LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Ron Bosselaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 13:09

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Ron Bosselaar »

Ben nu sinds april 2006 bezig me problemen op te lossen.Zit oa. nog steeds te wachten op me bestelde beeldtelefoon, die nog steeds niet afkomt.
Talloze terug bel notities laten maken enz enz. KPN belt echt niet terug.
Maandenlang gewacht tot ze eindelijk me experiabox om kwamen ruilen omdat deze defect was. En zo kan ik nog wel door gaan.Daarom roep ik iedereen op direkt klantenreacties te bellen.Deze zijn te bereiken onder nummer : 020 4846716 Geef niet op en laat je niet van t kastje naar de muur sturen. Daar zitten de mensen die je kunnen helpen.
Op 0800 0505 kunnen alleen maar teug bel notities maken.

Nogmaals iedereen die klachten heeft bel dat nummer.

mediaservice
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 mei 2006 19:55

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door mediaservice »

Wat al vaker gezegd word is dat het een nieuw product is.
Met satteliet tv was het toch ook een paar jaar geleden nog zo dat het heel erg storend was...
En zo heb je dat met nog veel meer.
KPN is niet meer aan het adverteren voor IpB en zo loopt het aanmeldingen flink terug.
Inmiddels zijn er zo'n 500.000 mensen aangemeld, en het bestaat pas kort.
Daarom snap ik wel waarom het niet zo goed werkt.
Kortom; Wacht gewoon (voor klanten die nog niet zijn aangemeld) met aanmelden!

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

VOIP is niet hetzelfde als de analoge telefoonlijn.

Sterker nog:

VOIP gaat helemaal niet via de analoge telefoonlijn.

Doordat VOIPBUSTER en vooral SKYPE zo populair werden, was het antwoord van KPN Internet Plus Bellen.

Doordat de mensen massaal IPB gingen aanvragen, kwamen de problemen.

Daarbij komt ook nog dat de consumenten veel meer zijn gaan internetten, bellen via VOIP en tv kijken via internet.

Dit alles heeft tot het gevolg dat de computernetwerken het bijna niet meer aankunnen.

Maarja.....
We zitten hier in Nederland.....
De mensen hier zijn stokdoof voor de technische problemen....
Willen dat ook niet horen.....
Maar wel steen en been klagen.......

Jammer........... (zucht).............

Dr.O
Berichten: 74
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:32

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Dr.O »

Geplaatst op 10 Feb 2007 12:34 door Dr.O


--------------------------------------------------------------------------------

Neem een belbudget-abonnement van KPN voor de inkomende gesprekken en bel en internet via:

http://www.bbned.nl/telefonie/faq.shtml

Kijk zelf eens op deze site welke provider je kiest Gegarandeerd dat je geen enkel probleem meer hebt :wink:

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Ik klaag niet hoor ... ik zit alleen zonder telefoon en dat 3 weekjes pas..
Nee mij hoor je niet klagen :wink:
En dat het zeker nog weken kan gaan duren.. vind ik zeer begrijpenlijk.
Het is ook mijn eigen schuld want dan had ik maar geen telefoon moeten nemen.. nee mij hoor je niet klagen :wink:

Wat me wel opvalt is dat alleen de mensen met problemen klagen..
Gek he?
Daar moeten mensen die geen problemen hebben eens wat aan gaan doen. En dan bedoel ik niet het woordje begrip want dat is wel erg gemakkelijk..

Nee mij hoor je niet klagen...
Al meer dan een jaar betaal ik graag voor iets wat ik niet krijg..
En ik heb nog nooit zo veel lol en plezier gehad...

Nee mij hoor je niet klagen...
Of woon ik misschien niet in Holland.. ?

Wat mij opvalt is dat de niet klagers dan toch maar gaan klagen.. al is het alleen maar om de klagers.
En dat mag hoor.. iedereen is anders en ikbenik

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Dr O

Gegarandeerd geen problemen.. helaas voor mij niet.. :(
Ik heb postcode Check gedaan ..

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat me wel opvalt is dat alleen de mensen met problemen klagen..
Gek he?
Daar moeten mensen die geen problemen hebben eens wat aan gaan doen. En dan bedoel ik niet het woordje begrip want dat is wel erg gemakkelijk..
Aan de hand van de klachten gaat er ook wat gebeuren.

Waar ik me wel aan iriteer zijn de zoveelste klachten van iets.

Het is bekend dat KPN problemen heeft met VOIP.
Dat is nu niets nieuws aan.

Wat ik dan merk is als er al zo veel topics hierover zijn, dat er dan weer een nieuwe topic geopend wordt met de woorden:

Nou zoals ik hier lees zijn er voldoende klachten tegen KPN dan kan die er van mij ook nog wel bij.

