LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door YMSR »

Beste lezers,
Begin April heb ik een iphone 8 plus ter reparatie gebracht bij KPN (zakelijk).
Ik heb een eenmanszaak.
Ik had mn airpods in en bij het uit doen van de airpods deed plots de speaker het niet meer. Het toestel was niet gevallen of dergelijke en er was geen andere vorm van schade waardoor de speaker daar hinder van zou hebben dus het was hardware, iets wat normaal onder de garantie zou vallen.

Van te voren netjes gevraagd of het nut had om hem op te sturen omdat de achterkant kapot is. Kopie van het gesprek meegegeven bij de reparatie met het verzoek als er iets was dat ze dit opnamen met kpn.

Het chatgesprek zal ik hier neerzetten:
Vincent: Hallo! U chat met Vincent. Waar kan ik u mee helpen?
Ik: Hoi
Ik: Mijn iphone 8 plus is kapot (speaker)
Ik: Ik heb deze zakelijk aangeschaft op 4-10-2018, heb ik nog garantie?
Ik: Of kan ik al een nieuwe telefoon uitzoeken? Want ik ben nu niet bereikbaar
Vincent: Ja, wettelijke garantie is 2 jaar.
Ik: Ook zakelijk?
Vincent: 18-07-2020 kunt u verlengen met nieuw toestel
Vincent: Dacht het wel ja.
Ik: Ik dacht 1 jaar daarom vraag ik het even
Vincent: Nee, bij Apple is het altijd wel wat lastig omdat Apple zelf 1 jaar fabrieksgarantie geeft.
Ik: Ja klopt
Vincent: Maar KPN doet dan zegmaar het 2e jaar, dus het is in ieder geval goed dat u contact met ons opneemt.
Vincent: Als u het toestel wilt laten repareren, zijn er eigenlijk 2 opties. Of u kunt ermee naar een KPN winkel, of u moet even bellen met 0800-0403, dan kan iemand hem komen ophalen.
Ik: Ik heb hem aangemeld voor reparatie maar ik werk zelf ook bij een winkel met apple producten en ik weet dat zakelijk maar 1 jaar is, super dat het bij kpn dan 2 jaar is
Ik: Dan ga ik hem laten ophalen en een leentoestel vragen
Ik: kan hij ook opgestuurd als er een barst in de achterkant zit?
Ik: Bij ons kan dat namelijk niet..
Vincent: Ja, als dat los staat van het defect wel
Ik: Top
Vincent: Moet goed komen! :-)

Nou raden jullie het al... teleplan heeft het op valschade gezet omdat de achterkant defect is.
Ik heb een rekening van €411 gehad en ik ben nu al een maand aan het bellen/mailen en ik wordt echt moe en verdrietig ervan.
Ik kan niet verlengen maar door corona en bedrijf wat niet loopt ook geen geld om hem te laten maken.
Gister na een maand eindelijk teruggebeld door een hele brutale medewerker met de mededeling dat hij niks kan doen en dat ik het maar moet uitzoeken. Ik vroeg of ik iemand anders mocht spreken omdat zijn toon mij niet aanstond maar dat kon niet want hij was verantwoordelijk voor de klacht en niemand anders kon het oplossen behalve hij.
Ik wil echt absoluut geen contact meer met deze persoon en wilde een klacht over hem indienen, ik bleef rustig maar ineens werd ik zo boos op hem. Hij zei namelijk tegenstrijdige dingen die niet klopte, zoals je heb wel 2 jaar garantie, terwijl teleplan zegt dat dit niet zo is zakelijk en als ik dan zeg van je kletst uit je nek zegt ie je beledigd mij ik ga niks voor je doen ik rond hem af en het is klaar zo.
Ik vroeg om zijn naam die wilde hij niet geven.
Wat kan ik nu nog? Kan iemand helpen? Tips?

