LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Geen probleem.. als KPN maar verteld welk tijdstip dat is..
Ook vreemd dat het nu ineens druk is om VIJF VOOR ELF s’avonds bij de helpdesk van KPN..
Er zal toch niks bijzonders zijn ??? of wel ??
Maar hopen dat het goed gaat met KPN want ik maak mij ongerust..


Veel mensen hebben problemen met IPB, daar komt ook nog bij dat hun administratiesysteem brak is, het gevolg hiervan is dat de helpdesk vaak totaal onbereikbaar is.

Waar het ook vaak misgaat is dat de telefoonleidingen te lang en soms ook met teveel doorkoppelingen zit (is ook al aangegeven door een medeforumlid).

Waarom dat het eerst wel werkte en nu niet ligt aan het feit dat KPN het signaalsterkte teruggebracht heeft.
Dit om energie te besparen.
Jouw gezeur en gezever komt mij de strot uit.
Wat ik beschrijf heeft helemaal niets met gezeur en gezever te maken.
Ik probeer zo goed mogelijk achtergrondinformatie te geven.
Dan weet je als consument ook waarom sommige problemen zijn zoals ze zijn.

Te vaak wordt er een wijzend vingertje naar de KPN gestoken, terwijl de installatie bij de mensen thuis niet deugd.
Nu is het voor mij niet de bedoeling om de consument de grond in te stampen, maar aan te geven wat eventueel mis kan zijn en hoe dit op te lossen.

nvbs
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 20:38

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door nvbs »

:evil: Sinds 8 december j.l. heb ik IPB. Technisch werkt het prima. Alleen blijft men ook nog nota's zenden voor ADSL. Op email en brieven reageert men niet. Ze dan maar gebeld. Na 5 minuten al kontakt. Blijkt dat men intern de zaak niet klaar heeft gemeld. Ze stuurden wel een email op 10 december 2006 dat een en ander gereed is. De man aan de telefoon beloofde er iets aan te doen. Ik ben benieuwd. Gezien de vele klachten in dit forum is er duidelijk iets niet goed in de organisatie van Planet.

kammer75
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:30

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door kammer75 »

Vorig jaar Augustus verhuisde ik van Breda naar Rotterdam. Om dat ik in Breda Casema wanadoo had en dit niet kon meenemen naar Rotterdam besloot ik om een abonnement aan te vragen internet plus bellen.

Toen ik in Rotterdam was gesettled kon ik na een tijdje mijn experia box ontvangen en mijn IPB installeren. Ik had op dat moment al een nieuw nummer gekregen van KPN in Rotterdam.

Na de installatie van mijn IPB bleek dat ik belde via mijn oude Breda telefoonnummer. Erg vreemd natuurlijk me t een 076 bellen vanuit de 010 regio. Ik dacht in eerste instantie dat dit misschien een overgangsfout was, maar kwam er gaande weg achter dat dit een fout was. Hierdoor kon ik dus alleen met een 076 nummer bellen en als mensen bijvoorbeeld een gemiste oproep van mij wilden beantwoorden hoorde ze het wel bekende "tududu (afgesloten)' toon.

Ik ben met KPN in gesprek geraakt en heb hen verzocht dit probleem op te lossen. Dit bleek zeker niet eenvoudig en de hele order zou gestopt moeten worden omdat hij kennelijk op het verkeerde oude telefoonnummer was aangevraagd door een medewerker van KPN. (Terwijl ik notabene speciaal had gewacht tot na de verhuizing omdat er eerder niks in rotterdam kon worden aangevraagd). Uiteindelijk met veel tegenzin heb ik ingestemd met het terugdraaien. Dit duurde ook lang en heb tussentijds meermaal contact gehad met een medewerker van KPN. Uiteindelijk is het signaal van IPB dan weer weg in december en neem ik, zoals besproken met mijn KPN agent,
weer contact op met KPN om de nieuwe order aan te vragen. KPN stuurt mij een bevestiging rond de derde week van december en zegt binnen ongveer 4 weken de nieuwe experia box te sturen en dan zal ik eindelijk kunnen internetten en bellen met het juiste nummer.

