LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

IPB wil je het?

Ja, wanneer de kinder ziektes opgelost zijn
89
53%
Nee, het is niets
64
38%
Weet niet overige
16
9%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

De regering moet op zijn minst zijn ogen er op gericht houden gezien de KPN plannen heeft het betrouwbare traditionele telefoonnet over enkele jaren uit te schakelen; een onbetrouwbaar internettelefoonnetwerk kan de Nederlandse natie ernstige schade toebrengen.

platonov
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:12

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door platonov »

Wat is dat nu? :shock: Het verwondert me elke dag nog hoeveel mensen er nog steeds bellen met een vast toestel. Wie doet nu nog zo'n dingen? En hangt een staat af van telefonie? Om je te bescheuren :')

ikbenik

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het verwondert me elke dag nog hoeveel mensen er nog steeds bellen met een vast toestel. Wie doet nu nog zo'n dingen?
Ik bel nog steeds via de vaste telefoonlijn, en ik wil ook helemaal niet overstappen op VOIP!

Maree
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2007 01:49

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Maree »

Hallo allemaal,

Zoals ik al eerder bij radar had verteld, ging mijn cam om de 6 minuten uit op msn met internet plus bellen.
Heb een zwart experiabox (gehad) en had heeeeel veel problemen en na meer dan 3 maanden een hotline te hebben met KPN.
Werd gewoon voor de gek gehouden door hun en ze konden het niet uitstaan dat ik de oplossing had:

Nou mensen.. het is me eindelijk gelukt... hij doet het.. en ja hoor met een grijze experiabox...
Heb 3 kwartier lang even getest en alles doet het en hoef eindelijk niet meer op knopjes te drukken en moeilijk te doen

Vandaag kwam toevalig een kpn monteur op mijn werk. Legde mijn probleem uit. Hij ging met zijn baas overleggen en die beloofde mij dat er binnen een kwartier een monteur kon komen als ik vrij kon krijgen.
Hij had eerst de oude box gecontroleerd en zag dat het niet goed was. Vervolgens probeerde hij een andere box (die had ik binnen gekregen, toen ze eigenlijk een grijze op zouden sturen en daarna zeiden ze dat de grijze niet meer leverbaar was) die box deed het ook niet. De monteur vertelde mij dat hij nog een grijze in zijn bus had liggen en deed vervolgens weer alles aansluiten... EN JA HOOR HIJ DOET HET
ZIE JE HEB TOCH GELIJK GEHAD, zo daar kunnen ze het ermee doen bij de kpn... En bij deze wil ik die monteur.. Dhr. van Es(ch) bedanken dat hij mij zo vriendelijk wilde helpen en ook dat ik gelijk draadloos kon internetten
Tevens ben ik door Martine van de klachtenafdeling ook goed geholpen en kreeg een schade vergoeding..

Maar voor de rest vind ik het gewoon schandalig.. dat ik..als leek zijnde dit moet oplossen en tegen kpn moet zeggen hoe en wat.. en er blijken toch goeie mensen bij kpn te werken, die de problemen op willen lossen. Eindelijk, mijn dag kan niet meer stuk...
Nu wachten op mijn vriend en dan kunnen we uren gewoon normaal praten met cam aan zonder hem opnieuw te starten..

Dus mensen... om je probleem op te lossen... Grijze experiabox van siemens
Succes ermee

Groetjes, Maree Verwey

Jacky K.
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 mei 2007 16:39

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Jacky K. »

Ik heb sinds een half jaar IPB van KPN. In het begin kon ik ook vaak niet bellen en gebeld worden. Bij ons werkte het om de stekker eruit te trekken en de Experiabox opnieuw op te starten. Dit was alleen de eerste 2 maanden, hierna hebben we geen problemen meer gehad. Alleen als ik met iemand bel, is er altijd een irritante echo te horen.

MarkUtrecht1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2007 11:56

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door MarkUtrecht1977 »

Hallo daar!

ik had ook grote problemen met de experiabox en de verbinding die contstant verbroken werd. Ik heb gebeld naar de helpdesk en daar sprak ik een meisje die werkelijk niet van wanten wist. Een hoop eh's en stiltes toen ik uitlegde wat ik in beeld zag. Ik ben behoorlijk thuis in computers en weet mijn weg wel, en had het idee dat ik het haar moest uitleggen.