Heeft KPN iets te verkopen weten ze de mensen wel te bereiken maar heb je een klacht heb je pech en je zoekt het maar uit
KPN heeft aangegeven dat ze er mee bezig zijn om de problemen op te lossen!

Is het dan echt nodig om steeds nieuwe topics hierover te openen?

Nee dus!

En men wilt niet weten wat er achter de schermen gebeurd en wel klagen.

Ik heb al vaak aangegeven wat de oorzaak van de problemen zijn.


De gebeurtenissen van een week geleden is hier een mooi voorbeeld van!
De e-mailservers van KPN hadden hele grote storingen.
KPN heeft toen aangegeven dat ze serieuze serverstoringen hadden.

En wat gebeurd er?

Overal wordt er steen en been geklaagd dat de e-mail niet opgehaald kan worden.
Ondanks de mededelingen van KPN dat de e-mail servers eruit lagen en dat ze met man en macht proberen om de boel in orde te krijgen, gaan de stomme mensen massaal naar de helpdesken bellen, waardoor deze onbereikbaar zijn.

Dan gaan ze klagen dat de helpdesken niet bereikbaar zijn!

Vind je het gek als iedereen massaal naar die helpdesken gaat bellen!

Totaal overbodig, want KPN heeft aangegeven dat er een storing is.
En wat doen de mensen dan als KPN duidelijk aangeeft dat er een storing is? Juist, massaal als een kip zonder kop naar de helpdesken bellen!

Denk toch na!

Als KPN aangeeft dat ze een storing hebben, moet je niet de helpdesk gaan bellen, moet je hier ook geen topic openen met de mededeling dat je een probleem hebt.

Tuurlijk kun je een nieuwe topic openen met de mededeling dat de e-mail van KPN eruit ligt door een storing.

Maar het is dan echt niet nodig om steeds weer een nieuwe topic te openen met een klachtenbom dat de boel niet in orde is.

miniad
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 aug 2005 04:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miniad »

Hallo ikbenik

Er is vast wel ergens een topic waar je jouw klacht kwijt kan.. :wink:
Dan kunnen de KPN IPB klagers (en terecht) hier hun klachten kwijt.. :)

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jammer dat je niet begrepen hebt wat ik bedoel.

dutchangie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:43

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door dutchangie »

(miniad)

Mijn experia box is van kpn. En ik ben altijd klant geweest bij planet sinds er hier adsl is, dus misschien dat het daarom zo makkelijk terug gezet kan worden naar hoe het hier voor was, ik heb er anders ook geen verklaring voor.

Het enigste waar ik voor vrees dat ik ook zonder internet en telefoon kom te zitten. Hoop het niet, want dan begin ik wel echt te schelden hihi ben tot nu toe nog redelijk rustig en begrip vol geweest maar dat kunnen ze nu vergeten als ze dit ook weten te verprutsen.

groetjes Angela

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door swierstra »

Hallo een heel verhaal : ik ben jaren teferden planetabonnee geweest ,juli 2006 besloten over te stappen op ipb van planet.Affijn daar begint de ellende een of andere tikmiep van de kpn zet me op het net surfen en bellen i.p.v planet ipb.Ik kom hier op tijd achter en er wordt beterschap beloofd 5 MAANDEN verder ben ik HetNet abonnee(ongewild buiten mijn schuld) snelheid kan niet veranderd worden,en krijg mijn facturen op mijn planet emailadres.Verder ben ik aan bellen naar de helpdesk ongeveer 300 euro lichter, heb voorts een eigen medewerker klantenservice die na diverse beloftes planet voor mij afgesloten heeft ,maar je raadt het al ik ben nog steeds HetPet abonnee wat ik helemaal niet wilde ,Dit is het verhaal in een notedop maar soms werden er opeen avond 3 a 4 verschillende antwoorden gegeven waar ik (meestal) geen steek verder mee kwam .Het lijken wel een stel ambtenaren met de mentaliteit :Van het kastje naar de muur sturen .Tenslotte besloten de hele ...zooi op te zeggen i.v.m wanprestatie.Ondertussen bij een andere provider maar daar eerst ook tegengewerkt door KPN ,er stond nog een signaal op de lijn, volgens hun dus niet achteraf dus wel.Als laatste wordt ik deze week opgebeld of ik nog gebruik maak van mij n oude telefoonnummer nou vraag ik je : dit was al sinds november afgesloten door HetPet .Als laatste nog een naheffing dus enige coulance kennen ze net bij Kpn .Het enige ,een bos bloemen ,tjonge tjonge ,wel een vette rekening en hun kas gespekt ,zit ook bij KPN mobiel.Ze zeggen zelf al aan de telefoon dit is een case hoe het niet moet ; alles wat erfout kon gaan is fout gegaan en dus nog steeds niet helemaal opgelost.Voorts worden er veel (loze) beloftes gedaan die niet worden nagekomen.Voor mij dus NOOIT meer KPN ,Vooral die prutsers van HetPet en ik dien mijn mobiele contract netjes uit en daarna is het afgelopen met Kpn mobile voor mij. (let wel dit is nog maar een summiere weergave van de ellende die ik heb meegemaakt,ikals ik zo met mijn klanten omga dan houd ik er geen over.

