LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Inactieve uSIM
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 10:28

KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Ongelezen bericht door Inactieve uSIM »

Heb zo'n 9 maanden terug toch maar een mobieltje aangeschaft om 'bereikbaar' te zijn. Ik wist dus vooraf dat mijn telefoongebruik vrij laag zou zijn, vandaar dat ik gekozen heb voor een prepaid toestel en kaartje bij Hi, ideaal denk je, alleen betalen voor wat je echt belt/smst. Na 2 maanden heb ik mijn kaart 1× opgewaardeerd, daarna was het ook niet meer nodig omdat ik er nog genoeg op had staan voor mijn 'bel'gedrag. Afgelopen vrijdag had ik mijn telefoon nodig doordat ik een code moest invoeren om het e.e.a. te verifiëren, vrij belangrijk smsje dus. Tot mijn stomme verbazing krijg ik de melding 'Inactieve uSIM' op mijn scherm en kan ik alleen maar noodoproepen doen. Telefoon uit en weer aan, simkaart er opnieuw in, nog steeds dezelfde melding. Klantenservice gebeld, helaas alleen beschikbaar ma t/m vr van 9 tot 5.

Vandaag dus in contact gekomen met de klantenservice die mij eerst verteld dat het nummer niet bestaat in het systeem :shock: Daarna word er doodleuk verteld dat het nummer is verwijderd uit het systeem doordat het beltegoed gedurende 6 maanden niet is opgewaardeerd :!: Staat in de algemene voorwaarden :idea:

De enige optie die ik toen volgens de klantenservice had was een nieuw prepaidkaartje aanvragen en ik zou daardoor dus ook een nieuw nummer krijgen. Het tegoed wat nog op het oude kaartje stond (rond de €8) ben ik dus gewoon kwijt, net als mijn nummer en dat belangrijke smsje. Way to go Hi/KPN! Gewoon opnieuw betalen voor iets waar ik eerder ook al voor betaald heb..

Inmiddels heb ik een nieuw kaartje aangevraagd bij een andere provider met een laag beltegoed, zodat ik wel op moet waarderen als ik mijn nummer over 6 maanden nog wil hebben :|

Ohja, de algemene voorwaarden bij Hi werken als volgt: als je ze wilt inzien, moet je even bellen, krijg je een kopietje thuisgestuurd :P

Opletten geblazen dus als je geen frequente beller/sms-er bent!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Ongelezen bericht door henk51 »

Ohja, de algemene voorwaarden bij Hi werken als volgt: als je ze wilt inzien, moet je even bellen, krijg je een kopietje thuisgestuurd
Op de website van Hi staat duidelijk vermeld dat je 1x in de 6 maanden moet opwaarderen .

En de algemene voorwaarden zijn ook gewoon op de internet site in te zien op de site zoekfunctie gebruiken en intypen algemene voorwaarden prepaid succes


gr Henk

Inactieve uSIM
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 10:28

Re: KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Ongelezen bericht door Inactieve uSIM »

henk51 schreef:
Op de website van Hi staat duidelijk vermeld dat je 1x in de 6 maanden moet opwaarderen .
Dat kan best zijn maar dan nog vind ik het behoorlijk schoftig dat je hiervan geen bericht krijgt als de termijn ten einde loopt en daarna ook nog zonder notificatie je nummer wordt verwijderd. Wie gaat er nou opwaarderen als er nog meer dan genoeg geld op je kaart staat waar je voor BETAALD hebt? Dit is gewoon pure oplichting! Ik zie wel dat de bank mijn spaarrekening met geld verwijderd na 6 maanden met als argument 'er is niks bijgekomen'. Te zot voor woorden.

Daarnaast was mijn nummer ook nog eens doorverkocht zoals zovaak met prepaid, krijg je in ene boze smsjes van mensen die je niet eens kent :roll: Dit geheel terzijde, maar wel tekenend voor de manier waarop Hi zaken doet.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Ongelezen bericht door joep873 »

Lees de handleiding van je telefoon en ontdek hoe je daarmee om het half jaar een waarschuwing kunt krijgen.
Of maak een aantekening in je agenda of op je kalender.
Er zijn trouwens ook providers waarbij je niet regelmatig hoeft op te waarderen maar 1x per halfjaar slechts zelf moet bellen of een SMS versturen.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

En dat is T-Mobile dus een tip voor de volgende keer of andere mensen met hetzelfde probleem koop een T-Mobile prepaid kaart of pakket! Enige wat je daar voor moet doen is 1 maal in de 6 maanden een belletje of sms te plegen.

Tevens is KPN niet enige provider die zo te werk gaat.

MVG,

Henk

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: KPN/Hi verwijderd tel.nr na niet opwaarderen!

Ongelezen bericht door joep873 »

HTCHenk007 schreef:En dat is T-Mobile dus een tip voor de volgende keer
Niet alleen T-Mobile, maar ook KPN Prepaid, Rabomobiel, Simyo, en misschien zijn er nog wel meer.

Gesloten