LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN online telefoonrekeningen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Barella
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2007 11:54

KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door Barella »

KPN -- het telefoonbedrijf dat voor zijn klanten doolhoven aanlegt -- stuurt per e-mail een rekening. Dat wil zeggen het eindbedrag. De specificatie is online te bekijken.
Denk nu niet dat je door op Mijn online rekening te klikken werkelijk daarheen gaat. Je komt dan op een algemene pagina. Inloggen, oke, nog, maar eenmaal ingelogd en zoeken op de warrige website, word je als klant alsnog de toegang tot de factuur geweigerd. De oplossing is dan een 0800 nummer bellen dat daar kennelijk niet op ingericht is. Na eindeloos ploegen door een keuzemenu met irrelevante vragen, kom je ten slotte weer bij vraag 1.
Wat zijn mijn afspraken met KPN ook alweer? Probeer maar eens een overzicht te krijgen dat verder gaat dan je eigen adres en huisnummer. Als het al ergens staat, dan zeker niet zo dat het ook met voor de hand liggende stappen te achterhalen valt.
Enorme minpunten -- maar wel een 10+ voor het doolhof-ontwerp!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door D1RK »

Stap over op Int+ bellen van Slim voor €19,95

Ik kan via inlog met gebruikersnaamen wachtwoord direkt alles uitprinten, ook maanden later de eerste rekeningen...
Slim is van KPN en werkt gewoon via hun Experia box van Siemens of Speedtouch, made in France....

RSt
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2005 19:33

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door RSt »

ik denk dat dit probleem meer te maken heeft met uw computeronkunde dan met kpn want ik kan prima mijn rekeningen bekijken met mijnkpn.

ik log in, ga naar mijn rekening online en kan daar al mijn telefoonrekeningen raadplegen!! geen enkel probleem!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Denk nu niet dat je door op Mijn online rekening te klikken werkelijk daarheen gaat.
Hier schrok ik van. Ik meteen proberen, want als dit niet meer werkt, hoe kan ik dan de specificatie bekijken.
Maar gelukkig, bij mij werkt het nog gewoon.

Het probleem ligt dus ergens anders. Misschien een computer probleem (zoals bv. een beveiligings instelling o.i.d.).
Misschien heb je dat nummer/abonnement nog niet aangemeld bij Rekening Online.
Maar het werkt in ieder gevel wel!

Barella
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2007 11:54

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door Barella »

Het lijkt erop dat de online rekening een andere inlog verwacht dan mijn inlogcode voor "mijn kpn" waar ik wel gewoon kan komen. De oplossing volgens de site en de betaalde 0900 helpdesk is dit: " meld u af voor online diensten, via de ZelfServiceLijn 0800-0429 (gratis). U kunt zich daarna met een nieuwe gebruikersnaam opnieuw aanmelden voor Telefoonrekening Online, Factuur Online en andere online diensten."
Alleen kan je op dat nummer luisteren naar allerlei keuzes, maar je komt nooit bij de keuze "online diensten" / "afmelden".
Als er iemand is die de weg in dit keuzemenu beter kent dan ik, wil ik best erkennen een sufferd te zijn. Tot zo lang blijf ik de KPN site en helpmogelijkheden gewoon beneden peil vinden.

rhodi
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 dec 2003 21:05

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door rhodi »

het moet wel lukken via de zelfservice lijn. ik heb het toevallig gisteren ook gedaan, en heb me vandaag opnieuw aangemeld . ik weet niet meer welke keuze je moet nemen want het was iid zeer ondoorzichtig.gewoon blijven proberen.

Barella
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2007 11:54

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door Barella »

Hartelijk bedankt Rhodi. Het lukte mij wel niet met het 0800 0429 nummer, maar het spoorde me aan toch maar weer eens een andere 0900 helpdesk te bellen. 0900 0244 deze keer. Met keuze 2 kreeg ik een man aan de lijn die vrolijk uitlegde dat het 0800 0429 nummer (de aanrader op de website en van collega-helpdeskers) niet werkt als je internet+bellen hebt en een experiabox.
Zijn oplossing:
ga naar: http://www.breedbandportal.kpn.com/
Klik op online rekening bekijken
(Daar gaan we weer dacht ik, want daar ging het altijd mis)
De man dicteerde mij een gebruikersnaam die ik wel herkende en een soort algemeen wachtwoord en jawel het werkte.
(Ik beschrijf het maar even voor het geval er nog iemand is met hetzelfde probleem.)
Honderd procent was het nog niet, want het bekijken/wijzigen van kpn diensten leverde alleen een technische storing op. Zowel met de laatste Internet Explorer als met Firefox.
Via een omweg heeft Rhodi's aanmoediging om vol te houden toch resultaat opgeleverd!

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door fuiduif »

Het was voor mij ooit ook eens zoeken, want het is niet de meest logische volgorde, maar als je het eenmaal weet dan werkt het als een tierelier :)

Barella
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 sep 2007 11:54

Re: KPN online telefoonrekeningen

Ongelezen bericht door Barella »

In mijn laatste bericht zei ik dat het nog niet honderd procent werkte, zo kon ik niet bij de instellingen van diensten als nummerweergave e.d.
Daarover had ik berichten gestuurd naar KPN die dan weer netjes antwoordde - met blokjes tekst die natuurlijk ergens in een bestand staan en net niet van toepassing waren.
Het punt, bleek namelijk, was dat er op de een of andere manier twee sets inloggegevens in het systeem zaten. Nadat ik de mailtjes van de helpdesk had beantwoord en alles nog eens uitgelegd had, kreeg ik een telefoontje van iemand die alles controleerde en met wie ik samen het probleem kon oplossen. Het doet me denken aan de uitdrukking:
Gods molens malen langzaam, maar zeker.

Gesloten