Maar goed, in ieder geval IK HEB DE OPLOSSING NA WAT SPEURWERK ZELF GEVONDEN.

Je moet namelijk instellingen van de zogenoemde hoofdtube van de USB veranderen. Ik zal uitleggen hoe je dat doet.

Eerst even wat vertellen over die hoofdtube. De USB gebruikt stroom van de voeding. Als je dus veel apparaten hebt aangesloten (printers, camera's en de Gigaset USB Adapter voor je verbinding) kost dat wat meer stroom dan normaal.

Er zit daarom een standaard instelling in het configuratiescherm dat energiebesparing heet. Wij Nederlanders zijn zuunig tenslotte.

Ok, wat je doet zijn de volgende handelingen:

- Open je gigaset wlan adapter monitor.
- zet energiebesparing in tabblad algemeen op UIT.

-Ga naar start>configuratiescherm>systeem>hardware>apparaatbeheer>usb-controllers.
Zit zo'n beetje onderaan...

-Als het goed is zie je de hoofdhub staan. Ik heb er meerdere. Soms is het er slechts een.

- Dubbelklik de HOOFDHUB(S) aan en ga naar het tabblad ENERGIEBEHEER. Die staat AANGEVINKT. Vink die uit en doe dat eventueel met de andere Hoofdhubs ook.

Zet je pc nu helemaal uit, loop naar je experiabox en doe hetzelfde. Na tien seconden zet je de Experiabox weer aan en je pc ook. De pc maakte bij mij gelijk automatisch verbinding en de verbinding is tot op heden (een week) niet meer uitgeweest...


Ik hoop dat het helpt..

Mark

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Jacky K,

Als uw InternetPlusBellen werkt maar u hebt een echo op de lijn dan is dat een storing. Daar heeft KPN 24 uur/dag een gratis nummer voor t.w. 0800-0407.

Met vriendelijke groet,
Willem

ShadowG
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2007 11:42

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door ShadowG »

Vorig jaar wilde ik planetinternet al opzeggen. Ik bleek toen een paar weken te laat te zijn en zat er nog voor een jaar aan vast. Ik mijn toenmalige abonnement veranderd in internetplusbellen. Aangezien ik mijn papieren niet meer kon vinden heb ik op 19 juli naar planet gebeld om te vragen wat de uiterste datum was waarop ik mijn abonnement kon opzeggen. Er werd mij toen verteld dat dit tot 22 september kon. Ik heb het expliciet nog tweemaal gevraagd, maar er werd mij verzekerd dat dit de uiterste datum was, dat ik tot die datum zelfs telefonisch op hetzelfde nummer kon opzeggen. Dit gaf mij nog een beetje ruimte om verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken. Nu belde ik vanmorgen dat nummer weer om mijn abonnement op te zeggen. Toen werd mij doodeleuk verteld dat mijn abonnement op 22 september 2008 pas verloopt. 22 september was dus blijkbaar de ingangsdatum van mijn abonnement en ik had een maand vantevoren moeten opzeggen. De helpdeskmedewerkers heeft mij dus helemaal verkeerd ingelicht, ik heb het nog expliciet gevraagd. In het systeem van planet is ook helemaal geen gepsreksnotitie van dit gesprek gemaakt, wat volgens mij wel altijd moet gebeuren. Er werd mij vanmorgen verteld dat ik er dus nog voor een jaar aan vast zat en als ik het er niet mee eens was dat ik dan maar een brief moest schrijven aan de klantenadministratie.

