LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en reparatiekosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Justina »

Dat KPN zijn klanten uitknijpt is wel bekend, maar dat ze ook nog gebruik maken van onrechtmatige zaken en dwigelandij gaat echt te ver.
Sinds 1 dag kan ik niet meer gebeld worden. Wanneer iemand mij belt hoort diegene een verschrikkelijk gekraak en de lijn wordt verbroken.
Ik kan wel uitbellen.
Allereerst de KPN gebeld die mij terug zou bellen op een ander nummer, wat dus niet geschiedde.
Wederom teruggebeld op het duur betalend servicenummer (je weet wel zo een waar je eerst een paar keer zo'n keuzeprogramma langs moet)en eindelijk zou mijn telefoon doorgemeten worden(waarom niet gelijk toen ik eerder belde?)
Allereerst werd mij verteld dat de oorzaak van het probleem diep maar dan ook zeer diep in de grond zou zitten. Of ik dan een monteur wilde laten komen. Natuurlijk. Ik heb namelijk een abonnement van drie jaar en zit er nog twee jaar aan vast, dus natuurlijk wil ik (helaas van de KPN) een monteur hebben. Logisch nietwaar?

De aap kwam ook hier pas, net zoals de kleine lettertjes later uit de mouw, je moet de monteur betalen (54 euro en 1 euro per minuut) als ze het probleem niet buiten kunnen vinden, want dan kan het wel eens binnen zitten).
Dus ik heb gehuurde 1 jaar oude aparatuur en mijn lijn is sinds gisteren niet bereikbaar en er wordt mij in eerste instantie verteld dat het diep in de grond zou zitten (heel diep zelfs) en ik moet toch eventueel voor de kosten opdraaien als de monteur het niet kan vinden?

Ik wil natuurlijk niet accoord gaan met deze oplossing en vind dat de monteur moet langs komen en dan eventueel kan stellen dat het niet aan mijn toestel binnen ligt en dat ik daarbij de keuze heb het te laten repararen of niet.

Het onbeschofte knullie van de KPN wilde dit niet begrijpen en begon dreigend te worden en dat ik het allemaal maar niet begreep (je kent dat toontje wel, "begrijpt u het dan niet" en "u moet dan maar eens de letters leren lezen in de voorwaarden".

Ik begrijp dondersgoed dat KPN zijn klanten uitpeurt en niet rechtvaardig bezig is en tracht op deze wijze toch enigszins hun verlies nog te verminderen.

Hoop over twee jaar alles van de KPN weg te kunnen doen en er nooit meer wat van af te hoeven nemen. Zo zal ook mijn advies aan iedereen in mijn omgeving zijn.
En mochten er morgen kosten komen dat wil il er toch wel eens via de rechter achter komen of nu het burgerlijk wetboek eerder geldt dan de voorwaarden van de KPN.
Volgens het consumentenrecht moet je kunnen weigeren bij eventuele te hoge kosten of vooraf het recht hebben met bepaalde kosten niet accorrd te gaan. En daarbij valt een monteur voor buiteninspectie toch hier niet onder.

In ieder geval. Het onbeschofte gedrag van KPN is weer eens duidelijk.
Als je en abonnement witl afsluiten zijn ze oh zo hulpvaardig maar daarna.........

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door ?? »

Volgens mij komt KPN toch met een nette oplossing. Ze laten een monteur komen. Blijkt het probleem bij de klant te liggen, dan betaalt de klant. Ligt het probleem bij KPN, dan betaalt KPN. Ik zie eerlijk gezegd niet in wat daar mis mee is.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door trappist »

het netwerk van KPN loopt tot aan het punt in de woning waar de kabel het huis binnenkomt, soms in de meterkast, soms in de huiskamer.
storingen in leidingen of apparatuur die daarop in de woning is aangesloten komt voor uw rekening, ligt de oorzaak vóór dit punt, dus bijvoorbeeld onder de grond in uw voortuin is het rekening KPN! (tenzij de schade in de voortuin door uzelf is veroorzaakt natuurlijk)

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Justina »

Er is een heleboel mis met deze aanbieding.
Als eerste had men bij de eerste call al de telefoon door kunnen meten en niet pas nadat er door de klant voor de tweede keer naar een betalend 0900 nummer is teruggebeld.
Als tweede, stelt men als eerste het ligt aan een oorzaak diep in de grond en zegt men een monteur toe. Tot zover ok.
Dan zegt men dat als de fout niet te vinden is deze door de klant zelf te betalen is.

Hier gaat men nogmaals de fout in, buiten het onbeschofte gedrag van de medewerker maar ok.

De aparatuur is gehuurd van de KPN. Mocht de schade dus zowel buiten als binnen (aan de aparatuur) te vinden zijn, zonder eigen schuld van toebrengen van schade, dan vind ik dat de kosten in beide gevallen voor hun rekening is.

