LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/Hi: Schending privacygegevens /Overeenkomst aansluiting

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
elleceepee
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013 13:07

KPN/Hi: Schending privacygegevens /Overeenkomst aansluiting

Ongelezen bericht door elleceepee »

Vandaag gelukkig een probleem opgelost maar mijn frustratie mbt hoe de klantenservice van HI/KPN met mij om is gegaan ligt nog hoog.

Van de week kreeg een brief van een overheidsinstantie toegestuurd dat zij hadden getracht telefonisch contact met mij te leggen. In het brief stond een 06 nummer vermeld.
Ik heb contact gelegd met de overheidsinstantie en heb navraag gedaan hoe zij aan die nummer zijn gekomen; het is een nummer die ik niet gebruik. Deze hebben zij opgevraagd via 1888. Dit verbaasde mij zeer omdat ik in mijn overeenkomst aan HI had aangegeven dat ik nergens vermeld of bekend wenste te zijn. Dit heb ik ook zo op zwart/wit staan.

Vervolgens HI/KPN klantenservice gebeld. Hun reactie op de vraag hoe kan het nou dat mijn gegevens via 1888 te verkrijgen zijn: "Dat kan niet", "Dat hebben wij niet gedaan", "het kan zijn dat nu die aansluiting pre-paid is het opgenomen is in het bestand van 1888".
En tot slot vertelde één medewerkster: "Ja, er zijn meerdere manieren, 1 daarvan is dat de gemeente uw gegevens doorgeeft".
Op mijn vraag wat voor andere manieren er meer waren, was haar ideeën bus leeg. ?!?! :shock:
Medewerkster had er geen zin meer in en zette mij in de wacht en ging verder met haar gebrekkige, onkundige 'dienstverlening'.
Je snapt dat mijn irritatie/frustratie/onmacht nog meer op liep.
Ik belde keurig naar de klantenservice van mijn gemeente. Daar gaven ze mij te kennen, dat zij dat absoluut niet doen.

De overheidsinstantie liet mij weten dat mijn gegevens opvraagbaar zijn bij 1888 (onderdeel van KPN). Daar gebeld en het schijnt dat mijn gegevens al sinds de ingangsdatum van mijn overeenkomst opvraagbaar zijn geweest bij 1888.
Per vandaag heb ik dat allemaal rechtgezet.

Ja, ik heb in de 2 jaar dat de overeenkomst loopt geen last gehad dat mijn gegevens bekend waren.
Daar gaat het mij niet om.
Het gaat mij erom dat 1) mijn privacy geschonden is, 2) dat ik 2jr lang in de veronderstelling leefde dat ik kon vertrouwen op de gemaakte afspraken die KPN zwart op wit met mij gemaakt heeft en 3) dat op het moment dat KPN erachter komt dat zij een fout hebben gemaakt dat zij eerlijk genoeg zijn om de klant duidelijkheid te verschaffen op een professionele wijze.

Les geleerd KPN! Ik moet als klant jullie werk ook dubbel checken...

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: KPN/Hi: Schending privacygegevens /Overeenkomst aansluiting

Ongelezen bericht door Jefdus »

Wat is nou het probleem? Het was toch niet uw nummer?

elleceepee
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2013 13:07

Re: KPN/Hi: Schending privacygegevens /Overeenkomst aansluiting

Ongelezen bericht door elleceepee »

Het was dus wél 1 nummer van mij. Ik gebruikte hem alleen niet.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: KPN/Hi: Schending privacygegevens /Overeenkomst aansluiting

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Elleceepee,

Wat jammer dat je zo teleurgesteld in ons bent geraakt. Ik kan me voorstellen dat dit voor jou heel vervelend is. Sorry hiervoor.

Je hebt het vertrouwen bij ons neergelegd dat jouw telefoonnummer afgeschermd zou zijn. Dit bleek niet het geval. Ik ben het met je eens dat dit niet klopt. Nogmaals sorry.

Je geeft aan dat je er inmiddels voor hebt gezorgd dat het nummer alsnog is afgeschermd. Is er misschien iets anders dat ik nog voor je kan doen?

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten