LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Beernink
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:50

Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door Beernink »

Sinds juni 2010 had ik een I-phone met T-Mobile abonnement. Helaas is het toestel gestolen. Mijn verzekering is echter bereid om een nieuw toestel te vergoeden. Ik heb bij diverse telecom winkels (incl. T-Mobile waar mijn (dure) abonnement nog steeds loopt) geprobeert een nieuwe I-phone te komen, maar kreeg overal te horen dat de Apple instructie is om geen losse I-phones te verkopen. Ze worden alleen met abonnement of als prepaid met sim lock verkocht. Dit is volgens mij koppel-verkoop en dus verboden! Weet iemand een manier om een losse I-phone te kopen?

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door atesli »

Bij T-Mobile kan je gebruik maken van de early renewal .
Kost 1 keer 69.95.
Je kan onder de zelfde voorwaarden als normaal verlengen en een nieuwe I-Phone aanschaffen.

LET OP : je nieuwe contract gaat in als je huidige afgelopen is.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Er zijn verschillende winkels die buitenlandse toestellen verkopen.
In nederland zijn ze officieel alleen te krijgen via de providers icm met een abonnement.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Er is ook grijze import. Hier kan je een I-Phone zonder simlock kopen. Deze I-Phones komen uit Belgie, Italie of Amerika en zijn wel erg duur.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Een SIM-lock is geen probleem meer.
Zie o.a. http://www.iphoneclub.nl/101961/iphone- ... le-methode
Een officieel toegestane methode.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door atesli »

Unlocken kan inderdaad, maar wat heb je eraan?
Kan je terwijl je T-mobile abonnement hebt er een KPN sim in doen, maar je abonnementsgeld kan je gewoon blijven betalen aan T-Mobile.

Ik heb ook een I-Phone via T-Mobile en kan geen reden bedenken om mijn toestel simlock vrij te maken, ik zit wel prima

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Een tip om herhaling te voorkomen:
http://itunes.apple.com/nl/app/zoek-mij ... 01648?mt=8#
Find my iPhone.

En nog een tip:
Verzeker een toestel (en/of laptop, fototoestel enz.) op een gewone zgn. apparatuurverzekering i.p.v. de veel te dure verzekeringen die in de winkels aangeboden worden.
O.a. de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond kent een zeer vriendelijk tarief.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 18 feb 2011 23:53, 2 keer totaal gewijzigd.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door ronald g »

Een Iphone simlock vrij met een sim only kaart gaat kapitalen kosten aan data verkeer. Die dingen bestaan bij de gratie van internet en zijn verslaafd aan data. Geloof me als je geen internet abbo afgestemd op die iphone hebt moet je dat apparaat niet eens willen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door berndv »

Tis weer bijzonder schreef:En nog een tip:
Verzeker een toestel
Openingstopic niet gelezen?
Beernink schreef: Mijn verzekering is echter bereid om een nieuw toestel te vergoeden.
on topic
Moet je perse een iphone kopen of wil je perse een iphone kopen? Anders zou je ook voor een ander, wel los verkrijgbaar, toestel.

En over koppelverkoop, klopt, het is deels koppelverkoop. Helaas is deze vorm van koppelverkoop niet verboden. Het zijn namelijk 2 verschillende ondernemingen die samen een overeenkomst sluiten. Kijk anders eens op wikipedia, dit wordt zelfs als voorbeeld genoemd.

In Belgie is er een dergelijk verbod geldig geweest. Ook op basis van koppelverkoop. Dit is in 2009 door het Europees Hof ongeldig verklaard, aangezien het vervolgen van dit soort koppelverkoop in strijd is met het Europees recht.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

berndv schreef:
Tis weer bijzonder schreef:En nog een tip:
Verzeker een toestel
Openingstopic niet gelezen?
Doe je dat wel vaker, een hele zin verkrachten?
Ik zal 'm (voor een goede verstaander) nog even herhalen:
Verzeker een toestel (en/of laptop, fototoestel enz.) op een gewone zgn. apparatuurverzekering i.p.v. de veel te dure verzekeringen die in de winkels aangeboden worden.

!in$der
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2011 07:38

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door !in$der »

De mediamarkt verkoopt de iphone4 simlock vrij :wink:

Groeten

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Tis weer bijzonder::

Die verzekerings-tip is wel handig, alleen: indien de dure smartphone, zoals een I-phone of in mijn geval een Htc Desire HD op straat gestolen wordt.. dekt een inboedelverzekering dit nooit! (tenzij je opgeeft dat het thuis gestolen is, maar waar is de braakschade?... en niet jokken... dat is al snel fraude... verzekeringen hebben dat snel door!)

Zeker niet bij b.v. valschade, dat dekt alleen de verzekering die op dát mobieltje afgesloten is! (tenminste... dat hoopt men... :mrgreen: )

Wat wel mogelijk is: indien een ander jouw mobieltje c.q. smartphone laat vallen en er daardoor schade ontstaat én die persoon een WAP verzekering (wettelijk aansprakelijk verzekering voor derden) heeft: kan je dit euvel bij die verzekering laten claimen, maar alleen indien een ander dit veroorzaakt én dat niet expres doet!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Kopen van een losse simlockvrije I-Phone

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Ik had het helemaal niet over een inboedelverzekering. :roll:
Schade en verloren gaan is gedekt bij een Mobiele Apparatuurverzekering.
Deze verzekering kost een appel en een ei, in verhouding tot de peperdure verzekeringen van de telecomleveranciers.

Gesloten