Ook dient men eerst te onderzoeken waardoor de klant niet gebeld kan worden (de klacht dus) en dan pas te zeggen of de optie te geven of de klant al dan wel of niet de schade gaat laten repareren tegen de dan opgegeven kosten.

Dus niet eerst toezegging doen dat het niet aan de klant te wijten is. Dan pas te zeggen, tja eigenlijk weten we het niet of als we het niet kunnen vinden, dan moet u maar de kosten dragen omdat wij het niet op kunnen lossen.

In het consumentenrecht is het duidelijk dat als men een aparatuur ter reparatie aanbied, eerst gekeken wordt wat het is en dan vervolgens afgesproken wordt (een juist bedrag en niet een bedrag per minuut wat de KPN doet en waardoor je niet weet wat je gaat betalen en ook nog niet eens weet voor wat omdat ze zelf aangeven het ook niet te weten) of je het dan al dan wel of niet aanvaard om te repareren.

Dan is nog het feit dat men buiten 54 euro voorrijdlosten 1 euro per minuut hanteerd. Krijgt de klant deze ook wegens het niet kunnen gebruiken van de telefoon of wegens het onbereikbaar zijn?

Ik hoop dat het zo voor de KPN medewerkers wel duidelijk is?

Het is overigens de zoveelste klantonvriendelijke handeling van de KPN.
Men biedt mensen telefoons aan tegen gereduceerd tarief met een maandelijks beltegoed, die men achteraf niet wil waarmaken omdat toevallig in de week dat de klant de telefoon heeft genomen de actie niet geldig was (pas enkel dagen na de aanschaf zou het geldig worden). Alleen de verkoper was dit even vergeten.

Dan blijkt de telefoon een bepaald soort batterijen te gebruiken die men zelf niet kan leveren.
Zelfs niet na bestelling en drie keer langs te zijn geweest.

Er staat in de handleiding dat de batterijen een jaar tot 18 maanden meegaat. Echter deze batterijen zijn al in 1 jaar drie keer aan vervanging toe, die dus niet door de KPN zelf geleverd kunnen worden.

Klant vriendelijk?Lijkt me niet.

Alleen KPN medewerksres zelf zullen dat in deze topic zelf ontkennen!

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door ?? »

Er zijn drie mogelijkheden.

1) Er zit een probleem voor je huis. Probleem van KPN, kost je dus niets.
2) Je toestel is defect. Blijkbaar valt het toestel nog binnen de garantie, dus die reparatie is gratis. De monteur zelf niet, want je wordt geacht ZELF apparatuur los te koppelen en langs te brengen voor reparatie.
3) Iets anders bij jou thuis. Ook dan moet je de monteur betalen, iets wat mij volledig terecht lijkt.

Een bedrijf als KPN kan niet overal gratis monteurs langs sturen, helemaal niet omdat veel problemen uiteindelijk bij een klant zelf liggen. Nogmaals, ik zie echt niet in wat er verkeerd is aan dit aanbod. Je kunt altijd nog overwegen om zelf ff een ander toestel te testen, dan weet je of het aan dat toestel ligt.

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Justina »

Dan nu de praktijk.
Plots vannacht (02.00 uur) was de storing opgeheven. Bij mij is niets veranderd, nog steeds de zelfde aparatuur en nog steeds alles opdezelfde wijze aangesloten.
Net zoals een paar keer eerder bij mijn vorige telefoons (draadloze) verschijnen hier storingen en nu blijkt deze ook plots verdwenen te zijn.

Voorheen, heb ik dus zelf steeds de kosten gedragen.

Ik heden morgen gebeld en.....als dus de monteur was gekomen had ik het dus wel degelijk zelf moeten betalen omdat de monteur niks gevonden heeft.
Dit terwijl tot op heden nog steeds niet bekend is wat nu de storingen hier veroorzaakt. Al de bouwprocessen in de omgeving, het station waarbij ook de TGV langs komt (bij de vorige bleek dat door de TGV waarin gebeld kan worden, je draadloze telefoon van zijn.....afgetrokken kan worden en het toestel op den duur onbruikbaar werd. Dit zou dus met het huidige dect systeem verholpen zijn.)

Had ik dus vannacht niet nogmaals alles uitgeprobeerd, dan had ik met hoge kosten voor niks gezeten, omdat niemand weet waar het vandaan had gekomen.