hhaasnoot
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2007 14:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door hhaasnoot »

Ongevraagd ben ik op 16 februari jl. omgezet van analoog bellen naar internetplusbellen. Planet?KPN erkennen de blunder maar het duurt 6 weken voordat de fout ongedaan kan worden gemaakt. Wat een absurd bedrijf! Typische overblijfselen van een oude staatsmonopolist.
hans

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Ongevraagd ben ik op 16 februari jl. omgezet van analoog bellen naar internetplusbellen
Heb je dan ook de Experiabox ontvangen en deze geplaatst?

Chellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Chellie »

Ik heb nu een half jaar InternetPlusBellen van KPN (Planet) Gratis bellen in het weekend en na 19:00 uur.
Internet werkt prima.
Telefoon: na +/- 10 minuten wordt de verbinding verbroken???
Met wie ik ook bel. Of ik zelf bel of ik wordt gebeld, maakt niet uit.
Na 10, 11 of 12 minuten gaat de verbinding eraf. Ik mag weer gewoon opnieuw bellen. Dat lukt wel weer prima maar is vreselijk irritant. Als dat het nadeel is van "gratis" bellen hadden ze me dat wel 's mogen vertellen bij KPN. Volgens KPN gaat het om een software fout maar daar geloof ik dus niks van. Iemand meer met dit probleem? En is dat door KPN opgelost??

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door agro »

Volgens KPN gaat het om een software fout maar daar geloof ik dus niks van. Iemand meer met dit probleem? En is dat door KPN opgelost??
Het is een bekend verschijnsel wat niet bij iedereen optreed, volgens kpn moet er een update komen voor de experiabox en dan zou het probleem verholpen moeten zijn, deze update wordt naar ik meen medio maart verwacht, deze wordt automatisch op de experiabox geïnstalleerd hoef je niets voor te doen.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Diezelfde softwarefout zou al opgelost worden met de update van november, maar daar heeft nog niemand iets van gemerkt geloof ik. Ik heb toen vanwege o.a. dat probleem een zwarte experiabox gekregen in plaats van de zilveren Siemens. Niet dat dat hielp, want inmiddels heeft ook de KPN zelf toegegven dat het bij mij niet op een redelijk niveau draaiende te krijgen is en mocht ik na 3 maanden al van mijn jaarabonnement af. Ik ben nu nog bezig met de afronding daarvan, want ook dat kan blijkbaar niet vloeiend...

peter4321
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 14:55

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door peter4321 »

Hallo allemaal,

Ik lees hier allemaal berichten met geen goed woord voor KPN. Maar weten jullie allemaal wel zeker dat alle kabels goed zijn aangesloten en dat de lijn gedigitaliseerd is etc.? Want bij mij werkte het binnen 5 minuten. Volgens mij heeft 80% van jullie het gewoon niet goed aangesloten. Daar zou ik eerst nog maar eens naar kijken voordat je KPN zo hard afkraakt.

Peter

swierstra
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2007 01:20

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door swierstra »