Hoe nu verder? Ik zit er nu dus weer voor een jaar aan vast door een fout van hun medewerker. Maar ik denk dat ik geen poot heb om op te staan. Ik zal in ieder geval een brief schrijven om de situatie uit te leggen. Maar zullen ze dat accepteren? En als ik de maandelijkse incasso stopzet? Zou dat werken? Of krijg je dan uiteindelijk een incassobureau achter je broek? Ik baal hier zo enorm van. Ik voel me gewoon zeer zwaar genaaid en ze zeggen dus ook doodleuk dat er geen gespreksnotitie is gemaakt van dat gesprek (dan had ik nog enige houvast gehad). Wat een stelletje prutsers zeg!! Iemand advies? Bij voorbaat dank.

mvg,
Taco

pani
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2007 11:31

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door pani »

Sinds nov.2006 heb ik ipb van kpn en planet. Inderdaad het eerste half jaar had ik veel problemen met bereikbaar zijn dan weer niet en dit vooral met bellen. Internet werkte vanaf begind goed. Heb vaak willen opgeven maar na dat half jaar ging alles beter en zelfs goed. Heb eraan gedacht om over te stappen naar andere aanbieder na einde contract maar het bevalt me nu uitstekend dus stap niet over ondanks de iets hogere prijs. Iedere aanbieder heeft wel wat en nu het goed werkt ben ik zeer tevreden en raad het ook aan al zullen anderen weer dat niet vinden. Ik heb veel gelezen op forums vooral om over te stappen maar iedereen die meestal hier komt is negatief over zijn dienst. Diegene die wel tevreden zijn hoor je meestal niet maar ik ben wel tevreden na een moeilijke aanlooptijd maar dat heb je overal wel
De groeten
:D

michaelHHW
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2007 21:50

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door michaelHHW »

volgens mij kan je gewoon overstappen naar een andere provider dus ipv internet plus bellen kan je bijvoorbeeld naar een andere gaan zoals bv tele 2 of welke andere adsl provider. want dat is wettelijk verplicht dat je mag overstappen zonder bij komende kosten naar een andere provider.

michaelHHW
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2007 21:50

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door michaelHHW »

Maree Verwey


het maakt echt totaal niet uit welke experia box je gebruikt. waarschijnlijk was de speedtouch 780 (zwarte) gewoon defect. en als je dan een andere ophangt een siemens (grijze) dan werkt het ineens wel.
ik werk zelf bij de 3e lijn van ipb en ik weet waar ik over praat.

Truusjetrap
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2007 20:00

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door Truusjetrap »

Mijn schoonmoeder is aan het computeren geslagen, en nu wil ze natuurlijk ook gaan internetten. Zij houdt het liever vertrouwd dus in plaats van een voor haar onbekende naam dus naar de Primafoon gegaan, voor een goedkoop startersabonnement ADSL.
Nu heeft ze zich dus Internet Plus Bellen aan laten smeren. Goedkoop inderdaad, maar je belt dus via het internet. Weet zij veel.
Ik heb daar echter mijn twijfels over. Op mijn aanraden heeft ze het dus voorlopig weer geannuleerd en nu gaan we morgen opnieuw naar de primafoon om te kijken of er alternatieven zijn.
Volgens KPN zelf zijn de grootste problemen met IPB achter de rug, en gaat het alleen nog af en toe fout als je al een eerdere internetaansluiting had. Dat is bij schoonmoeder dus niet het geval.
Wie kan mij positieve en negatieve ervaringen van dit moment geven?
Zijn de problemen inderdaad zo goed als opgelost? En waar moet ik nog meer op letten, qua geluidskwaliteit via een internetlijn bijvoorbeeld? Als er een echo/galm op de lijn zit, zoals je wel eens hoort is dat voor iemand van bijna 70 niet ideaal natuurlijk. En zijn er nog andere dingen waar ik op zou moeten letten waar ik niet aan gedacht heb?

willemo
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jun 2005 13:04

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door willemo »

Truusjetrap,

Ik heb sinds twee jaar InternetPlusBellen via KPN.
Kleine probleempjes zoals lichte echo en geen ingesprektoon heb ik alleen in het begin gehad doch deze problemen zijn snel en zonder moeite opgelost.
Ik ben dan ook uiterst tevreden en zou als ik voor de keus zou staan weer InternetPlusBellen nemen.
Ik kan IPB dus iedereen aanraden.

Met vriendelijke groet,
Willem

peejoo
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2007 18:41

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door peejoo »

Nou .... als ik dit allemaal zo lees lijkt mijn probleem nog enigszins mee te vallen :roll: :?