Omstreeks 20 januari merk ik dat mijn vaste lijn 'dood' is. Als ik er vanaf mijn mobiel naar bel hoor ik niks. Ik bel met de storingsdienst en deze zegt een monteur te kunnen sturen. Buitenkosten voor KPN. Binnen voor mij...? Ik ga in eerste instantie akkoord, maar realiseer me dan dat misschien een toch eindelijk (zonder aankondiging/brief/experiabox) mijn IPB het nu weer doet. Ik bel opnieuw naar de storingsdienst en zeg de monteur af ivm de IPB aansluitng. Helaas concludeer ik dat wel een adsl signaal heb, maar inderdaad geen telefoonsignaal. Maandag of dinsdag neem ik wederom contact op met de storingsdienst en vraag wat er aan de hand is. Er is inderdaad waarschijnlijk een storing van adsl op de analoge lijn. De medewerker gaat in gesprek met zijn collega van de klantenservice en komt terug met goed nieuws. Mijn order voor ipb is administratief afgerond en binnen enkel weken/max 2/ kan ik de nieuwe experdiabox verwachten. Ik ben opgelucht en denk wel 2 weken zonder mijn vaste lijn te kunnen.

Maar dan kom ik op vrijdag met behulp van mijn grootmoeder tot een nare ontdekking. Mijn telefoonnummer is niet meer 'dood' en gaat gewoon over.. maar niet bij mij. Telkens als ik mijn telefoonnummer bel hoor ik de voicemail van iemand anders. helaas wordt er niet opgenomen en had ik graag willen vragen wat er aan de hand is met zijn of haar vaste lijn. na de ontdekking bel ik maar weer eens met de storingsdienst. Een jongeman staat me te woord. Hij verteld me dat ik de voorafgaande week helemaal geen contact heb gehad met de storingsdienst... Nou breekt mijn klomp. Ik heb in de voorafgaande week zeker 3 keer contact gezocht met een medewerker van de storingsdienst en dat wordt nu glashard ontkent.

Na alles wat ik de afgelopen 5 maanden met de KPN heb meegemaakt, probeer ik mezelf niet druk te maken om dit telefoontje, maar het steekt wel. Ik ben een klant die gewoon probeert een product te bestellen. Waarom zou ik de waarheid niet vertellen.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Bij verhuizing buiten het kengetalgebied schijnt tegenwoordig het telefoonnummer inclusief het kengetal meegenomen te kunnen worden.
Je kunt dus bijvoorbeeld bij een verhuizing vanuit Amsterdam (kengetal 020) naar Rotterdam (kengetal 010) het kengetal van Amsterdam behouden.
Het omgekeerde kan natuurlijk ook.

Lijkt mij overigens voor een Ajaxied die in Rotterdam gaat wonen of een Feijenoorder die in Amsterdam gaat wonen wel leuk.

Met vriendelijke groet,
Willem

Rien E
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Rien E »

Er was eens een organisatie die PTT heette. Bij de afdeling telecom werkten mensen die ik technisch hoog achtte en als (staats)bedrijf een goede betrouwbare partner voor de burger waren. Toen kwam de politiek en alles moest geprivatiseerd, het nieuwe toverwoord. Meestal lopen sprookjes goed af, maar dit sprookje is een uitzondering: het bedrijf heet nu KPN en is verworden tot een rommeltje (observatie door een buitenstaander). Alleen aandeelhouders lijken nog belangrijk, van techniek begrijpen ze niets meer en service: nog NOOIT van gehoord.
Na ruim twee maanden oeverloos gezeik overweeg ik na ruim 25 jaar KPN maar KPN te laten en over te stappen naar een ander betrouwbaarder telecom en internet leverancier. Wie weet een betere, eentje waar ze weten waarover ze praten en 'last but not least' waar de klant nog serieus wordt genomen?[/b]

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Rien; Ik wacht met je mee..

Ik heb al meer dan een week GEEN telefoon en er is niemand die dit weet op te lossen..
Ik ga over naar een andere profider.. en nog even analoog bij KPN..
Maar uiteraard lees ik ook hier graag de andere mogelijkheden..

KPN betekent voor mij..

