeerd.

Nu heb ik nog meer redenen om bij dit bedrijf weg te willen. Mijn abonnement was al prut omdat ik niet via sms kon opwaarderen waardoor ik niet meer kon bellen en ik zat op de camping en had geen computer bij de hand. Ik kreeg een melding dat ik tijdelijk geblokkeerd was om via sms op te waarderen terwijl ik keer op keer deze instelling had aangefinkt. Dus ik kon niet bellen dus ook niet opwaarderen. Als iemand mij belt hoort die een kiestoon alsof ik in het buitenland zit.

En nu ben ik bereid om netjes mijn afkoopsom te betalen en geven zij mij niet een normale betaallink.
Ik vind ze vreselijk in gebreke. Hoeveel gekke dingen moet ik nog proberen om netjes te kunnen betalen waardoor ik mijn nummer kan behouden voor de volgende provider?

Dus ook ik raad niemand Hollandsnieuwe aan. En ik wil zo spoedig mogelijk betalen om hiervan af te zijn.


Beste mevrouw Mak,

Wat vervelend dat u aangeeft dat de link bij u niet lijkt te werken. Ik zou dit graag met u na willen kijken en dit oplossen voor u. Mocht het nog niet gelukt zijn, wil ik u vriendelijk verzoeken om uw gegevens te sturen middels een privebericht zodat we uw gegevens er bij kunnen pakken:

- Uw postcode
- Uw huisnummer
- Uw e-mail adres
- Uw 06-nummer
- Uw ordernummer

Ik hoop spoedig van u te mogen vernemen zodat wij u verder kunnen helpen hierbij.

Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

HFigge
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2014 10:04

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door HFigge » 03 jul 2014 10:26

:( Sinds febuari 2014 wordt er ten onrechte elke maand omstreeks de 26 ste 13 euro d.m.v. autom.incasso door Hollandsnieuwe van mijn rekening gehaald. De maanden maart t/m juni heb ik laten storneren en ik heb mijn bank opdracht gegeven deze tegenrekening te blokkeren.In de tussentijd een email gestuurd want iets anders is er niet,echter tot heden geen antwoord. Ik heb n.l geen enkele verbinding met Holl. nieuwe,geen abonnement of iets,ik ben al jaren bij T-Mobile. Het enige is dat ik in februari j.l een abonnement via aanbieding Kampioen ANWB voor mijn dochter heb aangevraagd,maar daar alleen haar gegevens heb gebruikt en niets van mijn.Hoe is mogelijk dat deze provider zonder mijn machtiging autom.incasso's kan doen. En het abonnement van mijn dochter(2-jarig) wordt maandelijks betaalt ook 13 euro excl.de gesprekskosten. Ze eten van 2 walletjes.Wat kan je hier tegen doen, Klantenservices is er niet,dit is helemaal onbegrijpelijk,als klant sta je machteloos,want op emails wordt niet gereageerd. Dit moet per wet verboden worden.
Ik raad een ieder aan ondanks dat ze scherpe prijzen hebben, niet met deze provider in zee te gaan.Voor een paar euro's meer zijn er genoeg aanbieders die in ieder geval een fatsoenlijke klantenservices hebben.

willie1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2014 19:39

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door willie1960 » 10 jul 2014 21:38

ben sinds 2 jaar klant bij hollande nieuwe.
heb sinds mei nieuwe internetprovider.
dus netjes via de site van hollandse nieuwe wijzeging doorgegeven, heb daar ook bevestiging van.
nou heb ik brief gekregen dat mijn contrac is opgezegd omdat ik niet betaalde.
sturen ze daar de rekeningen naar oude mailadres.
kon ook niet meer inloggen op mijn hollandse nieuwe met mijn oude en niet met mijn nieuwe mailadres.
nou hebben ze een incassobureau in geschakeld en willen ze alle kosten op mij verhalen.
heb gebeld met hollandse nieuwe en geloof me dat valt niet mee, sta je in de wacht is het 17.00 en wat doen ze dan?
juist dan zijn ze afgewerkt en dan kan je dus de volgende dag terugbellen.
heb ze aan de lijn gehad en het hele verhaal verteld, ze keek het na en zei ja ik zie dat u een mailwijzeging heeft doorgegeven, alleen hebben hun hem niet doorgevoerd.
niet mijn schuld dus maar hun fout.
ze zouden het uitzoeken en me iets laten weten en de incasso terugtrekken maar die blijven me maar bellen.

dus mijn advies is hollandse nieuwe is geen aanrader en ik zal dit zeker ook tegen vienden en bekenden zeggen.

hoop toch nog op een goed einde anders zie ik me genoodzaakt om mijn rechtsbijstand in te schakelen.