Maar goed , het is dus als volgt ;
Iedere avond sinds ik internetplusbellen heb , om stipt 21.07 ligt de hele zooi eruit tot 21.33
Met zooi bedoel ik dus bellen en internetten :wink:

Gek word ik ervan want dat is net zo'n beetje de tijd dat ik veel achter de pc zit
Voor de wintertijd was dit dus rond de klok van 22.00 en dan had ik er weinig last van en nam het maar voor 'lief' :roll:

Volgens de behulpzame ( dat dan weer wel 8) ) mederwerker van KPN moest ik de box resetten en dat heb ik 2 keer gedaan ... maar mooi niks dus

Wie o wie weet de oplossing :?:

FvanBeukering
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2007 19:34

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door FvanBeukering »

Ik abonneerde mij op InternetPlusBellen en ontving het aansluitpakket met modem. Na bestudering van het pakket besloot ik de installatie door een monteur te laten uitvoeren. Een week vóór de komst van de monteur wordt mijn telefoon plotseling afgesloten. De e-mail werkt gelukkig nog en ik neem na lang zoeken, contact op met de servicelijn van Planet. Ik meld dat ik mijn telefoon is afgesloten, nb. 7 dagen vóórdat de KPN monteur de zaak thuis komt installeren. Ik zit al twee dagen zonder telefoon, dank u wel Planet/KPN. Na twee dagen meldt de servicelijn van Planetinternet opgewekt, dat ze per e-mail niets kunnen doen maar dat ik maar een 0900 moet bellen! Wat een belachelijk advies om te bellen zonder telefoon. Waarom heet dat Servicelijn Planet Internet? :shock:

LamBal
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2008 11:23

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door LamBal »

---edit--- whoops zie net dat het al een tijdje geleden is dat hier een laatste bericht gepost werd, achja google ftw :P mja misschien dat iemand alsnog uitkomst kan bieden :) het is tenslotte wel on-topic ;)

Hey ben nieuw hier op het forum maar haak gewoon even in daar ikzelf ook problemen heb met Internetplus bellen van KPN Planet.

We hebben nu sinds langere tijd het begin pakket gehad van 1500down en 256up.
Dit liep voor geruime tijd zonder problemen maar vanaf de één op de andere dag (nu al een lange tijd zo) halen we nog maar de helft van die 1500. met de upload is niks mis.

Nu heb ik er toen wel achteraan gebeld en werd mij gezegt dat wij in een "gele zone?" zitten en dat het kan gebeuren dat we een snelheidsverlies hebben.
prima maar is dit dan niet vanaf het begin zo? bovendien vind ik het ook nogal raar om zomaar plots gehalveerd te worden.
Ze hebben me toen wel gezegt dat we het abbonement mochten opzeggen daar hun niet voldeden aan hun contract maar dat we weinig kans hadden via andere providers daar hun dezelfde lijn gebruiken.

Mn vader wil niet overstappen op @home dus andere mogelijkheden dan ADSL hebben we niet.

Dan kom ik nu tot mn eigenlijke vraag,
Wordt ik hier nu gewoon afgescheept met een smoes of heeft iemand hier ervaring mee?
Vind het allemaal nogal raar namelijk

---nog een edit---
Heb nu contact gehad met KPN en ze zijn langs geweest om te kijken wat er mis is daar ze niks konden zien via de helpdesk.
Woensdags opgebeld, donderdag een belletje terug gekregen en vrijdag zijn ze langs geweest en hebben het modem vervangen. verbinding werkt weer helemaal toppie.
Jammer dat ik toen meer of minder ben afgescheept maar dit keer hebben ze perfect gehandeld. petje af nu!

sandy778
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2010 12:05

Re: KPN - Planet Internet plus bellen wat een chaos...

Ongelezen bericht door sandy778 »

Goedenmiddag, is er iemand met een lijstje of weet waar dat staat met precies de voor- en nadelen van dit internet plus bellen, ik wil het namelijk gaan bestellen, maar ik hoor zulke uiteenlopende verhalen... zie door de bomen het bos niet meer!

Gesloten