K Kan niet
P Pruts maar wat aan
N Niet thuis voor service

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Om een uitspraak van Louis van Gaal aan te halen:
Ben ik nou zo slim of is men zo dom ?
Ik heb nu ruim 14 maanden InternetPlusBellen van KPN en behoudens wat ondergeschikte kleinigheden (die zeer snel en correct zijn opgelost) nog nooit problemen hiermee gehad.
Dus leve de KPN die m.i. staat voor
K = krachtdadig
P = perfect
N = nooit problemen

Met vriendelijke groet,
Willem

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo willemo,

Ja je hebt gewonnen.. ik heb pas 13 maanden IPB en helaas heel erg veel problemen. Jij bent een van de gelukige.. en zeer tevreden.
Dat vind ik fantastisch voor jou en alle anderen.. maar ik heb ook begrip voor diegene die het niet zoals jij getroffen hebben met IPB.
En bij de laatste groep hoor ik ook..
Ik zal hier niet herhalen wat voor en hoeveel problemen ik de 13 maanden had te trotseren maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe jij, willemo, de letters van KPN zou interpreteren als jij maar minimaal een kwart van de problemen had gehad..

Inderdaad de uitspraak van Louis van Gaal is dan zeer toepasbaar..

Verlopig zit ik nog zonder telefoon en jij kunt bellen.. :wink:

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Er was eens een organisatie die PTT heette.
Dat klopt, toen hadden ze hun producten prima onder controle.

Er was ook ooit een regionaal energiebedrijf genaamd REGEV (volgens mij voorheen PEN??) als je een probleem had ging je er even heen en sprak je een echt mens, het probleem werd opgelost waar je bij stond.

Ook hadden we een plaatselijk CAI, dat ging prima, het werd verkocht aan A2000, dat werd al wat minder, A2000 werd opgeslokt door UPC, het is nu 3 keer zo duur en 300 keer zo slecht.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dus leve de KPN die m.i. staat voor
K = krachtdadig
P = perfect
N = nooit problemen
Dus als KPN het bij jou goed doet bestaan de problemen van duizenden andere klanten niet??
KPN heeft, sinds het geen PTT meer heet, bij mij weinig gepresteerd, de vaste telefonie gaat goed, dat product hebben ze ook al heel lang, alle nieuwe producten geven veel problemen.
Mij ADSL aanvraag? verknald door KPN, mijn digitale tv aanvraag? verknald door KPN. IPB? drie maal is scheepsrecht zeggen ze, dus ik waag me er niet aan. :wink:

Als ik uitleg hoe ze die twee aanvragen verknald hebben wordt het verhaal erg lang, neem maar aan dat het een opeenstapeling is van domme fouten en domme uitspraken van een helpdesk die zichzelf niet eens kan helpen.

coolboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door coolboy »

Zit hier met een paar grote ogen weer een aantal opmerkingen van Ikbenik te lezen !!!!!!!!!!
Pffffffffffff misschien heb je dan wel geen bijstandsuitkering, maar misschien kun je een baan gaan zoeken op de verkoopafdeling van KPN-Klantenservice.
Ook ik heb al eens aangegeven richting jou dat je met je uitspraken eerder had moeten komen en niet als er al duizenden mensen zijn aangesloten op een product wat totaal niet werkt en wat wel wordt verkocht door KPN als een stabiel product.
En dat er deskundigen zijn bij Tros Radar en Kassa dat is voor mij nog maar de vraag !!!!
Als ze daadwerkelijk experts waren op het gebied van IPB van KPN dan denk ik dat KPN het product snel van de planken zou halen.
Maar het blijkt dat er dagelijks nog tientallen mensen een nieuwe IPB aansluiting bestellen en laten aansluiten.

Ik zou me aanmelden bij het testpanel van Radar Ikbenik of misschien als vraagbaak bij het programma Kassa.
Jij zou nog wel eens wat voor de consument kunnen betekenen in de toekomst.
Alleen wel zorgen dat je van te voren op de hoogte bent van een product en niet als er al duizenden van zijn verkocht.

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzz Coolboy :mrgreen:

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ook ik heb al eens aangegeven richting jou dat je met je uitspraken eerder had moeten komen en niet als er al duizenden mensen zijn aangesloten op een product wat totaal niet werkt en wat wel wordt verkocht door KPN als een stabiel product.
Met alle respect, maar ik heb de hele tijd gezegd dat VOIP niet perfect is.

Nu dat VOIP een hot item is, zijn de providers als de kippen erbij!
Leveren telefonie wat op VOIP gebaseerd is en men duikt er massaal op af.

Sinds dat VOIPBUSTER en SKYPE heel veel worden gebruikt (waarbij ook de nodige problemen zijn, waarvan de experts zeggen dat het niet perfect is) zijn de telefoonproviders er op ingesprongen.

