LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
masterddt
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2012 14:36

kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door masterddt »

beste.

Ik heb van telfort een hoge rekening gekregen.
Wat blijkt nou als ik op de factuur kijk. Er allemaal nummers staan met 1 min.
Nu rekenen ze een start tarief. Min 1 min. Logies. Maar als er niet word opgenomen.
Mag de provider dan ook die 1 min in kosten brengen?

Dit alles vind ik vrij oneerlijk. Betaal graag voor iets waar ik gebruik van heb gemaakt.
Niet om iemand die zijn telefoon niet opneemt.

Mvg guido

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja dat ligt er aan, als ie over blijft gaan en jij hangt op dan kost het niets...maar krijg je een voicemail of iets dergelijks kost het wel geld

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Als je in de voicemailbox van de ander terecht komt is er dus wel degelijk 'opgenomen'. Niet door de persoon in kwestie, maar door zijn voicemailbox.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat is volgens de voorwaarden het punt waarop het starttarief om de hoek komt kijken? Is dat A) zodra u een verbinding opzet door een nummer te draaien, of B) als er aan de andere kant wordt opgenomen door een persoon of voicemail?

Ik zou haast zeggen al bij A, dat is in mijn ogen het moment dat u al gebruik maakt van de infrastructuur, maar goed, hierover zouden de voorwaarden uitsluitsel moeten geven lijkt me.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

starttarief is van toepassing als er wordt opgenomen,of door de klant of door een voicemail

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@masterddt,

De teller begint pas te lopen als er verbinding is gemaakt. Veel voicemails beginnen eerst met een overgangstoon, hierdoor heeft u het niet altijd door dat u al bent doorgeschakeld.

Laïla

masterddt
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2012 14:36

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door masterddt »

Thanks voor de reactie's

Ik moet de voorwaarden nog is even goed door nemen.
Toch vind ik het erg jammer ik een factuur heb met allemaal 1tjes' van 1 minuut.
Erg vervelend dat zelfs met de overgang je standaard al 1 minuut van je bel bundel kwijt bent.
Verschilt dit per provider?
Bij t mobile nog nooit last van gehad.

Wat ook erg fijn is. Was de werkende bel applicatie die nog aangaf 125 minuten over te hebben.
Nu is dit een indicatie, maar van een indicatie mag ik toch aanemen het niet dik 125 minuten schild?

Momenteel werkt de applicatie helemaal niet meer.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door sjohie »

masterddt schreef:Thanks voor de reactie's

Ik moet de voorwaarden nog is even goed door nemen.
Toch vind ik het erg jammer ik een factuur heb met allemaal 1tjes' van 1 minuut.
Erg vervelend dat zelfs met de overgang je standaard al 1 minuut van je bel bundel kwijt bent.
Verschilt dit per provider?
Bij t mobile nog nooit last van gehad.

Wat ook erg fijn is. Was de werkende bel applicatie die nog aangaf 125 minuten over te hebben.
Nu is dit een indicatie, maar van een indicatie mag ik toch aanemen het niet dik 125 minuten schild?

Momenteel werkt de applicatie helemaal niet meer.
Het verschilt inderdaad, toen dit in 201o werd ingevoerd is er ook redelijk wat tamtam over geweest, vooral omdat men het ook wilde invoeren voor al bestaande contracten. Dat is toen teruggedraaid bij oa KPN meen ik, maar voor nieuwe abonnementen zoals deze geld het bij telfort nog steeds.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Telfort webcare schreef:@masterddt,

De teller begint pas te lopen als er verbinding is gemaakt. Veel voicemails beginnen eerst met een overgangstoon, hierdoor heeft u het niet altijd door dat u al bent doorgeschakeld.

Laïla
Tijdens die overgangstoon kan je nog ophangen zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Daar is die overgangstoon namelijk voor bedoeld.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door boef530 »

Telfort kent een starttarief van 6 cent zodra de verbinding tot stand komt. Logischerwijs zou je denken dat de teller pas gaat tikken als er daadwerkelijk wordt opgenomen maar het even iets anders. De verbinding is tot stand gekomen als de telefoon aan de andere kant overgaat. Op een verkapte manier betaal je indirect mee voor de infrastructuur. Kende KPN een vast tarief voor het hebben van een telefoonlijn buiten het bellen om, het starttarief is daar een nieuwe vorm van.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door mich24 »

boef530 schreef:Telfort kent een starttarief van 6 cent zodra de verbinding tot stand komt. Logischerwijs zou je denken dat de teller pas gaat tikken als er daadwerkelijk wordt opgenomen maar het even iets anders. De verbinding is tot stand gekomen als de telefoon aan de andere kant overgaat. Op een verkapte manier betaal je indirect mee voor de infrastructuur. Kende KPN een vast tarief voor het hebben van een telefoonlijn buiten het bellen om, het starttarief is daar een nieuwe vorm van.
Onzin!!

Er is een afrekening per minuut! Dus als je de VM krijgt,wordt dit gezien als de 1e minuut

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: kosten in rekening brengen voor iemand die niet opneemt?

Ongelezen bericht door grun »

boef530 schreef:Telfort kent een starttarief van 6 cent zodra de verbinding tot stand komt. Logischerwijs zou je denken dat de teller pas gaat tikken als er daadwerkelijk wordt opgenomen maar het even iets anders. De verbinding is tot stand gekomen als de telefoon aan de andere kant overgaat.
Er zijn wel providers die dat doen maar Telfort niet:
http://www.consumentenbond.nl/test/elek ... h-betalen/

Gesloten