dit soort reakties kan je dus ec ht niks mee,als je mijn verhaalt kent zou je niet zo n domme opmerking maken.In t kort heb al jaren adsl weet dus wel waarover ik het heb,besloot over te stappen op ipb van planet omdat ik planet abonnee was, de hogere kosten i.v.m andere providers nam ik voor lief ,we spreken juli 2006,daarna besloot een tikmiep van kpn dat ik bij Hetnet zou moeten komen terwijl ik duidelijk wat anders aangaf.In t kort hemel en aarde bewogen om dit te corrigeren ,honderden telefoontjes verder,belkosten etc en zelfs een persoonlijk medewerker kregen dit niet voor elkaar .Ik heb 3 welkomstbrieven !!! van Hetpet gehad en 4 van Planety.Daarna heb ik diverse keren bericht gehad dat de lijn was afgesloten op mijn verzoek.Tenslotte omzetten naar planet snelheid was niet mogelijk,facturen van hetnet kwamen op mijn emailadres van Planet, maar ik kon niet inloggen op Hetnet.Ik was a.h.w een abonnee van Hetpet en Planet (door toedoen van Kpn het zat nl ook zo dat je dan weer eens Kpn dan weer eens Planet etc kreeg op nr 0900 1905 .)Als laatste ;ik heb veel zoniet alles zelf moeten oplossen en kreeg na een laatste gesprek de mededeling dat alles geregeld was ,dus niet !.In februari 2007 moset er nog van alles geregeld worden ,van coulance is totaal geen sprake ,en ook bij mijn nieuwe provider ben ik flink tegengewerkt door KPN (lijn moest open worden gegooid,laatse termijn van Hetpet moest nog worden betaald terwijl mij de verzekering gegeven was dat deze zou komen te vervallen i.v.m de ellende die ik yhad meegemaakt. Het enige waar ze snel en goed mee zijn bij KPN is het afschrijven van bedragen.Zo en als je dit gelezen hebt denk dan eens na voordat je iets schrijft,deze zaak is nog steeds niet goed geregeld en we zijn 8 !!! maanden verder .

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Mickey D »

Maar weten jullie allemaal wel zeker dat alle kabels goed zijn aangesloten en dat de lijn gedigitaliseerd is etc.?
Ja hoor, dat werd direct gezegd door de eerste storingsmonteur: alles zat goed! En de volgende 5 konden daar ook niets aan verbeteren. Maar nu bij een andere provider gelijk goed werkend internet en goed werkende internettelefonie, nog geen enkel probleem gemerkt!
Vandaag wel de IPB monteur weer op bezoek gehad: voor de Digitenne die het ook niet goed doet. En hetzelfde lijkt weer te gaan beginnen: ik heb verschillende keren heel eenvoudige dingen moeten proberen die ik zelf met de handleiding wel kon, ik heb de antenne buiten in de regen moeten zetten, totdat de storm hem naar binnen woei, een nieuwe tuner toegestuurd gekregen met alleen maar grotere problemen, vóór de KPN een monteur wilde sturen. En nu die geweest is, heb ik nog geen oplossing: ik zit precies tussen 2 zenders in en had 2x een antenne gekregen die van 2 kanten signaal opvangt terwijl ze er ook zijn die van 1 kant signaal pakken en dus niet de 2 zenders door elkaar gooien. Maar die was natuurlijk niet voorradig, dus misschien volgende week een oplossing.
Een adresgebonden probleem, maar niets van te merken bij de postcode check, en de helpdesk die wel als eerste postcode en huisnummer moet weten komt ook niet op dit idee.
Alles de schuld van de KPN klant? Ja vast, omdat die niet over alle benodigde informatie beschikt, en dat moet meer zijn dan wat de KPN monteurs weten, want dan kun je die tenminste bijpraten...
Oh ja, nog gefeliciteerd dat je zelf niet behoort tot de pechaansluitingen, maar dat het bij jou wel werkt!

miepje2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 22:44

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door miepje2007 »

Hoi,

Ik zie hier veel boze klanten en kan het best begrijpen.Ikwerk op de technische dienst van IPB en moet er wel bij vertellen dat echt de oorzaak van in klantlocatie zit. Slechte aansluiting(niet direct op isra maar zelf zitten klooien met kabels). Download progs zoals limewire en bittorrent(op de website aangegeven dat deze progs problemen geven) en ga zo maar door. Maar ook klanten waar de oorzaak bij kpn ligt.Zoals geen kruisdraden getrokken of slechte buitenbekabeling.
Problemen zoals slechte telefoonverbindingen( gekraak op de lijn,verbrekende verbinding na 13 min etc) worden opgelost met de nieuwe firmware die deze maand uit is gebracht. Voor de grijze siemens boxen zijn we nu al bezig om ze up todaten..voor de zwarte speedtouch komt dat eind maart. Verder komt dit jaar een extra vci. Dus dit zal ook veel problemen oplossen.Men kan dan moeiteloos gebruik maken van download progs zonder dat het invloed heeft op zijn telefonie.Wij op de helpdesk(2de en derde lijns) zijn redelijk bereikbaar ..max wachtijd is 12 min.Echter de klanten komen eerst bij de 1ste lijns binnen en daar is het inderdaad superdruk. Begin volgende week gaan veel 2de lijns medewerkers onze collega's van de 1ste lijns helpen dus de wachttijden zullen korter worden en de klanten zullen sneller geholpen worden. Niet meer onnodig doorverbinden. We zijn echt hard bezig om onze diensten te verbeteren en hopelijk zal dit ook ten goede komen voor de klanten.

Gesloten