jerwarm
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door jerwarm » 11 jul 2014 00:06

hollandsnieuwe schreef:
Annelieke Mak schreef:Beste mensen van Radar,

Nav mijn klachten over abonnement Hollandsnieuw wil ik mijn contract ontbinden. Eerst twee keer 45 min aan de telefoon gezeten om iemand te kunnen spreken. Toen advies om via facebook mijn vraag neer te leggen. Keurig na 3x te hebben moeten mailen een ontbindingsmail in mijn mailbox ontvangen. Ik dacht na drie weken eindelijk mijn abonnement te kunnen ontbinden blijkt de betaal link niet te werken.
Nu ben ik al een week bezig om via verschillende wegen en advies van degene die met mij van hollandsnieuwe chat via facebook de link te kunnen openen. Google chrome moet explorer zijn, de link moet ik kopieren en dan achterstevoren in typen. Ik ben zo braaf om 4 regels link met verschillende tekens in word achterstevoren over te nemen en dan te kopieren in explorer te plakken. Lukt ook niet. Dan moet iki firefox downloaden. Ooh ja en mijn ckookies moet ik verwijderen, instellingen nalopen en op andere computers proberen. Dat laatste heb ik ook reeds op 5 geprobeerd.

Nu heb ik nog meer redenen om bij dit bedrijf weg te willen. Mijn abonnement was al prut omdat ik niet via sms kon opwaarderen waardoor ik niet meer kon bellen en ik zat op de camping en had geen computer bij de hand. Ik kreeg een melding dat ik tijdelijk geblokkeerd was om via sms op te waarderen terwijl ik keer op keer deze instelling had aangefinkt. Dus ik kon niet bellen dus ook niet opwaarderen. Als iemand mij belt hoort die een kiestoon alsof ik in het buitenland zit.

En nu ben ik bereid om netjes mijn afkoopsom te betalen en geven zij mij niet een normale betaallink.
Ik vind ze vreselijk in gebreke. Hoeveel gekke dingen moet ik nog proberen om netjes te kunnen betalen waardoor ik mijn nummer kan behouden voor de volgende provider?

Dus ook ik raad niemand Hollandsnieuwe aan. En ik wil zo spoedig mogelijk betalen om hiervan af te zijn.


Beste mevrouw Mak,

Wat vervelend dat u aangeeft dat de link bij u niet lijkt te werken. Ik zou dit graag met u na willen kijken en dit oplossen voor u. Mocht het nog niet gelukt zijn, wil ik u vriendelijk verzoeken om uw gegevens te sturen middels een privebericht zodat we uw gegevens er bij kunnen pakken:


Ik hoop spoedig van u te mogen vernemen zodat wij u verder kunnen helpen hierbij.
- Uw postcode
- Uw huisnummer
- Uw e-mail adres
- Uw 06-nummer
- Uw ordernummer


Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe

waarom heeft HN al deze privé gegevens nodig?
U kunt ook gewoon mailen, een contractnummer/clientnummer wat bij de bankafschrijvingen staat lijkt mij meer dan afdoende.
zodat HN gewoon weer een nieuw contract kan aansmeren? :lol: :oops:

ik zou zeker niet al deze gevoelige gegevens overhandigen maar that's me.

trail46
Berichten: 1076
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door trail46 » 11 jul 2014 09:28

hollandsnieuwe schreef: Om dit te kunnen zou ik u willen vragen om een aantal gegevens - welke wij nodig hebben - te versturen middels een privebericht.
- Uw postcode
- Uw huisnummer
- Uw e-mail adres
- Uw 06-nummer
- Uw ordernummer.
Ik hoop spoedig van u te horen zodat wij dit kunnen oppakken.
Met vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Het zijn eigenlijk veel te veel gegevens om zomaar af te geven zonder dat je weet aan wie. Toch is er nu een oplossing voor, speciaal voor u. hollande nieuwe.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147472
door TROS Radar » 01 jul 2014 14:08
Bedrijven kunnen vanaf heden hun account op het Radar-forum laten verifiëren. Een geverifieerd account garandeert de identiteit van het bedrijf op het forum van Radar.

Geverifieerde accounts bevatten een groen vinkje achter hun forumnaam.