Want ik ben mn toestel zo lang kwijt nu, en het staat toch echt zwart op wit dat als de schade niet door vallen komt dat het onder de garantie valt dus dat het niet uitmaakt dat de achterkant kapot is.
Maar zowel kpn en teleplan nemen niet hun verantwoordelijkheid hiervoor.
Juist omdat ik een paar keer vraag weetje het zeker? Want ik wil niet met kosten zitten natuurlijk. En nu zit ik dat evengoed.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

18-07-2020, tikfoutje maar zal wel 18-03-2020 zijn....
als je melde achterkant stuk en mag zo blijven.....

Achteraf is nieuwe + contract nemen voordeliger en sneller.

En leen toestel, je blijft bezig.

Zelf zou ik voor dit soort gevallen naar een plaatselijke monteur gaan die beide vaak goedkoper herstelde en koffie drinken duurde vaak langer daar....

Met de opname van gesprek is dus duidelijk iets fout gegaan.
De reparatie bedrijven doen altijd alles of niets, dus nieuwe achterkant op jou kosten is voor hun standaard.
Deze Vincent heeft dus iets gezegd dat niet kan.

Of KPN die gaat vergoeden? Proberen kan en meld deze opname ook er even bij.
Wel de datum corrigeren in jou brief.
En bij KPN deze opname laten horen is wel handiger, dus doe het via een KPN winkel.

Lady1234
Berichten: 27078
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus er was al wel schade, dan wordt een nieuwe schade niet onder garantie gerepareerd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De foute belofte van KPN helpdesk opname Lady 1234 heeft gelijk en nu mag KPN betalen!

Of Apple of externe firma dit doet, Apple heeft dit in de voorwaarden helaas.
De plaatselijke is sneller en goedkoper en doet alleen wat gevraagd word.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
27 mei 2020 11:28
De foute belofte van KPN helpdesk opname Lady 1234 heeft gelijk en nu mag KPN betalen!
Wat een onzin conclusie.

KPN heeft enkel bevestigd dat als de schade niet de oorzaak van het probleem is dat dit onder garantie wordt gemaakt. De conclusie van Teleplan is echter dat het gebrek is veroorzaakt door valschade.

Dat het toestel schade heeft staat vast en een achterzijde breekt niet zomaar hij is dus gevallen. En problemen kunnen dan ook pas na enige tijd pas ontstaan.

TS zal dus eerst zelf moeten aantonen dat de valschade niet de oorzaak is van het probleem en dat zal vrij lastig worden. Als hij de onderzoekkosten betaald kan hij zelf een andere partij onderzoek laten doen en de resultaten bij KPN kunnen neerleggen.

Maar hij gaat er nu vanuit dat het niet door de eerste val is gekomen en dat is onjuist!

En boos worden op de medewerker die je klacht behandeld is nooit slim, hiermee sluit je alle deuren tot een oplossing.

YMSR
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 nov 2010 22:01

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door YMSR »

Bedankt. Ja ik ben er ook niet trots op maar ben mn toestel al een maand kwijt.

Ik wordt nooit boos, deze medewerker was echt brutaal en daardoor werd ik boos.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Probeer een KPN winkel en blijf netjes en rustig.

Ik had ooit een online winkel en wegens vele niet bepaald vriendelijke mensen die weggedaan!
Als je hierna kwam is een lompe medewerker wel te begrijpen.

Als je bij mijn iets kocht en de ziekte Kanker in verhaal gebruikte, stuurde ik ze eerst naar de Huisarts en hing op!

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: KPN en Teleplan komen hun belofte’s niet na wat nu? Kunnen jullie helpen?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik ben bang dat u de kosten zult moeten betalen.
Vincent zei in de chat dat gerepareerd kon worden als de barst in de achterkant los staat van het defect. met nadruk op het woordje als.
Kennelijk heeft het reparatiecentrum geconcludeerd dat de barst wel te maken heeft met het defect.
Vincent heeft geen invloed op die beslissing

Gesloten