LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten abonnement KPN husselkorting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Yvette227
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2020 18:36

Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Yvette227 »

Voor onze dochter hebben wij een nieuw abonnement afgesloten bij KPN met een vast toestel. Op de factuur staat in zwarte letters abonnement 14 euro korting 5 euro in het groen staat een bedrag van 9 euro. Vast toestel 10 euro per maand ook in het groen vermeld. Nu krijgen we een factuur van 24 euro terwijl wij ervan uit zijn gegaan totale kosten 19 euro. Hebben meer mensen problemen mee?

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat gaf KPN aan toen u dit aan hen voorlegde? Wellicht eenmalige aansluitkosten? Een foutje? Iets over het hoofd gezien? Zonder de factuur te zien valt er niets over te zeggen door een ander.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Feinel »

Al gekeken over welke periode de kosten in rekening zijn gebracht? KPN factureert per volle maand (dus 1ste t/m bv 31ste). Uitzondering hierop is als er een nieuw abonnement wordt afgesloten (of tussen door extra's aan het abonnement worden toegevoegd). Als het abonnement bv 20 december ingaat, betaal je op de eerste factuur 20 t/m 31 december + 1 januari t/m 31 januari. Daarna per maand.

Yvette227
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2020 18:36

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Yvette227 »

De factuur bijgevoegd abonnement is 1 december ingegaan. KPN zegt dat van de 14 euro reeds de hussel korting vanaf is gegaan. Maar waarom staat de 9 euro dan vermeld. Medewerker van de KPN zegt dat het klopt en dat wij het verkeerd zien.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Yvette227 schreef:
03 jan 2020 21:59
42702FCA-C581-4A53-8D91-542BD6FEE22A.jpeg

De factuur bijgevoegd abonnement is 1 december ingegaan. KPN zegt dat van de 14 euro reeds de hussel korting vanaf is gegaan. Maar waarom staat de 9 euro dan vermeld. Medewerker van de KPN zegt dat het klopt en dat wij het verkeerd zien.
Het groene bedrag is het gefactureerde bedrag. Dus groen + groen is totaal factuur. In het zwart staat de specificatie dus 14,00 - 5 + 10 is EUR 19,00. Welk bedrag is nu afgeschreven want op basis van het screenshot zeg ik EUR 19,00 en anders is het heel vaag van KPN.

Yvette227
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2020 18:36

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Yvette227 »

Er is 24 euro afgeschreven. Ga toch maar weer contact opnemen met KPN. Dat er iets mis gaat met de facturering. Hopelijk dat nu iemand ons begrijpt

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Icasheb »

Contact met kpn opnemen, lijkt wel alsof de husselkorting niet goed is verwerkt.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door omega19 »

14 per maand euro is het gewone tarief voor dit mobiele abonnement. Niks geen korting.
KPN geeft standaard wel 5 euro Hussel korting per maand als je ook nog andere diensten afneemt, zoals bijvoorbeeld internet of televisie.

Hoe die 5 euro Hussel korting op jouw aanbieding is gekomen ( bij alleen een mobiel abonnement) is mij niet duidelijk.
Enfin. Het is niet jouw probleem . Er is een aanbod gedaan en dat heb je aanvaard , zodat KPN het gewoon zo moet leveren.

Er was hier een tijdje geleden een soortgelijke discussie met een klant die van KPN Compleet die overging naar KPN Hussel en zijn aangeboden korting ook niet op de factuur terug zag. KPN heeft destijds erkent dat dit een software fout op de website was, maar wilde desondanks niet corrigeren.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2020 21:13
Wat gaf KPN aan toen u dit aan hen voorlegde? Wellicht eenmalige aansluitkosten? Een foutje? Iets over het hoofd gezien? Zonder de factuur te zien valt er niets over te zeggen door een ander.
Op de factuur staat, zoals TS beschreef en je nu ook zelf kan lezen, dat TS 19 euro verschuldigd is. Wat kun je er over aangeven nu je het niet alleen van TS hoort maar ook kunt lezen op de factuur?

Mijn advies is: storneren.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Storneren is onverstandig. Contact opnemen en laten uitzoeken.

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Feinel »