Om in aanmerking te komen voor een geverifieerd account moet;
1. .. het forumaccount gekoppeld zijn aan een officieel bedrijfs-e-mailadres
2. .. een verzoek verstuurd worden vanaf ditzelfde e-mailadres

Oetje1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2014 13:39

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door Oetje1968 » 16 jul 2014 20:32

Ook wij zijn zeer teleurgesteld over de wijze waarop Hollands Nieuwe met haar klanten omgaat. Probeer sinds een half rek.nr. te wijzigen. In mei uiteindelijk gelukt, dacht ik, want de € 0,01 werd afgeschreven en de mail ontvangen dat de wijziging verwerkt werd. Niet dus. In juni op vakantie naar Spanje, mail dat bedrag niet geïncasseerd kon worden. Bedrag gewoon overgemaakt omdat ik de inlogcode van mijnhollandsnieuwe niet bij had. Na 4 dagen bedrag teruggestort omdat ze het niet herkende. Lezen dus blijkbaar de gegevens niet bij betaling. Gevolg toestel geblokkeerd op vakantie. Eenmaal thuis 10 juli € 30 + € 10,00 heraansluiting voldoen. Mail ontvangen dat alles was betaald, heraansluiting zou binnen 2 dagen plaatsvinden. Nu inmiddels 16 juli nog geen aansluiting, op mail wordt niet gereageerd. Klachtbrief gestuurd want na 4 maal proberen te bellen (altijd 20 wachtende in de rij) na een half uur de verbinding maar verbroken. Inmiddels dus ook al zo'n € 20,00 lichter aan deze belkosten voor noppes. Teneinde raad wat we nu moeten doen. :oops:

sutlab
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jun 2013 13:33

Re: Klacht Hollands Nieuwe

Ongelezen bericht door sutlab » 26 aug 2014 20:47

Hierbij de zoveelste klacht over hollandsnieuwe. Het lijkt alsof we leven in de wereld van Kafka. Ik hoop dat er eens iets aan gedaan gaat worden.
Ik wil u op de hoogte stellen van een zeer curieuze zaak.

Op 4 juli 2014 is mijn contract met hollandsnieuwe opgezegd. Ik heb hiervoor een maand opzegtermijn in acht genomen. Al op 1 juni 2014 is het contract met mijn nieuwe provider ingegaan. Ik moest echter nog het laatste termijn van € 20,50 aan hollandsnieuwe betalen. Dat heb ik op 1 juli 2014 gedaan. Op dat moment had ik nog ruim 30 euro opgewaardeerd beltegoed op de rekening staan. (Dit moet je bij hollandsnieuwe apart opwaarderen en wordt apart van je rekening afgeschreven.)
Op 28 juni 2014 heb ik opgebeld naar de klantenservice en gevraagd of de bedragen verrekend konden worden. Volgens de medewerker kon dat niet gedaan worden. Ook terugbetaling van de ongebruikte euro’s van het beltegoed behoorde niet tot de mogelijkheden. Ik was de 30 euro gewoon kwijt aan hollandsnieuwe.
Op 1 juli 2014 heb ik de € 20,50 betaald, omdat ik de volgende dag voor een lange periode naar het buitenland vertrok en mij niet meer druk wilde maken over de 20 euro.
Bij thuiskomst op vrijdag avond 22 augustus 2014 vond ik twee brieven van hollandsnieuwe met de mededeling dat ik de € 20,50 niet betaald had. Ik heb onmiddellijk mijn bankrekening bekeken, en zag bevestigd dat de € 20,50 daadwerkelijk op 1 juli 2014 van mijn rekening afgeschreven was. Bij verder speuren zag ik echter dat op 4 juli 2014 de € 20,50 weer terug geboekt was op mijn rekening.

In de eerste brief met de datum 27-7-2014 was het bedrag van € 20,50 inmiddels verhoogd met 10 euro heraansluitkosten. Maar ik wilde helemaal niet her aangesloten worden bij hollandsnieuwe! Op 27-7-2014 was ik al bijna een maand bij een andere provider aan het telefoneren.
In de tweede brief met de datum 11-8-2014 is ineens de 10 euro heraansluitkosten weer verdwenen en vervangen door € 25,- heraansluitkosten. Hollandsnieuwe geeft mij in die brief 14 dagen de tijd om het bedrag van € 45,50 te betalen. Hiervoor moet ik wel eerst bellen met de klantenservice. In beide brieven vermeld hollandsnieuwe geen bank of gironummer waar ik het bedrag naar over kan maken.
Vrijdag avond 22 augustus 2014, 23:00 uur is de klantenservice gesloten. Ook zaterdag 23 en zondag 24 augustus 2014 was de klantenservice niet bereikbaar.
Ik heb direct via de klantenservice reactie een email bericht naar hollandsnieuwe gestuurd met een uitleg van het probleem en waar ik mijn email met bijlagen naar toe kan sturen. In de bevestigingsemail van hollandsnieuwe staat dat er binnen 7 dagen teruggebeld wordt. Dat is handig als de laatste dag van de betalingstermijn al bijna in gaat.


Vervolg van dit verhaal is te lezen in de volgende post.

Gesloten