Dus je kunt zeggen dat toen SKYPE heel veel gebruikt werd en heel populair werd (en SKYPE is pure VOIP) dat de telefoonproviders niet wisten hoe snel ze er op in moesten spelen. Met alle gevolgen vandien.

Je ziet het aan KPN. Ze kunnen de vraag domweg niet aan. En dat zeggen ze zelf ook.

Vanaf het begin heb ik de voordelen en de nadelen van VOIP gezegd.

Dus ik heb vanaf het begin wel gewaarschuwd, maar men wilde niet luisteren. Men wist het beter.

Ook goed.

Maar ga me nu niet verwijten dat ik hiermee te laat kom!

coolboy
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 aug 2006 22:47

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door coolboy »

Geplaatst op 30 Jan 2007 01:04 door ikbenik


--------------------------------------------------------------------------------
Je ziet het aan KPN. Ze kunnen de vraag domweg niet aan. En dat zeggen ze zelf ook.
Met deze uitspraak ben ik het dus gewoon domweg niet eens
Ik heb per week wel 2x contact met consumentencontact maar daar is niemand die toegeeft dat het product niet goed zou zijn.
Ze geven de schuld aan het up- en download verkeer wat de consument zelf aanhaald.

Nou onzin in mijn ogen :evil: :evil:

Ik heb het aangegeven toen ik met KPN-Planet in zee ben gegaan over IPB-bellen.
Het was geen enkel probleem want het was een stabiel product
Blijkbaar niet stabiel in de avonduren als alle IBP-bellers onbeperkt mogen bellen naar alle vaste nummers in Nederland
Laten ze nou eens gewoon toegeven dat de servers overbelast raken en dat ze dat probleem eens aan gaan pakken.
Overdag loopt mijn up- en download verkeer ook gewoon door, waarom kan ik dan wel bellen en in de avonduren niet ?

En aangezien ik in de avonduren thuis ben en opdrachten kan ontvangen wil ik ook op dat tijdstip gewoon bereikbaar zijn en iemand kunnen bereiken.
Ben namelijk overdag aan het werk en dan wil ik me niet bezig houden met privé-zaken die mijn werkgever allemaal niet hoeft te weten.

Zal mij benieuwen als de volgende monteur van KPN het met de nieuwe Experia-box wel voor elkaar gaat krijgen om het product stabiel te krijgen want dat is wat me nu wordt voorgespiegeld.
Ik wacht het allemaal wel af

greetzzzzzzzzzzz Coolboy :D

tyger993
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2007 11:18

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door tyger993 »

hallo ik wilde ook graag reageren op ipb. ik heb het pakket dat als je dan €10 erbij betaal dan heb je onbeperkt bellen. dat kunnen ze namelijk makkelijk zeggen want wat blijkt je kan niet bellen en ook niet internetten ik heb de experia box al vanaf half november 2006 in huis en hij doet het nog niet ik heb al ik weet niet hoeveel keer gebeld met de kpn maar heeft allemaal geen efect ik heb denk ik al voor zeker €400 aan mobiele tellefoon kosten gemaakt om het probleem op te lossen alles zonder succes mijn box meld zich niet aan en dus moet ik wachten tot iemand van de techniche dienst mij terug gaat bellen nou ik weet al bijna zeker dat die mij nooit bellen ik kreeg afgelopen week wel weer een brief van de kpn en daar stond nota bene in een fantastich aan bod als u weer voor kpn kiest en dat ze me graag terug wilden als klant . tewijl ik eigelijk nog steeds zit te wachten op dat ene tellefoontje zodat ik gebruik kan maken van mijn tellefoon en internet tot mijn verbazing krijg ik ook nog vandaag de rekening dus je moet ook nog gaan betelen voor iets waar je geen gebruik van kan maken
afz tyger

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

ik heb denk ik al voor zeker €400 aan mobiele tellefoon kosten gemaakt om het probleem op te lossen
Storingsdienst bellen 0800-0407 is gratis ook met mobile telefoon!!!!!!!
Waarom helpdesk met dure 09 nummer bellen als je storing hebt?????
Als je niet kan bellen of internetten heb je toch een storing???
Of ben ik nou zo dom?

tyger993
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2007 11:18

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door tyger993 »

ik heb dat nummer ook gebeld helpt ook niet

tristan
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2007 15:24

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door tristan »

Jongens, bel nou gewoon voor alle providers het gebundelde telefoonnummer van de helpdesken:
0800 0505 (gratis)
1=KPN, 2=Planet, 3=Hetnet en 4=Slim.