omega19 schreef:
04 jan 2020 10:23
Er was hier een tijdje geleden een soortgelijke discussie met een klant die van KPN Compleet die overging naar KPN Hussel en zijn aangeboden korting ook niet op de factuur terug zag. KPN heeft destijds erkent dat dit een software fout op de website was, maar wilde desondanks niet corrigeren.
Dan zou ik het onderwerp maar even opzoeken en nog een keer nalezen. KPN heeft toen de fout erkent EN alle klanten alsnog de korting gegeven.
Lady1234 schreef:Storneren is onverstandig. Contact opnemen en laten uitzoeken.
Inderdaad uit laten zoeken, Alfatrions advies is zoals wel vaker, volgens het Nederlandse recht rechtsgeldig, maar in de praktijk van weinig nut als je gewoon op een simpele route een oplossing voor je probleem wilt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
04 jan 2020 13:37
Op de factuur staat, zoals TS beschreef en je nu ook zelf kan lezen, dat TS 19 euro verschuldigd is. Wat kun je er over aangeven nu je het niet alleen van TS hoort maar ook kunt lezen op de factuur?
Zie niet waar je dit leest er is geen totaal factuur bedrag weergeven.
alfatrion schreef:
04 jan 2020 13:37
Mijn advies is: storneren.
Zonder de overeenkomst en de werkelijke factuur en niet een visuele weergave van een bestelscherm te kennen een zeer gevaarlijk en mogelijk kostbaar advies. Ik zou contact opnemen met KPN en ze de factuur laten mailen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:
04 jan 2020 13:53
Zie niet waar je dit leest er is geen totaal factuur bedrag weergeven.
9+10=19
sylvesterb schreef:
04 jan 2020 13:53
Zonder de overeenkomst en de werkelijke factuur en niet een visuele weergave van een bestelscherm te kennen een zeer gevaarlijk en mogelijk kostbaar advies. Ik zou contact opnemen met KPN en ze de factuur laten mailen.
Als jij een rekening krijgt van een bedrijf, ga je dan meer overmaken? Zo nee, waarom zou je dan wel meer betalen als je een machtiging hebt afgegeven?

Als KPN buitengerechtelijke kosten in rekening wilt brengen dan zal ze eerst een correcte viertiendaagse aanmaning moeten versturen. Er is geen reden om geen gebruik te maken van het recht om te storneren.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Erthanax »

De optelling 9 + 10 = 19 klopt natuurlijk, maar er staat geen totaalbedrag in de afbeelding.
Staan er nog andere posten op de factuur, zodat het totaalbedrag anders wordt?

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Storneren zou een aanbeveling kunnen zijn als het om een substantieel bedrag gaat, maar om nou om eventueel vijf euro te gaan storneren?

Het moet gewoon uitgezocht worden en dan komt het goed.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door omega19 »

@Feinel, Je hebt gelijk.

Na een storm van kritiek heeft KPN voor de klanten aan wie de korting van Foz Sports wel beloofd was , maar het niet kregen een regeling getroffen. Op pagina 27 (!) van het KPN-Forum over Hussel wordt de regeling toegzegd

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-in ... dex27.html

Misschien een idee voor TS om zijn casus daar te melden, en een oplossing te verlangen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

door elkaar schudden; husselen; hutselen

Ik word dus door elkaar geschud als ik naar hun overstap?
Geen idee wat ze nu bedoelen maar met Telfort erbij husselen ze vooral de Telfort prijzen omhoog.

Geen KPN voorlopig meer nemen of vraag uitgebreide uitleg via gratis 0800 nummer en vooral blijven doorvragen.
Dan stopt deze onduidelijke geen idee wat ze met Hussel bedoelen actie.

Of is dit voor mensen met zware hersenschudding bedoeld of zo?

NeoDutchio
Berichten: 12309
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
04 jan 2020 13:37
NeoDutchio schreef:
03 jan 2020 21:13
Wat gaf KPN aan toen u dit aan hen voorlegde? Wellicht eenmalige aansluitkosten? Een foutje? Iets over het hoofd gezien? Zonder de factuur te zien valt er niets over te zeggen door een ander.
Op de factuur staat, zoals TS beschreef en je nu ook zelf kan lezen, dat TS 19 euro verschuldigd is. Wat kun je er over aangeven nu je het niet alleen van TS hoort maar ook kunt lezen op de factuur?

Mijn advies is: storneren.
Mijn advies niet. Er staat nergens een factuur, wel een screenshot van de aanbieding. En dat is maar een gedeelte van het geheel. Korting wordt namelijk weergegeven als er meerdere producten aangeklikt zijn. Hier zien we dus maar 1 onderdeel uit een gehele aanbieding. Stel dat TS aangeklikt heeft al internet van KPN te hebben, dan wordt deze korting weergegeven. Als er vervolgens op een andere naam besteld wordt vervalt de korting. Of als TS helemaal geen andere diensten afneemt van KPN.

Het verhaal is dus zeker niet rond en storneren zonder te weten waar de fout ligt is nu niet bepaald het slimste om te gaan doen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door alfatrion »

alfatrion schreef:
04 jan 2020 14:01
Als jij een rekening krijgt van een bedrijf, ga je dan meer overmaken? Zo nee, waarom zou je dan wel meer betalen als je een machtiging hebt afgegeven?
Wat mij opvalt is dat van de gene die aangeven dat het onverstandig is ook te storneren niemand deze vragen beantwoord. Als onduidelijk is of ik een rekening moet betalen, dan zoek ik eerst uit of die betaald moet worden en dan bepaal ik pas, omdat eerst betalen en dan op onderzoek uitgaan inhoudt dat je nog maar moet zien of je je geld terug gaat krijgen. In de praktijk blijkt namelijk dat mensen niet altijd hun geld terugkrijgen.

Nijogeth
Berichten: 9956
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kosten abonnement KPN husselkorting

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als de factuur nu fout is en het bedrag wel conform contract is? Zou je dan nog storneren?

Gesloten