Mooie theorie die dus geplaatst wordt, maar helaas blijkt de praktijk steeds anders.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar wie gaat er om 02.00 in de nacht een telefoon uitproberen? Ik lig dan allang in mijn bed.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Martin1976 »

kan ons wat schelen wat jij om 02.00u 's nachts doet Dilbert

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door trappist »

de kans is natuurlijk levensgroot dat de storing terugkomt; het zou veroorzaakt kunnen zijn door vocht in een kabel of iets dergelijks.
Het advies (wat KPN waarschijnlijk ook heeft gegeven) blijft altijd bij dit soort storingen om alle apparatuur van de aansluiting af te halen en een simpel goedwerkend toestel aan te sluiten, en dan testen. Een meting vanuit de centrale geeft nl. niet precies aan waar de oorzaak van de storing zich bevindt, dat kan net zo goed aan de bekabeling bij u in huis zitten (kosten klant) als buiten de woning (kosten KPN). Het eerste wat een monteur doet zal ook zijn: alles afkoppelen en dan meten/testen tot de wijkaansluitkast. en pas dan kan hij redelijk nauwkeurig zien waar de oorzaak zich bevindt.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door queenfan »

Justina
Geplaatst op: 23 Apr 2006 20:49 Onderwerp: KPN en reparatiekosten

Wederom teruggebeld op het duur betalend servicenummer (je weet wel zo een waar je eerst een paar keer zo'n keuzeprogramma langs moet)en eindelijk zou mijn telefoon doorgemeten worden(waarom niet gelijk toen ik eerder belde?)
Ik weet trouwens niet waar je naar toe belt maar het nummer van de storingsdienst gratis namelijk 0800-0407 en 24 uur bereikbaar.

En de klantenservice kan geen lijn dormeten, dit gebeurt door de storingsdienst (maar meet alleen de verbinding tussen a en b).

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Justina »

Via het 0900 0244 waar je eerst een duurbetaald menu doormoet, kom je uiteindelijk bij het storingsnummer alwaar men wel degelijk de metingen kan verrichten.

Wat ik niet begrijp dat er hier kommaneukers bezig zijn om mensen die hun ervaring neer te zetten af te zeuren met gegevens die totaal niet van belang zijn voor hetgeen gebracht wordt en die totaal irrelevant zijn.

Dit niet bedoeld voor de personen die wel bezig zijn met mensen op juiste wijze mee te adviseren hoor!

Trappist, dat advies had de KPN mij dus niet gegeven, helaas.
Maar zoals eerder met andere zaken ook is gebleken, de storingen komen uit het niets vanwege externe factoren. Maar omdat zij hier niets aan kunnen doen, houdt het voor hen op maar dien jij wel voor de kosten op te draaien en daar gaat het mij om dat de wijze waarop niet deugt en dat typisch KPN is.

Ik vind de service van deze maatschappij ongelovelijk slecht en de bereikbaar heid voor zaken ook. En de voorlichting naar de klant nog meer waardoor je inderdaad voor grote kostenposten komt te zitten of met apparatuur zit die niet meer voldoet waar je wel voorde kosten opdraait.

Nog een praktijk geval. Toentertijd met het AT mobile systeem. Men ging over op GSM en de gebruikers van het AT systeem konden voor reparatie nergens meer terecht maar zaten wel met een duur abonnement (was toentertijd nog zo) en met een toestel wat niet meer gerepareerd werd waarbij de kosten soms wel tot meer dan 1000 guldens kon oplopen vanwege het nalaten van informatie van de verkopers.

En als je zo de klachten hier leest over de KPN, gaat het meeste inderdaad vanuit hetzelfde principe, bij aanschaf weten ze een hoop te vertellen behalve de nadelen. En op het moment dat je ze confronteerd met zaken waar je het niet mee eens bent of met schade of anders, dan laten ze de klant in de kou staan.

Het is alleen maar goed dat hun monopoly positie steeds verder afbrokkelt. Ook al zijn niet alle andere providers ook van een goede kwaliteit.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door queenfan »

Justina


Geplaatst op 24 Apr 2006 14:13 door Justina


--------------------------------------------------------------------------------

Via het 0900 0244 waar je eerst een duurbetaald menu doormoet, kom je uiteindelijk bij het storingsnummer alwaar men wel degelijk de metingen kan verrichten.
Waarom niet gelijk naar 0800-0407 gebeld, was gratis geweest.


Justina


Geplaatst op 24 Apr 2006 14:13 door Justina


--------------------------------------------------------------------------------

Wat ik niet begrijp dat er hier kommaneukers bezig zijn om mensen die hun ervaring neer te zetten af te zeuren met gegevens die totaal niet van belang zijn voor hetgeen gebracht wordt en die totaal irrelevant zijn.

Dit niet bedoeld voor de personen die wel bezig zijn met mensen op juiste wijze mee te adviseren hoor!
Ach ja die heb je overal, hoop dat het niet voor mij geld :lol: .

Justina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:28

Re: KPN en reparatiekosten

Ongelezen bericht door Justina »

Heb dat andere nummer niet gelijl gebeld omdat bij mij het 0900 nummer bekend was.
Maar....ook dit is verder niet de relevantie.

Gesloten