Probeer dit vooral op bijv. zondag dan duurt het hooguit 20 minuten (normale tijd voor de helpdesk :? ).

Ik ben geporteerd sinds 1 december 2006 (twee maanden geleden) en mijn telefoon doet het nog steeds niet. Ook mijn servers zijn niet op het internet te zien (Speedtouch modem, alle juiste poorten open gezet). Ik zou teruggebeld worden (op m'n mobiel :wink:) door KPN (twee weken geleden).... Zit nog steeds hierop de wachten. Het moet nu echt niet langer duren.

:!:

paulthea
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2006 14:33

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door paulthea »

Het heeft geen enkele zin om die helpdesken te bellen.
Ik ben met KPN Planet al bezig vanaf september 2006 en nog steeds ellende op ellende.
Binnenkort publiceer ik de hele lijst met namen van de helpdesk, technische dienst, safe team en retentie afdeling medewerkers maar denk ik.
Kan iedereen lezen door welke mensen je in ieder geval in de maling genomen zal worden, want ze doen in tegenstelling tot alle beloftes, helemaal niets voor je.
En mocht iemand de illusie hebben dat je ooit antwoord krijgt op mails, vergeet het maar.
Wil je je probleem echt opgelost hebben ?
bel maar met 0900 8020 voor juridische hulp, de ellende van KPN en dochters is daar heel goed bekend.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Welterusten KPN.. slaap maar lekker..

Ik heb nu 14 dagen geen telefoon via IPB. (telefoonnummer perongeluk verwijderd in centrale).
Dan maar (op advies van helpdesk) terug naar analoge lijn..
Over 3 dagen krijg ik bericht.. vertelde hij

Maar daat duurde langer.. na 13 dagen kreeg ik bericht via de post met de mededeling dat ze een afspraak met me willen maken voor een monteur.. maar ze konden me via de telefoon niet berijken..?!?

Vandaag 1 februari 2007 krijg ik telefoon op mijn mobieltje.. (werkt alleen buiten) en werd mij gevraagd of ik naar analoog wil en of ik IPB al heb aangevraagd.. Ja.. ik heb het al meer dan een jaar..
Slaap lekker KPN

Ik heb de mevrouw verteld dat er geen monteur langs hoeft te komen want hier is niets wat hij kan doen maar wel in de centrale want daar heb ik overgeschakeld te worden naar analoog..
Dit lijkt mij erg duidelijk en simpel.. maar nee hoor.
De monteur moet toch even kijken en kan pas 15 februari komen..
En hij neemt dan de Experiabox mee.. Ooeps.. deze had ik toch kado gekregen bij de actie.. GRATIS MODEM ??! :roll:

Maar dan ben ik inmiddels VIER WEKEN zonder telefoon.

Doen ze dit nu expres of weten ze niet beter hoewel onwil ook zeer goed in dit rijtje past.

Als ik het er niet mee eens ben dan wil ik niet geholpen worden volgens de juffrouw.. Dat zal het wel zijn.. :(

Als ik KPN op z'n kop kon schrijven deed ik dat met veel liefde maar PNK is voor mij even een goede vervanger. (vul zelf maar in)

Ik heb nog even gebeld met klantenservice maar werd met 5 minuten doorverbonden met een voor mij onbekende afdeling enja... niemand weet hoe , snel en correct af te handelen..
Comunicatie is een probleem..

KPN maakt er veel reclame in de Media..
De KPN sluit u aan.. (vreemd dat ze niet melden... waaraan?? )

A.

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

De Experiabox is en blijft eigendom van KPN.
Experiaboxen zijn niet te koop.
U kunt dus geen Experiabox van iemand cadeau hebben gekregen en als u hem al hebt gekregen is dat niet via KPN en zult u ook niet door KPN worden aangesloten.
Als de KPN monteur de gekregen (dus illegale Experiaboxbox) heeft meegenomen dan is dat zijn goed recht want deze kon niet in uw bezit zijn.
Ook bij verhuizen moet de Experiabox worden achtergelaten.

Met vriendelijke groet,
Willem

Gesloten