LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MariavS
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2020 18:16

KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door MariavS »

Ik had mezelf getrakteerd op het "Avond en weekend vrij bellen" van KPN. Kost weliswaar 9 euro 50 per maand extra, maar gezien de coronacrisis mocht het van mezelf.
Lang verhaal kort, het ging niet goed. De KPN gaf toe dat zij een fout gemaakt hadden en ik gewoon recht heb op een teruggave van 150 euro en 28 cent.
MAAR ik moet wel eerst het volle pond betalen, want het is pas op de volgende factuur te verrekenen! Ik werd een beetje verdrietig bozig, want ik heb verrekte weinig geld op mijn rekening. Ik red me prima hoor, maar ineens 150 euro kan ik niet missen.
KAN DIT ZOMAAR?
Ik vind het nogal een hoog bedrag en het is anno 2020 toch niet normaal dat de KPN niet eerder geld kan terugstorten of een factuur kan stoppen (het was nog niet geïncasseerd)?
Ik ben hier letterlijk misselijk van. Kan ik iets doen? (Uiteraard heb ik dit telefonisch gevraagd, maar volgens de medewerkster en haar leidinggevende werkt het nu eenmaal zo)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door MariavS

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

door Moneyman » 04 mei 2020 12:46

De vraag wat de oorzaak is van het probleem is niet zo relevant, aangezien KPN al heeft toegegeven dat er 150 euro terugbetaald zal worden. Die discussie hoeven wij niet over te doen.

De hiervoor al gegeven tip om uitstel aan te vragen is een goede, in de hoop dat je dan de volgende factuur waarop die 150 euro verrekend moet worden al binnen hebt. Dikke kans overigens dat KPN dan die volgende factuur verrekent met de nog niet betaalde factuur, maar dat lost ook je probleem op, toch?
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door sjohie »

MariavS schreef:
03 mei 2020 18:27
Ik had mezelf getrakteerd op het "Avond en weekend vrij bellen" van KPN. Kost weliswaar 9 euro 50 per maand extra, maar gezien de coronacrisis mocht het van mezelf.
Lang verhaal kort, het ging niet goed. De KPN gaf toe dat zij een fout gemaakt hadden en ik gewoon recht heb op een teruggave van 150 euro en 28 cent.
MAAR ik moet wel eerst het volle pond betalen, want het is pas op de volgende factuur te verrekenen! Ik werd een beetje verdrietig bozig, want ik heb verrekte weinig geld op mijn rekening. Ik red me prima hoor, maar ineens 150 euro kan ik niet missen.
KAN DIT ZOMAAR?
Ik vind het nogal een hoog bedrag en het is anno 2020 toch niet normaal dat de KPN niet eerder geld kan terugstorten of een factuur kan stoppen (het was nog niet geïncasseerd)?
Ik ben hier letterlijk misselijk van. Kan ik iets doen? (Uiteraard heb ik dit telefonisch gevraagd, maar volgens de medewerkster en haar leidinggevende werkt het nu eenmaal zo)
Ja dit kan, getuige de vraag van KPN, en je topic alhier. Maaruh, voor de verduidelijking, 150 euro te goed, betekent ~15 maanden à 9,95, en die corona-crisis wat je blijkbaar had doen besluiten dat "avond en weekend vrij bellen" af te gaan nemen, is goed 2 maanden oud. Wat is er precies misgegaan?

Maar goed, in het algemeen. Is het fair? Nee. Is het te wijten aan een te log administratief systeem bij KPN? Ja. Is het een grote moloch tegen een enkele consument? Ja. Voelt dit waar oneerlijk? Wederom ja. Is het handiger om met de stroom van dat bureaucratische verzoek tot éérst betalen, en het dan gecrediteerd te krijgen, mee te roeien? Ja, helaas wel. Dit soort lineaire (mild ambtenareske) processen kortsluiten, is vaak een recept voor veel, en langer durende, ellende.

Ga je hier allemaal pseudo-juridisch advies krijgen, van mensen die de gevolgen van hun eigen beweringen en voorgestelde acties niet hoeven te dragen? Helaas, ook ja.
Laatst gewijzigd door sjohie op 04 mei 2020 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door marnix »

@sjohie, kun je echt niet bedenken wat er fout gegaan is?

Feinel
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 jan 2018 01:11

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door Feinel »

www.kpn.com/betaallater
Maand uitstel aanvragen voor de huidige hoge factuur. En als de creditering binnen is dan via ideal link direct de oude factuur betalen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Avond en weekend bellen. Dat kan behoorlijk oplopen als je per minuut betaalt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt zeker hele weekenden zitten bellen wat tegen het normale tarief is afgerekend, ipv tegen weekend vrij?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag wat de oorzaak is van het probleem is niet zo relevant, aangezien KPN al heeft toegegeven dat er 150 euro terugbetaald zal worden. Die discussie hoeven wij niet over te doen.

De hiervoor al gegeven tip om uitstel aan te vragen is een goede, in de hoop dat je dan de volgende factuur waarop die 150 euro verrekend moet worden al binnen hebt. Dikke kans overigens dat KPN dan die volgende factuur verrekent met de nog niet betaalde factuur, maar dat lost ook je probleem op, toch?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN maakt fout, maar ik moet eerst betalen

Ongelezen bericht door alfatrion »

MariavS schreef:
03 mei 2020 18:27
Lang verhaal kort, het ging niet goed. De KPN gaf toe dat zij een fout gemaakt hadden en ik gewoon recht heb op een teruggave van 150 euro en 28 cent.
Heb je al betaald of bedoel je dat je recht hebt op een credit?
MariavS schreef:
03 mei 2020 18:27
MAAR ik moet wel eerst het volle pond betalen, want het is pas op de volgende factuur te verrekenen! Ik werd een beetje verdrietig bozig, want ik heb verrekte weinig geld op mijn rekening. Ik red me prima hoor, maar ineens 150 euro kan ik niet missen.
KAN DIT ZOMAAR? (...) Kan ik iets doen?
Je hoeft uiteraard niet te betalen. Wat je zou kunnen doen is een brief sturen, waarin je aangeeft dat je niet zal betalen, dat je hier ook niet verplicht toe bent en dat jouw persoonlijke omstandigheden dat ook niet toelaat. Je kan natuurlijk ook aan hen vragen om een oplossing die én past binnen hun systeem én waarvoor jij niet hoeft te betalen.

Gesloten